Adsense

Ahad, 17 Jun 2012

Harian Metro: Rap

Harian Metro: Rap


Jadikan diri lambat tua

Posted: 01 Jun 2012 08:22 AM PDT

MENYEDARI penjagaan kesihatan sangat penting kepada masyarakat terutama apabila usia makin meningkat, Astro Prima (saluran 105) menyiarkan program Aku Ingin Sihat (AIS), bermula 26 Mei lalu, jam 6 petang.

Disiarkan selama 30 minit, AIS dihoskan pengacara Dangsuria Zainurdin yang dianggap berjaya menghayati konsep program dan memiliki gaya penyampaian matang.

Ditambah lagi, penerbitan AIS mendapat penajaan penuh Heawell Pharmaceuticals Sdn Bhd.

Pelbagai mesej berkaitan agen antipenuaan yang diformulasikan secara saintifik diketengahkan.


Produk terunggul di pasaran yang berjaya membantu mengurangkan penderitaan pesakit kronik.


Dua kisah pesakit mengisi segmen AIS pada setiap minggu. Ia memaparkan penderitaan pesakit menjalani kehidupan seharian serta perjuangan mereka mencari penawar dan kaedah rawatan kepada penyakit dihidapi.

Bahkan, penderitaan pesakit berakhir selepas menggunakan produk keluaran House Of Healin dan penyakit dihidapi sembuh sepenuhnya.

Ternyata ekstrak gamat yang ditulenkan secara saintifik dan dikenali sebagai Gamodulin adalah agen antipenuaan yang membantu mempercepatkan proses penyembuhan.

Gamodulin yang terkandung di dalam produk Healin mempunyai kuasa rejuvenasi dan berupaya merangsang sel-sel badan dan kulit.

Justeru, mengikut kajian dijalankan Profesor Datuk Dr Hassan Yaacob dengan usaha sama saintis dari Universiti Nihon dan Toyama Jepun berjaya menulenkan bahan aktif daripada gamat yang mempunyai nilai protein tinggi dikenali sebagai Gamodulin yang menjadi bahan perangsang rejuvenasi sel, satu mekanisma asas dalam proses penyembuhan, luka, merangsang sistem imunisasi dan pemudaan sel dalam badan.

Pun begitu, kebiasaannya penyakit yang dihidapi kebanyakan orang ialah penyakit yang berkaitan penuaan badan seperti penyakit nyanyuk, kanser, penyakit jantung, diabetes (type ll), osteoporosis, arthritis, Parkinson dan banyak lagi.

Selaku Ketua Pegawai Eksekutif Healwell Pharmaceuticals, Dr Hassan memaklumkan penuaan boleh dilambat atau diundurkan seperti diperjelaskan beliau dalam segmen Bersama Profesor.

Beliau juga akan berkongsi ilmu dengan penonton bagaimana untuk awet muda, sekali gus mengelakkan penyakit disebabkan penuaan badan.

Turut dimuatkan dalam program ini Segmen Personaliti.

Malah, personaliti yang dipilih kebanyakannya mereka yang berjaya dalam bidang masing-masing dan mempunyai gaya hidup sihat yang boleh menjadi contoh kepada orang lain.

Selain itu, dalam setiap episod akan diperkenalkan satu demi satu produk keluaran House of Healin.

Oleh itu, penonton akan lebih terdedah dengan khasiat dan kebaikan setiap produk apabila mengikuti Segmen Kenali Produk.