Adsense

Sabtu, 14 April 2012

borak kosong

borak kosong


Potong Lidah Nak Berhenti Berdengkur

Posted: 14 Apr 2012 09:15 PM PDT

Berdengkur memang mengganggu orang lain yang tidur bersama. Berbagai cara pun dilakukan agar tidak lagi tidur berdengkur, salah satunya dengan pembedahan. Lucunya, operasi yang satu ini cukup ekstrim, kerana melibatkan pemotongan lidah!

Operasi potong lidah - tepatnya: pemotongan pangkal lidah disebut Trans Oral Robotic. Sesuai namanya, operasi ini dilakukan dengan menggunakan bantuan robot kerana rongga di bahagian tersebut terlalu sempit untuk dioperasi secara manual.

Salah seorang pesakit yang pernah menjalani operasi ini, Anthony Brake asal Inggris mengaku kini boleh tidur lebih nyenyak. Sebelumnya ia sering mendengkur, lalu dokter mendiagnosisnya mengalami obstructive sleep apnea ataui henti nafas saat tidur sehingga tidurnya tidak nyenyak.

"Sekarang saya boleh tidur 8 jam nonstop dan jarang merasa kelelahan. Masih berdengkur sedikit, tetapi sudah seburuk sebelumnya," kata Brake yang menjalani operasi ini 2 tahun lalu di St Mary Hospital, seperti dikutip dari Dailymail, Selasa (10/4/2012).

Teknik operasi yang tergolong baru ini dilakukan dalam 3 tahap, yang diawali dengan memotong bahagian pangkal lidah yang disebut epiglottis. Selanjutnya permukaan pangkal lidah yang tersisa dipangkas sedikit untuk melebarkan saluran napas, lalu yang terakhir dinding atas mulut diperlebar.


 
Dr Bhik Kotecha yang mengoperasi Brake mengatakan bahawa operasi ini sangat baru dan baru dikerjakan pada 3 pesakit di Inggris. Namun diperkirakan, operasi ini akan diminati kerana tidak memakan waktu lama dan boleh memberikan solusi penyelesaian tetap.

Meski demikian, ada beberapa hal yang harus diperhatikan dalam operasi ini termasuk pesakit tidak boleh terlalu gemuk. Pesakit yang akan dioperasi tidak boleh memiliki Indeks Massa Tubuh (IMT) di atas 35 kg/m2, sebab jika lemak tubuhnya terlalu banyak maka tingkat keberhasilannya akan lebih rendah.


Madonna Lancarkan Parfume Dengan Pamer Seluar Dalam!

Posted: 14 Apr 2012 09:00 PM PDT

Meski sudah berusia setengah abad lebih, Madonna tak pernah kekeringan idea untuk membuat sensasi. Dalam acara pelancaran debut parfumenya, ratu pop dunia ini memberi bonus dengan mempamerkan seluar dalam di balik gaun transparan yang dia kenakan.

Dalam red carpet tersebut, Madonna memakai gaun renda hitam tipis. Meskipun pada bahagian atas mengenakan bodysuit, bahagian bawah dia biarkan memperlihatkan seluar dalam yang mengintip nakal.

Dalam pelancaran parfumenya bertajuk Truth & Dare, penyanyi Die Another Day ini terlihat tampak bersemangat. Tak lupa dia menyampaikan salam kepada sang ibu, Lourdes, untuk dukungan yang tak pernah berhenti.

Spesialis parfum, Coty Inc. baru-baru ini menandatangani perjanjian dengan Madonna dalam pelancaran parfumenya. Selain Madonna, Coty telah memiliki beberapa wewangian selebriti yang dikukuhkan dalam buku mereka seperti David dan Victoria Beckham, Halle Berry, Jennifer Lopez serta Beyonce.

Parfume Madonna ini ditujukan untuk perempuan berusia 25 sampai 45 tahun. Namun memilih kelompok umur 35-45 sebagai sasaran utama. 

Sumber : http://www.kapanlagi.com/

Tolak Ajakan Berhubungan seks, Nenek Dibunuh Datuk

Posted: 14 Apr 2012 08:45 PM PDT

Kartinah, seorang nenek berumur 60 tahun ditemukan tewas bersimbah darah di kediamannya, di Jalan H.Musa, RT 14 RW 02, Petukangan Selatan, Pesanggrahan, Jakarta Selatan dini hari tadi, Sabtu (14/04/2012).

Kapolsek Metro Pesanggrahan, Kompol Darmawan Situmorang, saat dihubungi Tribun menuturkan bahawa berdasarkan keterangan sejumlah saksi, pembunuhan itu dilakukan oleh suami korban sendiri, yakni Soleh (70).

"Dia dibunuh setelah bertengkar dengan suaminya, setelah menolak diajak berhubungan seks," katanya.

Kapolsek menuturkan, Soleh akhirnya marah atas penolakan itu. Sebuah tukul pun ia ambil, dan langsung dihentamkan beberapa kali ke kepala Kartinah, hingga perempuan itu tewas.

Setelah melakukan pembunuhan, Soleh sempat melarikan diri, dan akhirnya ditangkap petugas dini hari tadi, sekitar pukul 04.30 WIB, di terminal bas bayangan, Kebayoran Lama, Jakarta Selatan.

"Dia merancang melarikan diri ke Semarang, kampung halamannya," ujar Kapolsek.

Tukul yang digunakan untuk menghabisi nyawa Kartinah, juga sempat dibuang oleh pelaku. Kompol Darmawan menuturkan bahawa barang bukti tersebut ditemukan petugas di longkang, jaraknya sekitar 200 meter dari kediaman korban.

"Selain mengambil barang bukti, kita juga sudah memeriksa empat orang saksi, iaitu tetangga-tetangganya," katanya.

Pelaku kini meringkuk di Mapolsek Metro Pesanggrahan. Sedangkan jenazah korban saat ini berada di Rumah Sakit Cipto Mangunkusumo, Jakarta Pusat, untuk dibedah siasat.

Sumber : http://jakarta.tribunnews.com

Pencuri Ditangkap saat Mandi

Posted: 14 Apr 2012 08:30 PM PDT

CALIFORNIA - Seorang pencuri mengalami nasib malang setelah melakukan aksi perompakannya di sebuah rumah di California, Amerika Syarikat (AS). Pencuri itu ditangkap saat mandi di dalam rumah yang dicerobohinya.

Polis pun menangkapnya masih dalam keadaan bogel, setelah sesaat dirinya mandi. Pencuri yang diketahui bernama Michael Calvert itu, sempat meminum anggur dan menyantap makanan sebelum dirinya mandi. Demikian diberitakan Associated Press, Sabtu (14/4/2012).

Penangkapan terhadap lelaki berusia 25 tahun ini tidak lepas dari laporan pemilik rumah. Mereka menyedari ada seorang tak dikenal sedang mandi di rumah yang berada di wilayah Joshua Tree itu.

Setelah polis tiba di lokasi, pencuri amatur ini pun langsung ditahan. Segera, pemuda itu dijmasukkan ke dalam penjara yang sudah menantinya.

Calvert didakwa atas tuduhan memasuki pekarangan rumah tanpa izin. Belum ditentukan berapa lama pemuda itu akan menjalani hukumannya. Tetapi yang jelas, dirinya tidak boleh menikmati hasil kejahatannya.
(faj)

Wanita Ini Pukul Lelaki yang pijak kasut Loubutinnya

Posted: 14 Apr 2012 08:15 PM PDT

Seorang manager restoran bernama Matt Meidinger bernasib malang. Kepalanya dipukul oleh seorang wanita tak dikenal. Apa penyebabnya?

Suatu malam di jalan San Fransisco, Matt tanpa sengaja menyenggol wanita yang keluar dari sebuah kelabb malam. Sedar dirinya telah memijak kasut wanita tersebut, ia kemudian membalikkan badan dan hendak meminta maaf.

Namun wanita itu seketika berteriak dan melayangkan tinju di wajahnya. Iapun meminta wanita tersebut untuk santai saja tanpa harus memukul wajahnya. Ternyata wanita tersebut datang bersama dua temannya, salah satunya seorang lelaki berumur 30-an.

Lelaki itu menyuruh Matt untuk mengurus urusannya sendiri, dan tanpa disedari, wanita tadi kembali menghampiri Matt. Kali ini ia tak hanya memukul wajahnya namun juga kepalanya dengan tumit kasut Loubutin.

Spontan darah mengalir dari kepala Matt dan ia pun segera mengangkat telefon genggam. Niatnya untuk menelefon polis setempat langsung gagal kerana lelaki teman wanita tadi langsung meraih ponsel dan membuangnya

Orang lain yang melihat kejadian tersebut berusaha membantu Matt dengan meminjamkan telefon. Sayangnya setelah polis datang ke lokasi, wanita Loubutin tersebut sudah lari bersama dua orang temannya.

Saat ini, Matt berusaha menemukan wanita tak dikenal yang menyerangnya dengan kasut Loubutin. Ia meng-upload foto wanita tersebut di akaun twitter dan menawarkan wang US$ 500 bagi yang mengenali nama belakangnya. Polis pun ikut serta membantu mencari wanita yang menyebabkan Matt terpaksa dirawat di rumah sakit.

Kasut Loubutin yang terkenal memiliki sol merah dan tumit runcing ini dijual dengan  harga mulai dari US$ 400. Popularitinya semakin meningkat sejak banyak selebriti Hollywood yang mengenakannya di atas karpet merah.

Sumber : http://wolipop.detik.com

Girlband dari China Memiliki Member Semuanya Lelaki

Posted: 14 Apr 2012 08:00 PM PDT


Sama seperti girlband lainnya, mereka mahir menari dengan gerakan gemalai, menyanyi, dan tampil dengan mengenakan berbagai dress feminim. Bezanya, kamu tak akan menemukan member berjenis kelamin perempuan dalam group tersebut...jika teliti.
Girlband atau boyband? Melihat penampilan 'tak biasa' dari group asal China ini telah membuat pengguna internet di China hairan. Pakaian ala girlband, tubuh langsing, dan segumpal make-up yang mereka kenakan dapat menipu siapapun yang kurang teliti.
Awalnya mereka hanyalah group cosplay biasa, tapi segera berubah jalur setelah dalam salah satu penampilan, member lelaki harus menggantikan member perempuan yang tidak boleh hadir.
Pada akhirnya, group cross-dressing ini terus berkembang dan menjadi sebuah girlband (boyband?) . Tidak semua lelaki dapat diterima bergabung begitu saja. Setiap member diharuskan memenuhi berbagai kriteria seperti berwajah mulus dan tampan, tubuh langsing dan memiliki kaki yang jenjang. Mereka juga selalu dibayar dalam setiap penampilan mereka di atas pentas, dengan bayaran mencapai 500 yuan  per penampilan.
foto: Stomp

Lift Pertama di Dunia dengan Dinding Wallpaper yang Dapat Dijilat

Posted: 14 Apr 2012 07:45 PM PDT


Wow! Di London, Inggris, ada lift yang dindingnya dipenuhi oleh kek yang boleh dijilat. Ini adalah elevator pertama di dunia yang dapat "dirasakan" oleh manusia.
Ada 1.325 kek Jaffa Cakes yang ditempel di dinding lift yang disediakan bagi para pekerja untuk dijilati. Setiap kek Jaffa Cakes yang telah dijilat oleh satu orang, akan dilepaskan dari dinding dan diganti dengan yang baru.
Perusahaan pembuat Jaffa Cakes. McVitie's, mendapatkan inspirasi untuk membuat lift yang penuh kek ini dari filem Willy Wonka, Charlie and The Chocolate Factory. Diperlukan waktu selama 4 minggu bagi para seniman dan tekniksion untuk menyelesaikan projek ini.
Kempen iklan yang sangat unik dari Jaffa Cakes ini dapat ditemui di pejabat perusahaan telekomunikasi Engine di Jalan Great Portland, London.
Senior Brand Manager Jaffa Cakes McVitie's Philippa Tilley menjelaskan, "Kami hanya ingin membawa sedikit kesenangan dalam hidup dan ini adalah cara yang sempurna untuk mendapatkan sedikit kebahagiaan secara langsung bagi para pekerja yang mengalami stress."
The Sun

Lelaki Indonesia dan remaja perempuan dibunuh di pasar malam

Posted: 14 Apr 2012 07:30 PM PDT


KUALA LUMPUR - Kunjungan seorang remaja perempuan ke pasar malam Wira Damai di Gombak dekat sini malam ini, berkesudahan dengan kematian apabila dia menjadi mangsa serangan seorang lelaki dipercayai warga Indonesia.
Dalam kejadian kira-kira jam 8.15 malam itu, Noor Fathanah Misnawi, pelajar Tingkatan 1 di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Kertas, Batu Caves meninggal
dunia di sebuah klinik swasta selepas cedera pada rusuk kanan akibat terkena tikaman senjata tajam suspek yang sedang mengejar seorang lelaki Indonesia lain.
Ketua Polis Daerah Gombak ACP Abdul Rahim Abdullah berkata, suspek kemudian dapat menikam Mohammad Hasir, 30, sebelum dia melarikan diri dari tempat
kejadian.
"Terdapat lima kesan tikaman pada tubuh Mohamad Hasir termasuk di leher, bahu kiri, dada kiri dan perut menyebabkan kecederaan parah. Dia mati ketika
dalam perjalanan ke Hospital Selayang," katanya menerusi khidmat pesanan ringkas kepadaBernama malam ini.
Abdul Rahim meminta orang ramai yang menyaksikan kejadian itu supaya tampil memberi maklumat kepada Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak.
Beliau berkata kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh. - Bernama

sumber : sinar harian

Suami bunuh isteri kerana tolak keinginan seks

Posted: 14 Apr 2012 07:15 PM PDT


JAKARTA: Seorang lelaki berusia 70 tahun ditangkap kerana dituduh membunuh isterinya, 60, selepas wanita itu menolak untuk mengadakan hubungan kelamin.
Ketua Polis Persanggrahan di Jakarta Selatan, Kompol Darmawan Situmorang, mayat wanita terbabit, Kartinah, ditemui berlumuran darah di rumah pasangan berkenaan.

Menurutnya, polis melancarkan gerakan memburu lelaki itu, Soleh yang akhirnya ditemui di terminal bas di Kebayoran Lama.


Dia dipercayai cuba melarikan diri ke kampung asalnya di Semarang, Jawa Tengah.

"Selepas disoalsiasat, Soleh akhirnya mengaku dia membunuh isterinya selepas mereka bertengkar," kata Darmawan.


Pertengkaran meletus antara pasangan itu yang sudah puluhan tahun berkahwin selepas Kartinah menolak ajakan suaminya untuk mengadakan hubungan suami isteri.




"Dia mengaku memukul isterinya dengan tukul berulang kali hingga Kartinah mati berlumpuran darah," kata Darmawan.

Tukul berkenaan ditemui kira-kira 200 meter dari tempat kejadian. - Agensi



sumber : myMetro

Pakar karate makan mayat

Posted: 14 Apr 2012 07:00 PM PDT


PERNAMBUCO (Brazil): Seorang pakar karate dan dua wanita ditangkap kerana membunuh sekurang-kurangnya dua orang sebelum memakan daging mangsa untuk 'membersihkan jiwa.'
Menurut polis, ketiga-tiga warga Brazil yang ditangkap di Pernambuco, timur laut negara itu, adalah anggota yang mempercayai fahaman 'menyucikan dunia.' Pakar karate, Jorge da Silveira, 51, ditangkap bersama-sama Isabel Pires, 51, dan Bruna da Silva, 25, kerana merancang membunuh tiga wanita setiap tahun.

Seorang jurucakap polis berkata, rancangan mereka terbongkar apabila polis menemui buku 50 muka milik da Silveira yang mengandungi lukisan dan maklumat mengenai memakan daging manusia.


Polis juga menemui dua mayat di laman rumah kumpulan terbabit.

Mereka percaya mayat itu milik Alexandra Falcao, 20, dan Gisele da Silva, 30, yang dilapor hilang di kawasan itu baru-baru ini.


Kedua-dua mangsa dilapor dilihat berhampiran rumah suspek sejurus sebelum hilang.




Jiran membakar rumah terbabit, tempat mayat itu ditemui Khamis lalu, menurut laporan media Brazil.

Pesuruhjaya Polis, Wesley Fernandes berkata, ketiga-tiga suspek merancang membunuh seorang lagi mangsa berhampiran bandar itu.


Dia percaya suspek sudah membunuh lebih ramai mangsa. - Agensi


sumber : myMetro

Pencuri kereta gembira cuma 30 minit

Posted: 14 Apr 2012 06:45 PM PDT


MELAKA: Seorang penjenayah hanya sempat bergaya memandu kenderaan utiliti sukan (SUV) berharga RM140,000 yang dicurinya selama 30 minit sebelum ditahan pasukan unit peronda polis di Jalan Taman Merdeka, Batu Berendam, dekat sini, kelmarin.
Malah, difahamkan, kenderaan Mitsubishi ASX 2.0 Mivec itu baru dibeli dan digunakan pemiliknya yang juga seorang pensyarah wanita di sebuah institusi pengajian tinggi di negeri ini selama lima hari.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd Rahman berkata, kenderaan yang diletakkan di pakir rumah menantu mangsa di Taman Tasik Utama, Ayer Keroh disedari hilang selepas anak pemilik SUV itu terdengar bunyi enjin kenderaan dihidupkan jam 8.15 pagi.


"Menantu dan anak mangsa membuka pintu rumah sebelum mendapati kereta itu tiada. Pada masa sama, mereka mendapati kunci SUV yang disangkutkan di tempat letak kunci di dalam rumah juga tiada.

"Menantu mangsa kemudian membuat panggilan kepada 999 dan membuat laporan polis di Balai Polis Ayer Keroh sebelum polis melakukan hebahan dan pemantauan dijalankan unit kereta peronda Polis Daerah Melaka Tengah," katanya pada sidang medianya di sini, kelmarin.


Menurutnya, kenderaan itu dikesan di Jalan Taman Merdeka, Batu Berendam, jam 8.45 pagi oleh sebuah kereta peronda polis dari Balai Polis Batu Berendam.



sumber : myMetro

Ijab kabul selepas koma seminggu

Posted: 14 Apr 2012 06:30 PM PDT


MELAKA: "Saya pada awalnya bercadang menunda hari pernikahan namun apabila suami sedar daripada koma selepas ditimpa kemalangan, kami memutuskan untuk meneruskannya walaupun dia masih menerima rawatan.
"Syukur dan lega kerana semuanya berjalan lancar, walaupun majlis terpaksa dilakukan di wad hospital yang turut diraikan keluarga dan sahabat handai." Begitulah luahan kerani, Murni Osman, 33, yang selamat diijabkabulkan bersama pasangannya yang juga pembantu am rendah Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB), Izman Mohamad, 35, di Wad D2 Hospital Melaka, di sini, semalam.

Pasangan itu terpaksa melangsungkan majlis pernikahan mereka di hospital kerana Izman yang luka pada paru-paru, patah hidung dan bahu kiri, masih dirawat selepas terbabit kemalangan jam pada 6 April lalu.


Izman yang lengkap berbaju Melayu jingga muda dan bersongkok sambil duduk atas kerusi roda, selamat diijab kabul dengan dua kali lafaz oleh Imam 1 Masjid Fat'hur Rahman, Pengkalan Rama, Yunos Bidin, jam 10 pagi.

Wad itu penuh sesak berbanding kebiasaan dengan kehadiran saudara mara, sahabat handai kedua-dua pengantin, seklain wakil media. Menurut Murni, dia gusar dengan keadaan Izman yang koma seminggu sebelum hari pernikahan, namun bersyukur apabila suaminya kembali sedar dan majlis dijalankan seperti dirancang.


"Suami yang menunggang motosikal terbabit dalam kemalangan selepas berlanggar dengan sebuah kereta di Jalan Hang Tuah, Jumaat minggu lalu, ketika dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Tengkera," katanya.



sumber : myMetro

Bayi dibuang atas but kereta

Posted: 14 Apr 2012 06:15 PM PDT


MUAR: 'Nama Ayah, Khairulanam, nama ibu, Sri Susanti dan nama anak, Salamiah Hasanah'. Itu nota ditemui di dalam beg sukan mengandungi bayi perempuan baru dilahirkan yang diletak di atas but sebuah kereta milik Pengerusi Masjid Kampung Parit Pechah, Parit Jawa, Abdul Rashid Sirat, 72, di sini, semalam.
Menurut Rashid, nota berkenaan itu tertulis 'Kami tak mampu untuk menguruskan dan akan menunggu dia di Jakarta kelak'.

"Saya baru selesai menunaikan solat Subuh dan mahu menghidupkan enjin kereta apabila terpandang kotak gabus diletakkan di atas but.


"Saya sangka ada orang tercicir kotak itu sebelum tergerak untuk membukanya. Apabila dibuka, ia mengandungi beg dan saya terdengar suara bayi menangis," katanya.

Menurut Rashid, dia terus membuka zip beg dan menemui bayi perempuan cukup sifat yang dibersihkan dan dibalut tuala namun masih bertali pusat.


Katanya, sebelum itu, dia serta jemaah lain terdengar deruan enjin motosikal masuk ke kawasan masjid, namun menyangka ia penduduk yang mahu bersolat.




"Namun sejurus penemuan itu, kami terus menghubungi polis untuk memaklumkan kejadian," katanya.

Bayi perempuan itu sempat diazankan jemaah masjid, Ustaz Sulaiman Sarip, 50-an, sebelum dibawa ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar untuk rawatan lanjut.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

"Kami masih mengesan ibu bapa bayi berkenaan dan pada masa sama meminta kerjasama orang ramai yang ada maklumat supaya tampil membantu siasatan," katanya.



SUMBER : MYMETRO



Goyang Pak Arab,makanan atas badan

Posted: 14 Apr 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Mereka berasal dari Timur Tengah dan memiliki wajah kacak dan bertubuh sasa serta bergaya. Malah, ada antaranya sudah berumah tangga, namun maruah mereka hanya RM600 kerana dengan bayaran sebanyak itu, apa saja boleh dilakukan terhadap mereka, termasuk melihat 'anu'.
Bayaran untuk menonton lelaki Arab bernafsu songsang itu jauh lebih mahal berbanding caj dikenakan terhadap lelaki tempatan yang hanya bernilai RM75 seperti di pusat istirahat dan urut yang menyediakan tukang urut lelaki.
Sekali imbas, tiada kesalahan boleh disabitkan terhadap pusat rawatan itu kerana ia menyediakan kemudahan urutan sesama jantina, namun yang membezakannya ialah perkhidmatan urutan secara bogel dan badan ke badan (B2B) sesama lelaki.

Mendedahkan perkara itu, seorang pegawai perhubungan awam syarikat swasta di ibu negara yang mahu dikenali sebagai Harry, 28, berkata, dia pernah menonton pakej itu ketika menghadiri majlis hari jadi eksklusif seorang kenalan di sini bersama rakannya, beberapa bulan lalu.




"Ketika itu kami menempah 10 lelaki dari Timur Tengah dan semuanya dibaringkan dalam satu bilik tanpa seurat benang dengan makanan diletakkan di atas badan mereka.

"Saya tak tahu bagaimana mereka berada dalam majlis kami ketika itu. Mereka tak banyak bercakap, tapi saya mendapat tahu mereka dibawa khas kerana ditempah dengan bayaran RM600 seorang.

"Tiada adegan terlarang berlaku sepanjang majlis itu kecuali adegan pegang-pegang kerana kebanyakan lelaki berkenaan mendakwa bukan pengamal seks songsang, sebaliknya hadir sebagai pelayan kerana dibayar untuk 'menghibur," katanya kepada Metro Ahad.



sumber : myMetro

Sakit tiga jam dek cincin RM5

Posted: 14 Apr 2012 05:45 PM PDT


SEBERANG JAYA: Seorang ibu terpaksa menahan sakit hampir tiga jam selepas cincin dipakainya gagal dikeluarkan sehingga menyebabkan jari tangan kanannya membengkak di Hospital Seberang Jaya (HSJ), di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 7 malam, A Devika, 22, menahan kesakitan selepas kakitangan hospital turut gagal membantunya sehingga mereka terpaksa minta bantuan Jabatan Bomba dan Penyelamat.

Devika berkata, dia memakai cincin itu sejak seminggu lalu sebelum jari telunjuknya membengkak empat hari kemudian.


"Selepas jari membengkak, saya cuba menanggalkan sendiri cincin itu dengan pelbagai cara tetapi gagal," kata ibu kepada seorang cahaya mata itu.

Menurutnya, tidak mampu menanggung kesakitan, dia ke HSJ jam 4 petang kelmarin untuk mendapatkan rawatan, namun kakitangan hospital juga gagal menanggalkan cincin sehingga terpaksa meminta bantuan bomba.


Katanya, cincin berharga RM5 itu dibeli di pasar malam berhampiran rumahnya di Butterworth dan dia tidak menyangka kejadian itu berlaku akibat memakainya.




"Mula-mula pakai cincin ini, saya rasa selesa, jadi saya tidak sangka lama-kelamaan jari saya membengkak," katanya.

Sementara itu, Pegawai Bomba Kanan II, Balai Bomba Perai, Ismail Ibrahim berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 7.15 malam dan tiba beberapa minit kemudian.


"Kita terpaksa menggunakan 'ring cutter' untuk memotong cincin dan jari mangsa juga membengkak," katanya.


sumber : myMetro

Sekolah brutal..boleh buat apa saja dalam kelas termasuk beromen

Posted: 14 Apr 2012 05:30 PM PDT














memang brutal murid sekolah ni..pening kepala cikgu-cikgu nak handle mereka yang
berperangai macamni...

Budak sekolah perempuan bukak tudung main poker

Posted: 14 Apr 2012 05:15 PM PDT





Kemalangan di tempat kerja yang ngeri dan pelik (full pic)

Posted: 14 Apr 2012 05:00 PM PDT







Inilah yang dikatakan malang tak berbau..ngeri sungguh besi boleh tembus disebelah muka
pemuda ini...

Hebat..sami ni nyanyi sambil petik gitar dalam komuter

Posted: 14 Apr 2012 04:45 PM PDT


The video shows in Beijing subway a lovelorn monk with guitar singing songs and bursting into tears.
Who can understand what he is singing? He sang: Your love is fake, mine is genuine love, my heart is already broken, why you do not understand?


He is really a great mater IN GUITAR AND SINGING.

Watch the interesting video.




sumber : chinawhisper.com

Koleksi gambar lelaki yang telah menjadi wanita

Posted: 14 Apr 2012 04:30 PM PDT

Ini gambar sebenar lelaki yang telah menjadi wanita.Kita boleh lihat gambar mereka sebelum dan selepas menjadi wanita.Ada yang kelihatan cantik dan ada juga yang rupa sama seperti mereka lelaki.























p/s Islam melarang umatnya merubah sesuatu ciptaan Tuhan


[Ngeri] Gadis China yang kakinya kebelakang seperti ayam

Posted: 14 Apr 2012 04:15 PM PDT

XIAO FANG ,seorang gadis dari China yg mengalami suatu kecacatan pada kakinya .
Kecacatan  Xiao berlaku ketika berumur 7 tahun yang mengalami satu kemalangan yang sangat mengerikan dan mengakibatkan kerosakan yang sangat parah pada kaki gadis manis ini.


Xiao Fang, 22, menderita luka mengerikan dalam kemalanganl ketika dia berumur tujuh yang menyebabkan kakinya harus berputar dengan cara yang salah
Dokteor bedah berhasil untuk tidak menmotong kakinya, namun doktor meresahkan hal tentang kakinya yang mulai berubaah arah yang tidak seperti kaki pada umumnya Fang, sekarang telah berumur 22 tahun .Dia telah mengalami mimpi buruk akan kakinya selama 15 tahun.


Tapi akhirnya dia menjalani operasi perbaikan pada anggota tubuhnya.


Fang telah hidup dengan keadaan dirinya selama 15 tahun dan trauma kecelakaan itu pada kakinya telah membuat mereka tumbuh dari bentuk umumnya


Pembedahan itu berjaya dan kakinya diluruskan dan surplus nya tulang lutut dihapus.
Tendon di kakinya juga diperpanjang oleh doktor bedah untuk memungkinkan baginya untuk berjalan.
Kedua kaki sekarang di gips dan Fang telah diberitahu oleh doktor dia akan boleh berjalan dengan normal ketika tulang telah sembuh sepenuhnya.

Wow...Perut Hamil Palsu Jadi Barang Hot Seller di China

Posted: 14 Apr 2012 04:00 PM PDT

Di jual secara online, perut palsu dari silikon menjadi barang hot seller di negara tirai bambu. Untuk apa pula barang aneh ini?

Dalam keterangan yang ditulis oleh sang penjualnya, perut palsu ini memiliki: warna daging, tekstur layaknya kulit manusia dan sangat nyaman. Mulai tertarik? Belum?

Saya juga. Ok, hmm...mungkin yang ini akan membuatmu lebih tertarik.

Perut palsu ini juga disediakan dalam berbagai variasi. Pembeli dapat memilih berbagai tipe perut sesuai periode kehamilan, apakah itu minggu ke-dua atau mingguke-tiga atau periode terakhir.

Gimana? Heh, masih belum cukup menarik? Ok ok... coba lihat dulu harganya dong.

Untuk menyesuaikan dengan isi dompet, tersedia dua model. Model biasa dijual seharga 500 hingga 1600 yuan , sedangkan model yang lebih mahal, dijual seharga 700 hingga 800 yuan. Menurut sang penjual, model yang lebih mahal lebih diminati pengguna.

Terta..cukup cukup. O.M.G...bagaimana caranya barang seperti ini boleh menjadi hot seller? Memangnya bakalan dipakai orang untuk apa ?

"Kebanyakan pembeli membelinya untuk sandiwara atau gurauan, meskipun ada juga yang ingin merasakan bagaimana rasanya menjadi wanita hamil," kata si penjual.

Ooo... ya..ya.. merasakan bagaimana rasanya menjadi wanita hamil???Pelik...pelik



sumber: people daily

Batu karang sebesar buah kelapa seberat 1.13kg

Posted: 14 Apr 2012 11:00 AM PDT



Batu karang terbesar kebanyakkan doktor pernah melihat bersaiz bola golf sahaja tetapi satu pembedahan di Hungary batu karang sebesar buah kelapa berukuran 17cm dan seberat 2.48kg .




Sandor Sarkadi telah menjalani pembedahan di bahagian perut di Debcrecen,timur Budapest.Dia telah dikejarkan ke bilik pembedahan di Hospital Kenez Gyula apabila keputusan X-RAY menunjukkan terdapat segumpal batu karang.




Disebabkan perkara ini beliau lebih berhati-hati dan menjaga rutin harian demi kesihatannya.(link)

Kisah Gadis Cantik Yang Wajahnya Sembuh Setelah Rosak Akibat Alergi Parasetamol

Posted: 14 Apr 2012 10:30 AM PDT

Eva Uhlin, gadis Sweden berusia 19 tahun akhirnya selamat dari kerosakan wajah total setelah terkena alergi parasetamol. Perlu waktu 4 tahun untuk membuat kulit wajahnya normal dari alergi kulit mematikan tersebut.

Eva tak pernah menyangka menderita alergi ubat mematikan yang dikenal sebagai Toxic Epidermal Necrolysis. Selama bertahun-tahun ketika sedang demam dirinya terbiasa memakan parasetamol.

Ubat analgesik ini terkenal paling aman dan bukan salah satu obat penyebab alergi dari penyakit Toxic Epidermal Necrolysis.

Kejadiannya bermula pada tahun 2005 ketika Eva berusia 15 tahun. Kala itu sedang masa cuti dan Eva mengalami demam. Seperti biasa Eva lalu memakan ubat demam parasetamol.



Namun ketika bangun esok paginya, wajah Eva penuh lecet-lecet hingga menyebar ke seluruh tubuhnya. Kulitnya melepuh seperi terbakar. Dia juga mengalami sakit di bagian dada, lengan, punggung dan perut.

"ketika itu benar-benar menakutkan, saya tidak tahu apa yang salah dan saya tidak tahu apa yang terjadi. Ketika bercermin aku benar-benar tidak mengenali wajahku sendiri," kata Eva seperti dilapor dari Telegraph.

"Rasanya seperti ada yang berjalan di bawah kulitku, saya benar-benar terkejut Aku tidak percaya apa yang terjadi. Aku sudah minum parasetamol berkali-kali sebelumnya," tambahnya.


Dokter menduga kemungkinan ada virus di tubuhnya ketika demam dan kombinasi dari virus dan ubat ini menciptakan reaksi yang aneh. Kemudian selama bertahun-tahun Eva melakukan perawatan di Swedia's University Hospital of Linkoping.

Profesor Folke Sjoeberg, salah seorang doktor yang merawatnya mengatakan, Eva sangat beruntung boleh pulih dari keadaan yang langka ini. Toxic Epidermal Necrolysis atau dikenal juga dengan sindrom Lyell membunuh 40 peratus penderitanya. Efek samping ubat merupakan faktor utama penyebab sindrom ini.

Penyakit Eva berangsur pulih keranna kesabaran dan sikap positifnya. Pengubatan yang dilakukan sangat hati-hati kerana infeksi yang muncul berbeza-beza.

Penyakit ini biasanya paling banyak mengalami masalah saluran pernaFasan atas, mulut melepuh yang membuatnya tak boleh makan dan hanya boleh isa melalui salur makan, mata bengkak dan bahkan ada yang hingga menyebabkan buta..

Meski kini kulitnya telah pulih dan Eva boleh beraktiviti normal dia tetap harus memeriksakan air matanya dua kali sehari dan menjadi sensitif terhadap cahaya matahari.

Penyakit ini adalah salah satu penyakit alergi kulit yang mematikan selain Sindroma Steven Johnson. Rasio penderita Toxic Epidermal Necrolysis adalah satu diantara sejuta orang. Penyakit ini boleh menimpa siapa pun dari semua kelompok umur.

Aksi brutal bangau telan arnab

Posted: 14 Apr 2012 10:15 AM PDT

bangau1
Arnab yang sudah tertangkap di celupkan dalam air berkali-kali sampai arnab itu tidak berdaya lagi?
bangau2
setelah arnab itu lemas dan tidak berdaya lagi,baru ditelan perlahan-lahan
sumber : http://www.woamu.mangaku.net