Adsense

Jumaat, 2 Disember 2011

borak kosong

borak kosong


Juru Sunat di Ghana Diusir, Tak Sengaja Patahkan Kemaluan

Posted: 02 Dec 2011 09:00 PM PST

Accra, Ghana - Gara-gara tak sengaja mematahkan penis sampai ke pangkal, seorang juru sunat tradisional diusir dari sebuah kota di Ghana. Kes ini terjadi di tengah kempen menentang juru sunat ilegal yang keamanannya tidak terjamin secara medikal.

Keberadaan juru sunat tradisional yang dalam bahasa setempat disebut wanzam memang selalu menjadi kontroversi. Banyak warga masih memanfaatkan jasanya, sementara kalangan medik menganjurkan agar anak laki-laki disunat oleh doktor yang lebih terlatih.

Seorang wanzam berusia 70 tahun, Wanzam Abdullah semakin menambah bukti bahawa tidak ada jaminan keamanan dalam sunat tradisional. Akibat kesalahan fatal yang dilakukannya beberapa waktu silam, Wanzam Abdullah harus menerima hukuman sosial yakni diusir dari Kota Accra.

Ia disaman oleh orangtua seorang bayi laki-laki berusia 4 bulan yang disunatnya . Orangtua bayi tersebut tidak terima, lantaran Wanzam Abrullah tidak hanya mengupas kulit penutup kepala penis tetapi memangkas atau mematahkan batang penis hingga nyaris sampai hujung.

"Orang itu (wanzam) mencederai penis bayi, memotong bagian paling sensitifnya dan tinggal sebagian kecil saja yang tersisa. Untung bayi itu masih boleh kencing dengan normal," ungkap John Koffie, Ketua polis setempat seperti dikutip dari myjoyonline, Minggu (20/11/2011).

Menurut polis, saat disunat bayi itu banyak bergerak. Karena tidak dipegangi dengan erat, Wanzam Abdullah tidak sengaja menyayunkan pisaunya dan menyambar batang penis si bayi laki-laki yang malang ini hingga benar-benar putus di bahagian pangkalnya.

Si bayi saat ini mendapat perawatan intensif di Hospital Pendidikan Korle Bu di Kota Accra. Sedangkan Wanzam Abdullah yang sudah berpengalaman selama 20 tahun ini tak hanya diusir, tapi juga terancam hukuman penjara jika terbukti bersalah telah membahayakan pasiennya.

Sumber : detikhealth.com

Jangan Sesekali Menilai Seseorang dari Bajunya (Kisah Nyata)

Posted: 02 Dec 2011 08:00 PM PST


Seorang wanita yang mengenakan gaun pudar menggendeng suaminya yang berpakaian sederhana dan usang, turun dari kereta api di Boston, dan berjalan dengan malu-malu menuju pejabat Pimpinan Harvard University.

Merekaingin bertemu pimpinan Harvard. Setiausaha Universiti langsung mendapat kesan bahawa mereka adalah orang kampung, berfikir orang macam ini tidak mungkin ada urusan di Harvard dan bahkan mungkin tidak pantas berada di Cambridge.

"Kami ingin bertemu Pimpinan Harvard", kata sang lelaki lembut. "Beliau hari ini sibuk," sahut sang Setiausaha cepat. "Kami akan menunggu," jawab sang wanita.

Selama 4 jam setiausaha itu mengabaikan mereka, dengan harapan bahawa pasangan tersebut akhirnya akan patah semangat dan pergi. Tetapi nyatanya tidak. Sang setiausaha mulai kecewa dan akhirnya memutuskan untuk melaporkan kepada sang pemimpinnya.

"Mungkin jika anda menemui mereka selama beberapa minit, mereka akan pergi," katanya pada sang Pimpinan Harvard. Sang pimpinan menghela nafas dengan geram dan mengangguk. Orang sepenting dia pasti tidak punya waktu untuk mereka. Dan ketika dia melihat dua orang yang mengenakan baju pudar dan pakaian usang di luar pejabatnya, rasa tidak senangnya sudah muncul.

Sang Pemimpin Harvard, dengan wajah galak menuju pasangan tersebut. Sang wanita berkata padanya, "Kami memiliki seorang anak lelaki yang kuliah tahun pertama di Harvard. Dia sangat menyukai Harvard dan bahagia di sini. Tetapi setahun yang lalu, dia meninggal kerana kemalangan. Kami ingin mendirikan peringatan untuknya, di suatu tempat di kampus ini, bolehkan?" tanyanya, dengan mata yang penuh harapan.


Sang Pemimpin Harvard tidak tersentuh, wajahnya bahkan memerah. Dia tampak terkejut. "Puan," katanya dengan kasar, "Kita tidak boleh mendirikan tugu untuk setiap orang yang masuk Harvard dan meninggal. Kalau kita lakukan itu, tempat ini sudah akan seperti kuburan."

"Oh, bukan," Sang wanita menjelaskan dengan cepat, "Kami tidak ingin mendirikan tugu peringatan. Kami ingin memberikan bangunan untuk Harvard."

Sang Pemimpin Harvard memutar matanya. Dia menatap sekilas pada baju pudar dan pakaian usang yang mereka kenakan dan berteriak, "Sebuah bangunan?! Apakah kalian tahu berapa harga sebuah bagunan?! Kami memiliki lebih dari 7,5 juta dolar hanya untuk bangunan fizik Harvard."

Untuk beberapa saat sang wanita terdiam. Sang Pemimpin Harvard senang. Mungkin dia boleh terbebas dari mereka sekarang. Sang wanita menoleh pada suaminya dan berkata dengan pelahann, "Kalau hanya sebesar itu biaya untuk memulai sebuah universiti, mengapa tidak kita buat sendiri saja?" Suaminya mengangguk. Wajah sang Pemimpin Harvard menampakkan kebingungan.

Mr. dan Mrs. Leland Stanford bangkit dan berjalan pergi, melakukan perjalanan ke Palo Alto, California, di sana mereka mendirikan sebuah Universiti yang menggunakan nama mereka, sebuah peringatan untuk seorang anak yang tidak lagi diperdulikan oleh Harvard. Universiti tersebut adalah Stanford University, salah satu universit kesukaan warga kelas atas di AS.

Kita jangan seperti pimpinan Harvard itu, acap silau oleh baju, dan lalai. Padahal, baju hanya bungkus, apa yang disembunyikannya, kadang sangat tak ternilai. Jadi, janganlah kita selalu abai, kerana baju-baju,selalunya menipu.


sumber

Wow..bina pesawat ke angkasa lepas belakang rumah

Posted: 02 Dec 2011 07:00 PM PST

NTINDA, Uganda - Pengasas Program Penyelidikan Angkasa Lepas Afrika, Chris Nsamba dianggap gila oleh sejumlah orang kerana dia mahu mengendalikan projek untuk menghantar rakyat Uganda ke angkasa lepas.

Dia yang merupakan seorang jurutera aeronautik akan melancarkan sebuah pesawat ke angkasa lepas dari pekarangan belakang rumah ibunya di sini.

Nsamba menyasarkan penerbangan angkasa lepas itu pada dekad akan datang dengan menggunakan sebuah pesawat African Skyhawk yang dalam pembinaan.

Pesawat itu dibina dengan menggunakan beberapa pekerja sukarela di pekarangan belakang rumah ibunya. - Agensi

sumber : kosmo online

Perompak paling bodoh di Jerman rompak bank yang dah tutup 17 tahun lalu

Posted: 02 Dec 2011 06:00 PM PST

BERLIN: Seorang lelaki yang cuba merompak sebuah bank yang ditutup sejak 17 tahun lalu dipenjara tujuh tahun, kata mahkamah, semalam.

Kejadian itu digelar akhbar Bild daily sebagai kes perompak bank paling bodoh di Jerman. Mahkamah daerah di Osnabrueck, bandar raya di barat negara itu berkata, defendan yang dikenal pasti sebagai Siegfried K, 57, tiba di cawangan bank itu yang kini hanya dilengkapi mesin teler automatik, membawa pistol mainan pada Mei lalu. Dia menangkap seorang wanita sebagai tebusan di lobi bangunan dan menuntut 10,000 euro (RM42,000) wang tebusan daripada pekerja di situ.


"Bagaimanapun, rancangannya gagal kerana bangunan itu tidak lagi mempunyai bank sejak lebih sedekad lalu tetapi hanya mempunyai pusat fisioterapi," kata kenyataan dikeluarkan mahkamah.


Bild berkata, bank itu sudah berpindah sejak 17 tahun lalu.


"Selepas suspek menyedari hal itu, dia mengubah rancangannya dan menangkap seorang wanita yang mengeluarkan wang daripada mesin ATM di situ.


"Wanita itu mengeluarkan 400 euro (RM1,200) dan suspek melarikan wang itu sebelum melarikan diri dengan sebuah kereta curi," kata kenyataan itu.



Dia kemudian meninggalkan kenderaan itu dan pistol mainan plastik yang mempunyai kesan cap jarinya di tempat duduk penumpang.


Mahkamah berkata, Siegfried K mengaku melakukan rompakan itu dan hakim menjatuhkan hukuman penjara tujuh tahun atas 22 pertuduhan terdahulu ke atasnya sejak 40 tahun lalu. - AFP

sumber : myMetro

Bapa bacul tendang bayi berusia 9 bulan kerana menangis

Posted: 02 Dec 2011 05:00 PM PST


GEORGETOWN: Hanya kerana tidur terganggu akibat tangisan bayi perempuannya berusia sembilan bulan, seorang bapa 'naik hantu' dan tergamak menendang bayi itu dalam kejadian di rumah mereka di Lebuh Maccalum di sini, kelmarin.

Malah, dalam kejadian jam 7 pagi itu, lelaki berusia 26 tahun terbabit turut didakwa menghempas bayinya ke atas tilam sebelum isterinya cuba mententeramkan keadaan.

Bagaimanapun, tindakan isterinya menyebabkan wanita itu turut menerima padah apabila ditendang suaminya sehingga meminta pertolongan ibu mentua yang tinggal serumah dengan mereka.

Menurut sumber, kejadian malang menimpa bayi itu berlaku ketika ibunya berada di dapur membancuh susu dan meninggalkan anaknya bersama suami yang sedang tidur di dalam bilik.



"Lelaki terbabit terjaga daripada tidurnya apabila anaknya menangis sebelum menengking dan memarahinya

sumber : myMetro

Splish dan Splash, Ikan Mas Tertua di Inggris yang Berumur 34 Tahun

Posted: 02 Dec 2011 04:00 PM PST


Sepasang ikan mas yang dipercaya sebagai yang tertua di Inggris, dan telah merayakan ulang tahun ke-34 mereka. Bahkan semakin tuanya, kedua ikan mas yang dimenangkan sebagai hadiah pasar malam pada tahun 1977 itu warnanya menjadi abu-abu.

Sang pemilik, Richard dan Ann Wright, dari Brockworth, Gloucestershire, mengatakan bahawa kedua ikan tersebut yang mereka namakan Splish dan Splash, telah hidup lebih lama dari empat kucing peliharaan kucing keluarga mereka.

Kedua ikan ini awalnya milik putra putri mereka yakni Matthew dan Hayley, yang berumur enam dan sembilan tahun ketika mereka membawa pulang ikan mas tersebut pasar malam di Cheltenham 34 tahun yang lalu.

Meskipun Matthew dan Hayley sekarang telah pindah untuk memulai keluarga mereka sendiri, kedua ikan tersebut tetap berada di rumah Richard dan Ann.

Ikan mas memiliki umur yang pendek dan kebanyakan tidak lebih dari sepuluh tahun, namun Splish dan Splash telah bertahan hidup selama lebih dari tiga dekad, yang membuat sang pemilik bingung tentang bagaimana keduanya berhasil hidup selama itu.

"Aku tidak tahu mengapa mereka hidup begitu lama, mereka hanya dibersihkan secara teratur dan diberi sejumput makanan setiap pagi, namun kami belum pernah melakukan sesuatu yang istimewa pada keduanya. Mereka benar-benar luar biasa." tutur Richard.

Menurut Mail Online, Richard juga menambahkan bahawa, seperti halnya manusia, kedua ikan ini mulai menunjukkan tanda-tanda penuaan, dimana Splish dan Splash mulai kehilangan warna emas mereka dalam beberapa tahun terakhir.

Diketahui, Ikan mas bernama Tish, secara resmi diakui oleh Guinness Book of Records sebagai tertua di dunia ketika ia meninggal pada usianya yang ke-43 pada tahun 2005 lalu.

Abang yang paling bergaya didapur

Posted: 02 Dec 2011 10:01 AM PST

Ngeri..masih hidup walaupun badan terputus dua (full pic+video)

Posted: 02 Dec 2011 09:01 AM PST

Kesian, badannya kena lenyek dengan kenderaan berat hingga putus dua. Tangannya asyik memegang sisa tubuhnya yang masih ada. Apa agaknya yang dia fikirkan?? Kesian



sumber : bestoneoffour.wordpress.com

Pelik..Gadis ini Tidur Telanjang Dengan Babi Selama 104 Jam

Posted: 02 Dec 2011 08:30 AM PST

Walaupun mengakui memiliki rasa takut terhadap kuman, namun untuk instalasi seni baru, artis Miru Kim memutuskan untuk hidup dengan babi selama 104 jam, non-stop.

Bekas mahasiswa kedoktoran berusia 30 tahun ini tinggal di sebuah kandang didepan salah satu galeri di Art Basel Miami 2011, dan pengunjung dapat menontonnya telanjang, melalui jendela kaca selama empat hari.

Kim, yang merupakan puteri seorang filsuf Korea, menjadi terkenal kerana memotret dirinya dalam keadaan telanjang di tempat-tempat aneh, seperti kilang dan terowongan yang telah ditinggalkan.

Ia mengatakan bahawa pekerjaan ini membantunya mengatasi rasa takutnya, iaitu takut akan kegelapan, takut pada aktiviti yang berbahaya serta takut akan kotoran.


Dia terinspirasi untuk membuat "I Like Pigs and Pigs Like Me" setelah membaca buku Five Senese, karya filsuf Perancis Michel Serres.

"Kulit bukan hanya sebuah sampul untuk melindungi tubuh, atau membran yang memungkinkan pertukaran antara eksterior dan interior tubuh. Kulit juga berfungsi sebagai titik berbaur antara dunia luar dan batin, dan antara tubuh dan jiwa." tutur Kim yang dikutip Mail Online.

7 Nama Bayi Selebriti Hollywood Teraneh

Posted: 02 Dec 2011 07:00 AM PST

Ada berbagai pilihan nama untuk para orangtua saat menamai bayi mereka. Dari berbagai pilihan tersebut, tujuh selebriti berikut ini memilih nama yang cukup aneh untuk sang buah hati.

1. Casper Lee

Puteri dari bintang Alvin and the Chipmunks, Jason Lee dan isterinya, Ceren Alkac ini lahir 10 Ogos 2008. Tidak diketahui kenapa Jason menamani anaknya Casper. Untuk nama anak perempuan, nama Casper sebenarnya kurang familiar.

2. Bear Blu Jarecki

Aktris Alicia Silverstone dan suaminya, Christopher Jarecki memutuskan menamai puteranya Bear Blu Jarecki. Bear lahir Mei 2011. Bear ertinya beruang. Entah kenapa Alicia memberi nama anaknya beruang.

3. Audio Science Clayton

Audio merupakan putera dari bintang filem A Knight's Tale, Shannyn Sossamon dan pasangannya, Dallas Clayton yang lahir pada Mei 2003. Shannyn pernah mengatakan, dia dan Dallas memang tidak pernah memikirkan dengan serius soal nama anak mereka. "Kami mencarinya lewat kamus 3-4 kali. Kami akan memanggilnya Science, atau lebih pendek, Sci," katanya.

4. Pilot Inspektor Riesgraf-Lee

Pilot merupakan anak pertama pasangan Jason Lee dan Beth Riesgraf yang lahir September 2003. Menurut Jason, nama tersebut terinspirasi dari sebuah lirik lagu band indie, Grandaddy yang berbunyi, 'He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot'.

5. Tu Morrow

Puteri dari bintang serial tv 'Numb3rs', Rob Morrow dan pasangannya Debbon Ayer ini lahir pada April 2011. Setiap menyebut nama Tu Morrow, Anda rasanya ingin tertawa bukan?

6. Rocket Valentino, Racer Maximilliano & Rebel Antonio Rodriguez

Ketiga nama di atas adalah nama dari tiga anak sutradara Spy Kids, Robert Rodriguez. Sekadar informasi, dari lima anak yang dimiliki Robert, nama mereka semuanya diawali huruf 'R'. "Sekali kamu namai anakmu Rocket, selanjutnya kamu tidak bioleh menamainya Marty," begitu katanya.

7. Seven Sirius Benjamin

Seven, terdengar familiar bukan? Rupanya pasangan Erykah Badu dan Andre 3000 sudah lebih dulu dari David Beckham yang menamai puterinya Harper Seven. Seven Sirius Benjami lahir November 1997. Tidak ada alasan khusus kenapa Erykah menamani anaknya Seven.

Arnab Kecil Yang Anggap Dirinya Seekor Ayam

Posted: 02 Dec 2011 06:00 AM PST

HELSINKI - Mengerami telur, mencakar-cakar tanah disekitar kandang dan bertenggek di sebuah pagar, adalah perilaku yang lazim dilakukan seekor ayam. Tapi, apa jadinya semua itu dilakukan oleh seekor arnab?
Otto, nama arnab tersebut memang menarik perhatian keluarga Ville Kuusinen di Finland. Arnab jantan berusia lapan tahun dibeli dari sebuah pertanian bersama dengan beberapa ekor ayam.
Tidak ada yang aneh saat Kuusinen yang tidak di sebuah pulau kecil di barat laut Finland, saat membawa Otto pulang. Tetapi sikapnya semakin lama, seperti mengikuti ayam yang tinggal bersamanya.
"Ketika saya pergi ke kandang ayam, arnab itu sedang mengerami telur. Kemudian saya menyaksikan bagaimana ia melompat di pagar. Awalnya ia gagal, namun ia terus menerus mencubanya sampai akhirnya ia berhasil," ujar Kuusinen, seperti yang dilansir Reuters, Jumaat (2/12/2011).
Otto bahkan tidak suka duduk dipangkuan ataupun memakan carrot seperti kebanyakan arnab pada umumnya. Arnabkecil itu menyukai makanan ayam dan bermain dengan ayam.
Namun Otto masih memiliki naluri arnab,. Hal ini terlihat ketika seorang tamu datang dia kabur dan bersembunyi. Namun Otto berhasil dipancing keluar ketika ditunjukkan roti kismis.
(faj)

Gila ..jual bayi hanya USD25

Posted: 02 Dec 2011 05:00 AM PST

LOS ANGELES - Seorang lelaki berusia 39 tahun dipenjara selama enam tahun setelah didapati berusaha menjual bayi perempuannya. Bayi mungil yang baru berusia lapan bulan itu dijual seharga USD25 .


Transaksi penjualan bayi ini berlangsung di luar sebuah pusat perbelanjaan Walmart, di California, Amerika Syarikat (AS).


Patrick Fousek, lelaki yang pada saat itu diduga berada di bawah pengaruh ubat-ubatan, akhirnya dijatuhi hukuman oleh pihak pengadilan, atas tindakan memalukannya ini.


Sebelumnya, hakim menolak permintaan banding yang diajukan oleh kuasa hukum tersangka untuk mendapatkan hukuman masa percubaan.


Fousek sempat mengungkapkan penyesalannya kerana cuba menjual bayinya.


"Saya sangat menyesal, saya berharap tidak pernah melakukannya. Saya meminta pihak pengadilan untuk mempertimbangkan masa percubaan agar boleh pulang ke rumah," ujar Fousek seperti yang dilapor California Salinas , Jumaat (02/12/2011).


Penjualan bayi ini terbongkar saat Fousek dan ibu dari bayi, Samantha Tomasini, ditangkap pada Jun 2010. Mereka ditahan saat dua orang perempuan melaporkan pasangan kumpul kebo tersebut cuba menjual bayi mereka.

Wajah Baru Menara Eiffel

Posted: 02 Dec 2011 04:00 AM PST

PARIS – Siapa yang tidak kenal dengan Menara Eiffel di Paris, Perancis. Menara itu khabarnya akan ditukar menjadi "hutan" hijau raksasa yang terdiri dari 600.000 tanaman.
Rencana kontroversi ini akan menjadikan Menara Eiffel sebagai objek pelancungan yang benar-benar ramah lingkungan. Perubahan ini merupakan sebahagian dari skema lingkungan.
Namun berbagai pihak menyatakan penolakannya terhadap rencana ini. Mereka menilai rencana itu dapat merubah bentuk asli Eiffel, yang setiap tahunnya mampu menarik sekitar tujuh juta pelancungan dari berbagai negara.
Ginger, sebuah perusahaan yang memiliki kepakaran dalam projek-projek ekologi, berada dibalik skema in. Mereka menyebutkan projek ini dapat selesai dalam waktu dua tahun.
Perincian skema tersebut dibocorkan oleh Suratkabar Perancis, Le Figaro. Ginger memperkirakan bahawa skema ini mampu melepaskan 84,2 ton karbondioksida dan menyerap 87,8 ton lainnya untuk dirubah menjadi "karbon positif".
"Projek ini masih rahsia namun waktu yang diberitakan oleh Le Figaro benar", ungkap salah seorang Juru Bicara Ginger, seperti yang dilansir Orange (01/12/2011)
Pihak perusahaan kelak akan menjuluki Eiffel dengan sebutan "paru-paru" hijau bagi seluruh Paris.
Menara Eiffel yang memiliki tinggi 1.063 kaki akan menjadi unggulan ekowisata Perancis. Pengolala menara bahkan sudah mulai memperkenalkan ratusan keranjang tanaman, serta sistem irigasi yang terdiri dari 12 ton paip getah untuk merawat tanaman di menara Eiffel.
(faj)

Seluar ni memudahkan untuk buang air besar

Posted: 02 Dec 2011 03:00 AM PST


ada jugak seluar macam ni...

Anjing tembak majikannya

Posted: 02 Dec 2011 02:00 AM PST

INILAH.COM, Salt Lake City – Seekor anjing menembak majikannya yang seorang pemburu burung.

Si majikan rupanya meletakkan sembarangan shotgun 12-gauge miliknya di perahu yang hendak ia tumpangi bersama sang anjing.

"Lelaki ini sedang berburu itik dengan kawannya. Ia sedang turun dari perahu untuk mengatur umpan," ujar Deputi Sheriff Kevin Potter.

Senapang berburu lelaki berusia 46 tahun itu tak sengaja dipijak anjingnya dan meletus. Tak jelas ketika itu apakah pengamannya terpasang atau tidak.

Lelaki itu tertembak dari jarak tiga meter dengan peluru untuk burung, menyebabkan 27 pelet logam berhamburan ke arahnya.

Beruntung ia tak terluka serius kerana mengenakan boot panjang yang biasa digunakan untuk masuk ke dalam air cetek.

Wow! Ada Sekolah Yang Mengajarkan Cara Menghidupkan Mayat

Posted: 02 Dec 2011 01:00 AM PST

Sebuah cabang gereja dari Hillsong evangelis membuka sebuah sekolah "Supranatural" .Di sekolah ini di ajarkan cara menyembuhkan kanser dan bagaimana untuk melakukan mukjizat. Tidak hanya itu, guru di sekolah itu dapat membuat perempuan hamil dan yang lebih spektakuler lagi dapat menghidupkan manusia yang sudah mati. Wow ! luar biasa. Percaya kita ?

Selama di buka sekolah itu sudah terdaftar sebanyak tujuh puluh orang dan sudah berjalan selama enam bulan.Kursus tersebut, dikelola Gereja Westlife yang berada di luar kota Brisbane, Australia, seperti dilaporkan Queensland Times, Kursus tersebut berdasarkan pengajaran dari Gereja Bethel evangelis Amerika Syarikat dan seorang pemimpin kontroversial Bill Johnson yang berbeicara kepada muridnya dalam sebuah rakaman kepingan DVD.

Manager Gereja Wetlife Tvonne Baker mengatakan kepada The Queensland Times bahawa beberapa 'keajabaian' telah terjadi di gerejanya dan mereka memiliki harapan yang tinggi kepada para guru dalam 'Sekolah Supernatural Evangelis' agar dapat memberikan kontribusi lebih. Situs gereja tersebut menjelaskan: "Sekolah Supernatural dirancang untuk membekali siswa untuk 'hidup dan bertindak' dalam supernatural yang mengacu pada pengajaran bibel dan praktiknya – untuk melihat kerajaan Tuhan secara nyata di Bumi. "Dalam lingkungan ini dimana manusia dapat mengambil risiko dalam memahami untuk mengoperasikan supernatural tanpa merasa takut penolakan atau gagal." Namun situs tersebut tidak menjelaskan berapa bayaran yang harus dikeluarkan untuk kursus tersebut dan tidak juga tersedia penjelasan lebih lanjut. Gereja tersebut berada di dekat Ipswich, yang juga mengalami banjir dahsyat Queensland pada awal tahun ini. Hal ini menggambarkan Hillsong sebagai 'gereja induk' dalam buletin gereja.

Tori Spelling mengaku terkejut suami tweet foto payudaranya

Posted: 02 Dec 2011 12:00 AM PST

Artis Tori Spelling, anak produser ternama Aaron Spelling, terkejut setengah mati setelah fotonya yang memperlihatkan payudaranya diposting ke Twitter oleh suaminya, Dean McDermott. Demikian dilapor Daily Mail, Khamis (1/12/2011),

Tori yang juga bintang reality show mengatakan dirinya benar-benar tak boleh berkata apapun saat dua minggu lalu Dean mem-posting foto anaknya Liam yang berusia empat tahun. Sayangnya, ia tidak melihat jika di belakang sang anak, nampak sang isteri tak mengenakan atasan berbaring di ranjang kerana sedang menyusui bayi yang dilahirkannya Oktober lalu dan diberi nama Hattie.

"Saya mengatakan apa yang harus dilakukan? saya seorang ibu dan sedang menyusuinya," kata artis berusia 38 tahun saat diwawancarai CNN.
"Saya tak boleh marah (kepada suami saya). Ini benar-benar insiden. Satu hikmah yang saya ambil adalah jika seseorang ingin men-tweet foto payudaranya sebaiknya dilakukan saat sedang menyusui kerana bentuknya sungguh indah," katanya lagi.

Dean kemudian menghapus foto itu dari akaun Twitter-nya ketika tahu kejadian itu dan mengaku melakukan kesalahan. "Ini benar-benar kejadian yang tak disengaja. Saya mengambil foto (Liam) dan tidak melihat apa yang ada di belakangnya," jelas aktor berumur 45 tahun itu.

Kecelakaan, Tangan Lelaki ini Jadi Ikan Lumba-Lumba

Posted: 01 Dec 2011 11:00 PM PST

SOFIA - Seorang lelaki kehilangan lengannya dalam sebuah kecelakaan tragik, namun seniman tato berhasil merubah lengan lelaki itu menjadi kepala ikan lumba-lumba.

Heine Braek memutuskan untuk merubah bentuk luka menjadi kepala ikan lumba-lumba, dirinya meminta seorang seniman tato asal Bulgaria, Valio Ska untuk mengubahnya menjadi tato tiga dimensi berbentuk lumba-lumba.

"Ketika saya berusia 13 tahun saya cuba mengambil jalan pintas dibahagian atas kereta yang mulai bergerak. Saya kehilangan keseimbangan dan terjatuh," ujar Braek, seperti dikutip Daily Mail, Jumaat (2/12/2011).

"Hal pertama yang saya lihat sesudah operasi adalah bentuk lengan saya yang seperti kepala lumba-lumba. Saya memutuskan untuk melakukan sesuatu dengan lengan saya, dan saya menghubungi Valio untuk membuatnya menjadi sebuah tato timbul. Teman-teman saya menyukainya dan saya pun gembira melihat bentuk tangan saya," tambahnya.

Ska yang menjalankan "Sofia Ink" di Bulgaria memerlukan waktu sekitar 3.5 jam untuk menyelesaikan pekerjaannya yang cukup rumit.(rhs)

Mahu tahu penyakit anda apa?Ludahkan Saja iPonemu

Posted: 01 Dec 2011 10:00 PM PST

Sudah sering kami bahas ponsel juga oleh digunakan untuk mendiagnosis kesihatan anda tetapi yang satu ini paling grand dan paling . . . . . hebat. Peneliti dari Korea Advanced Institute for Science and Technology (KAIST)telah berhasil menemukan bahawa layar jenis capacitive yang ada di iPhone boleh digunakan untuk menganalisa jenis bakteria. Katanya layar Capacitive itu boleh mengenali jenis bakteria yangn berasal dari cairan seperti pada saat kita bersin tetapi tiap orang tak mahu sampel ludahnya ada di layar ponsel mereka. Untuk boleh menganalisa tentu saja selain anda harus bersin tepat di layar ponsel, ada aplikasi khusus untuk membantu analisa tersebut. Hmmmm, abis itu ada yang pinjam tuh ponsel, sukurin bisa ketularan. :-)