Adsense

Rabu, 12 Oktober 2011

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Aaron Aziz Cabar Diri dalam Teater Badai Semalam

Posted: 12 Oct 2011 10:01 AM PDT

Mungkin ramai yang tak tahu, teater Badai Semalam pernah ditangguhkan beberapa ketika. Budiey dengar masa tu, ramai pelakon yang berlakon dalam teater arahan Wan Khairunazwan Rodzy ini tidak bersedia kerana jadual mereka terlalu padat dengan kegiatan seni mereka. Jadi, teater ini terpaksa ditangguhkan sementara menunggu pelakon betul-betul bersedia. Dan, antara nama-nama besar yang Budiey dapat tahu terlalu sibuk ialah Aaron Aziz. Yes, of courselah, Aaron sibuk. Tambahan pula pada masa tu, selepas Nora Elena, nama beliau meletop-letop diperkatakan ramai. Bila nama makin popular, maka makin banyak tawaran kerja sana sini. Tak percaya, tengok di TV, drama lakonan Aaron tak putus-putus dimainkan. Peminat beliau juga makin ramai. Tak caya, tengok di twitter la ya.

VIDEO AARON AZIZ DI SIDANG MEDIA TEATER BADAI SEMALAM:

Semasa sesi temubual di sidang media teater Badai Semalam, Aaron Aziz mengakui jadual kariernya semakin sibuk hari demi hari. Namun, beliau menyangkal teater ini ditangguhkan bukan kerana pihak produksi untuk menunggu beliau. Malah, produksi juga terpaksa menangguh untuk merancang dan mencari rakan partner untuk bekerjasama. Maka, termetrailah perjanjian MOU antara Istana Budaya dengan syarikat Frensis Sdn Bhd.

Aaron Aziz

Sebagai pendokong watak utama, Karim iaitu kekasih kepada Mazni lakonan Erra Fazira dalam teater ini, Aaron mengakui yang dia menerima tawaran ini adalah untuk mencabar kebolehan yang ada pada dirinya dalam seni lakonan teater. Semua tahu, teater bukannya seperti drama. Habis satu scene, terus habis dan boleh pulang. Teater mempunyai komitmen yang tinggi dan berterusan serta fokus yang bukannya sedikit. Malah, medan teater menjadi satu ujian getir buat Aaron, sejauh mana beliau dapat membawa watak Karim yang berjiwa romantis dan akan bertutur dengan bahasa cinta serta ayat yang jiwang-jiwang.

Mulanya, suami kepada 3 orang anak ini tak yakin untuk berlakon teater. Namun, memandang pada naskah yang ditulis oleh Khadijah Hashim, beliau memberanikan diri. Budiey rasa, peminat Aaron Aziz yang menggelarkan diri mereka Aaronators juga teruja dan excited gila apabila mengetahui Aaron akan memijak pentas teater. Ada peminat yang dah beli tiket dah pun. Patutlah tiket dah laris 50%.

Yang penting bagi Aaron, dengan berlakon teater, pastinya akan menjadi guru dan dia dapat belajar dari pengalaman. Walaupun Aaron belum membaca novel ini, tapi Aaron dapat membayangkan watak Karim itu selepas membaca draft skrip ke-3 yang ditulis oleh 3 orang penulis skrip terkenal termasuklah Erma Fatima. Karakter Karim sangat susah tapi tidak mustahil boleh dijelmakan dengan gaya tersendiri dari Aaron. Biasanya, Aaron akan mencari keselesaannya sendiri dan perlu mengikut susunan plot dalam skrip. Walaupun tak sempat baca, Aaron berjanji untuk membaca novel Badai Semalam untuk menyelami jiwa Karim.

Budiey ucapkan good luck buat Aaron Aziz dan semua pelakon yang terlibat. Tak sabar rasanya nak tonton di Istana Budaya nanti.

Terbaru, menerusi syarikat miliknya Aaron Aziz Productions, beliau telah menerbitkan sebuah telemovie pertama berjudul Kekasih Awal & Akhir yang akan memulakan pengambaran mulai 19 Oktober ini dan akan disiarkan di TV9 pada 7 November. Menariknya, Aaron Aziz juga turut berlakon dan memilih untuk bersama dengan pasangannya dalam Nora Elena, siapa lagi kalau bukan Siti Saleha dalam telemovie ini. Setakat ini, ada beberapa nama yang dalam proses pemilihan. Yang pasti Dian P. Ramlee akan turut sama berlakon. Mesti best kan? Dengar tajuknya pun dah tahu kisahnya camna, tak gitu?

Aaron Aziz

Aaron Aziz

Aaron Aziz

Aaron Aziz

Aaron Aziz

Aaron Aziz

Aaron Aziz

Aaron Aziz

Aaron Aziz

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Erra Fazira di Sidang Media Teater Badai Semalam
  • Umie Aida Bawa Watak Rohana dalam Teater Badai Semalam
  • Gambar Aaron Aziz Jadi Gangster Dalam Filem Evolusi KL Drift
  • Gambar Aaron Aziz di Sidang Media ABP
  • Poster Emil Emilda & Gambar Aaron Aziz
  • Teater Badai Semalam Akan Dipentaskan di Istana Budaya
  • Drama Nora Elena
  • Anugerah Pilihan Pembaca Media Hiburan 2011
  • Profile Rosminah Mohd. Tahir Pengarah Teater Nyonya
  • Biodata, Profile dan Gambar Aaron Aziz
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Umie Aida Bawa Watak Rohana dalam Teater Badai Semalam

    Posted: 12 Oct 2011 07:17 AM PDT

    Datin Paduka Umie Aida atau nama sebenarnya, Umi Khalsum Rahmad Ali pula akan membawa watak Cik Rohana dalam teater Badai Semalam. Adik kepada sutradara Erma Fatima ini turut hadir di sidang media Teater Badai Semalam yang turut menyaksikan termetrai perjanjian MOU antara syarikat miliknya bersama Erra Fazira iaitu Frensis Sendirian Berhad bersama Istana Budaya, Kumpulan Utusan selaku Media Cetak Rasmi dan Sinar FM sebagai Radio Rasmi pada petang tadi. Cakap pasal Erma Fatima, di sidang media petang tadi juga media diberitahu yang skrip untuk teater ini ditulis juga oleh Erma Fatima bersama dengan Aminah Rapor & panel dari Istana Budaya.

    Ooh, Budiey baru je dapat tahu yang Erra Fazira dan Umie Aida yang bersahabat baik ini berpakat untuk menjayakan syarikat Frensis Sdn Bhd. Erra Fazira jadi Pengarah Urusan. Masa photo shoot tadi pun, Budiey nampak mereka sangat akrab walaupun dalam teater ni diorang ada konflik. Elok juga tu, kemesraan dua selebriti yang bersahabat baik ini boleh digambarkan dalam gambar ini:

    Umie Aida

    Menurut Datin Paduka Umie Aida, beliau tak pernah membawa watak seorang wanita yang sentiasa bersuara lantang dan selalu marah-marah. Biasanya, Umie bawa watak yang sedih, jadi cabaran utama dalam Badai Semalam adalah untuk membawa karakter wanita berusia 50 tahun yang sentiasa memberontak. Itu satu yang sukar kerana watak ibu kepada Karim lakonan Aaron Aziz ini memang perlu dimainkan dengan tenaga dalaman dan jiwa yang kuat.

    Kehadiran ramai media di sidang media petang tadi membuatkan Umie Aida dan rakannya yang lain semakin bersemangat dan merangsangkan mereka untuk bekerja dengan lebih kuat dalam mencari karakter yang boleh meruntunkan hati penonton. Ya, Budiey juga seperti media lain juga, pasti mengharap sesuatu yang luar biasa pada teater ini.

    Umie menyifatkan teater ini satu naskah yang menyentuh jiwa penonton dan beliau mengharapkan peminat teater tanahair dapat memberi sokongan seterusnya mencatatkan kutipan box office. Insya Allah.

    Umie bersetuju dan berminat untuk berlakon teater ini kerana tajuknya dan naskah Badai Semalam ini diadaptasi dari novel. Sebelum ini, Umie Aida pernah berlakon dalam teater Mencari Juita, Penyerahan Puteri, Dejavu Seorang Perempuan, Lantai T Pinkie dan Teater Natrah.

    Selain sibuk dengan latihan teater ini, Umie juga sibuk dengan proses dubbing filem Azazil yang dilakonkan bersama Remy Ishak dan Diana Danielle.

    Umie Aida

    Umie Aida

    Umie Aida

    Umie Aida

    Eh, tiba-tiba muncul Aznil. Jangan pula ingat Aznil berlakon dalam Badai Semalam ya.

    Umie Aida

    Umie Aida

    Umie Aida

    Umie Aida

    Umie Aida

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Erra Fazira di Sidang Media Teater Badai Semalam
  • Filem Akuarium Cinta Arahan Osman Ali
  • Teater Badai Semalam Akan Dipentaskan di Istana Budaya
  • Aaron Aziz Cabar Diri dalam Teater Badai Semalam
  • Gambar Erra Fazira Umie Aida Santai Main Badminton
  • Gambar A.Aida di Karpet Merah Anugerah Seri Angkasa
  • Gambar Majlis Resepsi Umie Aida & Khairuddin
  • Erra Fazira Janji Sokong Filem Hans Isaac
  • Drama Kerana Cintaku Saerah Sudah Bermula, Apa Pendapat Anda?
  • Umie Aida Akan Kahwin di Mekah 14 Mac Ini
  • Full content generated by Get Full RSS.