Adsense

Selasa, 27 September 2011

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Norman Hakim Janji Tidak Abai Memey

Posted: 26 Sep 2011 06:01 AM PDT

PETALING JAYA: Pelakon Norman Hakim yang menangis sebak selepas diijabkabulkan dengan pelakon Memey Suhaiza, Felda Tenggaroh, Mersing, Johor, Sabtu lalu berjanji tidak akan mengabaikan isterinya itu.

Dia tidak dapat menahan sebak setelah memikirkan kegagalan dalam perkahwinannya yang pertama dengan pelakon Abby Abadi.

"Saya rasa sebak selepas akad nikah kerana rasa kesal dengan kegagalan perkahwinan saya sebelum ini.

"Saya berjanji tidak akan mengulangi kesilapan itu lagi dan berharap kehidupan yang terbaik pada masa akan datang," ujarnya kepada pemberita.

Sementara itu, Memey berkata dia akan meneruskan karier seninya setelah mendapat kebenaran daripada suaminya itu.

"Setelah berbincang dengan suami, saya masih akan berlakon dan melakukan aktiviti seni.

"Saya akan cuba membahagikan masa antara keluarga dan karier selepas ini. Diharap semuanya berjalan dengan baik," katanya.

Pada 28 September depan pula, majlis perkahwinan yang bernilai RM12 juta, akan diadakan di Hotel Crowne Plaza Mutiara, Kuala Lumpur, ditaja sepenuhnya oleh jenama barangan kemas, Rafflesia.

Tema majlis perkahwinan itu berkonsepkan Kosmopolitan dan hanya 200 orang tetamu sahaja di undang iaitu pihak media dan selebriti.

Menariknya Memey akan menyarungkan gaun pengantin pereka tersohor dunia, Vera Wang pada majlis perkahwinannya pada 28 September itu.

Menurut perancang perkahwinan mereka, Billbora, gaun yang menjadi pilihan selebriti Hollywood seperti Kim Kardashian, Mariah Carey dan Invanka Trump itu telah dibeli oleh Rafflesia, menerusi sebuah agen di Hong Kong.

Sepasang lagi gaun yang akan dikenakan pula direka khas oleh tiga pereka tempatan daripada Rafflesia dengan bertatahkan mutiara gred A yang bernilai RM500,000.

Bagi pakaian pengantin lelaki pula, Norman akan mengenakan dua pasang sut tradisional Inggeris rekaan Lord's Taylor bernilai RM10,000 setiap satu.

Menarik lagi, keempat-empat gaun dan sut pengantin tersebut akan dipamerkan untuk satu acara istimewa di Muzium Negara pada 26 November hingga 31 Disember depan.

Selain Rafflesia, Lord's Taylor dan Vera Wang, Profesor Datuk Jimmy Choo juga akan menghasilkan dua pasang kasut khas buat Memey yang bernilai RM300,000.

Ini merupakan perkahwinan pertama buat Memey manakala yang kedua bagi Norman.

Norman pernah berkahwin dengan pelakon Abby Abadi pada 8 Januari 2002 dan dikurniakan tiga orang anak iaitu Mohamed Danish Hakim,8, Marissa Dania Hakim,6, dan Maria Danisha Hakim,3. Mereka bercerai pada 18 Disember 2008.

Sebelum ini, Memey dan Norman pernah menimbulkan kontroversi dengan isu ditangkap khalwat. Bagaimanapun kes tersebut telah selesai dan pasangan ini dibebaskan dari tuduhan itu.

Fizo Omar Mahu Jadi Deejay Radio

Posted: 26 Sep 2011 06:00 AM PDT

SEJAK kehilangan bapa tersayang iaitu Wan Omar Wan Ishak, pelakon Fizo Omar (gambar) menjadi semakin bertanggungjawab kepada keluarganya.

Pemuda berusia 26 tahun ini akui diri terpaksa mengorbankan usia muda untuk menumpukan komitmennya kepada keluarga, karier seni dan perniagaan.

Biarpun begitu, dirinya masih mempunyai perasaan yang sama seperti rakan-rakan lain untuk mempunyai perasaan cinta.

Walaupun keluarga tidak pernah menghalang diri untuk dia mencari cinta, Fizo yakin jodohnya pasti akan sampai suatu hari nanti.

Cuma buat masa sekarang, dia lebih selesa memikirkan tentang tanggungjawab yang dirasakan lebih penting berbanding keperluan duniawi lain.

"Saya merupakan anak kedua daripada empat beradik dan mempunyai abang yang sudah berumah tangga. Disebabkan itu, saya rasa diri saya patut lebih banyak membantu keluarga berbanding hanya mengharapkan bantuan abang.

"Kini, tumpuan kepada kerjaya difokuskan 100 peratus berbanding perkara lain kerana diri saya sudah dianggap seperti seorang ketua keluarga selepas bapa meninggal dunia," ujarnya yang tidak lokek dengan senyuman.

Beralih kepada karier, selain lakonan, dia galak mengembangkan bakatnya dalam bidang pengacaraan. Bukan tamak, sebaliknya Fizo menganggap rezeki menjadi pengacara sebagai cabang untuk dia mencuba sesuatu perkara baru.

"Sebagai anak seni, saya mahu mencuba semua kerja berkaitan seni. Saya memilih bidang pengacaraan kerana saya tidak boleh menari dan menyanyi.

"Sejak kecil, saya gemar mencuba perkara yang saya minati seperti bermain bola sepak, mempelajari ilmu kejuruteraan awam, bekerja sebagai model, seterusnya pelakon dan kini pengacara.

"Selepas ini mana tahu kalau ada rezeki, saya boleh mencuba untuk bergelar penyampai radio. Bagaimanapun, keutamaan saya lebih menjurus kepada lakonan," katanya yang telah mengendalikan program 3 Hari 2 Malam dan Nasi Lemak Kopi O.

Menyentuh tentang karier lakonannya, selepas sembilan bulan tidak berlakon drama, kini dia kembali mewarnai slot Akasia menerusi drama Soffiya di TV3, pada setiap Isnin hingga Khamis, pukul 7 malam.

Dia melakonkan watak seorang peguam bernama Ilyas yang mewakili anak guamnya, Soffiya (Tiz Zaqyah) yang didapati bersalah kerana membunuh bapanya dan ditahan di pusat pemulihan akhlak.

Di sana, Soffiya sering menjadi mangsa buli dan sering menceritakan masalahnya kepada Ilyas yang tidak pernah berputus asa berikhtiar untuk membebaskannya daripada hukuman.

Bagaimanapun, kebahagiaan Soffiya terhalang apabila Ilyas sudah bertunang dan terpaksa akur dengan kehendak tunangnya, Fiona (Izara Aishah) untuk ke New York.

10 soalan menarik Fizo

1. Siapa lebih penting ibuatau kekasih?

100 peratus ibu.

2. Tunggang kuda,memasak atau menontonlive band?

Semua aktiviti sayasuka kerana saya akanmenunggang kuda padawaktu petang, memasakapabila ada waktu lapangdan menonton live bandpada waktu malam. Selainitu, saya suka bermainbola sepak pada waktupetang. Disebabkansaya suka memasak,saya sedang merancanguntuk menerbitkan bukumasakan tidak lama lagi.

3. Haiwan palingdisukai?

Kuda kerana bapa sayapernah membela 15 ekorkuda sebelum ini tetapiselepas dia meninggaldunia, kami menjual danmemberikan kuda-kudaitu kepada saudaramara.

4. Minatkah Datuk SitiNurhaliza?

Mestilah keranabeliau merupakanidola sepanjang zaman.Tiada artis di Asia yangsehebatnya.

5. Benci nyamuk ataulipas?

Nyamuk kerana kulit sayasensitif sehingga bolehmenghalang saya daripadaberbuat apa-apa dan sangatmengganggu saya.

6. Makanan kegemaran?

Saya berdarah Thai dantahu masak makanan Thai.

7. Gemar aktiviti lasak?

Ya...! Saya suka keranaia mampu memberikanperubahan adrenalin sertamerupakan cara terbaikuntuk mengurangkantekanan dan mengatasi rasatakut.

8. Haiwan eksotik yangmahu dielak?

Katak kerana saya geli.

9. Suka merah atau hitam?

Merah kerana nampakberani dan menyerlah.

10. Suka ketawa?

Kalau tak ketawa bukanmanusialah. Betul tak?Kalau boleh hari-hari sayanak ketawa sebab bolehhilangkan stres. Tapi janganmelampau sangat.

Tiada Kekecewaan Bagi Shila Amzah

Posted: 26 Sep 2011 05:59 AM PDT

MENYEDARI perlu melakukan sesuatu perubahan dalam perjalanan kerjaya yang agak mendatar, naib juara One In A Million (OIAM), Shila Amzah (gambar) akhirnya mengambil langkah berani untuk menguruskan sendiri kerjayanya.

Sejak mengambil keputusan keluar dari syarikat pengurusan Monkey Bone awal tahun lalu, Shila mula belajar berdikari dan mencari fokus untuk membariskan namanya di kalangan artis-artis terkenal tanah air.

Kali ini, tidak hanya mempertaruhkan suara dan kecantikan semata-mata, anak kesayangan penyanyi ND Lala ini turut mencuba nasib mengetengahkan lagu-lagu hasil nukilannya sendiri.

"Biarpun ramai yang menganggap laluan saya mudah dalam industri ini tapi hakikatnya ia tidak seperti itu, malah saya terpaksa berusaha lebih keras untuk berada sebaris dengan penyanyi lain.

"Selepas keluar daripada syarikat rakaman tersebut saya mula mencari ke mana hala tuju dan arah untuk membentuk kerjaya nyanyian saya. Insya-Allah dengan pengalaman yang ada saya yakin dapat membantu untuk saya berdikari.

"Bagaimanapun, saya tidak pernah kecewa dengan apa yang berlaku dan menganggap kegagalan selama ini sebagai pengajaran yang menjadikan saya lebih matang dalam industri seni," katanya.

Penyanyi berusia 21 tahun ini yakin masih belum terlewat lagi untuk dia kembali melonjakkan namanya dalam industri seni nyanyian tanah air.

"Saya masih muda dan banyak lagi yang saya perlu belajar, tak mengapalah jika lambat sekali pun tetapi sudah banyak pengalaman yang saya lalui. Sedikit sebanyak pada usia ini saya sudah memahami selok-belok berada dalam bidang seni," tuturnya.

Biarpun terpaksa mendaki secara perlahan, ia bukan satu halangan bagi Shila untuk terus mencapai puncak kejayaan dan perjalanan kerjayanya.

Tiada keyakinan

Shila yang pernah popular dengan lagu Memori Tercipta ini turut mengakui salah satu faktor dia lambat untuk bergelar popular disebabkan tidak mempunyai keyakinan diri bagi mengetengahkan hasil kreativiti seninya.

Dengan fasa baru dalam mempertaruhkan bakat menyanyi dan bermain gitar, ia tiada masalah untuknya mencipta lagu-lagu serta lirik sendiri untuk dimuatkan dalam album-album yang akan diterbitkan pada masa akan datang.

"Saya memang sudah mencipta lagu sejak daripada zaman persekolahan tetapi kurang berkeyakinan untuk membawanya ke depan. Setakat ini saya telah mencipta hampir 30 buah lagu yang belum pernah dirakamkan.

"Insya-Allah, album baru saya nanti akan memuatkan lagu-lagu ciptaan saya sendiri dan melihat perkembangan Patah Seribu lebih memberi keyakinan kepada saya untuk terus berkarya," katanya.

Selain itu, klip video tersebut juga sudah selesai menjalani penggambaran dan sedang dalam proses suntingan sebelum disiarkan kepada umum.

"Alhamdulillah, penggambaran sudah selesai dan saya tidak sabar untuk menunggu hasil lakonan pertama saya terutama apabila bergandingan dengan pelakon Sharnaaz Ahmad.

"Biarpun melakonkan hanya 10 adegan sahaja tapi saya akui mempunyai perasaan gementar kerana iai merupakan pengalaman pertama saya berlakon," katanya.

Bercakap tentang lelaki

Diterjah dengan persoalan mengenai hati, gadis ini hanya tersenyum dan menganggap dirinya masih terlalu awal untuk dimiliki seorang lelaki.

Kata Shila belum ada yang berjaya bertakhta di hatinya setakat ini, malah dia tidak mahu dirinya digosipkan dengan mana-mana lelaki.

"Saya masih sama seperti dulu, kalau boleh memang saya tidak mahu dikaitkan dengan mana-mana lelaki. Bukan apa, saya tak mahu bakal ibu mertua saya pada masa akan datang akan fikir saya seorang wanita yang banyak kekasih," ujarnya berseloroh.

Jelasnya, dia hanya mahu fokus kepada bidang nyanyian dan masa terluangnya lebih ditumpukan untuk berinteraksi bersama peminat melalui akaun Twiter miliknya.

"Bukan tidak mahu bercinta tetapi sukar untuk mencari lelaki yang memahami saya selain kerjaya sebagai seorang artis. Pada saya lebih baik masa yang ada saya gunakan untuk mendekatkan diri dengan peminat.

"Saya memang aktif bermain Twitter sehinggakan kadangkala dimarahi oleh ibu dan ayah sebab terlalu leka melayan pertanyaan-pertanyaan peminat.

"Daripada perkenalan kami di laman Twiter juga saya mempunyai kumpulan peminat yang mana kami dapat keluar dan menonton wayang bersama-sama," katanya.

Perkara tersebut juga mendorong, penyanyi ini memuat naik beberapa klip video nyanyiannya di laman YouTube bagi memenuhi permintaan mereka.

"Saya buat video itu hanya sekadar suka-suka bagi memenuhi permintaan peminat. Mereka ingin dengar saya menyanyikan lagu orang lain tapi saya tidak dapat nyanyikannya di khalayak jadi saya mengambil medium ini untuk memenuhi permintaan tersebut.

"Ia juga seperti latihan nyanyian kepada saya selain membantu saya untuk menambahkan keyakinan apabila memetik gitar," katanya yang memberitahu langkah itu tidak mempunyai sebarang tujuan komersial.

Cara Tiz Zaqyah Jaga Kecantikan

Posted: 26 Sep 2011 05:58 AM PDT

DARIPADA sudut lakonan, pelakon muda bernama Tiz Zaqyah, 22, (gambar) ini sering dipuji kerana kemampuannya menjiwai setiap watak yang diberikan. Percaya atau tidak, apabila bercerita tentang mutu lakonan, jarang benar kita mendengar kritikan mengenainya.

Selepas tampil dengan drama dan filem Nur Kasih yang menaikkan namanya di persada seni ini, wajahnya sering muncul dalam drama dan telefilem popular seperti Spa Qistina, Gemilang, Keabadian Cinta, Tahajjud Cinta dan terbaru Soffiya.

Biarpun lakonannya sering dipuji, Tiz akui tidak mahu termakan dengan pujian itu sehingga boleh menjadikan dirinya alpa mengenai siapa dirinya yang sebenar.

"Saya masih ingat siapa diri saya dan berjanji tidak akan berubah sikap. Saya tahu pujian akan membuatkan saya jadi lalai.

"Saya ambil positif dengan setiap pujian yang diberikan. Tetapi saya tidak kerja untuk mendapat pujian sebaliknya selesa jika ada orang menghargai kerjaya saya," katanya kepada OopStarz!

Walaupun namanya sering menjadi sebutan ramai, namun Tiz begitu realistik dan rasional dalam menerima tawaran lakonan.

Ini kerana dia sangat mementingkan kualiti lakonannya dan sebab itu memilih untuk menjadi seorang yang bersikap selektif.

Malah, dia juga sangat selesa berlakon drama berbanding filem. Bagaimanapun, dia masih menerima tawaran berlakon filem seperti Cinta Si Kura Kura yang akan muncul di pawagam tidak lama lagi.

Tiz juga tidak lokek untuk berkomunikasi dengan peminat sehingga mewujudkan laman Facebook iaitu Tiz Zaqyah Zak yang sudah mempunyai lebih 18,000 peminat.

Obses untuk cantik

Beralih kepada soal kecantikan, pelakon yang mempunyai kecantikan asli ini akui tidak terlalu obses untuk tampak cantik.

"Saya tidak menggunakan banyak produk kecantikan atau mengamalkan petua tradisional tetapi banyak bertanya kepada orang lain.

"Misalnya saya berkongsi rahsia kecantikan dengan pelakon Izara Aishah yang sama-sama muda seperti saya kerana saya cepat terpesona dengan kecantikan wanita.

"Namun, sehingga sekarang saya masih belum menemui jalan penyelesaian kepada masalah kulit kering yang dialami sejak dulu.

"Ramai yang nasihatkan saya untuk minum banyak air. Kadangkala apabila terlalu sibuk, saya menjadi cepat leka sehingga orang lain pula yang perlu ingatkan saya untuk minum air.

"Saya pula bukanlah jenis suka minum air suam terlalu banyak, jadi sebab itu saya mencabar diri-sendiri untuk mengamalkan aktiviti meminum air yang banyak setiap hari," katanya lagi.

Tambahnya, akibat kulit yang terlalu kering jurusolek pernah merungut kerana masalah itu menyebabkan mukanya sukar untuk disolek dengan baik.

Atas faktor itulah yang menyebabkan Tiz tidak akan kekal menggunakan sesuatu produk kecantikan dalam masa yang lama dan sering bertukar-tukar produk sekiranya merasakan sesuatu produk itu tidak sesuai dengan kulitnya.

Mengakui dirinya sukar untuk berdisiplin tentang soal kecantikan, Tiz masih meluangkan masanya untuk merawat wajahnya dengan memakai topeng muka berperisa lobak merah dan melakukan urutan badan tradisional Thai untuk menghilangkan lenguh serta tekanan.

Reza Mohamed Tunai Impian Tubuh Studio Sendiri

Posted: 26 Sep 2011 05:57 AM PDT

PETALING JAYA: Deejay radio Era FM, Reza Mohamed sudah mampu tersenyum lega apabila berjaya menunaikan impiannya untuk mempunyai studio sendiri sejak sebulan lalu.

Studio yang dinamakan Patung Studio itu disewa di Jalan Dwitasik, Dataran Dwitasik, Bandar Sri Permaisuri, Kuala Lumpur dengan bantuan rakan kongsinya, Sufi Abu Bakar, graduan dalam bidang tarian dari Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara).

"Saya mula bercita-cita untuk mempunyai studio sendiri sejak 16 tahun lalu iaitu usia saya dalam 17 tahun.

"Setakat ini, studio ini telah digunakan untuk latihan menari dan tidak lama lagi pengarah Erma Fatima akan menyewa studio ini untuk latihan lakonan.

"Bayarannya bergantung kepada masa dan jenis aktiviti yang dilakukan. Biasanya saya mengenakan sewa ruang studio itu RM25 untuk satu jam," katanya kepada mStar Online.
Gambaran Patung Studio milik Reza dan rakan kongsinya, Sufi Abu Bakar.

Studio yang ditubuhkan di bawah syarikatnya, Rezakey Management tersebut turut mempunyai tiga bilik termasuk bilik solat, tandas, bilik penyediaan makanan dan sebuah pejabat.

"Alhamdulillah, saya sangat bersyukur kerana doa dan niat saya dikabulkan Allah apabila dapat menubuhkan studio ini dengan hasil titik peluh sendiri.

"Sudah lumrahnya apabila melakukan perniagaan, pada mulanya pasti sukar untuk mendapat keuntungan. Biarpun risiko dan persaingannya tinggi, tetapi permintaan terhadap studio ini masih ada," kata bekas pelajar Akademi Seni Kebangsaan (ASK) yang kini dikenali sebagai Aswara itu.

Dalam perkembangan lain, dia yang telah berkhidmat sebagai deejay Era FM sejak Februari 2006 teringin untuk menerbitkan sebuah drama muzikal atau showcase tarian dan dijangka akan menyertai World Championships of Performing Arts (WCPA) dan MyDance Festival.

Drama 'Soffiya': LPFM Tapis Adegan Tikam

Posted: 26 Sep 2011 05:51 AM PDT

PETALING JAYA: Pengarah drama Joeza Rasidi terpaksa akur dengan keputusan Lembaga Penapisan Filem Malaysia (LPFM) yang telah memotong adegan tikam dalam drama Soffiya.

Biarpun begitu, pihak LPF hanya membenarkan untuk menggantikan adegan tikam 13 kali itu kepada tikam tiga kali dalam drama yang akan disiarkan di TV3 pada 21 September ini.

Ia akan keudara setiap Isnin hingga Khamis, pukul 7 malam.

"Pihak LPFM hanya memotong babak Soffiya menikam bapanya 13 kali dan membenarkan kami menyiarkan babak tikaman itu sebanyak tiga kali sahaja.

"Saya faham dengan kehendak mereka yang perlu menepati piawai kandungan program televisyen agar ia sesuai dengan penonton yang turut melibatkan kanak-kanak," katanya kepada mStar Online.

Babak tersebut melibatkan Soffiya yang terpaksa membunuh dengan menikam bapanya yang merogol dan membuatkan hidupnya menderita.

Drama ini mengisahkan tentang Soffiya lakonan Tiz Zaqyah, seorang gadis lincah dan periang yang tinggal di sebuah kampung bersama bapanya, Sulaiman (Hilal Azman) yang bekerja sebagai doktor dan ibunya, Aishah (Aisyah Atan), yang sering menghadapi masalah kesihatan.

Sulaiman kecewa apabila sering ditolak oleh Aishah untuk melakukan hubungan suami isteri. Akibat tidak dapat menahan nafsu, Sulaiman sanggup menodai anak sendiri. Sejak hari itu, Soffiya tidak dibenarkan bersekolah dan dikurung dalam rumah.

Drama Soffiya ini turut dilakonkan oleh Fizo Omar, Azhar Sulaiman, Izara Aishah, Syazwan Zulkifli dan Halimatussadiah (Mak Wan).

Drama 28 episod ini masih menjalani penggambaran bermula bulan Ramadan lalu di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.

Jamal Adakan Konsert 'Akustikasih Live' Di Singapura

Posted: 26 Sep 2011 05:50 AM PDT

SINGAPURA: Penyanyi Malaysia bersuara emas, Jamal Abdillah akan mengadakan konsert amal 'Akustikasih Jamal Abdillah' di Stadium Tertutup Singapura malam Sabtu.

Konsert anjuran Jamiyah Singapura adalah bagi mengumpul dana untuk membiayai program kebajikan dan pendidikan badan itu.Pengarah projek konsert itu, Mohamad Hosni Abdul Malik memberitahu Bernama hari ini bahawa penyanyi itu akan membawa lagu-lagu balada dan pop pada konsert pertamanya di sini.

Katanya menerusi konsert itu, pihaknya berharap untuk mengumpul dana bagi membiayai empat rumah kebajikan dan lapan pusat pendidikan yang dikendalikan oleh Jamiyah Singapura bagi golongan kurang bernasib baik.

Katanya beliau bangga dengan sambutan terhadap konsert itu dengan banyak penderma dan penaja dari pelbagai bangsa dan agama tampil untuk menjayakan program amal tersebut.

Mohamad Hosni berkata pihaknya telah menjemput dua artist tempatan Nana Karia dan Fashiha Kamsani untuk berduet bersama Jamal pada konsert tersebut. -BERNAMA

Najwa Latif Cetus Fenomena Di Stesen Radio

Posted: 26 Sep 2011 05:49 AM PDT

TIDAK sampai setahun Najwa Latif, 16, (gambar) berada dalam industri muzik tempatan, lagunya, Cinta Muka Buku yang menceritakan percintaan di Facebook begitu popular di kalangan golongan remaja terutamanya pelajar sekolah.

Lebih membanggakan, ia turut bergelar juara di kebanyakan carta stesen radio sekali gus menjadi fenomena apabila ia kerap diputarkan di stesen-stesen radio tempatan.

Dan yang terbaru, anak kelahiran Batu Pahat, Johor, ini baru saja memenangi Anugerah Bakat Muda Selangor 2011, kategori solo bahagian muzik pada 17 September lalu.

"Rasanya terlalu pantas muzik yang saya bawakan ini dapat diterima umum. Alhamdulillah, saya anggap ia sebagai satu rezeki yang datang tanpa disangka.

"Lebih-lebih lagi apabila saya diberi anugerah Bakat Muda Selangor 2011. Pada saya ia sebagai satu permulaan untuk melangkah kearah yang lebih baik terhadap pembabitan saya dalam dunia muzik tempatan," katanya.

Tambah Najwa yang bernaung di bawah label NAR Records, dia mula berasa serasi dengan gelaran sebagai seorang penyanyi profesional berbanding dahulu di mana dia dipanggil gadis Youtube kerana sering memuat naik video nyanyiannya melalui laman sosial itu.

"Ada seronoknya bergelar seorang penyanyi pada usia muda. Jika dahulu saya tidak pernah menaiki bas, saya kini sudah tahu bas mana yang perlu diambil untuk ke Kuala Lumpur jika mempunyai undangan persembahan.

"Selain itu, pelbagai pengalaman yang dilalui sekali gus boleh mematangkan fikiran serta mengasah bakat saya," tutur peminat Justin Bieber, Taylor Swift dan Bruno Mars ini.

Selain itu, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (P) Temenggong Ibrahim, Batu Pahat ini berkata dia turut bersyukur klip video Cinta Muka Buku nyanyiannya sudah mencecah lebih daripada 1.5 juta tontonan selepas di muat naik di laman Youtube pada dua bulan lalu.

"Bukan itu sahaja, peminat saya juga semakin hari semakin bertambah iaitu seramai 41,217 orang menerusi akaun Facebook saya.

"Walaupun saya tidak terlalu terdedah menerusi publisiti media cetak dan ramai lagi yang kurang mengenali diri saya, itu tidak apa cuma yang penting, lagu saya diminati," tuturnya.

Sementara itu, kata Najwa, walaupun dia kini aktif dengan aktiviti nyanyian, pelajarannya tidak mungkin akan diabaikan.

Malah Najwa mempunyai cita-cita mahu bergelar seorang pensyarah Bahasa Inggeris pada masa akan datang dan ingin menjadikan aktiviti nyanyian sebagai kerja sambilan.

Trivia Najwa Latif

Nama Penuh: Imratul Najwa Binti Abdul Latif

Nama Komersial: Najwa Latif

Tarikh Lahir: 23 Mei 1995

Tempat Lahir: Batu Pahat, Johor

Status: Pelajar Sekolah SMK (P) Temenggong Ibrahim Batu Pahat Johor.

Hobi: Menghasilkan lagu dan bermain peralatan muzik gitar, dram dan piano

Laman sosial: http://www.najwalatifs.blogspot.com/

Facebook Fanpages: najwalatif

Twitter : @njwalatif

Youtube : www.youtube.com/najwa595

eat this google: najwa latif, najwa latif facebook, najwa latif blog, najwa latif twitter, najwa latif myspace, najwa latif bio, najwa latif profile, najwa latif video, najwa latif video youtube, video klip najwa latif, download lagu mp3 najwa latif, download mp3 cinta muka buku free, lirik najwa latif cinta muka buku, gambar terbaru terkini najwa latif, berita terbaru najwa latif,