Adsense

Selasa, 27 September 2011

borak kosong

borak kosong


Aksi perempuan yang mencuri barang kemas bernilai £54,000 yang di masukkan kedalam skrit

Posted: 27 Sep 2011 09:45 PM PDT


Two women have been jailed for a cunning £54,000 jewellery theft in Leicester's Golden Mile.

A CCTV camera captured the moment quick-fingered Saina Sava deftly slipped a large tray of gold bangles into a thief's pouch built into her skirt.


memang cukup selamba je mereka ni....

sumber : thisisleicestershire.co.uk

Bayi kraniofacial atau satu kepala dua muka lahir di Pakistan

Posted: 27 Sep 2011 08:45 PM PDT


RAWALPINDI: Seorang bayi dengan dua muka dilahirkan di Holy Family Hospital (HFH) Khamis lalu.

Bayi itu yang seberat 3.2 kilogram, menghidap keadaan yang jarang berlaku yang dikenali sebagai salinan kraniofacial iaitu satu kepala dengan dua muka.


Kecuali telinga, bayi itu memiliki dua hidung, dua pasang bibir dengan sumbing pada bahagian atas bibir kanan dan dua pasang mata.

Bercakap kepada akhbar The nation, pakar perubatan di HFH, Dr Nasira berkata, kemungkinan bayi itu untuk hidup lebih lama adalah terlalu tipis.


"Kami tidak menaruh harapan mengenai hayatnya," katanya.


Menurut Nasira, keadaan bayi itu tidak sama seperti kembar siam yang boleh dipisahkan menerusi pembedahan.

"Pembedahan tidak mungkin dapat dilakukan kerana kedua-dua mukanya bercantum begitu rapat," kata pakar itu.


Nasira berkata, bayi itu dilahirkan menerusi proses biasa dan si ibu masih berada di bilik bersalin untuk menjalani rawatan.

Menurut doktor bertugas di Bilik Bersalin, keadaan ibu bayi itu, Shahida Perven stabil. Dia bagaimanapun kelihatan bimbang dan tidak banyak bercakap.


Shahida dibawa ke HFH dari Palandri, sebuah daerah di Azad Jammu dan Kashmir (AJK) beberapa hari sebelum melahirkan bayi dua muka itu.


Wanita itu mempunyai dua anak yang normal sebelum ini.


Suaminya, Khalil Ahmed bekerja sebagai buruh.


Kelahiran bayi dengan dua muka itu mencetuskan sensasi di bandar berkenaan menyebabkan sejumlah besar penduduk, termasuk wanita, kanak-kanak dan orang tua bekerumun di Jabatan Kanak-Kanak untuk melihatnya.


Kesesakan yang berlaku menyebabkan pihak hospital terpaksa meminta bantuan polis bagi mengawal orang ramai. - Agensi

Ni gambar pencuri yang tewas digigit anjing Pitbull

Posted: 27 Sep 2011 07:30 PM PDT




akibat mencuri...

sumber gambar : xtremesick

Gila..pengecas telefon bimbit terpacak dibelakang kapala bayi

Posted: 27 Sep 2011 06:45 PM PDT


QUINGYUAN: Sebuah pengecas telefon bimbit terpacak di belakang kepala seorang bayi selepas dia terjatuh dari katil dan menghempap alat itu.

Bayi berusia setahun itu kini semakin pulih selepas pakar bedah mencabut pengecas itu dalam pembedahan selama enam jam.


Mereka terpaksa menanggalkan satu persatu pengecas itu hingga tinggal dua rod logam.

Pakar kemudian terpaksa menggerudi tengkorak bayi itu bagi mencabut bahagian terakhir di sebuah hospital di Quingyuan, China.


Ketua pakar bedah, Li Guofeng berkata: "Sebuah pengecas telefon bimbit hitam terpacak di belakang kepalanya. Ini kali pertama saya berdepan dengan kes seumpama ini." Menurutnya, bayi itu bernasib baik kerana terselamat. "Jika ia terkena pada saluran darah, dia mungkin mati serta-merta," katanya. - DM

Mahu Tahu Kuiz TV Terlama di Dunia? Ini Dia…

Posted: 27 Sep 2011 05:45 PM PDT


REPUBLIKA.CO.ID, WASHINGTON DC – It's Academy adalah sebuah program kuiz di televisyen yang telah ke udara hampir setengah abad lamanya.

Program kuiz tersebut memungkinkan pesertanya—yang merupakan murid-murid sekolah—untuk bersaing menggunakan otak mereka. Acara kuiz tersebut selalu ditayang pada Sabtu pagi.

Seperti 50 tahun lalu, pelajar dari sekolah-sekolah di Washington DC sedang menjawab pertanyaan tentang sejarah, sastera, matematik, ilmu pengetahuan, agama, politik, dan olahraga.

Produser program It's Academy, Susan Altman, mengatakan acara tersebut sangat menyenangkan. "Para peserta yang merupakan murid-murid sekolah terlihat sangat antusias dan selalu mengatakan hal-hal lucu tanpa maksud untuk mempersingkat waktu," ujarnya, Jumaat (23/9).

Altman, Sophie, merupakan seorang produser televisyen di tahun 1950-an yang pertama kali memulai program kuiz tersebut atas permintaan pegawai sekolah setempat, agar dapat menyaring siswa-siswa berprestasi.

Beberapa tokoh terkenal Amerika sempat mengikuti kuiz tersebut pada saat mereka masih remaja seperti Hillary Clinton dan bekasastronot, Timothy Creamer. Diharapkan nantinya juga makin banyak tokoh-tokoh yang akan muncul dalam kuiz tersebut lalu menjadi orang terkenal.

Walaupun tayar kena curi brother selamba je kayuh basikal

Posted: 27 Sep 2011 12:01 PM PDT

Wanita Ini Hampir Mati Akibat Rajin Bersenam

Posted: 27 Sep 2011 11:01 AM PDT


VIVAnews - Danielle Yallop tak menyangka obsesinya memiliki tubuh sihat dan segar justru membuat nyawanya terancam. Pegawai marketing Manchester United ini mengalami pembekuan darah yang cukup serius akibat terlalu sering berolahraga.

Danielle, yang memiliki kebiasaan fitness di pusat kesihatan lima kali seminggu, harus menjalani operasi darurat untuk mengangkat salah satu tulang rusuknya yang tertimbun gumpalan darah beku.

"Aku selalu menjadi orang yang sihat, saya tak pernah mengalami masalah seperti ini sebelumnya. Saya tak menyangka semua ini terjadi akibat fitness," kata wanita 24 tahun itu, seperti dikutip dari Fox News.

Danielle mulai merasa ada yang tidak betul dengan kesihatannya saat menemukan benjolan di bawah lengannya. Sempat menganggap remeh, ia akhirnya ke hospital setelah benjolan itu membengkak. Ia didiagnosis menderita Deep-vein thrombosis (DVT).

Benjolan itu rupanya bekuan darah yang menggumpal di dalam pembuluh darah. Memakan ubat-ubatan tak cukup menyelamatkan hidupnya. Ia harus menjalani operasi pengangkatan salah satu tulang rusuknya demi mengurangi tekanan ke dinding arterinya.

"Ketika tubuh terus diforsir olahraga, otot menjadi tegang dan membengkak sehingga mengompresi pembuluh darah dan memibuat pembekuan darah yang boleh membawa kematian. Tapi, itu juga tergantung resistensi otot masing-masing terhadap stress," kata Profesor Mo Baguneid, ahli jantung di Hospital Alexandra, Manchester, Inggris.

Baguneid menegaskan bahawa olahraga penting untuk mempertahankan kesegaran tubuh. Namun, hendaknya dilakukan secara teratur berpadu dengan pola makan yang teratur. "Kes ini tidak akan membuat saya trauma berolahraga,"tambah Danielle .

Gila..awek cantik mandi telanjang tepi jalan

Posted: 27 Sep 2011 10:30 AM PDT





sampai macam ni sekali nak lakukan barang...
wanita jadi mangsa....

Extreme !!! Kayu Tembus Badan Abang Ni

Posted: 27 Sep 2011 09:53 AM PDT






Kesian lelaki ini dipermalukan teman wanitanya ketika dia ingin melamar

Posted: 27 Sep 2011 09:31 AM PDT

Zhu Lei planned to propose to his girlfriend in a unique way. He dressed nice, bought a bouquet of flowers and even rented a crane.

He also wanted to capture this precious moment of himself and later will upload to youtube.


As he reached to his girlfriend's window, he was hit with a bucket of cold water. Unfortunately, there will be no uploading of videos for this guy.

Instead of joyous screams and a wonderful "YES" answer from her girlfriend, he lowered back to the ground with a shame. Poor guy



Penjaga kubur di tahan kerana curi gitar Fender Telecaster seharga USD2.000 milik si mati

Posted: 27 Sep 2011 08:47 AM PDT


WISCONSIN - Steven Conard (39), seorang penjaga pemakaman harus menghadapi hukuman, akibat mencuri gitar Fender Telecaster seharga USD2.000 milik si mati yang hendak dimakamkan di pemakaman Katolik Allouez.

Conard mengaku bahawa dirinya telah mencuri gitar tersebut kepada polis Wisconsin dan mengatakan bahawa gitar tersebut terlalu mahal untuk berada di dalam kubur.

Gitar tersebut masih berada di keranda ketika tubuh jenazah dibawa ke pemakaman pada Khamis (22/9), namun seorang petugas lainnya merasa curiga akan keberadaan gitar tersebut ketika jenazah hendak dikuburkan.

"Di dalam peti itu ada Tele (Fender Telecaster), gitar yang sangat mahal. Saya harus punya gitar itu. Itu sangat mahal untuk berada di dalam kubur," ujar teman pelaku, meniru apa yang dikatakan Conard sebelumnya, sebagaimana dilapor Newscore, Selasa (27/9).

Conard pun di siasat kerana gitar tersebut memang telah hilang dari dalam peti.

Setelah penangkapannya, Conard mengatakan kepada polis, "Ini bukan sesuatu yang biasanya saya lakukan, saya hanya punya rasa hormat untuk instrumen muzik yang baik," ujarnya.

Conard dibebaskan dengan jaminan senilai USD2.500 dan akan kembali ke pengadilan pada 13 Oktober nanti.(rhs)

Korang rasa berapa umur wanita ini?

Posted: 27 Sep 2011 07:45 AM PDT









Jack, Kambing biri-biri yang Menganggap Dirinya Seekor Anjing

Posted: 27 Sep 2011 06:46 AM PDT

Jack begitu yakin bahawa dirinya adalah seekor anjing sehingga ia mahu memakai pengikat leher, mengambil tongkat, berdiri dengan kaki belakang, dan bahkan cuba untuk menyalak.

Kambing biri-biri berusia enam bulan tersebut juga tidak mengakui spesiesnya sendiri, dan cuba menggembalakan kambing -kambing tersebut ketika ia dimasukkan kedalam kandang.

Sang pemilik, Alison Sinstadt (48) dan pasangannya Simon Sherwin (50) terkejut ketika kambing biri-biri tersebut berteman dengan Jessie, anjing spaniel mereka yang berusia sembilan tahun.

"Jack merupakan salah satu dari dari tiga anak kambing biri-biri yang dilahirkan ibunya, yang merupakan suatu kejadian yang cukup langka, dimana seekor kambing biri-biri melahirkan lebih dari satu anak." tutur ibu dua anak yang mengelola pertanian Adderley Wharf serta sebuah kedai dekat Pasar Drayton, Shropshir.

Kerana Jack sangat kecil saat dilahirkan, kedua pasangan itu memutuskan untuk membawa kambing biri-biri mungil tersebut ke rumah mereka, menggunakan pengering rambut untuk menghangatkannya, serta memberinya susu.

"Akhirnya Jack berhasil merebut hati anjing kami dan mereka sekarang tidur bersama dalam keranjang anjing di teras rumah." jelas Alison sambil menambahkan bahawa Jack mengikuti Jessie kemana pun dia pergi dan bahkan cuba untuk menggonggong seperti sekor anjing.

"Dia membuat suara aneh ketika cuba untuk menyalak, dan setiap orang menganggapnya sangat lucu. Jack juga tidak mengenali domba lainnya, dan menganggap dirinya adalah seekor anjing." tandasnya.

Namun, satu-satunya hal yang tidak membezakan Jack dari kambing biri-biri lainnya adalah ia tetap makan rumput.

Sumber : dailymail

Pengusaha internet ini Raja Twitter 1.8 juta follwer

Posted: 27 Sep 2011 05:30 AM PDT

Rajanya Twitter, Bukan Orang terkenal, 1,8 juta Follower mungkin seharusnya yang paling banyak "follower" dan berpengaruh di twitter adalah selebriti tapi ternyata tidak.
Pete Cashmore, 24 tahun hanya seorang pengusaha internet mengalahkan Stephen Fry seorang presenter TV yang lebih terkenal hanya punya 1,1 juta follower sedangkan Pete mencapai 1,8 follower.
Pete Cashmore

Hasil Karya Yang Menakjubkan Dari Mesin Jahit Seorang Nenek Tua

Posted: 27 Sep 2011 04:40 AM PDT







Ini Dia Roti Naan Terbesar Sedunia

Posted: 27 Sep 2011 03:00 AM PDT


Sebuah kota kecil di China mengatakan mereka telah mencipta rekod untuk roti naan terbesar sedunia.

Roti naan itu memiliki diameter 9 meter dimana para sukarelawan yang terdiri dari seorang guru naan bernama Memeti, 4 orang pembantu dan 12 pekerja tempatan memanggang roti dengan pangsit daging itu di Qiemo County, Xinjiang, China.


Bahan yang dipergunakan dalam pembuatan roti naan itu antara lain 30 kg daging kambing, 125 kg tepung, 16 kg bawang merah dan 90 kg air dan diperlukankan waktu 10 jam untuk membuat roti itu.

Dan katanya roti terbesar itu boleh untuk sekitar 10 ribu orang.


Untuk membakar roti naan itu, pemerintah setempat juga membangun talenan raksasa dan oven besar berukuran 6 meter.

Lee Carter,Lelaki Transgender Berharga 60.000 poundsterling

Posted: 27 Sep 2011 02:45 AM PDT


Lee Carter nampak seperti lelaki biasa ketika bercakap tentang bolasepak sambil menhirup minuman. Hanya sedikit yang menyedari bahawa lelaki yang berusia 43 tahun ini menghabiskan sebahagian besar usianya sebagai seorang wanita.

Baru tiga tahun terakhir ia melakukan operasi kelamin dan perawatan hormon yang menukar dirinya sebagai lelaki Semua prosedur tersebut menghabiskan lebih dari 60.000 poundsterling yang dibiayai sepenuhnya Layanan Kesihatan Masyarakat (NHS) Inggris.

Kini Lee hanya memerlukan dua kali operasi demi menyempurnakan penampilan barunya. "Saya tersesat dalam tubuh yang salah selama setengah hidup saya sampai akhirnya saya merasa normal," katanya, seperti yang dilapor laman The Sun.

Lee mengatakan hidupnya serasa tanpa arah dan tidak pernah bahagia sebelum menjalani operasi. Nama asli Lee adalah Lisa Keepence dan berperilaku layaknya anak perempuan hingga usianya tiga tahun. Meski didandani sebagai anak perempuan, Lee menyedari ia bukan seorang wanita.

Sejak umur tiga tahun, dia selalu bermain bola bersama kanak-kanak laki-laki. Saat kelas dua sekolah rendah, dia memotong pendek rambutnya dan memakai baju seperti anak laki-laki.

"Orangtua saya mengira saya anak tomboy, namun saya tahu kalau saya berbeza. Terutama ketika saya mempunyai perasaan terhadap sesama wanita. Saya tidak merasa sebagai lesbian. Saya merasa seperti seorang lelaki yang menyukai seorang wanita," katanya.

Pubertas juga mengubah tubuh yang dibencinya. Lelaki transgender dari Berkhamsted ini mengatakan bingung ketika payudaranya membesar. Kebingungan dan kebenciannya ini bertambah ketika ia mengalami menstruasi atau kedatangan haid. Setelah meninggalkan bangku sekolah, Lee memulai bisnis layanan kebersihan di Islington, London Utara dan berusaha sebaiknya hidup sebagai Lisa sambil berkasih dengan seorang wanita.

"Saya memplaster payudara saya, memotong pendek rambut saya dan mengenakan pakaian lelaki," ujarnya. Ia mengaku tidak ada satupun hubungannya yang berhasil. Lee bersikap sebagai lelaki dan semua kekasihya merasa mereka sedang bersama dengan serorang lelaki. Namun semuanya hancur ketika berbicara mengenai sex. Penampilan luarku tidak sesuai dengan yang ada dalam diriku."

Lewat pembicaraan dengan seorang bekasnya, Lee merasa masih ada pilihan dengan berbagai prosedur. Awal Mei 2008, Lee mulai disuntik dengan testosteron setiap tiga minggu sekali hingga akhir hayatnya.

"Saya tahu orang akan mengatakan NHS tidak seharusnya mendanai operasi ini. Tapi saya meminta mereka untuk memiliki sedikit belas kasihan dan pengertian," katanya.

Setelah disuntik hormon, menstruasinnya berhenti, suaranya menjadi berat dan ia mulai lebih nampak seperti lelaki. Wajah dan tubuhnya mulai berbulu.

Diperkirakan, ada 10.000 orang di Inggris yang bingung mengenai jenis kelamin. Mereka percaya sebenarnya mereka lahir dengan jenis kelamin yang salah. Sekitar 6000 orang telah melakukan operasi ganti kelamin dengan rasio 80 peratus mengganti kelamin dari lelaki menjadi wanita dan 20 peratus dari wanita menjadi lelaki.

Gila..patung telanjang pelakon Zhang Ziyi didirikan di pusat mandian air panas untuk menarik pelancung

Posted: 27 Sep 2011 01:45 AM PDT


HONG KONG - Untuk menarik minat pelancung negara, pusat mandian air panas di Chongqing Yongchuan, mendirikan sebuah patung telanjang artis Zhang Ziyi.

Selain patung telanjang Zhang Ziyi, pihak pemandian juga mendirikan patung aktor Andy Lau lengkap dengan kostum kuno, yang dikenakan saat menjalani shooting film House of Flying Daggers. Demikian seperti yang dilansir Maydaily, Ahad(25/9/2011).

Pendirian patung itu dilakukan untuk memberitahukan kepada pelancung kalau tempat pemandian air panas itu, menjadi lokasi shooing film House of Flying Daggers.

Para pelancung yang datang ke pemandian tersebut, mengatakakan kalau patung itu dibuat kurang bagus. Dimana payudara Zhang Ziyi tidak mirip dengan aslinya.

"Yang saya tahu ukuran payudara Zhang Ziyi tidak besar dan bulat seperti yang dipatung," kata pelancung yang tertawa melihat patung tersebut.

Film House of Flying Daggers, dirilis pada tahun 2004 menjadi box office di China, dengan menerima pendapatan USD 24 juta.
(efi)

Bapak bodoh sanggup lepas anak dari pangkuan semata-mata untuk menangkap bola

Posted: 27 Sep 2011 12:52 AM PDT


Sungguh kurang berakal bapak budak ni.Sanggup melepaskan anak yang dipangkuannya semata-mata untuk menangkap bola baseball yang menuju kearahnya.Anak itu terjatuh..bola pun tak dapat.Cuba lihat reaksi bininya yang begitu marah kerana kurangnya kecerdikkan suaminya....



sumber : You Tube

Remaja perempuan 12 tahun sanggup bunuh diri untuk derma organ kepada ayah dan abangnya

Posted: 26 Sep 2011 11:45 PM PDT


Seorang anak gadis berusia 12 tahun sanggup membunuh diri untuk menjadi penderma organ kepada ayah dan abanginya.

Namun ternyata Sarkar Mumpy, gadis dari desa Jhorpara, Benggala Barat meninggal sia-sia kerana sang ayah ditemui mati di tempat tidurnya, sehari setelah upacara pembakaran jenazahnya.

Pesan itu ditujukan kepada sang ibu, dimana sang gadis meminta agar ginjalnya serta matanya diberikan untuk pengubatan ayah dan abangnya.

"Kami terlambat memahami perasaan seorang anak yang sangat sensitif." tutur sang ayah, Mridul.

Rakan siswa SMA Mumpy, mendengarkan orangtuanya bercakap bagaimana hanya operasi mata yang boleh mengembalikan penglihatan ayahnya dan transplantasi ginjal dapat menyelamatkan hidup abangnya, dan hal itu menjadi lebih mencemaskan.

Abangnya Monojit, menderita kerosakan ginjal serta ginjal yang satunya kian lemah.

Sementara sang ayah, Mridul, yang seorang buruh harian dengan bekerja mengambil upah pertanian Nadia, saat ini berangsur-angsur kehilangan penglihatannya. Namun biaya perubatan untuk pengubatan keduanya diluar kemampuan keluarga tersebut.

Mumpy, seorang siswi kelas enam Sekolah Asosiasi Petani di Baranberia mempunyai ranacangan sendiri, yang nampak baginya adalah jawaban untuk masalah keluarganya. Dan rencana tersebut adalah membunuh dirinya sendiri dan organ-organ tubuhnya akan diberikan kepada orang yang dicintainya agar mereka kembali pada kehidupan mereka seperti dulu.

"Keluarga telah memberitahu dewan lokal di negara tersebut untuk membantu. Kami telah memutuskan untuk memberikan mereka wang untuk biaya pengubatan anak itu. Namun tragedi itu terjadi, membuat semuanya resah" kata Tapas Tarafdar, Pemimpin desa setempat.

Tarafdar mengatakan bahawa, pada pagi hari tanggal 27 Jun, Mumpy berkata kepada Monica (kakak perempuannya), seorang murid kelas lapan, tentang rencananya tersebut dan telah mendorongnya sang kakak untuk melakukan hal yang sama. Namun Monica hanya tertawa dan berangkat ke sekolah.

Sendirian di rumah, kerana sang ayah sedang pergi bekerja dan ibunya pergi untuk mengambil beras. Mumpy kemudian meminum Thiodan (sejenis racun), kemudian berlari menemui ayahnya, yang kira-kira setengah kilometer jauhnya.

Dia mengatakan bahawa bermimpi seseorang telah menuangkan racun ke mulutnya dan perutnya sakit. Sang ayah yang khuatir kemudian membawanya ke klinik setempat untuk mendapatkan pengubatan.

Namun keadaanya kritikal dengan cepat dan ia harus dilarikan ke hospital setempat. Dari sana, ia dirujuk ke hospital Anulia, 40 km jauhnya. Tapi para doktor menyatakan sang gadis telah meninggal.

Minggu ini Samir Poddar dari perwakilan dewan lokal, mengunjungi Sarkar di rumahnya, 70 km sebelah utara Calcutta, dan menjanjikan bantuan kewangan untuk pengubatan dan anaknya Manojit, yang menderita batu ginjal.

"Kami akan segera membantu keluarga sehingga mereka boleh melakukan rawatan medik yang diperlukan." kata Poddar


Sumber : dailymail

Video YouTube Buat Lelaki Ini Kehilangan Pekerjaan

Posted: 26 Sep 2011 10:50 PM PDT


INILAH.COM, California – Seorang lelaki California, Amerika Syarikat (AS), dipecat sebagai pekerja Starbucks gara-gara sebuah video YouTube. Video ini berisi nyanyiannya mengenai bisnis kopi itu.

Bekas pegawai Chowchilla Starbucks Christopher Cristwell (25) mengatakan, video YouTube buatannya itu menampilkan ia sedang bernyanyi mengenai Starbucks. Saat bernyanyi, ia sedang dalam keadaan bogil dan hanya memakai seluar pendek serta apron.

Menurut pengakuannya, video tersebut dimaksudkan sebagai gurauan, namun pihak Starbucks ternyata menganggapnya serius. "Ini hanyalah secangkir kopi. Beri saya istirahat. Saya tak seharusnya bekerja dengan upah minimum," ujar Cristwell bernyanyi seperti dikutip UPI.

Juru cakap Starbucks Alan Hilowitz mengatakan, "Saat Cristwell mengekspresikan pandangannya dalam video ini ia juga meremehkan pelanggan dan perusahaan kami. Hal ini jelas tak boleh diterima dan keluar dari garis komitmen pada pelanggan dan pekerja kami."