Adsense

Khamis, 7 Julai 2011

borak kosong

borak kosong


Pelik..loteri hadiah bayi tabung (IVF) pun ada

Posted: 07 Jul 2011 09:00 PM PDT

INILAH.COM, London – Pemerintah Inggris merancang menggadakan loteri bayi tabung bagi pasangan yang kesulitan memperolehi anak. Belum apa-apa, rencana ini sudah banyak ditentang.

Sejumlah LSM pemerhati kesihatan mengecam loteri bayi tabung (in-vitro fertilization/IVF) pertama di dunia itu. Dengan tiket seharga 20 poundsterling, orangtua yang beruntung akan mendapatkan perawatan bayi tabung gratis senilai 25 ribu poundsterling.

Loteri itu diadakan oleh yayasan amal To Hatch yang merasa isu kesuburan perempuan merupakan masalah serius. Mereka mendapat lesen menggadakan loteri dari Dewan Perjudian Inggris yang sama sekali mempertimbangkan pertanyaan etis saat mengajukan aplikasi.

Human Fertilisation and Embryology Authority menyatakan, akan menghubungi yayasan dan klinik penyelenggara berkait loteri yang akan digelar akhir bulan ini tersebut. Mereke menilai, menggunakan IVF sebagai hadiah loteri merupakan hal yang salah dan tak patut.

"Ini bertentangan dengan etos dan merendahkan sistem serta praktik klinik. Selain mempertanyakan apa yang selama ini dianggap orang sebagai titik pusat kehidupan mereka," ujar lembaga itu. Sejumlah LSM lain juga mengecam pelaksanaan loteri tersebut.

Tak hanya pasangan, loteri ini juga berlaku bagi pasangan single atau sejenis.Wang loteri akan digunakan untuk memberikan perawatan bagi pemenangnya. Pemenang juga bisa memilih untuk menyumbangkan sel telur, operasi reproduksi atau kelahiran dengan rahim sewaan.

Jika pemenangnya single, mereka akan ditawari sperma dari penderma atau ibu sewaan lengkap dengan embrio pendermanya. Loteri ini akan dilancarkan online pada 30 Julai mendatang. Nombor loteri akan dipilih oleh komputer secara rawak.

Hebat…Pembersih hampagas dibuat daripda kadboard

Posted: 07 Jul 2011 08:00 PM PDT

image

LONDON - Seorang pencipta Britain berusia 22 tahun, Jake Tyler mencipta pembersih hampagas daripada barangan kitar semula kadbod, lapor sebuah akhbar semalam.

Dia yang merupakan pelajar rekaan industri di Universiti Loughborough berharap ciptaannya itu akan dapat dijual di pasaran Asia seperti China dan Hong Kong.

Tyler mencipta pembersih hampagas itu dengan kerjasama kakitangan syarikat pengeluaran peralatan pembersihan, Vax di Worcestershire.

Syarikat itu tertarik dengan ciptaan Tyler sehingga ia berhasrat untuk dipasarkan. - Agensi

sumber : kosmo online

Saman kekasih yang enggan berkahwin

Posted: 07 Jul 2011 07:00 PM PDT

image

NEW YORK - Seorang pemain bola sepak Amerika, Roy Williams menyaman bekas kekasihnya untuk mendapatkan semula sebentuk cincin berharga AS$76,600 (RM230,604) yang diberikannya kerana menolak lamaran perkahwinannya, lapor sebuah akhbar semalam.

Williams mengemukakan saman di sebuah mahkamah di sini pada 30 Jun lalu dengan mendakwa bekas kekasihnya, Brooke Daniels enggan memulangkan cincin tersebut selepas mereka berpisah pada Februari lalu.

Bekas kekasihnya itu memberitahu Williams bahawa dia hilang cincin tersebut menyebabkan pihak insurans melakukan satu siasatan.

Siasatan itu mendapati, cincin tersebut berada dalam simpanan bapa Brooke, Michael Daniels.

Williams melamar Daniels yang merupakan bekas peserta ratu cantik dengan menghantar wang sebanyak AS$5,000 (RM15,052) dalam sebuah kotak, sebentuk cincin dan rakaman suara yang meminta wanita itu berkahwin dengannya.

Brooke dikatakan akan memulangkan semula cincin itu bagi mengelak implikasi undang-undang. – Agensi

sumber : kosmo online

Kereta hantu akan dilelong

Posted: 07 Jul 2011 06:00 PM PDT

du_04.1

MICHIGAN - Sebuah kereta Pontiac Deluxe Six yang dikeluarkan pada 1939 dijangka dilelong pada harga AS$475,000 (RM1.42 juta) pada hujung bulan ini di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Kereta itu diberi gelaran 'hantu' kerana badannya yang lut sinar dan dihasilkan oleh General Motors dengan kerjasama syarikat kimia Rohm dan Haas pada harga AS$25,000 (RM75,262).

Model kereta itu dilengkapi dengan enjin enam silinder, brek hidraulik dan transmisi manual tiga kelajuan dihasilkan untuk Pameran Dunia New York pada 1939-1940.

Kereta itu diperbuat daripada kaca lut sinar Plexiglas yang pernah digunakan dalam pembuatan pesawat tentera semasa Perang Dunia II.

Pemilik Pontiac itu kini mewarisi kenderaan itu daripada bapanya yang membelinya dari pengumpul kereta klasik, Leo Gephart pada awal 1980-an. – Agensi

sumber: kosmo online

Pantang dalam tidur

Posted: 07 Jul 2011 05:00 PM PDT

Manusia dapat bertahan 2 minggu tanpa makan, tetapi hanya bertahan 1 minggu saja tanpa istirehat. Tidur adalah waktu istirehat yang sangat baik, dengan tidur organs tubuh kita dapat beristirehat. Kekurangan tidur dapat merosak organ dan otak kita.

 PANTANGAN DALAM TIDUR :

Jangan tidur dengan mengenakan benda bebahan logam.

Misalnya jam tangan, boleh menimbulkan radioaktif, walaupun hanya sedikit, tapi kalau terlalu lama memakainya boleh berbahaya.

Jangan tidur dengan membawa HandPhone ke ranjang

Gelombang medan magnet yang ditimbulkan oleh alat elektronik ini, dapat merosak system saraf kita.

Jangan tidur dengan memakai Bra (terutama buat yang cewek )
Para ilmuwan di Amerika mensinyalir bahawa pemakain Bra diatas 12 jam, dapat mengakibatkan kanser payudara.

Jangan tidur dengan masih memakai make-up

Hal ini dapat menimbulkan masalah pada kulit kita, kerana kulit tidak dapat bernafas. Selain itu boleh buat jerawat.

dan ini yang paling penting :

JANGAN TIDUR DENGAN ISTERI/SUAMI ORANG
Sumpah.. ini bahaya SANGAT!

sumber: http://davidmboys.tumblr.com

Relaks bro ,jangan kerja macam ni

Posted: 07 Jul 2011 11:01 AM PDT

tak habis-habis...

Model yang super seksi..mesti tonton

Posted: 07 Jul 2011 10:30 AM PDT





sumber gambar: klikunic.com

Wanita ini masuk kebilik mandi lelaki untuk ambil gambar orang sedang kencing

Posted: 07 Jul 2011 09:30 AM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan berusia 47 tahun masuk ke dalam bilik mandi lelaki di Broward County, Florida, Amerika Syarikat (AS). Perempuan bernama Rhonda Hollander kemudian mengambil gambar yang hendak kencing di pengadilan di West Regional Courthouse, Plantation , 30 Jun lalu.

Dilapor AOL, Khamis (7/7/2011), Hollander yang bertugas di mahkamah tersebut bertingkah laku mencurigakan dan membuat seorang petugas di ruang sidang tentang apa yang dilakukannya. Ia menolak memberikan telefon tangan tersebut saat diminta menunjukkan apa yang diambilnya di bilik mandi lelaki.

Ia dengan tegas mengatakan dirinya tak melanggar hukum dan itu adalah bilik mandi umum. Paling mengejutkan dia terus memngambil gambar lelaki yang difotonya diam-diam di bilik mandi lelaki Ketika ia diminta menghentikan aksinya itu, Hollander malah menggigit jari petugas yang menariknya keluar.

Hollander kemudian dikenai tuduhan kerana cuba melawan saat ditangkap, menyerang petugas, dan melakukan kekerasan.

Suami cuba bunuh isteri dengan kerusi elektrik buatan sendiri

Posted: 07 Jul 2011 08:45 AM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang suami berniat membunuh isterinya yang ingin meminta cerai dengan menggunakan kerusi elektrik buatannya.

Seperti dilapor Daily Mail, Rabu (6/7/2011), lelaki bernama Andrew Castle (61) memasang elektrik berkekuatan 240 volt dengan kerusi besi di garajnya. Ia merancang bunuh diri jika berhasil membunuh isterinya.

Sang isteri bernama Margaret (61) memang duduk di kerusi itu namun berdiri sebelum sang suami berhasil menyalakan elektrik tersebut. Ia kemudian memukuli isterinya dengan getah namun berhasil melarikan diri dari bungalow tempat mereka tinggal di Poulton-le-Fylde, Lancaster, Inggris.

Pasangan yang sudah menikah selama 18 tahun itu akhirnya bergaduh di jalanan sebelum akhirnya polis tiba. Margaret kemudian dibawa ke hspital kerana menderita luka di kepala sementara sang suami Castle kembali ke rumahnya dan cuba bunuh diri. Polis kemudian menemukannya yang cuba memotong urat nadinya.

Pelik...Tiga Tahun Menikah, Suami-Isteri Ini Tidak Tahu Cara Berhubungan Seks

Posted: 07 Jul 2011 07:30 AM PDT

Sepasang suami-isteri yang berada di usia 30-an berasal Hubei, China, mengira si perempuan akan hamil keranaa hanya tidur dalam satu tempat tidur. Demikian dilapor Sin Chew Daily, Rabu (6/72011). Padahal pasangan ini memiliki pendidikan yang tinggi. Sebelum menikah, mereka takut berpegangan tangan dan berciuman karena khawatir si perempuan bakal hamil.


Aneh tapi nyata, 3 tahun menikah pasangan suami isteri ini tidak tahu bila untuk mendapatkan anak mesti harus hubungan seks terlebih dulu.

Pasangan ini kemudian bertemu dengan doktor kerana iseri, yang memegang gelar master, tidak juga hamil. Pasangan ini menikah selama tiga tahun dan doktor terkejut ketika tahu kehidupan seks mereka. Sang suami yang memegang gelaran doktor mengaku jika mereka terlalu fokus ke pendidikan mereka.

(Sumber)

Angry Birds Akan Segera di Filem'kan?

Posted: 07 Jul 2011 06:45 AM PDT

"Orang sangat kenal dengan karakter burung kecil berukuran 6 inci ini ketika mereka memainkannya, dan itu menciptakan hubungan yang emosional. Ini adalah hal yang sangat luas yang belum pernah saya lihat sebelumnya. Akan sangat menarik untuk membawanya ke Hollywood," katanya.

Rovio, kreator aplikasi games Angry Birds makin agresif. Setelah melontarkan burung-burung marahnya ke kedai mainan, Rovio kini membidik panggung wayang. Ya, Angry Birds, game terpopular ini akan diangkat ke layar lebar.

Demi mewujudkan rencana itu, Rovio sudah menunjuk David Maisel sebagai produser dan konsultan projek ini. Maisel adalah bekas pegawai Marvel Studios yang sukses mengangkat Iron Man dan The Incredible Hulk ke layar lebar.

"Suara-suara di luar soal filem Angry Birds kini menjadi kenyataan," kata Maisel. Menurutnya, proses pembuatan filem Angry Birds ini sudah berjalan.

Saat ini, aplikasi games Angry Birds telah ddownload lebih dari 250 juta kali sejak dilancarkan pada 2009. Tahun lalu, Angry Birds menjadi aplikasi terpopular yang dijual di iTunes, kedai milik Apple. Angry Birds sekarang juga sudah boleh dinikmati di PC melalui Google Chrome.


CEO Mikael Hed sangat gembira dan teruja soal kerja sama ini. Dia tak sabar menunggu proses pembuatan filem ini selesai. Namun, Hed mengakui Maisel bukan pilihan pertama. Dia berharap George Lucas yang memimpin projek ini. "Kerana Lucas tak boleh, David orang yang terbaik untuk bekerja sama saat ini," ujarnya.

Rovio juga terus melebarkan sayap bisnisnya. Mereka tertarik masuk ke bisnis animasi dan ingin membuat filem pendek. Cita-cita mereka ingin seperti Pixar studio yang sukses membuat Toy Story, Cars, dan Up.

sumber : tempointeraktif

Di Florida, Buaya Yang Marah Serang Kereta Polis

Posted: 07 Jul 2011 05:45 AM PDT

Inilah kejadian yang berlaku di Florida, Amerika Syarikat. Alih-alih ingin membuang buaya yang berkeliaran, tetapi kereta yang dirosak.

Buaya sepanjang lima meter itu merosak bumper bahagian depan kereta polis dan menolak untuk melepaskannya. Demikian seperti dilapor Sun.co.uk.Deputi Sheriff Victor Borrero, yang mendapat panggilan ada seekor buaya berkeliaran di perkarangan rumah langsung ke TKP di Gainesville, Florida. Namun, buaya itu malah balik datang menyerang keretanya.Reptilia tersebut akhirnya melepas gigitannya dan kemudian ditangkap oleh pihak berwenang.



Susun atur bilik kaki games

Posted: 07 Jul 2011 04:00 AM PDT




Ini Dia Jalan Paling Curam di Dunia

Posted: 07 Jul 2011 03:25 AM PDT

INILAH.COM,Jakarta – Berkunjung ke sebuah tempat pastinya Anda akan mencari sesuatu yang unik. Begitulah yang terdapat di New Zealand.

Selain memiliki beberapa tempat pelancungan yang tentunya menarik perhatian para pelancung, juga terdapat sebuah tempat unik yang boleh menguji tingkat adrenalin Anda.

Baldwin Street, sebuah jalan di hujung utara Dunedin tercatat dalam Guiness Book of Records sebagai jalan tercuram di dunia.

Kemiringan jalan yang panjangnya 350 meter ini mencapai 1:2.86 (19 atau 35%). Artinya setiap 2,86 meter horizontal perjalanan, naik satu meter. Bahagian bawah jalan tidak terlalu curam dan permukaannya di aspal. Sedangkan bagian atas jalan merupakan jalan buntu yang sangat curam serta terbuat dari beton.

Setiap tahunnya jalan ini menjadi lokasi untuk acara tahunan Dunedin yang dikenal dengan Baldein Street Gutbuster.

Sejak 1988 di setiap musim panas, berlangsung semacam pelatihan keseimbangan peserta yang terlibat harus berlari dari hujung bawah jalan menuju ke atas, kemudian kembali ke bawah. Acara ini selalu berhasil menarik ratusan pesaing per tahun.

Acara terkenal di tempat ini adalah Jaffa Race, sebuah acara yang juga diadakan tiap tahun, yang melibatkan lebih dari 30,000 Jaffas yang nantinya digulingkan dari bahagian atas Baldwin Street hingga menuju dasar jalan.

Setiap permen diberi nomBor untuk mengetahui siapa pemiliknya. Dalam acara ini juga terdapat penggalangan dana untuk kepentingan amal.

Tersebar pula informasi dari jalan curam ini yang terkorban dimana pada tahun 2001 seorang mahasiswa dikhabarkan tewas setelah mencuba menuruni sepanjang Baldwin Street dengan 'wheelie bin', sebuah tempat sampah beroda.

Awas, di Pusat Anda Berkumpul 1.400 Bakteria

Posted: 07 Jul 2011 02:00 AM PDT

TEMPO Interaktif, – Sebuah kajian terbaru dari North Carolina University, Amerika Syarikat, menemukan bukti menarik tentang pusat  manusia.

Projek yang dikenal sebagai Belly Button Biodiversity ini mencatat sedikitnya ada 1.400 bakteria di salah satu anggota tubuh yang kurang diperhatikan manusia ini. "Sebanyak 662 bakteria merupakan spesies baru," kata Jiri Hulcr, Kepala Projek dalam Washington Post, 5 Julai 2011.

Inilah cagar alam mikroba yang hidup di tubuh manusia. Beberapa spesies yang ditemukan itu bahkan pernah ditemukan di laut.

Pusat adalah lubang tertutup yang terjadi ketika tali pusat bayi yang baru dilahirkan dipotong. Tali pusat ini merupakan tempat penyaluran nutrisi dan penghubung antara ibu dengan janin yang dikandungnya. Mamalia di dunia dipastikan memiliki pusat dengan letak yang berbeza-beza.

Kulit pusat merupakan bahagian yang cukup sensitif sehingga kebersihannya harus dijaga dengan baik agar tidak menjadi tempat tumbuh kembang bakteria yang merugikan.

Jiri Hulcr dan rakan dari Raleigh, N.C, menuturkan meskipun pusat bukan tempat yang biasa diteliti, ada banyak hal yang boleh diketahui dari organ tubuh kecil ini.

Berikut ini adalah beberapa fakta menarik lainnya tentang pusat yang ditulis blog.uin-malang.ac.id.

1. Pusat pada perut merupakan salah satu bahagian yang dilindungi sehingga ia menjadi tempat yang aman bagi mikroba kulit normal.

2. Pusat tidak menghasilkan sekresi khusus atau minyak seperti bahagian tubuh lainnya yang dilindungi, misalnya hidung atau ketiak. Jadi, flora mikroba yang ada di dalam pusat cukup mewakili seluruh tubuh.

3. Semua mamalia yang memiliki plasenta akan memiliki pusat, tapi umumnya pusat pada manusia lebih terlihat jelas dibanding mamalia lainnya.

4. Orang yang memiliki bentuk pusat menonjol keluar atau biasa dikenal dengan bodong lebih sedikit dibanding yang normal dan tidak ada perbezaan dengan pusat yang masuk ke dalam kecuali bentuknya saja.

5. Peneliti mengungkapkan bahawa bentuk ideal dari pusat seorang perempuan adalah kecil dan berbentuk seperti huruf T, sedangkan udel yang kurang menarik berbentuk horizontal dan menonjol.

6. Pusat memiliki nama yang bermacam-macam, tapi secara teknik dikenal dengan nama navel yang berasal dari kata Anglo-Saxon, nafela. Sementara itu, bangsa Romawi menyebutnya dengan umbilicus dan orang Yunani menyebutnya omphalotomy.

7. Pusat pada ibu hamil akan nampak menonjol. Hal ini disebabkan adanya penambahan berat badan yang membuat tekanan semakin besar dan jaringan kulit melebar.

Berkat iPad, Anak Bertemu Ibu umur 71 Tahun Secara Digital

Posted: 07 Jul 2011 01:00 AM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang nenek berusia 71 tahun dan bekerja sebagai tukang bersih sepatu menghentikan seseorang di jalan yang membawa iPad. Ia memohon kepada lelaki tersebut untuk memotretnya dan mengirimkannya kepada anak perempuannya yang tak pernah dilihatnya selama lima tahun setelah pindah ke kota lain.

Lelaki itu kemudian memasukkan foto tersebut ke Twitter versi China, Weibo, dan beberapa jam kemudian foto Shufang Zong di-retweet sebanyak 100 ribu kali dan membuatnya banyak dibicarakan di dunia maya.

Tiga hari kemudian, sang anak secara tak sengaja berselancar di dunia maya dan melihat wajah ibu yang tak pernah dilihatnya selama lima tahun.

Inilah sebuah kehebatan teknologi yang membantu seorang anak perempuan untuk melihat wajah ibunya pertama kali dalam  waktu lima tahun terakhir.

Kurang ajar,polis jadikan tengkorak mangsa pembunuhan sebagai hiasan

Posted: 07 Jul 2011 12:00 AM PDT

PRAHA - Seorang polis digugat kerana menggunakan tengkorak mangsa pembunuhan untuk hiasan di pejabatnya.Tengkorak kepala manusia ditemukan tiga tahun lalu. Namun penyelidikan tidak memungkinkan dilanjutkan.


Tengkorak kepala mangsa pembuhunan itu pun dijadikan hiasan oleh polis tersebut. Di atas tengkorak ditaruh topi polis. Demikian seperti dilapor Orange, Rabu (6/7/2011).

Keluarga korban, Ruzena Breznanova menyatakan, "Saya melihat tengkorak memakai topi polis di samping gelas bir. Saya pun terkejut ketika seorang polis mengambil tengkorak itu dan melepaskan topinya sambil mengatakan bahawa tengkorak ini adalah ipar saya."

Ruzena terkejut dan langsung mengungkapkan rasa keberatannya ke media massa.

"Saya inginkan penjelasan, tidak ada seorang pun yang mahu diperlakukan seperti ini ketika sudah meninggal. Ini sama sekali tidak menghormatinya," tegas Ruzena.
Sumber :http://www.okezone.com/

Keluarga ini jadikan gorilla sebagai anak angkat

Posted: 06 Jul 2011 11:00 PM PDT

INILAH.COM, London – Mengambil anak angkat mungkin merupakan hal biasa terjadi. Namun, apa jadinya jika ada satu keluarga yang mengambil gorila menjadi anggota keluarganya?

Keluarga Pierre dan Elaine Thivillon, pemilik zoo dekat Lyon, Perancis, telah merawat 'anak' mereka yang bernama Digit sejak bayi. Layaknya bayi, sewaktu masih kecil, gorila ini juga diberi susu melalui botol dan akhirnya di ajadikan anak angkat secara penuh oleh keluarga ini.

Selain itu, keluarga ini juga mengabadikan perkembangan gorila ini tiap tahunnya dan memasukkannya dalam album foto. Kini makhluk berbulu lebat berusia 13 tahun seberat 80 kg itu mencapai waktu di mana ia harus keluar 'sarang'.

Pierre dan Elaine mengatakan seperti dilaporkan dailymail, sudah waktunya Digit mencari kehidupannya. Orang tua Digit merancang membuka perlindungan gorila yang akan menjadi rumah baru anaknya itu.

Anak lelaki Presiden Georgia pecah rekod dunia menaip menggunakan iPad

Posted: 06 Jul 2011 10:00 PM PDT

INILAH.COM, Tbilisi – Anak remaja Presiden Georgia Mikheil Saakashvili berhasil memecahkan rekod dunia menaip tercepat menggunakan tablet PC iPad. Seperti apa?

Eduard Saakashvili (15) mengetik alfabet 'English' di iPad dalam waktu 5,26 saat. Rekod ini 1,05 saat lebih cepat dibanding rekod sebelumnya yang dipecahkan remaja Inggris pada 2010.

"Saat saya mengetahui rekod itu, saya seolah mengetahui boleh lebih cepat dari rekod tersebut. Mendaftarkan rekod secara rasmi dan mengundang perwakilan Guinness World Records merupakan hal tersulit," ujar pemegang rekod dunia baru itu.

Anak lelaki presiden ini diberi tiga kesempatan memecahkan rekod tersebut. Menakjubkannya, dia berhasil memecahkan rekod itu pada kesempatan pertama. Pencapaian ini terjadi di Batumi, resort Georgia di Laut Hitam.

Isteri presisen Sandra Roelofs, Nikoloz (adik) dan nenek Eduard pun turut hadir di tempat pemecahan rekod tersebut seperti dilaporkan IANS.