Adsense

Isnin, 10 Januari 2011

borak kosong

borak kosong


[Sedih]Kehidupan pengacara yang disimbah asid

Posted: 10 Jan 2011 09:01 PM PST

Katie Piper, seorang pengacara tv telah berani tampil ke khalayak umum untuk pertama kalinya sejak kejadian yang menghantui hidupnya dulu. Katie telah menjalani 34 pembedahan dan pemindahan kulit. Sekarang ini dia memakai topeng muka plastik.

Bekas model yang berusia 26 tahun ini telah diserang oleh bekas kekasihnya iaitu Danny Lynch, 33, selepas mereka putuskan hubungan cinta mereka. Lelaki yang tingginya 6 kaki 4 inci itu telah merogolnya dan kemudian mengupah Stefan Sylvestre untuk menyimbahkan asid ke muka katie.

wajahnya sebelum disimbah asid

wajah setelah menjalani pembedahan

"Saya rasa tidak mungkin saya dapat hidup. Muka saya jatuh dan saya dapat rasakannya menguap. Saya memukul-mukul tingkap restoran, tangan saya terbakar. Mereka mungkin menyangkakan yang saya mabuk kerana mereka mengunci pintu", jelas Katie tentang kejadian yang dialaminya itu.

6 minggu selepas kejadian serangan asid itu, Katie telah dibenarkan untuk melihat cermin kembali. Katanya, "pada mulanya saya ingat ada suatu yang tidak kena dengan cermin itu. Saya tidak mempunyai kelopak mata dan rambut."

"Saya rasakan yang saya kelihatan seperti Freddy Krueger. Saya rasa mahu hempaskan cermin itu ke muka saya."

Tambah Katie lagi, "Walaupun saya telah betul-betul ditakutkan , saya begitu gembira dengan wajah saya yang baru."

"Jika saya lihat pada gambar lama saya sekarang, saya lihat seorang wanita yang telah banyak saya habiskan masa dengannya. Dia seperti kawan baik saya yang saya tidak akan jumpa lagi."

"Tetapi saya gembira sekarang dan senyum setiap hari. Dan terima kasih kepada orang-orang yang sangat bagus di sekitar saya."

sumber : unikversiti.blogspot.com

Hari ini sejarah tercipta Alexa Traffic Rank untuk borakkosong.com bawah 100,000

Posted: 10 Jan 2011 08:42 PM PST

Alhamdulillah apa yang diusahakan akhirnya berjaya Alexa Traffic Rank untuk blog ini di
bawah 100,000.Ini semua berkat dan sokongan daripada sahabat-sahabat yang setia
menyokong dan selalu mengunjungi blog ini.Dan tidak juga dilupakan kepada
sifu aku yang memberikan tunjuk ajar.Inilah bukti ilmu yang diberikan sangat-sangat berfaedah  dan tidak
sia-sia.Terima kasih Ben Ashaari

TERIMA KASIH


DAN INILAH HASIL DARIPADA
SOKONGAN SAHABAT-SAHABAT SEKELIAN


INI AKAN MEMBUAT AKU LEBIH BERSEMANGAT DAN CUBA
MEMBUAT BLOG INI LEBIH MANTAP.HARAPAN AGAR
SAHABAT-SAHABAT TERUS MENYOKONG....

Kisah anak kecil pembuat batu bata yang rela melepaskan 'dunianya' untuk membantu orang tua

Posted: 10 Jan 2011 07:40 PM PST








Jono, seorang anak kecil pinggiran kota yang rela melepas "dunianya" untuk membantu orangtua. Setiap hari dia akan membantu mengangkut dan menjemur batubata. Pekerjaan orangtua Jono hanyalah membuat batubata secara kecil-kecilan.Anak sekecil Jono terpaksa mengerjakan pekerjaan orang dewasa, tidak disuruh...tapi dia tak sanggup melihat ayahnya bekerja sendirian. Jono selalu kelihatan riang ketika membantu ayah. tapi, kita tidak tahu apakah Jono benar-benar periang, ataukah Jono menyembunyikan rasa sedihnya agar ayah dan ibu tidak ikut sedih...

Jono si kecil yang tak sanggup melihat ayahnya bekerja sendiri ikut membantu menyusun dan memindahkan bata.Jono ternyata tak bersekolah. orangtua jono tak sanggup membiayai Jono agar tetap duduk di bangku sekolah.

Jono terpaksa membantu orang tuanya ketika teman sebayanya belajar di sekolah dan juga disaat teman sebayanya bermain serta bergurau menikmati masa kanak-kanak.

bk-anak sekecil ini tahu permasalahnan yang dihadapi orang tua dan sanggup membantu..Apakah kita yang dewasa sanggup melakukan seperti yang dilakukan Jono???

Ada hari tanpa pakai seluar panjang di New York

Posted: 10 Jan 2011 06:00 PM PST

Pelik betul negara yang di katakan maju manakan tidak siap ada
hari tanpa pakai seluar panjang..nasib baik tak ada hari tanpa pakaian...
saya petik dari kosmo online


SEJUMLAH orang mengambil bahagian dalam hari tanpa seluar panjang di New York kelmarin.

NEW YORK - Ratusan penduduk di bandar ini tidak memakai seluar panjang dan skirt petang kelmarin semasa menaiki tren bawah tanah walaupun dalam suhu yang sejuk.

Mereka cuma memakai seluar dalam dan seluar pendek selain pelbagai jenis baju bagi meraikan ulang tahun ke-10 hari menaiki tren tanpa memakai seluar panjang.

Terdapat seorang lelaki yang memakai baju kot dan bertali leher tetapi cuma berseluar pendek manakala sebahagian wanita hanya memakai seluar dalam pelbagai warna.

Trend itu bermula pada 2002 apabila kumpulan yang dikenali sebagai Improv Everywhere menggalakkan pengguna tren bawah tanah tidak memakai seluar panjang dan skirt.

Acara itu bermula pada pukul 3 petang dan hebahan mengenainya dibuat di laman web Facebook. - Agensi

Dibawah suasana pada hari itu :








[HEBAT] Pelajar dapat telefon bimbit dilengkapi GPRS di Beijing China

Posted: 10 Jan 2011 05:25 PM PST

Diberikan secara percuma untuk mengatasi keganasan....
saya petik dari myMetro

gambar hiasan

BEIJING: Pelajar di sekitar Beijing diberi telefon bimbit dilengkapi sistem peranti pengesanan global (GPS) untuk mengekang masalah orang hilang dan keganasan, lapor media tempatan semalam.

Menurut Global Times, alat itu disediakan Yayasan Palang Merah Beijing dan bagi fasa pertama, 20,000 unit diedarkan.Akhbar itu melaporkan, alat berkenaan boleh digunakan sebagai jam.

Ketua program itu, Liu Quan, berkata program berkenaan dilaksanakan untuk meningkatkan tahap keselamatan pelajar ketika kadar keganasan di sekolah semakin meningkat.

Sekurang-kurangnya lima serangan keganasan dilaporkan berlaku di sekolah China dalam tempoh Mac hingga Mei tahun lalu, menyebabkan 17 orang - termasuk 15 kanak-kanak - terbunuh.Lebih 80 orang lagi cedera.

Menurut Palang Merah Beijing, setiap tahun kira-kira 200,000 kanak-kanak hilang dan sehingga kini 600,000 orang masih gagal ditemui. Sementara itu, walaupun telefon bimbit berkenaan diberi percuma, ibu bapa masih perlu membayar caj perkhidmatan sebanyak RM370 bagi tempoh dua tahun.

Lebih 100,000 unit telefon bimbit seumpama itu dijangka diedarkan ke seluruh sekolah di Beijing tahun ini. - AFP

Lembu terlalu dahaga minum susu sendiri

Posted: 10 Jan 2011 04:40 PM PST


Lembu ini terlalu haus mungkin, itu sebabnya dia minum susu sendiri. Salah seorang doktor haiwan berkata: "Dia jelas menikmati dirinya sendiri dan ianya tidak membahayakannya tetapi saya tidak yakin petani akan sangat senang jika semua lembu lain mula melakukannya juga."

Pemilik nya berkata, "Lucy lembu kami minum susu sendiri! Saya seperti wow, dan kemudian saya tertawa."











Fesyen jenis apa ni ???

Posted: 10 Jan 2011 10:01 AM PST

image

image
Tak tahulah jenis apa punya fesyen????

Kerana tak mahu pergi kerja tikam diri sendiri

Posted: 10 Jan 2011 09:01 AM PST

Mungkin lelaki ini mempunyai majikan yang sangat garang ataupun diberikan tugas yang banyak dan tidak berupaya dia lakukan. Atau mungkin dia sedang tidak bersemangat untuk bekerja kerana mengalami tekanan mental dan sebagainya. Walau apa pun, jangan cuba lakukan seperti apa yang dia lakukan ini.


Lelaki dari Denver, Amerika Syarikat ini mengambil tindakan drastik akibat tidak mahu pergi kerja dengan menikam dirinya dengan pisau, kemudian mendakwa bahawa ianya telah dilakukan oleh 3 lelaki yang menyerangnya.

Aaron Siebers, 29, membuat laporan pada Isnin lalu pada kedai video tempat dia bekerja. 5 orang anggota polis bergegas ke tempat kejadian siap dengan unit-unit anjing polis.

Siebers mengatakan bahawa dia telah ditikam oleh 3 lelaki yang berpakaian hitam dan mereka ialah Hispanic atau Skin head. Walaubagaimana pun, setelah ditanya bertubi-tubi oleh pihak polis, akhirnya Siebers mengaku bahawa cerita itu diada-adakan olehnya.

Siebers kemudiannya ditahan dan dituduh memalsukan laporan dan mengganggu pegawai polis.

Via - Metro.co.uk

Satu kilo paku dan bahan-bahan logam dijumpai dalam perut seorang lelaki

Posted: 10 Jan 2011 08:01 AM PST

Doktor di Peru Utara telah membuang hampir 1.5 pound (satu kilogram) paku, duit syiling, kawat tembaga berkarat dan skrap logam daripada perut seorang lelaki.

"Mereka memanggil saya kedai hardware," kata Requelme Abanto dari katilnya di hospital bandar Cajamarca, di bahagian utara Peru.

"Pesakit datang dengan sakit perut teruk. Selepas pemeriksaan kami mendapati bahawa ia mempunyai ratusan paku di dalam perutnya," Carlos Delgado, seorang ahli bedah di rumah sakit di bandar Cajamarca berkata.

Lelaki itu dirawat di rumah sakit pada hari Jumaat. Setelah dua jam operasi doktor mengeluarkan 900 gram paku, syiling dan skrap logam daripada perutnya, serta pisau kecil.

"Saya tidak pernah punya kes seperti ini," kata doktor bedah. "Saya telah membedah ramai pesakit tetapi begitu banyak benda di dalam perut, itu benar-benar luar biasa."

"Orang itu dalam keadaan stabil selepas pembedahan", kata Dr Delgado. Dia menambah lagi bahawa pesakit sekarang sedang diperiksa oleh pakar kesihatan mental.

Pekerja binaan logam yang berusia 26 tahun itu sudah makan logam-logam itu sudah berbulan-bulan. Dia memberitahu Channel 9 televisyen Peru bahawa dia sekarang ini mungkin akan melakukannya di khalayak umum "sebagai sukan".

"Saya menelan 17 paku pada bulan Februari dan tidak mati," katanya. "Lima-inci paku, semua dalam masa satu hari."

sumber : unikversiti.blogspot.com

Musalla bergerak di Arab Saudi

Posted: 10 Jan 2011 07:00 AM PST

Walaupun perkembangan maksiat berkembang pesat bersama umat Islam namun masih ada insan yang sudi menegakkan Islam Dan Sunnah Rasulullah SAW, sesungguhnya umat Arab masih dilindungi oleh Allah SWT kerana mereka suka melakukan solat walau dimana jua tempat mereka berada, Lihatlah pemuda Arab Saudi ini yang sanggup bergerak dengan van mereka untuk membina Musalla bergerak ditempat awam. Semoga Allah SWT memberi keberkatan dalam hidup mereka.




bagus idea ini.....

sumber : peribadirasulullah.wordpress.com

Perompak kena gelak kerana merompak dengan sudu

Posted: 10 Jan 2011 06:30 AM PST

image
Seorang perompak cuba untuk merompak sebuah bank di Lublin, Poland. Tetapi yang kelakarnya, dia menggunakan sudu untuk menakutkan orang. Staf bank menolak untuk mengeluarkan wang setelah mengetahui bahawa lelaki itu hanya bersenjatakan sebilah sudu.
Lelaki yang cuba merompak itu akhirnya diketawakan oleh mangsa-mangsanya dan pergi dari situ dengan tangan kosong. Walaubagaimana pun, pihak polis tidak memandang ringan kes ini dan akan cuba menyiasat.
Jurucakap polis, Renata Laszczka-Rusek berkata, "Ianya adalah satu yang pelik tetapi dia telah melanggar undang-undang dan kami akan mencarinya."

Via - ziua.net

Pakaian yang tak sepatutnya dipakai ke majlis pengkebumian

Posted: 10 Jan 2011 05:00 AM PST




Meja boleh berjalan

Posted: 10 Jan 2011 04:45 AM PST




LETAK MAKLUMAT IKLAN

Kalau macamni senang betul nak alihkan meja...

Kerat jari teman wanita

Posted: 10 Jan 2011 03:00 AM PST

AMERIKA SYARIKAT - Pegawai-pegawai sherrif Yavapai County telah menangkap seorang lelaki dari Rimrock pada hari Sabtu selepas dipercayai memotong sebahagian jari teman wanitanya dan mengugut akan membunuh dia dan ibunya.

Ronald Gene Olivier, 48, memaksa teman wanitanya itu mengerat jarinya untuk mendapatkan kepercayaannya. Dia ditangkap dan dibawa ke penjara Camp Verde atas tuduhan penculikan, keganasan rumah tangga, penyerangan, jenayah kerosakan, dan menolak penangkapan.

Mangsa yang berusia 43 tahun mengatakan kepada pihak berkuasa bahawa dia diancam bunuh jika dia tidak membiarkan jarinya dipotong dengan pedang.

Penyiasat mengatakan Olivier meletakkan tangan mangsa di atas meja dan menghiris sebahagian dari jari kelingking kirinya. Mangsa berlari ke rumah jiran dan meminta bantuan selepas serangan.

Doktor tidak dapat mencantum semula jari mangsa. Olivier masih dalam tahanan dengan ikat jamin $150,000.

Gereja yang dikatakan dihiasi dengan 40,000 tulang umat Islam

Posted: 10 Jan 2011 02:31 AM PST

Gereja yang terletak 70 km daripada ibukota Republik Check bekas negara Yugoslavia yang dipenuhi dengan gereja – gereja ganjil.

Gereja yang berusia melebihi seribu tahun dibina dengan menggunakan tulang-tulang umat Islam tanpa kayu atau batu atau bahan binaan  biasa.

Pada tahun 1318 pihak gereja telah berjaya mengumpul 30 ribu tulang umat Islam untuk dijadikan binaan dinding.

Pada tahun 1870 jumlah tulang umat Islam telah melebihi 40 ribu untuk menyempurnakan binaan gereja tersebut.

Ada juga pihak seperti Mr Ikram Khan mengatakan tulang-tulang tersebut bukanlah dari tulang umat Islam tetapi tulang dari orang Kristian sendiri yang ingin mengabadikan tulang mereka bertujuan sebagai kenangan dengan niat kesucian pada pandangan agama mereka.

Lihatlah tulang dan tengkorak yang menghiasi setiap sudut gereja tersebut.





Wallahuallam…hanya Allah yang mengetahui, mungkin putar belit Barat dan mungkin juga tulang-tulang itu bukannya dari orang Islam..

sumber : peribadirasulullah.wordpress.com

Rupanya Jackie jual ikan di Singapura

Posted: 10 Jan 2011 01:31 AM PST

Penjual ikan Zhang Sui Xing, 48,  mukanya serupa dengan bintang filem aksi Hong Kong yang terkenal dan telah mengelirukan ramai orang yang bertemu dengannya di pasar di Empress Road.

Zhang, yang telah menjalankan perniagaan ikannya di sana selama lebih dari 20 tahun, telah menjadi ikon popular di pasar basah tersebut, menarik ramai suri rumah tangga - beberapa bahkan memanggilnya "Aunty killer".

"Perniagaan saya sangat baik. Ramai pelanggan akan memanggil saya 'Chen Long' (nama cina Jackie).

"Mereka juga memperkenalkan ramai teman untuk membeli ikan," katanya kepada Shin Min Daily.

Zhang mengatakan dia belum pernah bertemu Jackie Chan secara peribadi, tetapi telah menonton semua filemnya.

"Ramai orang bilang saya kelihatan seperti Jackie Chan sejak saya berada pada usia 20-an lagi," katanya, sambil menambah bahawa dia juga memain peranan sebagai 'Jackie Chan' dalam filem 'I Not Stupid'.

Dia mengatakan ramai orang telah meminta tanda tangan darinya. "Ketika saya mengatakan kepada mereka saya bukan Jackie Chan, mereka akan bertanya apakah saya saudaranya," katanya.
Via - Asia One
sumber : http://unikversiti.blogspot.com/

Ada lelaki suka hidu buntut di supermarket

Posted: 10 Jan 2011 12:45 AM PST

Rakaman video CCTV ini telah dilaporkan oleh The Morningstarr pada bulan Disember tahun lepas. Ianya merakam bagaimana seorang lelaki yang dalam umur pertengahan mencuri-curi menghidu buntut pekerja lelaki supermarket.

Lelaki yang berkaca-mata itu, telah dilihat pada dua kesempatan berasingan menghidu buntut lelaki yang bekerja sebagai pembantu kedai di supermarket cawangan Plymouth Co-Op, Devon, UK.

Entah apa halnya tak tahu lah, mungkia dia menghadapi masalah mental .









sumber : unikversiti.blogspot.com

[Kerja Gila ] Lelaki kembiri diri sendiri untuk elak berlaku curang kepada isterinya

Posted: 09 Jan 2011 11:30 PM PST

Rasanya ini adalah mimpi buruk kepada setiap lelaki tetapi bagi petani Colombia Luis Alfonso Sanchez ianya logik untuk dilakukan. Beliau nampaknya tidak lagi menyayangi testikelnya sendiri.

Lelaki berusia 40 tahun ini memutuskan untuk mengembiri dirinya sendiri untuk mengelakkan berlaku curang kepada isterinya yang menolak berhubungan seks dengannya. Dia menggunakan pisau cukur untuk memotong alat kelaminnya.

Sanchez telah melakukan tindakan sedemikian pada beberapa ekor binatang di masa lalu dan percaya bahawa prosedur itu mudah baginya. Dia berkata: "Saya telah mengembiri babi, kucing, anjing dan tiga hari kemudian mereka sembuh.

"Saya fikir itulah yang akan terjadi dengan saya. Saya telah lakukannya pada binatang, jadi saya teruskan, menekan diri saya, dan memotongnya untuk membuang dengan paksa!"

"Ketika saya melihat bahawa saya tidak boleh lagi mengharapkannya (isterinya), maka saya tidak mahu mengganggu dia, saya membuat keputusan untuk memotong buah zakar kerana saya seorang Kristian dan tidak mahu pergi mencari lain (pasangan). "

Sanchez dirawat di hospital Santander di mana Dr Javier Martinez mengatakan ia masih dalam proses penyembuhan: "Dia masih mempunyai escroto-penial hematoma. Dia sudah dilihat oleh jabatan urologi, dan mereka menemui bahawa testikelnya masih ada."

Menurut doktor, luka-luka Sanchez telah mula dijangkiti. Dia sekarang berada di bawah pengawasan ahli urologi dan pakar bedah di University Hospital of Santander, di Bucaramanga, timur laut Brazil.

sumber : unikversiti.blogspot.com

Telinga dan jari kanak-kanak berusia 6 tahun dipotong ibu tiri

Posted: 09 Jan 2011 10:47 PM PST

Seorang ibu tiri kepada  seorang kanak-kanak yang berusia 6 tahun dipercayai telah memotong telinga kiri dan empat jari, Guangzhou Daily melaporkan.

Akhbar itu melaporkan bahawa suspek dipercayai mengheret anak gadis tersebut ke dapur rumah mereka di Guangdong, China.

Di dapur itu dia telah memotong telinga kiri anak tirinya dengan pisau . Gadis itu menjerit dan meronta sehingga  darahnya bergelinangan  di seluruh lantai dapur.

Dia berusaha lari keluar dari dapur, tetapi ibu tirinya dipercayai menangkapnya dan meletakkan tangan kanannya pada papan cincang sebelum memotong pula keempat jarinya.

Luka juga ditemui di bahagian alat sulitnya. Liang Zutian, pengarah keselamatan di desa Hefeng, Foshan City, mengatakan bahawa beliau belum pernah melihat ibu yang sebegitu kejam.

Gadis itu dibawa ke hospital terdekat oleh ayahnya. Pihak hospital telah membawa kes itu kepada polis, yang kemudiannya menangkap ibu tiri tersebut. Ketika melihat polis, dia menangis. Dia terus menangis dan mengatakan dia berharap dia sudah mati.

Tidak diketahui apa yang telah menyebabkan serangan tersebut. Penduduk kampung mengatakan kepada wartawan bahawa pasangan itu berkahwin 12 tahun yang lalu, tetapi tidak mempunyai anak pada awalnya.

Mangsa ialah dari isteri terdahulu ayahnya. Pasangan itu kemudian mempunyai dua anak bersama-sama, seorang gadis dan seorang lelaki, kedua-duanya lahir dalam dua tahun lepas.

Ibu tiri itu tidak tinggal di rumah yang sama sebagai pasangan dan hanya mengunjungi mereka pada hari itu. Polis masih menyiasat dan sedang cuba untuk mencari pengasuh anak gadis itu, yang menghilang selepas kejadian.

Ketika wartawan berkunjung ke rumah, pintu itu terkunci. Tetangga berkata keluarga itu tidak menghadapi masalah kewangan.

Mereka menambah bahawa ayahnya adalah lelaki yang baik, tetapi isterinya agak sombong. Dia juga berkelakuan aneh, yang menyebabkan tetangga-tetangganya tidak terlalu banyak berhubungan dengan dia.

Wartawan melawat mangsa di hospital, dan melihatnya ketika jururawat membantu untuk menukar kain pembalut. Gadis kecil itu mula menangis, dan jururawat memeluknya dan mengesat air matanya.