Adsense

Sabtu, 25 Disember 2010

borak kosong

borak kosong


Mulut buaya ni disambungkan besi

Posted: 25 Dec 2010 09:00 PM PST



perihatin juga manusia kepada buaya ini...


Kesian perempuan ni…gara-gara panjat pagar

Posted: 25 Dec 2010 08:30 PM PST

11719womancantdriveorju
memang ngeri…inilah akibat gi panjat pagar…tengok batang besi yang tembus tu…

LORI NI YANG ANEH ATAU DRIVERNYA YANG GILA????

Posted: 25 Dec 2010 07:40 PM PST

Truck_driver_left_without_wheels_on_trailer2

Truck_driver_left_without_wheels_on_trailer3

Truck_driver_left_without_wheels_on_trailer4
MEMANG PELIK….MENGANIAYA ORANG KALAU TERBALIK..RASANYA MEMANG DRIVERNYA YANG GILA….

Wow! wanita ini selamat kerana perut buncitnya

Posted: 25 Dec 2010 06:45 PM PST

Seorang wanita berasal dari Florida mengatakan bahawa perutnya yang buncit telah menyelamatkan nyawanya.



Kejadian itu berlaku ketika, Samantha Lynn Frazier, memasuki bar Herman's Place di Atlantic City. Wanita berusia 35 tahun itu, mendengar bunyi letupan sebanyak dua kali, ketika dia akan memasuki bar tersebut.

Kemudian wanita itu merasakan sakit dan terkejut ketika melihat darah ketika dia memegang perut kirinya. Pihak polis Atlantic City mengatakan, Frazier tidak bersalah dan ia hanya kebetulan saja berada di tempat yang salah.

Detektif Letnan Charles Love mengatakan, tembakan tersebut diarahkan kepada seorang lelaki yang terlebih dahulu melarikan diri. Jaket pria tersebut tertinggal dan terdapat lubang peluru di jaketnya.

Frazier berfikir ketika itu dirinya akan menemui ajal, tapi perutnya yang buncit telah menyelamatkannya. Perutnya yang tebal, menahan peluru untuk tembus ke organ dalam. Demikian seperti dikutip Associated Press.

Frazier juga mengatakan, sebelumnya dia selalu berusaha untuk menurunkan badan. Tapi setelah kejadian itu, dia membatalkan niatnya dan jesteru ingin badannya lebih besar lagi, jika itu memang boleh membuat dirinya anti peluru.

Ikan goreng punca stroke

Posted: 25 Dec 2010 05:45 PM PST


Sekiranya anda kerap memakan ikan goreng,risiko anda mendapat serangan strok adalah lebih tinggi berbanding mereka yang tidak menggemarinya.Ia berdasarkan kajian melibatkan 21,675 individu di Amerika Syarikat.

Fadi Nahab,penyelidik dari Universiti Emory,Atlanta menjelaskan,sungguhpun ikan kaya dengan omega 3 yang mampu menghalang strok,ia akan musnah jika ikan itu digoreng.


''Perbezaan dalam corak pemakanan ikan mungkin dapat menjelaskan perbezaan serangan strok mengikut kaum dan tempat," katanya.-kosmo 

Wow! Kesetian anjing ini sungguh luarbiasa menjadi terkenal di dunia maya

Posted: 25 Dec 2010 04:30 PM PST


Seekor anjing menjadi terkenal setelah dia dengan setia menunggu pemiliknya ketika sebuah apartment terbakar di Shanghai, China.

Menurut satu laman web dsqq.cn, anjing jenis golden retriever bernama Jingjing berjalan bolak-balik di dekat gedung apartment yang terbakar Ia menolak diberi makanan oleh orang-orang yang ada di sekitarnya.

Ketika malam tiba, si anjing terlihat duduk menunggu pemiliknya di sisi jalan. Seorang petugas pemadam kebakaran kemudian membawa ke rumahnya kerana sang pemilik tak boleh ditemukan. Foto Jingjing yang terlihat panik dan bolak-balik mencari pemiliknya beredar di dunia maya.

Tersentuh atas kesetiaan  anjing ini, para surfer di dunia maya berusaha mencari  pemiliknya. Seseorang mengenai Jingjing yang merupakan anjing mak ciknya. Jingjing baru bolewh makan setelah bertemu dengan pemiliknya.

Ada ikan berenang terbalik (kuak lentang)

Posted: 25 Dec 2010 10:01 AM PST

Ikan yang berenang terbalik ini namanya synodontis . Ikan synodontis merupakan jenis ikan hias air tawar yang berasal dari daerah sungai Nil di benua Afrika. Ikan ini termasuk dalam golongan catfish dari famili Mochokidae. Nama synodontis berasal dari bahasa Yunani, iaitu syn bererti bersama dan odon bererti gigi kerana ikan synodontis senang berkelompok bersama sejenisnya dan memiliki gigi-gigi mandibular.
Ikan synodontis memiliki keindahan pada sirip dorsalnya yang tegak dan menjulur panjang sehingga sering dijuluki featherfin catfish. Ikan synodontis juga memiliki keunikan iaitu dapat berenang dengan posisi terbalik. Terkait dengan keunikannya tersebut ikan ini memiliki daya tarik dan digemari para penggemar ikan hias. Ikan ini memakan beberapa makan seperti cacing, larva nyamuk, pellet, dll




[Kejam] Siksa bayi kemudian divideokan sebagai kenangan

Posted: 25 Dec 2010 09:20 AM PST


Kejam. Bayi yang berusia 15 bulan disiksa oleh seorang teman lelaki ibunya hingga tewas. Lebih teruk lagi penyiksaan itu divideokan oleh lelaki tersebut.

Bayi itu bernama Charlie Hunt, anak dari Laura Chapman yang kemudian menjalin hubungan asmara dengan Darren Newton (32), teman satu perusahaan yang sama-sama tinggal di Earby, Lancs,Britain.

Lelaki tersebut juga melakukan beberapa penyiksaan terhadap si bayi, seperti menampar, memukul, menendang, mencelupkan ke bilik mandi, dan sebagainya hingga tewas.

Akibat siksaan itu, bayi itu mengalami pendarahan retina di kedua matanya, kerusakan saraf optik, otak bengkak, dan pendarahan otak. Bayi itu juga ditendang hingga telentang, telinganya dimasuki jari secara paksa.

Laura menduga Newton seorang yang baik-baik, penyayang, dan sangat mencintainya. Namun, semua penilaian itu berubah begitu mengetahui bayinya meninggal mencurigakan.

Dugaan ibu bayi itu benar, di depan penghakiman, polis berhasil menunjukkan video rakaman segala kekejaman Newton terhadap bayi itu. Bahkan, video itu diberi judul dan dibuat adegan dengan sengaja membuatnya untuk kenangan.

Penghakiaman setempat mendengarkan pengakuan Newton atas berbagai tuduhan itu. Dan dengan bukti video itu, akhirnya Newton tidak boleh menyangkal 12 tuduhan terkait kekejamannya terhadap bayi tersebut.

Jaksa menuduh lelaki tersebut melakukan kekejaman itu dengan senang hati dan divideokan yang kemudian disimpan dalam handphonenya untuk kenangan.

[Gila] Sambil derma boleh ramas buah dada

Posted: 25 Dec 2010 08:30 AM PST

Beginilah aksi untuk mendapatkan wang banyak dalam waktu sekejap....cukup unik dan nekad..boleh dikatakan gila..mengutip dana untuk AIDS dilakukan dengan aksi meramas payudara para model . Sampai macam ni sekali cara untuk mengutip derma.....




Kerana ciuman anaknya meninggal

Posted: 25 Dec 2010 07:42 AM PST

Ini adalah kisah nyata yang terjadi di Britain Seorang ibu yang mencium bayinya ternyata menghantarkan pada kematian unuk anak tercintanya.

LONDON (SuaraMedia) Maksudnya memberikan ciuman tanda cinta kepada bayinya yang baru berusia 11 hari. Siapa sangka, ciuman itu jesteru menghantarkan sang bayi kepada maut.

Pihak berkuasa Kesihatan menyatakan, besar kemungkinan bayi perempuan itu mati kerana  ibu menularkan virus melalui nafas ketika mencium bayinya.

Berdasarkan pemeriksaan, bayi bernama Jennifer Schofield terinfeksi Herpes Simplex Virus (HSV) yang menyebabkan kerosakan pada gusi bayi.

Ibunya, Ruth (35), tampaknya terlambat menyedari akan virus yang dideritanya ketika kehamilan itu. Dia juga tak memiliki kekebalan melawan virus itu, demikian juga dengan bayinya.

Virus itu dengan cepat menyerang sebahagian besar organ dan dalam beberapa hari meninggal.

Ruth sendiri sempat menderita gejala flu beberapa hari sebelum melahirkan. Di mulutnya terdapat beberapa luka . Sebelum meninggal, bayinya juga mengalami gejala yang sama. Bayi itu meninggal di hospital.

Petugas perubatan James Adeley mengatakan, tidak ada yang dipersalahkan terkait infeksi virus ini. Ruth sendiri kini aktif dengan kempen bagi ibu-ibu hamil di Britain. Setidaknya enam bayi meinggal setiap tahun kerana virus ini.

"Saya benar-benar hancur dan patah hati dengan kematian Jennifer. Sudah lebih dari setahun sejak kematian anak saya, namun kepedihannya masih terasa sampai sekarang," katany

Keadaan mayat yang kepalanya di pecah di hempap batu

Posted: 25 Dec 2010 06:32 AM PST

bricked.
Sungguh mengerikan.Tak tahu sama ada batu itu terjatuh atau orang sengaja menghentak kepalanya dengan batu itu…..

Inilah askar yang paling berani mati

Posted: 25 Dec 2010 05:32 AM PST

14_bezopastnost_truda
Agaknya siapa yang seberani dia????

[Ngeri] Penyakit kepala yang tak pernah aku lihat

Posted: 25 Dec 2010 04:15 AM PST








tak tahu budak ni sakit apa..tapi kesian betul....


Pesaing Starbucks yang sebenar

Posted: 25 Dec 2010 03:42 AM PST

starbucks-coffe
Agaknya inilah pesaing Starbucks yang sebenar….

Pekerja yang tak sayang nyawa

Posted: 25 Dec 2010 02:00 AM PST

Mereka ini memang tak sayang nyawa ..cuba kita lihat gambar di bawah









Keselamatan bukan ciri yang utama bagi mereka...
janji kerja siap...

Nak tahu kenapa Taliban punya banyak senjata?

Posted: 25 Dec 2010 01:45 AM PST

Pernahkah Anda bertanya-tanya mengapa Taliban Pakistan tidak pernah kehabisan senjata ?

Reverse Engineering sering digunakan oleh militer dalam rangka menyalin teknologi militer bangsa lain, informasi tersebut diperolehi dari pasukan reguler dalam pertempuran atau dengan sebuah operasi risikan Sering digunakan selama Perang Dunia II dan Perang Dingin. Cara inilah yang masih terus berlanjutan hingga kini.

Dalam bahagian suku di Pakistan - merupakan tempat terbesar yang memiliki Reverse Engineering ini. Mereka dapat meniru jenis senjata api apapun setelah mereka melihat dan langsung menghasilkan dalam beberapa jam saja.

Anda dapat menemukan salinan beberapa item terkenal dari persenjataan modern seperti Pistol Beretta, Glock, Pistol 1911, UZI, senapan G3, MP5, bahkan M16 dan banyak lagi.





[Aneh] Lelaki telan chopsticks selama 28 tahun

Posted: 25 Dec 2010 12:45 AM PST

Para ahli bedah di Shanghai telah berhasil membedah seorang lelaki China berusia 50 tahun untuk mengeluarkan chopsticks yang telah ditelannya 28 tahun yang lalu.


Lelaki yang bernama Zhang telah puluhan tahun lamanya tidak berusaha mengeluarkan chopsticks tersebut dari dalam perutnya kerana tidak merasakan adanya gangguan..

Zhang mengira bahawa dia telah benar-benar mencernakan hopsticks tersebut sampai dia mula mengalami masalah dalam perutnya. Kemudian dia meminta pertolongan setelah dia pengsan akibat sakit dalam perutnya.

Ketika itulah doktor melihat sisa-sisa chopsticks tersebut di dalam perut Zhang.

Ahli bedah secara perlahan mengeluarkan sisa-sisa chopsticks tersebut melalui sayatan kecil di perutnya.

Laporan dari hospital juga tidak menjelaskan mengapa Zhang menelan chopsticks, hanya disebutkan bahwa dia berada dalam "keadaan emosional gelisah" pada ketika itu.(link)

[Kesian] Tertusuk berus gigi ketika jatuh dari basikal

Posted: 24 Dec 2010 11:40 PM PST

Seorang remaja di India dilarikan ke hospital kerana memerlukan  pembedahan kecemasan setelah mengalami cedera ketika dia sedang melakukan aksi aneh ketika naik basikal.

Vignesh Nageshwaran, 11, dari Delhi di suruh ibunya untuk membeli bunga dengan secepat mungkin, sehingga dia memutuskan untuk berbasikal ke kedai bunga sambil menggosok gigi.

Ketika sampai di kedai itu dia terjatuh ke tanah dan berus giginya tertusuk kebagian atas mulutnya.

Dr Sushma Sagar, mengatakan bahawa berus gigi sudah cukup dalam, hampir menyentuh kolom vertebral dan menimpa pembuluh darah utama yang menyalurkan darah ke otak.

Vignesh dibius selama 24 jam untuk pembedahan dan memerlukan 2 hari untuk pulih. Kini dia sudah pulih dan tidak takut untuk naik basikal lagi.

Ayahnya berkata bahawa anaknya itu tetap suka berbasikal dan tidak ada yang berubah setelah kemalangan itu kecuali kawan-kawannya yang memanggilnya the Toothbrush Kid....



[Ngeri] Penggal kepala adik sendiri depan polis

Posted: 24 Dec 2010 10:30 PM PST

Ketika polis memecah pintu untuk masuk, semuanya sudah terlambat. Kerby Revelus sedang memegang adik perempuannya berusia lima tahun, Bianca. Ketika polis berhasil memasuki ruangan, Kerby menghayunkan pisau dapur dan memenggal leher adiknya.


"Berat sekali membayangkan kejadian mengerikan itu," kata Ketua Polis Milton, Massachusetts, Richard G Wells Jr.

Polis tiba setelah menerima telefon 911 dari saudara kandung Kerby, Samantha (17). Samantha pun mengalami beberapa luka akibat sayatan senjata tajam dan akhirnya meninggal dunia.


 Samantha masih sempat mengatakan bahawa kakaknya, Kerby (23), menyerang adik perempuannya dengan pisau. Ketika dia tidak mampu lagi bercakap, wanita itu menyerahkan telefon kepada adik perempuannya yang lain, Sarafina Revelus (9).

Ketika kejadian, nenek mereka itu sedang mencuci di tingkat bawah dan tidak menyedari apa sedang terjadi di ltingkati atas. Ibu mereka, Regina Revelus, sedang bekerja dan  ayah mereka Vronze Revelus, tidak ada di rumah.

Ketika polis mengepung rumah itu dan memasuki setiap bilik, Kerby berlari ke bilik tidur di mana Samantha tak sedari dirinya. Kerby kemudian mulai menyerang Sarafina dengan pisau, memaksa polis menembak mati Kerby . Dua jenazah saudara kandung dan penyerangnya dimakamkan bersama. Sarafina Revelus pulang ke rumah setelah menjalani pembedahan.

Wells menjelaskan, ini bukan pertama kali polis datang rumah keluarga itu setelah menerima telefon adanya kekerasan. Pada September 2004, Kerby Revelus ditangkap kerana memukul wajah salah satu adik perempuannya kerana berebut wang. The Boston Herald melaporkan saudara yang dipukul itu bernama Jessica Revelus. Ketika kejadian, Jessica tidak berada di rumah.(link)