Adsense

Khamis, 14 Oktober 2010

Celebrity News

Celebrity News


Cerita Lawak : Kisah tiga anak dara

Posted: 14 Oct 2010 09:10 AM PDT

Tersebutlah alkisah sebuah keluarga aman bahagia yang dianggotai sepasang suami isteri bersama tiga orang anak dara mereka. Nak dijadikan cerita, ketiga-tiga anak dara tersebut melangsungkan perkahwinan mereka secara serentak.......

Maka sedih bercampur gumbira menyelubungi hati dan perasaan kedua ibu bapa mereka apabila majlis perkahwinan tersebut selamat dilangsungkan....

Apabila ketiga-tiga pasangan bersiap sedia untuk pergi berbulan madu ke tempat haluan masing-masing, kedua ibu bapa mereka pun dengan tegas berpesan supaya mereka tidak lupa untuk mengirimkan berita sepanjang pemergian mereka walau dengan sepatah dua kata. Supaya tidak membebankan setiap pasangan, ibu bapa mereka mencadangkan agar mereka hanya menulis tajuk iklan yang dapat menggambarkan maksud yang ingin disampaikan. Lalu mereka semua pun bersetuju degan cadangan tersebut...........

Seminggu selepas mereka semua pergi ke arah tujuan masing-masing, si ibu menerima sepucuk surat dari anak mereka yang pertama, suratnya amat ringkas, hanya perkataan "Nescafe" yang tertera. Si ibu yang cuba menyelami maksud yang ingin disampaikan, tanpa berlengah menyemak iklan "Nescafe" di akhbar yang berbunyi "Nikmatnya tak terhingga", maka fahamlah si ibu akan maksud yang ingin disampaikan.....

Selang seminggu selepas itu, mereka menerima sepucuk surat dari anak mereka yang kedua pula, suratnya juga pendek, hanya berbunyi " Standard Chartered Bank". Apabila disiasat dengan lebih lanjut, iklan Standard Chartered Bank rupanya bermaksud " Besar, Teguh dan Peramah", maka tersenyumlah kedua orang tua tersebut....


Seperti lazimnya mereka pun tertunggu-tunggu akan berita dari anak ketiga mereka, namun minggu demi minggu tidak juga mereka menerima sebarang khabar berita. Mulanya mereka agak risau namun setelah hampir dua bulan berlalu, mereka akhirnya menerima sepucuk surat yang amat dinananti-nantikan, suratnya juga amat ringkas, hanya tertulis perkataan "MAS". Mulanya mereka agak hairan kenapalah anak mereka mangambil masa yang lama sangat untuk menulis perkataan "MAS" namun setelah membaca iklan MAS di surat khabar, mereka pun tersenyum. Di surat khabar, iklan MAS berbunyi," Tiga kali sehari, tujuh hari seminggu..."

Lawak 18sx : Papa & Mama

Posted: 14 Oct 2010 09:07 AM PDT

Di suatu pagi, seorang anak lelaki keluar dari biliknya dan bertanya pada neneknya:
"Nenek, mana Papa dan Mama?"
"Mereka masih di dalam bilik..." neneknya menjawab.
Anak itu tertawa kemudian sarapan sendirian lalu pergi sekolah. Ketika pulang.. anak lelaki bertanya lagi pada neneknya:


"Dimana Papa dan Mama?"
"Mereka masih di dalam bilik" neneknya kembali menjawab.
Anak itu tertawa geli, lalu menghabiskan makan tengaharinya dan pergi bermain. Malam harinya barulah anak lelaki tadi pulang untuk makan malam. Sebelum makan, si anak itu bertanya lagi pada neneknya:
"Di mana Papa dan Mama?"
"Masih di dalam bilik" jawab nenek.
Anak itu tertawa geli.
"Kenapa dari tadi aku perhatikan engkau ketawa saja?!" tanya neneknya dengan nada tinggi.
Si anak menjawab,
"Semalam Papa masuk ke bilik saya untuk meminta gel pelembab kulit, tapi saya bagi gam Super Glue..."

Gossip Statement Kak Pah Pakai Tudung Sebab Gigi Sakit

Posted: 14 Oct 2010 09:03 AM PDT

Boleh tahan juga panas gossip statement kak pah pakai tudung sebab gigit sakit ni, malas nak komen kalau rajin pergi la survey...Apa pun dekat bawah ni ZOom sertakan statement dah highlight ayat panas tu....baca dan komen je la..
13 OKT 2010:
Datuk Sharifah Aini sudahbertudung? Barangkali, itulah sangkaan ramai setelah melihatkehadirannya di Hotel Seri Pacific, Kuala Lumpur sempena majlis sidangmedia Majlis Makan Malam Amal Malam Juitaku Sayang baru-baru ini.Lebih-lebih lagi dengan kehadiran begitu ramai jemaah haji di hoteltersebut.
Bila soalan ini diajukan kepada biduanita negara kesayangan ramaiini, Datuk Sharifah Aini atau lebih mesra disapa sebagai Kak Pah hanyatersenyum.
"
Sebenarnya Kak Pah pakai tudung ni sebab Kak Pah sakit gigi. Sebabtak mahu nampakkan gusi Kak Pah ni bengkak, jadi Kak Pah pakailahtudung. Tapi, kalau tanya bila Kak Pah betul-betul akan pakai tudung,Kak Pah tak boleh nak jawab.
"Sebab itu semua kena datang kerana Allah. Bukan sebab keranaterpaksa atau kerana desakan mana-mana pihak. Lagipun Kak Pah tak mahujadik macam segelintir kawan-kawan artis Kak Pah. Kesian kat diaorang.Sebab diaorang tersepit dengan keadaan ini (bertudung).
"Jadi, kesimpulannya, Kak Pah hanya akan pakai bila Kak Pah dahbetul-betul bersedia dan Kak Pah mahu pakai kerana Allah, bukan keranasesiapa. Itukan lebih baik. Buat apa nak hipokrit," katanya kepadamurai.com.my.
Bercerita tentang Majlis Makan Malam Amal Malam Juitaku Sayang yangbakal dijayakannya bersama 2 artis undangan iaitu Datuk Ahmad Jais danSyazliana di Pacific Ballroom Level 2, Hotel Seri Pacific pada 31Oktober 2010 ini, Kak Pah berkata, dia sebenarnya amat excited untukmenjayakan majlis makan amal ini.
"Majlis makan malam amal ini merupakan kesinambungan kepadabeberapa majlis makan malam amal yang pernah Kak Pah lakukan dulu.Tujuannya adalah untuk mengutip dana bagi disalurkan kepada beberaparumah tahfiz.
"Untuk Majlis Makan Malam Juita ini, Kak Pah akan cuba mengutipdana untuk dua buah rumah tahfiz iaitu di Madrasah Tahfiz BaitulMahabbah di Shah Alam, Darul Uloom Islamiah di Taman Seri Petaling.Mudahan-mudahan ramai yang akan memberikan sokongan terhadap usaha KakPah ini.
"Kalau ikut perancangan, Kak Pah pada mulanya nak buat Majlis MalamMalam Amal Juita ini pada 15 Oktober yang lalu. Tapi, atas sebab-sebabyang tak dapat dielakkan, Kak Pah terpaksa menunda serta mengubahtarikhnya keoada 31 Oktober.
"Untuk pengetahuan semua juga, Kak Pah dah buat 2 shoe sebelum ini.Kak Pah ada 3 lagi show nak buat sebelum Kak Pah berangkat tunaikanhaji pada 3 November akan datang.
"Shoe tersebut adalah show untuk Astro pada 4 Oktober nanti dansatu lagi private function pada 28 Oktober dan yang terakhir adalahMajlis Makam Malam Amal Juita ini," katanya.
        Sambung Kak Pah lagi, dia mempunyai alasan tersendiri untuk mengambil Datuk Ahmad Jais dan Syazliana sebagai penyanyi undangan.
"Kak Pah ambil Abang Mad (panggilan untuk Datuk Ahmad Jais) sebabdialah yang selalu backing saya waktu saya mula-mula menyanyi dulu. Diabanyak bantu saya. Tentang Syazliana pulak, sebab Kak Pah rasa diaseorang penyanyi muda yang berbakat dan boleh pergi lebih jauh lagidalam bidang ini," katanya.

Cerita Lawak : CERITA AYAM YANG MACHO

Posted: 14 Oct 2010 08:53 AM PDT

Ceritanya berkisar di sebuah ladang penternakan ayam yang terletak di Gunung Semanggul.tentang sebuah peternakan ayam. Disana ada 5 Ayam betina dan seekor ayam jalak (kira ayam jantan macholah) yang umurnya sudah lanjut dimamah masa (cewah-cewah cam lam novel percintaan lak).
Karena merasa bahwa ayam jalak yang sudah tua tadi sudah melewati masa suburnya, si pemilik ladang

tersebut memutuskan untuk membeli seekor ayam jalak lagi yang masih muda, tampan, segak, macho dan yang sewaktu nganya. Dengan secara tidak sengaja hal ini membuatkan si ayam jalak tua
menjadi merasa tersaing. Lalu bibit2 cemburu dan hasat dengki menguasai dirinya, mulalah diyer mengatur srategi. Lalu terjadi percakapan seperti ini :


Si ayam jalak tua : Eh, kamu jangan serakah sgt kat sini. Ayam betinanya kan ada 25. Kamu boleh ambil yang 15, bakinya bagi aku.


Si ayam jalak muda: Banyak hensem ko punya muka,tua tak sedarkan diri.Hang tu dah tua dah tak larat dah so semua untuk aku sahaja.

Si ayam jalak tua : Eh a...berlagak tul mamat seekor ni (jalak tua bercakap lam ati yer). Seper kata aku tua tak larat lagi, ko jgn pandang rendah pada aku, kang aku sekeh kang... O.klah, aku maleh nak gaduh ngan budak hingusan cam ko ni (jalak tua, menunjukkan eksennyer) so apa kata kalau kita pertontonkan kemanchoan kita ngan mengadakan satu pertandingan. Siapa yang menang boleh ambil semua ayam betina yang ada kat sini ayam ini. Yang kalah kirim salam.

Si ayam jalak muda: Aku.. aku boleh sahaja, pantang dicabar ni. Kita nak buat pertandingan apa ni... cabut bulu ayam ker (jalak muda membuat lawak loya beruk yer)

Si ayam jalak tua : Dak'ah! Senang jer pertandingan lumba lari. Sambil tersenyum kambing,

Si ayam jalak muda:Set

Si ayam jalak tua : Lumbanya 400M. tapi karena aku sudah tua, aku minta untuk lari dulu di depanmu 50 meter.

Si ayam jalak muda: Boleh (dengan penuh keyakinan).

Maka pertandingan pun dimulai. Ayam jalak tua lari dulu 50 meter baru ayam jalak yang muda lari menyusul dengan kecepatan kuasa extra gaban yang mengkagumkan. Eh, baru kurang 1 meter menyusul, si ayam jalak muda ditembak langsung oleh pemilik peternakan.
Kenapa?????

[jawapan ada di bawah]












Kata Pemilik : "Kurang ajar. INI AYAM JALAK-HOMOSEKS NI. Asal setiap kali aku beli dapat yang macam ni SUKA SANGAT KEJAR-KEJAR AYAM JALAK TUA AKU"

NiLAI MORAL : Jgn berlagak ngan org tua (depa banyak trick yer,) HORMATILAH ORANG YANG LEBIH TUA DARI KITA...

Cerita Lawak : Dialog Dua Hantu

Posted: 14 Oct 2010 08:52 AM PDT

Tersebutlah kisah dua orang hantu. Mereka ni baru bertemu lalu mereka pun berborakla untuk mengisi masa lapang kehidupan mereka sebagai hantu. Sepanjang perbualan mereka, Hantu B ni tak habis-habis menggigil. Lalu, Hantu A yang kehairanan ni pun bertanya,

"Apsal kau ni asyik menggigil je?"

"Oh..cara aku mati dulu teruk..aku mati dalam peti ais...sejuk!!" Jawab Hantu B sambil menggigil lagi.

"Ooo..kesian... aku dulu mati sebab heart attack." Kata Hantu A ramah.

"Kau memang sakit jantung kronik ye? Apsal ko tak gi buat operation? Kalau tak, sure kau tengah lepak-lepak ngan family kau sekarang." Balas Hantu B.

"Dah,aku dah buat dah !In fact mase aku mati tu, aku in recovery. Panjang ceritanya..." jawab Hantu A sayu.

"Ceritala sikit..Sambil-sambil lepak nih.."

"Camni..Aku syak isteri aku main kayu tiga ngan aku. So this one day, aku ingat nak perangkap la isteri aku..Aku pura-pura gi keje tapi actually aku park keta aku kat simpang hujung umah aku je. Seperti yang aku syak, masuk sebuah keta kat carpark umah aku. Aku rilex dulu sebab nak carik mase sesuai tangkap diorang."

"So, ko dapatla tangkap diorang?" tanya Hantu B penuh minat.

"Tak. Aku cume jumpe isteri aku je kat dalam bilik. Yang aku heran, mase aku masuk umah tu, aku nampak ade kasut laki kat pintu umah aku. Aku tanye isteri aku tapi die takmo jawab. So aku pun lari-lari sekeliling umah aku nak carik jantan tuh. Abis sume bilik aku carik tapi takde pun.. Last-last, sebab aku penat sangat berlari carik jantan tuh, aku pun jatuh pengsan sebab heart attack. And aku tak sangka aku mati lak..." kata Hantu A mengakhiri ceritanya dengan kesedihan.

Hantu B terdiam mendengarkan cerita Hantu A. Selepas beberapa ketika, Hantu B berkata,

"Kenapa kau tak check kat dalam peti sejuk? Kalau kau check kat situ, sure kita berdua still hidup lagi.

Shah X Factor Bernikah 30 Oktober 2010

Posted: 14 Oct 2010 08:46 AM PDT

Alhamdulillah semoga bakal pengantin ini akan bahagia hingga ke akhir hayat, Irawan Shah Azhar atau nama glamour Shah akan mengakhiri zaman bujang dengan gadis pilihannya Sharifah Fairuz syed Badrul Hisham.