Adsense

Jumaat, 2 November 2012

borak kosong

borak kosong


Apa nama fesyen yang kakk ni pakai?

Posted: 02 Nov 2012 09:00 PM PDT



Lelaki Ini Nangis Setelah Isterinya Ditiduri Harry "One Direction"

Posted: 02 Nov 2012 08:30 PM PDT


Harry dan Lucy (Foto: ist)
Harry dan Lucy (Foto: ist)
LONDON- Oliver Pope akhirnya bicara untuk pertama kali tentang pengkhianatan yang dilakukan istrinya, Lucy Horobin dengan personel One Direction, Harry Style.

Belum lama ini, Lucy dan Harry dikhabarkan memiliki hubungan terlarang. Padahal saat itu Lucy sudah memiliki suami. Bahkan, Harry disebut pernah bercinta dengan wanita yang berprofesi sebagai DJ itu.

"Momen saat aku mendapati Harry telah tidur dengan isteriku masih terus menghantuiku," ujar Oliver seperti dikutip Mirror, Jumaat (2/11/2012).

Sebagai seorang suami, harga diri Oliver tentu merasa direndahkan. Apalagi, isetrinya tidur dengan anak muda yang masih berumur 17 tahun. Lucy sendiri sudah berusia 33 tahun. Akibat perbuatan istrinya itu, Oliver berencana menggugat cerai istrinya minggu ini.

"Mengetahui mereka tidur bersama-sama dan kemudian Lucy datang kembali ke rumah dan memanjat tempat tidur bersamaku hal paling menyakitkan. Menyedari isteriku memutuskan meninggalkanku kerana telah jatuh ke pelukan remaja 17 tahun, itu hal paling memalukan," tandasnya sambil meneteskan air mata.

Cari Calon Isteri, Tentera Udara Joget Gangnam Style

Posted: 02 Nov 2012 08:00 PM PDT

BEIJING - Tentera Udara China berjoget Gangnam Style untuk menemukan pasangan hidup yang sesuai. Perwira militer itu menjumpai ratusan gadis-gadis di Wuhan.
 
Setelah lulus dalam pelatihan, perwira militer China itu diberikan hadiah bersiar di Wuhan, Provinsi Hubei, China. Perwira itu menjumpai sekira 150 gadis yang sudah diseleksi untuk menjadi calon istri para perwira.
 
Tentera Udara itu menghampiri gadis-gadis itu dan berjoget dengan tarian  Gangnam Style.
 
"Ini merupakan kesempatan bagi pasukan kita untuk bersantai dan mencari perempuan yang nantinya akan dinikahi olehnya," ujar pegawait Angkatan Udara China, seperti dikutip Orange, Jumat (2/11/2012).
 
"Sulit bagi militer untuk menemukan calon istri, oleh kerana itulah kami bersedia untuk membantunya," imbuhnya.

Model dikecam bergambar di lokasi kemusnahan Sandy

Posted: 02 Nov 2012 07:30 PM PDT


NEW YORK - Seorang model terkenal Brazil diselar oleh pengguna internet kerana bergambar di beberapa lokasi yang musnah akibat taufan Sandy di sini.
Nana Gouvea, 30, yang dilaporkan pernah menghiasi majalah Playboy memuat naik beberapa keping gambar tersebut di laman Facebook.
Beberapa gambar itu menunjukkan dia bersandar pada sebatang pokok tumbang dan berdiri di atas kereta-kereta yang musnah di sini.
Gambar-gambarnya mencetuskan bantahan pengguna internet malah portal hiburan Gawker.com.mempersendakan model tersebut.
"Bencana alam memberikan peluang baik untuk keluar dan bergambar dengan menampilkan pelbagai aksi dan gaya," kata seorang pengguna internet secara sinis.
Sebuah laman Facebook yang dinamakan Nana Gouvea in Disasters turut mempersendakan model berambut hitam itu.
Laman web itu memaparkan beberapa gambar pertindihan imej yang menunjukkan imej Gouvea dalam beberapa peristiwa tragis seperti kapal Titanic karam dan perbuatan seorang sami Buddha, Thich Quang Duc yang membakar dirinya di Vietnam pada 1963. - Agensi

sumber : kosmo online

Bayi bantu ibu bersih lantai

Posted: 02 Nov 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Sebuah syarikat memperkenalkan pakaian unik yang membolehkan bayi 'membantu' ibu bapa mereka membersihkan rumah ketika mereka merangkak.
Syarikat itu menggabungkan baju bayi dengan pembersih lantai (mop) yang dilekatkan pada bahagian tangan dan kaki.

Dikenali sebagai Baby Mop, pakaian itu membolehkan lantai rumah digilap ketika bayi terbabit belajar merangkak. Baby Mop dijual pada harga kira-kira RM120 sepasang.


Ia adalah projek laman sesawang berpangkalan di Amerika Syarikat (AS), BetterThanPants.com yang diinspirasi daripada satu iklan di Jepun.

Dalam kenyataan di laman sesawang itu, syarikat terbabit secara bergurau berkata, Baby Mop akan "mendidik bayi anda mengamal etika kerja yang baik sejak kecil" ketika mereka dididik supaya tidak menyepahkan makanan di lantai.

Menurut laman sesawang BetterThanPants.com, bayi yang menggunakan Baby Mop juga "akan mendapat riadah berfaedah, membakar tenaga dan membentuk otot." "Amalan itu akan membantu bayi mendapat tidur yang lebih baik," kata syarikat itu.
Sementara itu, jurucakap BetterThanPants.com, Mike Parker, berkata kira-kira 100 pasang Baby Mop berjaya dijual dalam tempoh hanya sebulan sejak ia diperkenalkan di laman sesawang berkenaan.

"Setakat ini, maklum balas daripada pelanggan sangat positif walaupun ada sedikit e-mel negatif mengenai idea produk itu," katanya. Bahagian pembersih pada tangan dan kaki Baby Mop diperbuat daripada bahan gentian mikro yang dilekatkan secara langsung. - DM


sumber : mymetro

Polis halang 500 ekor kucing dijadikan lauk

Posted: 02 Nov 2012 06:45 PM PDT


XUZHOU - Polis di bandar ini, dalam wilayah Jiangsu, di timur China menghalang sebuah lori yang membawa 500 ekor kucing untuk dijadikan hidangan eksotik di restoran-restoran tempatan, lapor akhbar Telegraph semalam.
Polis mengarahkan lori terlibat supaya berhenti apabila menyedari kenderaan tersebut memiliki nombor plat luar wilayah.
Mereka kemudian menyoal pemandu lori tentang haiwan yang dibawa selepas terdengar bunyi mengiau dari bawah plastik penutup kargo tersebut.
"Arnab," jawab pemandu tersebut.
Namun, kenderaan itu sebenarnya membawa beratus-ratus ekor kucing yang diletakkan di dalam puluhan sangkar besi.
Sejak beberapa tahun lalu, permintaan daging kucing di selatan China meningkat dengan bekalan haiwan itu diperoleh dari seluruh China.
Daging kucing akan dicampurkan bersama daging ular untuk dimasak sejenis hidangan tempatan istimewa yang digemari penduduk tempatan.
Undang-undang China tidak melarang rakyatnya menjual kucing kerana haiwan itu tidak dianggap sebagai harta benda milik keluarga.
Pencuri kucing biasanya memperoleh bayaran 10 yuan (RM4.90) untuk seekor kucing yang dijual kepada orang tengah.
Berikutan pemandu lori berkenaan tidak melakukan sebarang kesalahan, pihak polis membeli kargo tersebut pada harga 3,500 yuan (RM1,723) selepas berunding selama tiga jam dengan pemandu terlibat. - Agensi

sumber : kosmo online

Sedar-sedar tanya mak

Posted: 02 Nov 2012 06:30 PM PDT


ALOR SETAR: "Muhd Iqbal sudah sedar malam tadi (kelmarin), tetapi kami masih merahsiakan berita kematian keluarganya," kata Sahron Awang Kechik, 50, bapa saudara kepada Muhd Iqbal Zakuan Shafie, 15.
Muhd Iqbal antara satu-satunya mangsa terselamat dalam kemalangan ngeri mengorbankan empat beranak termasuk ibu bapa serta dua abangnya selepas kereta mereka naiki bertembung lori seberat dua tan dalam kemalangan ngeri di Jalan Pendang-Kebun 500 berhampiran Kampung Permatang Limau, di sini, kelmarin.

Sahron berkata, keadaan Muhd Iqbal sudah stabil, cuma dia mengalami trauma dan kelihatan tidak bermaya akibat kejadian itu.


"Sejak kejadian petang semalam (kelmarin), mangsa tidak sedarkan diri dan dimasukkan ke zon merah (kritikal) hospital ini. Bagaimanapun, Muhd Iqbal kembali sedar kira-kira jam 9.30 malam tadi (kelmarin), tetapi keadaannya masih lemah.

"Apabila tersedar, dia terus bertanyakan keadaan ibu bapa serta abangnya menyebabkan kami terpaksa merahsiakan berita itu kerana bimbang menjejaskan kesihatannya.


"Kami terpaksa memberitahu ibu bapa serta dua abangnya dimasukkan ke wad bersebelahan dan dirawat bagi mengelak dia tertekan dan trauma dengan kejadian yang berlaku," katanya yang ditemui di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), semalam.



Menurutnya, Muhd Iqbal cedera parah di muka dan patah paha kanan perlu menjalani pembedahan segera.

"Mengikut doktor merawat Iqbal, dia perlu menjalani pembedahan kecil kerana doktor mahu menebuk besi di paha kanan bagi menarik semula tulang kakinya.


"Dia sudah boleh makan serta minum dan kini ditempatkan di wad biasa hospital ini awal pagi tadi (semalam)," katanya.

Sementara itu, Pengarah HSB, Datuk Dr Juita Ghazali ketika dihubungi berkata, keadaan Muhd Iqbal semakin stabil.


sumber : mymetro

‘Disorok’ makhluk halus

Posted: 02 Nov 2012 06:15 PM PDT


KUALA KANGSAR: Walaupun sudah ditemui dua hari lalu dalam belukar kira-kira dua kilometer dari rumahnya, namun kehilangan seorang lelaki warga emas berusia 85 tahun masih menimbulkan tanda tanya penduduk kampung yang mengesyaki kemungkinan mangsa'`disorok' makhluk halus.
Baharom Mohd Piah yang tidak lagi mampu berjalan dikatakan hilang dari rumahnya di Kampung Temung Hulu, di sini, sebelum ditemui penduduk kampung bersama anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) yang melakukan operasi besar-besaran mencarinya.
Usaha menjejaki mangsa berhasil apabila lelaki warga emas itu ditemui dalam keadaan terbaring kesejukan dan terpinga-pinga di kawasan belukar tidak jauh dari rumah seorang penduduk kampung.

Anehnya, lokasi mangsa ditemui itu sudah beberapa kali digeledah petugas JPAM, namun kelibat mangsa tidak ditemui sebelum ini.



Anak mangsa, Mohd Shabli, 59, berkata bapanya ditemui terbaring di kawasan belukar dengan badan ditutupi daun dan ranting kayu.


sumber : mymetro

Nekad gila

Posted: 02 Nov 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Sekumpulan penjenayah, sebahagian besarnya bermotosikal turut menggunakan sebuah bas sekolah untuk mengangkut pelbagai kelengkapan penunggang motosikal berkuasa besar terutama jaket kulit yang dicuri daripada sebuah kedai di Jalan Genting Klang, di sini, awal pagi semalam.
Jenayah berlaku pada jam 5.30 pagi dan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di premis berkenaan, Alpinestars Shop Malaysia menunjukkan sekurang-kurangnya lapan lelaki terbabit kejadian itu.
Rakaman itu menunjukkan tujuh penjenayah terbabit menaiki motosikal serta memakai topi keledar manakala seorang lagi memandu bas sekolah dan mereka mengambil masa hanya tiga minit untuk mencuri barangan bernilai hampir RM70,000.

Pengurus Besar, Alpinestars Shop Malaysia, Rudi Fariq berkata, ini kali pertama kedai syarikat berkenaan dirompak dan beliau percaya ia sudah dirancang kumpulan terbabit.



"Kalau lihat pada rakaman CCTV, cara mereka lakukan rompakan sangat teratur dan hanya beberapa minit diambil untuk melarikan barangan kami bernilai hampir RM70,000.


sumber : mymetro

Amah Aznil songlap barang kemas

Posted: 02 Nov 2012 05:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: Selepas kerugian RM40,000 akibat rumah dipecah masuk dan pelbagai barangan berharga dilarikan pencuri awal Ogos lalu, personaliti popular Aznil Nawawi kini menghadapi situasi hampir sama apabila seorang pembantu rumahnya dipercayai melarikan barang kemas, petang semalam.
Aznil melalui Twitter dan facebook memuat naik gambar pembantu rumahnya itu jam 7 malam semalam dan meminta rakan laman sosial yang mengenali pembantu rumah terbabit menghubungi balai polis berhampiran.

"Pembantu rumah Pak Nil mencuri barang kemas dan lari, kejadian berlaku jam 2 petang tadi (semalam). Minta bantu sehingga dia diberkas, sila sebar gambar," katanya.


Bagaimanapun, Aznil gagal dihubungi kerana difahamkan berada di Cape Town, Afrika Selatan untuk mengikuti sebuah program realiti terbaru. Pada 2 Ogos lalu akhbar melaporkan rumah Aznil di Taman Yarl dekat sini dipecah masuk penjenayah menyebabkan selebriti itu kerugian RM40,000 selepas barang kemas iaitu cincin, gelang emas, anting-anting dan rantai kaki dilarikan.

sumber : mymetro

(FOTO) Se**inya Selena Gomez Di Majalah Glamour

Posted: 02 Nov 2012 05:00 PM PDT


Mantan artis anak-anak Disney, Selena Gomez, nampaknya tak mahu lagi dicap sebagai anak-anak. Baru-baru ini ia melakukan photoshoot untuk majalah Glamour, yang menunjukan bahwa dirinya sudah berubah menjadi gadis dewasa yang seksi. Kalau melihat foto-foto ini pantas jika para lelaki iri pada Justin Bieber..




Ibu Biasakan Anaknya Suntik Botox Sejak Umur 8 Tahun

Posted: 02 Nov 2012 04:00 PM PDT


Seorang ibu asal Inggris telah membiasakan anak perempuannya disuntik botox sejak usia sang anak baru 8 tahun. Kini di usianya yang menginjak 9 tahun, Britney disuntik botox setiap 3 bulan sekali untuk menjaga keremajaan kulitnya. Selain itu Britney juga telah membiasakan diri mencukur bulu di tangan dan kakinya.

Menurut sang ibu, Kerry, ia melakukan ini semua demi masa depan sang anak. Menurutnya suatu saat nanti Britney akan menjadi model atau selebriti terkenal, dan melakukan perawatan mulai dari kecil sangat penting. Bahkan Kerry menganjurkan agar para ibu juga melakukannya pada anak perempuan mereka. Rencananya Britney juga akan melakukan operasi plastik untuk hidung dan payudaranya nanti.

Kini Britney tengah mengikuti acara kecantikan anak-anak. Dimana setiap anak yang mengikuti acara kecantikan tersebut biasanya juga melakukan suntik botox atau operasi..




Liar Dan Nakalnya Miley Cyrus Di Video Klip Terbarunya

Posted: 02 Nov 2012 09:45 AM PDT


Jika Selena Gomez nampak membangun imej seksi dan anggun, berbeza dengan sesama mantan artis Disney yaitu Miley Cyrus. Dalam video musik terbarunya yang akan segera keluar, Miley tampil lebih berani dan nakal.

Dengan gaya rambut dan pakaian yang mirip rock star serta tato dan tindikan yang menghiasi tubuhnya, Miley benar-benar mengubah imejnya 180 darjah. Dalam video klip terbarunya nanti, Miley tak segan beradegan ciuman lidah dengan seorang lelaki (yang ternyata adalah kekasih asli Miley, Liam Hemsworth) yang berkostum seperti kuda. Lalu Miley juga terlibat perang makanan dengan model-model video klipnya..







Sesuaikah Kim Kardashian Jadi Catwoman?

Posted: 02 Nov 2012 09:30 AM PDT


Hari Rabu kelmarin, Kim Kardashian mengadakan pesta ulang tahunnya yang sebenarnya jatuh pada  21 Oktober lalu. Bukan Kim Kardashian namanya jika mahu dikalahkan oleh orang lain. Sebagai putri dari pesta tersebut, bukannya berdandan yang cantik, kekasih Kanye West ini malah berubah menjadi Catwoman! Tak hanya dirinya, sang kekasih juga ikut menggunakan kostum Batman, adiknya Kourtney sebagai Batgirl dan pasangannya sebagai Robin, serta Jonathan Cheban sebagai The Riddler.

Bagaimana menurut kamu,sesuai tak Kim jadi Catwoman?

1

2

3

4

6

(FOTO: Getty Images via Gossip Cop)

Tradisi Unik Di Ukraine - Wet Monday

Posted: 02 Nov 2012 09:15 AM PDT


Dikenal sebagai tradisi kuno, di negara-negara pusat-Eropa seperti Polandia dan Republik Ceko, WetMonday tampaknya sangat populer juga diUkraina.
Wet Monday dimulai di Polandia, sebagai suatu kebiasaan kafir yang melambangkan pembersihan, dengan datangnya musim semi. Ketika Kristenmenjadi agama utama, Wet Monday diadopsi sebagai ritual Kristen, berkaitan dengan pembersihan jiwa dari dosa.
Pada tradisi Wet Monday para anak laki-laki  membawa botol dan baldi berisi air mengejar gadis dan menyiram mereka dari kepala sampai kaki. Menurut adat asli, gadis yang paling cantik di desa itu akan menjadi yang paling basah, namun kini, mereka menyiram setiap gadisyang mereka lihat.

5000 Mahasiswa Pesta Mabuk Dan Bertel**jang Di Spanyol

Posted: 02 Nov 2012 09:00 AM PDT


5000 Mahasiswa Pesta Mabuk Mabukan dan Bertelanjang. Ini adalah sebuah festival mahasiswa yang bertujuan untuk mendorong kerjasama dan profesionalisme dalam berbagai olahraga. Tapi ketika 5.000 siswa universiti di Inggris tiba di resort Sepanyol di Salou, kebanyakan hanya memiliki satu tujuan – untuk mabuk buta.
Ratusan kedua jenis kelamin itu pada membuka kostum atau pakaian mereka, bertelanjang memperlihatkan diri di restoran dan di jalan-jalan kota 70 mil selatan Barcelona. Mereka mendorong satu sama lain untuk turun bebas dari roh-roh yang kuat diberikan bersama bir murah.

Selama adegan seorang pemuda patah kakinya ketika ia dilanggar kereta patroli polis. Aurelio Langa berkata: "Siapa yang berpikir tidak apa-apa untuk 5000 anak-anak harus berjalan di sekitar dengan pakaian dalam mereka, berteriak-teriak di jalan? Di mana polis?
Maria Gomez, juru bicara bagi 'asosiasi warga, berkata: "Pagi ini jalan-jalan penuh dengan muntah. Jenis wisata mabuk yang sangat menyedihkan. " Jaime Corbella menambahkan: "Ini belum pernah terjadi sebelumnya. Aku belum pernah melihat perilaku seperti itu dalam hidup saya. "

Sementara siswa Inggris cenderung mendukung bulan-bulan musim panas setelah ujian selesai untuk bersantai di luar negeri, banyak yang tertarik untuk meniru tradisi Amerika Spring Break. Selama liburan Paskah kawanan ribuan siswa AS ke tempat yang lebih cerah dari Florida atau Cancun di Meksiko, di mana terjadi adegan liar.

Acara Saloufest, yang dimulai pada hari Minggu dan berakhir hari ini, telah semakin meningkat popularitinya sejak dilancarrkan pada tahun 2002. Hal ini diikuti oleh para mahasiswa dari lebih dari 100 universiti Inggris – termasuk Manchester, Loughborough, Reading, dan King's College London.

Wow...gempak baju pengantin ini

Posted: 02 Nov 2012 08:00 AM PDT

[imagetag] [Long-Wedding_Dress_1.jpg]

[imagetag] [Long-Wedding_Dress_2.jpg]

[imagetag] [Long-Wedding_Dress_3.jpg]


[imagetag] [Long-Wedding_Dress_4.jpg]


[imagetag] [Long-Wedding_Dress_5.jpg]


[imagetag] [Long-Wedding_Dress_6.jpg]


[imagetag] [Long-Wedding_Dress_7.jpg]


[imagetag] [Long-Wedding_Dress_8.jpg]


[imagetag] [Long-Wedding_Dress_9.jpg]

[imagetag] [Long-Wedding_Dress_10.jpg]



Sumber: 

Penjara Paling Bebas di Dunia

Posted: 02 Nov 2012 07:00 AM PDT

Menyebut kata penjara semestinya yang terbayang sel berjeruji dan terisolasi dari kehidupan normal. Bila begitu klasifikasinya, apakah yang satu ini bisa disebut demikian jika bisa membangun usaha, bahkan tinggal bersama anak istri di dalamnya?

Begitulah kenyataannya. San Pedro adalah penjara terbesar di La Paz, Bolivia dengan tahanan sebanyak 1.500 di dalamnya. Uniknya, para tahanan di sana memiliki komuniti lingkungan tersendiri laiknya kehidupan normal di luar penjara.



[imagetag]


 journals.worldnomads.com



Di dalam sini terdapat restoran, pasar, supermarket, salon rambut, hingga hotel yang dikelola sendiri oleh para tahanan. Tanpa penjagaan dari satu orang sipir pun dan tanpa campur tangan polis Bolivia dengan segala hal yang terjadi di dalam penjara (terkecuali tercipta kerusuhan besar-besaran).

San Pedro memiliki sistem pemerintahan sendiri. Seorang pemimpin akan dipilih secara demokratis. Bila terjadi masalah, hukum yang telah ditetapkan para tahanan inilah yang akan berlaku. Sehingga bila seorang tahanan dianggap keterlaluan, maka para tahanan lainnya akan bertindak.



[imagetag]


 bigtravelweb.com



Namun, di dalam penjara ini, para tahanan harus membayar untuk sel mereka. Tidak peduli betapa kecil dan kotornya sel yang mereka diami. 

Penjara San Pedro terbagi atas 8 sektor, mulai dari hunian paling kumuh hingga yang paling mewah. Tahanan yang sanggup membayar mahal dapat tinggal di bagian yang mewah dari penjara ini. 

Tak mengagetkan bagi para tahanan kaya, sel (tanpa jeruji) dilengkapi dengan kamar mandi pribadi, dapur sendiri, TV kabel, bahkan jacuzzi! Tapi bayaran sewanya pun mahal. Tahanan yang ingin tinggal di dalam sel mewah seperti ini harus membayar sekitar USD 1000 hingga 1500 (sekitar 10 – 15 juta rupiah) selama masa tahanan mereka. 

Bagi yang berkantung pas-pasan atau tahanan miskin,  terpaksa tinggal beramai–ramai dalam sebuah sel.



[imagetag]


fractalenlightenment.com

  



[imagetag]


 aroundthisworld.com



Seperti disebutkan sebelumnya, tanpa adanya warden bererti tak ada yang mendapat jatah makanan penjara. Mereka harus bekerja seperti di kehidupan normal agar tetap hidup. Itulah sebabnya banyak yang membuka usaha dari mulai kedai makanan dan sebagainya seraya mempekerjakan tahanan lain sebagai pegawai. Gaji yang diperoleh digunakan untuk membeli makan, membayar sewa tempat dan kebutuhan lainnya.

Tahanan di San Pedro boleh membawa anak isteri untuk hidup bersama. Sebuah data menunjukkan ada sekitar 200 anak yang tinggal dengan ayah mereka yang menjadi tahanan di dalam penjara San Pedro.

Dulu, keunikan penjara San Pedro menjadi daya tarik pelancung. Dengan membayar 250 peso, para pelancung dapat melakukan tur keliling penjara. Bahkan beberapa tahanan pun mengelola tur keliling ini untuk menghasilkan uang.

Sejak terindikasi hal ini menjadikan kesempatan beberapa pihak sebagai peluang bertransaksi narkoba, maka mulau 2009 tidak ada lagi turis yang boleh masuk berwisata di dalam penjara San Pedro.

Sumber

Mengintip Proses Pembuatan Boneka Klon Dari Jepun

Posted: 02 Nov 2012 06:00 AM PDT


[imagetag]



Seorang blogger ternama Jepun, Danny Choo, akan membawa kita ke sebuah tempat di Akihabara yang memproduksi boneka unik dan lucu yang lain daripada yang lain. Mengapa kita bilang unik? Karena toko tersebut dapat membuat boneka yang memiliki wajah persis denganmu! Penasaran? Mari kita lihat prosesnya.

#1. Ini dia Studio dari kedai boneka bernama Clone Factory. Nama yang pas sekali ya.

[imagetag]



#2. Saatnya duduk untuk di-scan.

[imagetag]



#3. Karyawan studio akan memasukan data hasil scan tadi ke komputer.

[imagetag]



#4. Memprosesnya lebih lanjut ke dalam model 3D.

[imagetag]



#5. Data tersebut akan diproses ke dalam printer 3D di bawah ini. Yang dipakai adalah ZPrinter 650.

[imagetag]



#6. Apa yang kamu lihat seperti tepung putih itu adalah plaster. Media dimana objek 3D akan dibentuk.

[imagetag]



#7. Wew apaan ini? Oh, ternyata ini adalah model yang sudah semi terbentuk. Sisa plaster disekitarnya harus dibuang.

[imagetag]



#8. Disinilah plaster yang mengeras itu akan dibersihkan.

[imagetag]



#9. Mesin ini akan memastikan sisa plaster yang berbentuk seperti serbuk tidak menyebar kemana-mana. Karena apabila plaster tersebut masuk ke paru-paru, akibatnya bisa sangat fatal. Setelah ini saatnya menunggu dirumah sampai pemilik toko mengabarkan bahwa boneka kamu sudah jadi.

[imagetag]



#10. Jreeng! Setelah beberapa hari, kepala boneka itu datang. Biar tidak terlalu horor (mungkin) produser Danny Choo memenggal sebuah boneka stromtrooper dan memasang kepala Danny disana.

[imagetag]



#11. I'm born again! Hehehe..

[imagetag]



#12. Saatnya berkenalan dengan boneka-boneka yang lain. Selamat! Happy Ending buat boneka stormchoo. Kini saatnya kita menengok hasil karya Clone Factory yang lain.

[imagetag]

Ini yang kamu tunggu-tunggu, versi perempuannya.

[imagetag]



Teknologi 3D Printing dapat memahat benda sangat mirip dengan aslinya.

[imagetag]



Apabila matamu fokus dengan wajah-wajah boneka ini, kamu tak akan menyangka kalau mereka cuma kumpulan mainan sebesar barbie!

[imagetag]

[imagetag]



Boleh kamu bayangkan bermain dengan dirimu sendiri?

[imagetag]

[imagetag]






[imagetag]Sumber

Wah, Ternyata Ada Pohon Cabul

Posted: 02 Nov 2012 05:00 AM PDT


Pohon memang memberi ketenangan. Tak jarang, banyak orang yang menenangkan dirinya dengan duduk atau tiduran dibawah pohon. Tapi itu adalah gambaran pohon yang umum. Berbeza dengan pohon-pohon lain, beberapa pohon-pohon ini adalah pohon cabul. 
Yup, dengan kombinasi desain batang, ranting, tekstur kulit, daun, dan lainnya, pohon ini memberikan efek yang berbeda pada otak kita. Dan sesuai namanya, fikiran-fikiran cabul akan langsung merasuki jiwa. Namun masih belum dapat diketahui, apakah pohon tersebut merupakan hasil kreasi seseorang atau terbentuk secara alamiah. Yang jelas, pohon ini memang benar-benar CABUL…
 









 









 









 









 









 









 









 






 







 






 







 

Pasangan Ini Baru Punya Anak Setelah 30 Tahun Menikah

Posted: 02 Nov 2012 04:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber 

Aneh,, Gajah Di Korsel Boleh "Bercakap" Bahasa Korea

Posted: 02 Nov 2012 03:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber

4 Aksi Konyol Para Rocker

Posted: 02 Nov 2012 02:00 AM PDT




Sumber

Aksi pilot tahun 20an yang gempak

Posted: 02 Nov 2012 01:00 AM PDT


These 1920s "Barnstormers" can be seen here as the pilots of these aircrafts execute a few successful aerial stunts.

1Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
2Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
3Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
4Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
5Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
6Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
7Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
8Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
9Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!


Superbus, Kereta dengan panjang 15 meter untuk 23 Pasangan

Posted: 02 Nov 2012 12:30 AM PDT


Called the "Superbus", this 15 metre long vehicle can seat 23 passengers and travel at a remarkable, 250km/h. This automotive masterpiece is from the United Arab Emirates.

1A Revolutionary New Mode of Transport: The
2A Revolutionary New Mode of Transport: The
3A Revolutionary New Mode of Transport: The
4A Revolutionary New Mode of Transport: The
5A Revolutionary New Mode of Transport: The
6A Revolutionary New Mode of Transport: The
7A Revolutionary New Mode of Transport: The
8A Revolutionary New Mode of Transport: The
9A Revolutionary New Mode of Transport: The