Adsense

Isnin, 22 Oktober 2012

Gosip Artis Malaysia

Gosip Artis Malaysia


Gosip Cinta Maya Karin

Posted: 22 Oct 2012 06:18 PM PDT


"SAYA masih lagi solo, tetapi saya ramai kawan, banyak dapat kerja, banyak tempat melancong tetapi masih belum ada teman lelaki." Itu penegasan yang diberikan pemilik seraut wajah jelita dikenali dengan nama Maya Karin ini.
Berkongsi kisah peribadinya, kata Maya, selepas bercerai dengan bekas suaminya, Steven David Shorthose pada pada tahun 2010, dirinya masih belum menemui cinta baharu walaupun dia telah digosipkan dengan beberapa lelaki.
Ia termasuklah gosip terbaharu dengan aktor sasa yang pernah bergandingan dengannya dalam filem Cun dan pementasan teater Natrah, Remy Ishak.
Namun, Maya tidak ketinggalan dihambat gosip cinta lain pula apabila baru-baru ini dia bergambar di garaj pasukan Lotus, Formula Satu di Singapura.
Bukan calang-calang orang boleh memasuki kawasan itu yang sebenarnya tidak boleh dimasuki biarpun dengan membeli tiket.
Spekulasi timbul mengatakan dia dibawa oleh 'pihak tertentu' untuk berada di situ, namun Maya menepis gosip berkenaan dengan memberitahu, orang kuat Lotus itu hanya kenalannya sahaja.
"Saya tahu memang tempat itu (garaj Lotus) tidak boleh masuk dengan membeli tiket tetapi saya ada kenalan yang juga pemilik Lotus itu yang bawa saya ke situ.
"Kami hanya kenalan tetapi tidak bercinta. Apa yang pasti, saya ramai kawan," ujarnya yang mengakui dia gemar meluangkan masa dengan mendaki gunung termasuk di Switzerland.
Maya menjelaskan, disebabkan dirinya kini solo, dia tidak hanya akan berada di Kuala Lumpur dan menunggu jodoh.
Sebaliknya, dia akan melancong ke serata dunia untuk membuat perkara-perkara yang digemarinya.
Dia juga tidak menolak kemungkinan akan bertemu sesiapa sahaja jejaka yang mungkin jodohnya ketika melancong itu.
"Dalam masa dua tiga tahun ini kalau saya jumpa sesiapa semasa melancong itu mana tahu.
"Saya tidak letak sasaran umur berapa untuk berkahwin lagi biarlah ia berlaku secara semulajadi," jelasnya yang kini berada di Nepal selama 10 hari sejak Khamis lalu bersama bapanya untuk mendaki gunung di Katmandu.

MAYA merakam foto kenangan di garaj pasukan Lotus, Formula Satu di Singapura baru-baru ini.


Selektif
Menyentuh mengenai karier lakonannya, nama Maya sememangnya tidak dapat dipisahkan dengan watak Izzah, lakonannya menerusi filem pecah panggung, Ombak Rindu.
Ia nyata masih meraih bualan hangat dan kadangkala menjadi parodi kepada bahan lawak jenaka dalam beberapa program hiburan disebabkan impak kuatnya kepada masyarakat.
Selepas filem itu, Maya tidak lagi muncul dengan filem baharu selain filem adaptasi novel Ahadiat Akashah, Lagenda Budak Setan 2 - Katerina yang bakal menjengah pawagam seluruh negara menjelang 29 November ini.
Dia yang merupakan teraju utama filem itu dengan memegang watak Katerina yang sebelum ini dilakonkan oleh aktres Nur Fazura dalam filem Lagenda Budak Setan 1, menyatakan dirinya kini agak selektif dalam memilih watak yang ditawarkan.
Baginya, 2012 merupakan tahun yang paling banyak dia menolak tawaran berlakon filem dan dia tidak kesal berbuat demikian kerana mahukan satu watak yang memberi kesan dan impak kepada dirinya dan penonton.
Pemilik nama sebenar, Maya Karin Roelcke, 31, yang ditemui pada majlis pelancaran muzik video dan trailer filem Lagenda Budak Setan 2 - Katerina di Saloma Bistro, Kuala Lumpur baru-baru ini mengakui, selepas berlakon dalam Ombak Rindu, dia telah menolak 10 tawaran berlakon filem lain.
"Saya memang selektif dan selepas Ombak Rindu, saya telah menolak lebih 10 tawaran berlakon filem daripada pelbagai produksi," katanya.
Kata Maya, dia tidak kisah kurang muncul di layar perak jika sebuah filem lakonannya dapat memberi impak kepada masyarakat.
"Pada tahun 2010, saya hanya muncul dalam satu filem sahaja iaitu Magika, itu pun untuk tiga minit sahaja, saya tidak kisah semua itu," ujar aktres kacukan Melayu-Jerman ini.
Tambah Maya, tawaran lakonan yang ditolaknya itu disebabkan dia hanya menerima watak yang tidak memberi impak kuat seperti watak mirip bohsia.
"Saya ada ditawarkan watak ala-ala seperti karakter bohsia, hanya tampil untuk cakap 'hello-hello', selepas itu habis begitu sahaja. Tiada gunanya kalau macam itu sahaja. Saya mahu penonton puas walaupun hanya muncul selama tiga minit," jelasnya.
Selain itu, Maya menjelaskan, dia juga turut pernah ditawarkan untuk muncul dalam sebuah filem aksi tetapi dia menolak tawaran tersebut kerana ia tidak menepati kriteria yang diperlukan sebagai pelakon.
"Kalau muncul untuk menangis, goda orang selepas itu habis di situ, tidak guna berlakon macam itu. Lebih baik saya selektif, biar berlakon sebuah filem tetapi ia memberi kesan untuk tempoh lama," jelasnya.
Bagi Maya, tidak guna berlakon filem hanya untuk ganjaran wang kerana ia akan dilupakan begitu sahaja tanpa memberi kesan apa-apa kepada penonton.
Izzah dan Katerina
Memegang watak sebagai Katerina dalam filem Lagenda Budak Setan 2 - Katerina dalam keadaan penonton masih lagi mengingati watak Izzah dalam Ombak Rindu, bukan satu masalah bagi diri Maya.
INTIM. Aksi lakonan Maya dan Remy dalam pementasan teater, Natrah di Istana Budaya.


"Melakonkan Izzah dan Katerina dalam satu jarak yang jauh dan saya tahu orang masih bercakap lagi mengenai Izzah kerana ia beri impak yang kuat kerana jalan cerita itu dramatik," katanya yang turut akan muncul dalam filem Lagenda Budak Setan 3 yang sudah selesai penggambaran dan ditayangkan pada tahun depan.
Berbanding karakter Izzah, kata Maya, Katerina berbeza kerana fokus utama dalam Lagenda Budak Setan 2 - Katerina bukan dirinya tetapi watak lakonan Farid Kamil iaitu Kasyah.
Maya juga tidak kisah apabila penonton nanti akan membandingkan wataknya dalam filem terbaharu itu dengan watak Izzah.
"Sebenarnya Izzah dan Katerina sangat berlainan sekali, Izzah merupakan seorang budak kampung manakala Katerina seorang wanita bandar, berpendidikan tinggi yang sangat bebas dan berdikari," ujar Pelakon Filem Wanita Popular pada Anugerah Bintang Popular 2011 ini.
Dia juga tidak meletakkan sebarang sasaran dan jangkaan terhadap watak Katerina kerana dalam industri kebelakangan ini banyak berlaku perkara yang tidak dijangka.
"Filem yang kita tidak sangka akan mendapat sambutan tiba-tiba meletup dan yang kita jangka tidak dapat dapat sambutan pula, walau bagaimanapun saya berharap filem baru lakonan saya ini dapat diterima peminat seperti Ombak Rindu," ujarnya yang menerima tawaran penerbit filem Sharad Sharan untuk melakonkan watak Katerina usai penggambaran filem Ombak Rindu.
- ---

'Maharaja Lawak Mega 2012' Kekalkan Konsep

Posted: 22 Oct 2012 05:19 PM PDT

Kumpulan Osbon iaitu gabungan Abon (kiri) dan Os antara pelawak yang mendapat perhatian pada Maharaja Lawak Mega tahun lalu.
PETALING JAYA : Program Maharaja Lawak Mega 2012 akan tetap mengekalkan format seperti sebelum ini dengan membuka peluang kepada peserta negara jiran iaitu Singapura dan Indonesia bagi mengeratkan silaturahim antara tiga negara menerusi medium komedi.
Pengurus Saluran Astro Warna, Nizam Sani berkata, pihaknya membuat keputusan untuk mengekalkan format tersebut selepas merasakan ia berpotensi bagi mengembangkan industri komedi ketiga-tiga buah negara.
"Kita yakin dengan jemputan peserta daripada negara Singapura dan Indonesia dapat mengeratkan dan memeriahkan MLM 2012.
"Tambahan pula terdapat peserta tersebut pernah menyertai MLM sebelum ini dan pastinya peminat merindui mereka," ujarnya pada majlis pelancaran program itu di sini pada Isnin.
Tiga kumpulan tersebut adalah Saywho (Eko, Bocil dan Vicha), The Bandung Jokers (Dodon, Amin dan Aman) dan Dadidu (Bobo, AR Badul dan Arif Sudin).
Manakala peserta lain adalah Pi Mai (Imuda dan Mat Over), Boboi (Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik dan Nabil), Jozan (Johan dan Zizan), Sabon (Abon dan Sathia), Jambu (Taukeh dan Yus), R2 (Rahim dan Wan Lopez) dan Shiro (Shahrol dan Ajak).
Nizam Sani
Dalam pada itu, Nizam berkata, tiga lagi kumpulan iaitu Balas, Kecik dan Mamu perlu melalui satu ujian di Kerusi Panas MLM yang akan menentukan siapakah akan layak bertanding sebagai peserta kesebelas program itu.
"Ini adalah kelainan yang cuba kita tampilkan pada musim kali ini dengan meletakkan tiga kumpulan untuk ujian kerusi panas bagi menentukan siapakah yang layak untuk menjadi peserta kesebelas," katanya.
Pemilihan peserta itu akan disiarkan pada 14 November depan pada pukul 10 malam.
Sementara itu, Nizam berkata, pertandingan itu akan menggunakan empat juri tetap iaitu dua daripadanya dari Malaysia manakala selebihnya dari Indonesia dan Singapura.
Bagaimanapun kata Nizam, MLM 2012 kali ini tidak akan mempunyai juri jemputan sebagaimana pada musim lalu.
"Barisan juri bukan daripada mereka yang terlibat dalam bidang komedi dan tidak akan ada juri jemputan," ujarnya.
Sistem penghakiman masih dikekalkan dengan format 70 peratus daripada juri tetap dan 30 peratus daripada undian penonton.
MLM 2012 akan bersiaran secara langsung bermula 16 November depan, pada setiap Jumaat di saluran Astro Warna (132) dan Mustika HD (134).
Ia akan di adakan Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), dekat sini.
- ---

Izreen Azminda 'Tiada Disiplin' Kerana Penyakit

Posted: 22 Oct 2012 05:10 PM PDT

Izreen Azminda
PETALING JAYA: Pelakon Izreen Azminda berkata tindakannya menjauhkan diri daripada khalayak selain kurang mendapat publisiti sejak mendirikan rumah tangga bukan disebabkan masalah disiplin seperti diperkatakan.
Sebaliknya, Izreen atau nama sebenarnya Izreen Azminda Aznam, 27, berkata, dia terikat dengan jadual penggambaran yang padat selain mengalami masalah kesihatan selepas berkahwin dengan jurukamera Mohammad Riza Baharuddin pada 30 Ogos lalu.
"Saya memang sibuk dengan penggambaran sebaik sahaja melangsungkan perkahwinan hampir dua bulan lalu.
"Saya tahu dakwaan kononnya saya mempunyai masalah disiplin timbul apabila saya tidak dapat menghadiri majlis pelancaran sebuah drama baru-baru ini.
"Perkara itu tidak disengajakan kerana saya jatuh sakit pada hari tersebut," ujarnya ketika ditemui pada program Jelajah ASK 2012 di sebuah pusat beli-belah di sini, baru-baru ini.
Pasangan itu bernikah di kampung halaman Izreen di Alor Setar, Kedah.
Izreen berkata, keadaan kesihatan yang tidak menentu kerana masalah tekanan darah rendah yang dialaminya menyebabkan dia dituduh sedemikian.
"Sebenarnya saya memang mempunyai masalah tekanan darah rendah sejak dulu lagi tetapi keadaan bertambah buruk apabila saya terbabit dalam penggambaran tanpa henti sejak lepas kahwin.
"Bayangkan, saya menghabiskan masa dan berbulan madu dengan suami pun melalui projek drama yang kami sama-sama terlibat.
"Mungkin sebab itu ada pihak salah anggap dan membuat andaian saya sengaja menjauhkan diri sedangkan saya sibuk sehingga hari ini," katanya.
Ditanya mengenai pengalaman berumah tangga, Izreen berkata, status isteri membawa perubahan besar kepada kehidupannya.
"Banyak perubahan besar saya alami dalam perkahwinan ini. Ia mengajar saya mengenai soal tanggungjawab dan penampilan diri.
"Sebelum ini saya seorang yang kasar dan lasak tetapi perkahwinan ini mengubah saya menjadi semakin feminin dan lembut," katanya yang masih belum dikurniakan rezeki untuk hamil.
Terbaru, Izreen masih lagi terikat dengan penggambaran drama bersiri Julia yang kini ditayangkan di TV3.
Selepas ini, dia bakal memasuki set penggambaran drama 30 episod berjudul Sehangat Asmara pula.
- ---

Era FM Kekal Nombor Satu, Raih 4.48 Juta Pendengar

Posted: 22 Oct 2012 05:09 PM PDT

Barisan deejay Era FM iaitu Johan, Haniff dan Ray antara penyumbang kepada pengekalan pendengar stesen radio itu.
PETALING JAYA: Stesen radio Era FM berjaya mengekalkan kedudukannya seperti tahun lalu apabila menjadi stesen radio paling berpengaruh dengan meraih 4.48 juta pendengar.
Astro Radio dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini lewat petang Isnin berkata, kumpulan radio itu juga berjaya meraih kedudukan tiga terbaik dalam pengukuran pendengar radio yang dibuat Nielsen bagi separuh tahun kedua tahun ini.
Kenyataan itu turut menyebut stesen radio Sinar FM menduduki tempat kedua dengan 4.22 juta pendengar manakala THR yang menggabungkan Raaga dan Gegar mendapat tempat ketiga dengan 3.63 juta pendengar.
Stesen radio milik Media Prima Berhad iaitu Hot FM pula kekal di tempat keempat seperti pengukuran sebelum ini dengan meraih 3.43 juta orang sementara Suria FM milik Star Media Group berada pada kedudukan kelima dengan jumlah pendengar 2.54 juta.
Dua stesen bukan berbahasa Malaysia milik Astro mampu meraih populariti tinggi berbanding stesen lain apabila saluran berbahasa Mandarin iaitu My FM menduduki tempat keenam dengan 2.2 juta pendengar manakala stesen berbahasa Inggeris, Hitz FM di tempat ketujuh dengan 1.7 juta pendengar.
Astro Radio berkata, kejayaan itu membuktikan kerja keras stesen radio itu dalam mempamerkan mutu persembahan berbeza agar ia berjaya menambat hati pendengar setiap saluran radio yang diperkenalkan.
Berikut ini kedudukan tujuh terbaik jumlah pendengar stesen radio bagi pengukuran yang dibuat agensi kaji selidik Nielsen bagi separuh tahun kedua 2012.
1. Era FM – 4.48 juta
2. Sinar FM – 4.22 juta
3. THR (gabungan siaran Raaga & Gegar) – 3.63 juta
4. Hot FM – 3.43 juta
5. Suria FM – 2.54 juta
6. MY FM – 2.2 juta
7. Hitz FM – 1.7 juta
- ---

Tiada Tawaran Punca Tony Eusoff Berlakon Tetaer

Posted: 22 Oct 2012 05:08 PM PDT

Tony Eusoff
PETALING JAYA: Aktor kacak Tony Eusoff berkata pembabitannya dalam pelbagai pementasan teater muzikal sepanjang tahun ini disebabkan tidak menerima tawaran lakonan untuk televisyen (TV) dan filem.
Tony atau nama sebenarnya Anthony Joseph Hermas Rajiman, 35, berkata, dia menerima tawaran berlakon dalam pelbagai teater muzikal di dalam dan luar negara bagi mengisi masa terluang kerana hal tersebut.
Kata Tony, pembabitan dalam teater-teater bebas dan kecil itu dapat mengurangkan kebimbangannya memikirkan nasib kerjaya yang semakin tidak menentu.
"Bukannya saya tidak mahu berlakon TV atau filem tetapi memang tiada tawaran yang datang. Takkan saya hendak tunggu sahaja tawaran tanpa melakukan apa-apa langsung?
"Sebab itu saya cari alternatif kepada teater-teater muzikal bebas dan kecil dalam dan luar negara. Sekurang-kurangnya dapat juga saya melakukan sesuatu," katanya .
Tony berkata, ketandusan tawaran lakonan itu mungkin berpunca daripada kesilapannya sendiri yang tidak peka menjaga hubungan dengan penggiat-penggiat industri atau sikap pilih kasih stesen TV.
"Mungkin ketiadaan tawaran lakonan ini berpunca daripada salah saya yang kurang menonjol, tidak menjaga hubungan dengan penggiat-penggiat seni lain atau memang sikap sesetengah stesen TV yang pilih kasih terhadap pelakon-pelakon tanah air.
"Malangnya, saya bukan pelakon kegemaran mereka maka tiadalah tawaran yang datang. Namun, saya tidak berkecil hati dan mahu berfikiran positif dalam hal ini," katanya yang rindu untuk kembali berlakon.
Dia bagaimanapun bertuah kerana mempunyai kebolehan untuk berlakon, menyanyi dan menari yang sekali gus memudahkan laluannya untuk membintangi beberapa teater muzikal pada tahun ini.
"Saya bukan suka-suka buat teater muzikal tetapi itu sahaja peluang kerja dan rezeki yang ada. Memanglah kalau dikira bayarannya kecil berbanding TV dan filem tetapi saya bersyukur kerana ada juga pendapatan.
"Peluang membintangi teater ini pun saya peroleh kerana kebetulan saya boleh berlakon, menyanyi dan menari yang merupakan perkara asas bagi sesebuah muzikal.
"Selain mengukuhkan kemahiran lakonan, pementasan muzikal di luar seperti Singapura dapat meluaskan jenama saya di kalangan peminat di sana," katanya.
Pada Jun hingga Ogos lalu, Tony terlibat dalam pementasan berjudul La Cage Aux Follesyang diinspirasikan daripada filem Hollywood, Bird's Cage di Singapura.
Terbaru, aktor yang berasal dari Sarawak ini bakal membintangi muzikal bahasa Inggeris berjudul Romantic Fools pada 24 Oktober hingga 4 November depan di Black Box, Publika, Solaris Dutamas dekat sini.
Pementasan seterusnya pula di Stage 1, PenangPac, Straits Quay Mall, Pulau Pinang pada 9 hingga 11 November depan.
- ---

Peserta Maharaja Lawak Mega 2012 Diumumkan

Posted: 22 Oct 2012 01:59 AM PDT


BARISAN PENUH PESERTA MAHARAJA LAWAK MEGA 2012

-Kumpulan Sabon Sabon Maharaja Lawak Mega -abon dan satia
-Kumpulan Jambu
-Kumpulan R2
-The Bandung Jokers - Dulu dikenali sebagai Bawel.. Tapi ada ahli baru.. Kembar!!

-Kumpulan Saehu
-Kumpulan Da Di Du... Ar Badul... Kumpulan gabungan Malaysia dan negara jiran..
-Kumpulan Boboi... Dengan ahli baru.. Nabil
-Kumpulan Hot seat pertama, kumpulan Balas.. Bersama ahli baru..
-Kumpulan Hot Seat kedua, kumpulan Mamu
-Kumpulan Hot Seat terakhir... Kumpulan Kecik.. Tapi dengan gabungan baru.. Idlan dah tak join..
-Kumpulan Jozan
-Kumpulan Pi Mai .. Imuda dan Mat Over

# jozan dan pi mai tidak dapat hadir ke majlis sidang media hari ini. harap maklum.

Inilah dia peserta-peserta yang bakal membuat anda ketawa... Siapa pilihan korang? Nantikan Maharaja Lawak Mega 2012....


- ---

Elly simpan rahsia

Posted: 21 Oct 2012 09:55 PM PDT


MAJLIS pertunangan aktres Elly Mazlein dan pengarah filem Azmi Hatta yang lengkap dengan kereta kuda di Dewan Berjaya, Bukit Kiara Equestrian Resort, Kuala Lumpur pada 29 Mei tahun lalu belum luput daripada ingatan.
Mengikut perancangan, mereka akan disatukan sebagai suami isteri pada Februari lalu, namun disebabkan kesibukan jadual kerja, tarikh itu ditunda sehingga Disember depan.
Bagaimanapun, Elly atau nama sebenarnya Sharifah Aida Mazlin Syed Hanafi yang ditemui pada majlis pelancaran trailer Awan Dania The Movie di Kafe Barbara, Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang, Selangor baru-baru ini nampaknya bermain teka-teki dengan pihak media berhubung status hubungan terkini dengan tunangnya itu.
Cincin pertunangan tidak kelihatan di jari manisnya. Apabila disoal sebab kenapa dia tidak menyarungkan cincin pertunangannya itu, alasan yang diberi Elly: "Saya tidak sempat pakai sebab mahu keluar rumah cepat."
Ditebak mungkinkah hubungannya dengan tunang yang berstatus duda anak dua itu telah terputus di tengah jalan, dia tidak mengesahkan mahupun menafikan, tetapi kata Elly, dia tidak akan menyembunyikan kebenaran di sebalik hubungannya selepas mendapat jawapan yang pasti.
"Saya tidak mahu beri sebarang komen, lebih selesa berdiam diri. Saya harap semua faham kerana hal ini berkaitan dengan kehidupan peribadi saya.
"Bagi saya sesuatu yang normal tidak semestinya orang yang bertunang mengakhiri hubungan mereka dengan perkahwinan, ada yang berkahwin pun bercerai juga," katanya dalam nada berkias.
Meskipun tarikh pernikahan tersasar jauh daripada perancangan awal, tegas Elly yang kini berusia 32 tahun, keluarganya tidak memaksanya segera bernikah.
"Memang saya sangat bersyukur kerana keluarga amat memahami saya. Mereka tidak pernah paksa saya untuk lakukan sesuatu perkara, sama juga halnya dengan perkahwinan.
"Faktor usia tidak membuatkan saya mahu segera berkahwin. Buat apa saya ikut kata orang dan puaskan hati pihak lain sedangkan diri sendiri yang merana. Saya jenis orang yang ikut kata hati," balasnya.
Luah Elly lagi, meskipun belum berkahwin, kehidupannya kini cukup bahagia terutamanya dengan lambakan kerja yang tidak pernah putus.
Kembali menyanyi
Elly pernah bergelar seorang penyanyi popular pada awal kemunculannya, namun, disebabkan tawaran lakonan yang lebih banyak diterima, Elly lebih dikenali sebagai pelakon berbanding penyanyi.
Selepas meninggalkan pentas nyanyian selama tujuh tahun, kata Elly yang bernaung di bawah EM Entertainment, kini dia bersedia bersaing kembali di pentas seni suara dan bakal muncul dengan single terbaharu berjudul Sabarlah Hati.
"Buat masa ini fokus saya hanya pada lagu single yang dicipta oleh Manusia Putih dan akan berada di corong radio pada November depan.
"Kiranya lagu ini sebagai satu tanda kemunculan semula saya dalam seni suara. Lagu terbaharu ini sangat berbeza dengan lagu-lagu saya sebelum ini walaupun masih berada dalam genre balada," katanya mengenai lagu yang menjalani proses mastering di Australia itu.
Walaupun sudah lama tidak muncul dengan sebarang album, kali terakhir pada tahun 2005, Elly yang pernah terlibat dalam puluhan drama seperti Bella, Spa Q dan Gerak Khas yakin kemunculannya masih dinantikan oleh peminat.
Bahkan peminat yang memberi dorongan untuknya muncul dengan lagu terbaharu.
"Sebenarnya saya cukup rindu untuk menyanyi semula. Apabila lihat rakan penyanyi yang sezaman dengan saya masih aktif menyanyi, timbul rasa cemburu, bilakah saya mahu berada di atas pentas seperti mereka.
"Kalau ikutkan desakan peminatlah yang membuatkan saya muncul dengan lagu baharu. Jika mengikut jadual yang padat memang sampai bila pun saya tidak masuk studio untuk rakam lagu tetapi kali ini saya nekad," tuturnya yang merakam lagu Sabarlah Hati pada Ramadan lalu.
Sungguhpun bakal aktif semula sebagai penyanyi, beritahu penyanyi Bungaku Bakawali itu, dunia lakonan tidak akan ditinggalkan sama sekali kerana permintaan untuknya terus berlakon masih ada.
ELLY MAZLEIN bakal kembali aktif dalam bidang nyanyian, khususnya dengan kemunculan single terbaharunya, Sabarlah Hati.


"Apabila sudah kembali menyanyi, dunia lakonan tidak akan saya tinggalkan. Saya akan lakukan kedua-dua bidang serentak.
"Cuma mungkin saya akan kurangkan kerjaya lakonan buat sementara waktu untuk memberi laluan kepada kerjaya nyanyian. Saya tidak boleh tamak kerana saya juga yang susah apabila jadual bertindih antara satu sama lain," jawabnya.
Gedik
Elly yang bakal muncul dengan filem Awan Dania The Movie pada hujung tahun ini bersama Scha Al-Yahya, Rusdi Ramli dan Jehan Miskin tidak sabar untuk menanti reaksi penonton terhadap lakonannya dalam filem tersebut.
Dalam filem yang diangkat daripada drama bersiri Awan Dania itu, Elly memegang watak Tania, seorang pramugari yang sangat gedik dan sering bertelingkah dengan karakter Dania yang dibawakan Scha.
"Ini merupakan kali kedua saya bekerja dengan Scha selepas drama Bella pada tahun 2008. Watak saya sangat berbeza dengan diri saya yang sebenar.
"Tania seorang yang sangat over dalam segala hal baik pakaian mahupun perangainya. Sebelum ini saya selalu bawa watak baik, jadi apabila diberi watak sebegini saya sungguh seronok," ujarnya.
Tidak bimbang peminatnya akan lari disebabkan watak yang dibawakan, kata Elly, peminat filem sekarang lebih bijak, malah, disebabkan wataknya itu mungkin dia akan mendapat peminat yang baharu.
"Peminat tidak akan lari kerana watak jahat saya, saya yakin peminat sekarang lebih bijak. Watak Tania memberi satu pembaharuan kepada kerjaya lakonan saya.
"Selain itu, saya juga tidak bimbang ditenggelami watak yang lain dalam filem ini kerana watak Tania merupakan watak baharu yang hanya diwujudkan dalam filem," luahnya.
- ---

Najwa Latif tinggal nyanyian demi SPM

Posted: 21 Oct 2012 09:53 PM PDT


SEBAGAI persediaan untuk menghadapi peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tidak lama lagi, bintang Youtube, Najwa Latif mengambil keputusan untuk berehat seketika daripada nyanyiannya.

Pelantun, Cinta Muka Buku ini juga terpaksa melupakan laman sosialnya seperti Facebook, Twitter dan Instagram, malah telefon bimbitnya juga dimatikan.

"Setelah peperiksaan selesai, barulah saya akan ke Kuala Lumpur untuk menjayakan persembahan," katanya.

Penyanyi yang terkenal dengan lagu 'Kosong' ini bakal menduduki SPM dengan sembilan subjek dijangka berlangsung selama tiga minggu bermula 6 November ini.

Najwa turut meluahkan hasratnya menyambung pelajarannya dalam jurusan TESL (Teaching English Second Language) di Universiti Teknologi Mara (UiTM).- ---

Nad Zainal jawab dakwaan diboikot wartawan

Posted: 21 Oct 2012 09:52 PM PDT


TIDAK semena-mena nama pelakon yang semakin meningkat naik, Nad Zainal terpalit dengan kontroversi kononnya dia akan dipulau oleh segelintir wartawan hiburan.

Pelakon genit itu dikatakan sukar memberikan kerjasama selain turut digelar kekwat apabila dirinya dikhabarkan sukar untuk mengangkat telefon ketika dihubungi wartawan.

Ketika diminta mengulas mengenai perkara ini, Nad menyatakan, "saya tak tahu dari mana datangnya cerita ini dan ini kali pertama dengar (mengenai diboikot wartawan)."

"Saya kurang ajar dan tak angkat panggilan? Telefon saya ini sentiasa ada di tangan saya. Mustahil saya tak perasan setiap kali ada kalau ada panggilan ataupun mesej yang masuk.  Saya memang betul tak tahu macam mana isu ini boleh timbul," katanya ketika ditemui semasa Siri Jelajah Anugerah Skrin 2012 di e@Curve, Mutiara Damansara dekat Petaling Jaya, semalam.

Nad atau nama sebenarnya Farah Nadia Zainal Abidin, 22, yang kelihatan sangat terkejut dengan dakwaan itu menyatakan tidak kisah sekiranya dirinya diboikot wartawan kerana dia tidak membuat hal dengan pihak lain sebaliknya dia sentiasa memberikan kerjasama apabila diminta menjawab sebarang pertanyaan yang dikemukakan pihak media kepada dirinya sebelum ini.

"Saya ni kurang ajar ke? Mungkin ada soalan yang saja jawab kurang menyenangkan mereka.
"Kalau ikut perwatakan saya memang macam ni, agak kasar sikit.  Tapi bila saya jumpa mana-mana wartawan ataupun orang ramai, saya pun tahu nak hormat mereka," katanya.
Jelas Nad: "Bagi saya mudah saja, mungkin sebab tak ada isu panas tentang saya, maka timbul pula cerita fasal sikap saya pula.  Susahlah macam ini kerana saya masuk dalam bidang seni adalah untuk belajar, bukan untuk mencipta sebarang kontroversi.

"Tapi tak mengapalah, biarlah, mulut orang kita tak boleh nak tutup," katanya yang mahu lebih memberi fokus ke atas kariernya daripada memikirkan kontroversi remeh-temeh.

Dalam perkembangan lain, Nad, yang popular dengan drama bersiri Bukan Bidadari, berlakon dalam drama terbaru, Putera Rayyan yang bakal disiarkan di TV3 tidak lama lagi.
- ---