Adsense

Sabtu, 3 September 2011

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Rossa takut dibenci

Posted:

Rossa takut dibenci

Rossa takut dibenci

APABILA penyanyi seberang, Rossa dikaitkan punya peminat istimewa dengan orang kenaman di Malaysia, banyak yang bertanya siapakah orang kenamaan yang dimaksudkan?

Kerabat diraja ke, bapak menteri ke atau tokoh korporat terulung yang menjadi penawar luka di hati Rossa?

Dan bukan saja peminat, malah penyanyi anak satu itu sendiri tidak mampu duduk diam.

Khabarnya seharian Rossa menangis bila gosip hubungan dengan kenamaan disiar dalam media Malaysia.

Gusar sungguh hatinya, mengenangkan salah tanggap orang terhadap hubungannya dengan teman-teman rapat di Malaysia.

"Aku itu paling takut kalau menjadi mangsa kebencian peminat wanita yang risau kalau-kalau aku bakal merampas suami mereka. Macam-macam boleh jadi kalau aku dianggap sebagai perampas suami orang, aku tak mahu.

"Justeru, jangan disalah mengerti. Segala persahabatanku dengan sesiapa saja di Malaysia adalah kerana ikhlas atas nama kasih sayang sahabat dan teman. Tidak ada yang berlebih," katanya kepada seorang teman Joyah.

Hmm, mengenali Rossa memang dia ni baik dengan semua orang. Baik kerabat diraja, VIP mahupun orang biasa, memang mudah dekat dengan si genit ini.

Jumpa 10 minit, macam sudah kenal bertahun-tahun. Pendek kata gaya komunikasi Rossa memang mantap dan orang mudah mesra dengannya, mungkin sebab itu timbul macam-macam tanggapan dek sikap manja dan mesra Rossa.

Jadi, kalau ada yang salah erti, tolong betulkan tanggapan anda. Kasihani Rossa yang katanya datang ke Malaysia hanya mahu cari makan, bukan untuk mencari cinta.

Aduh, menyesalnya kahwin artis

Dalam dam-dam dum bunyi mercun, hati Joyah turut dam-dam dum. Berdebar sangat mendengar perkhabaran ini, sampai nak makan lemang pun terbantut sudah, potong selera.

Mana tidaknya, terasa baru sangat mereka bernikah tiba-tiba sudah ada masalah kedengaran dalam pernikahan seorang artis wanita dan VIP di sebuah negeri.

Khabarnya, VIP berkenan sudah mula 'muak' dengan kerenah isteri seksi lagi jelita yang banyak menghabiskan wang ringgit dengan tujuan bukan-bukan.

Sejak bernikah, permintaan artis memang diluar dugaan sama sekali. Seluruh gaya hidup berubah, semua benda mesti berjenama terkemuka dari atas sampai ke bawah.

Orang yang membayarnya, tentulah 'terkebil-kebil' macam cicak berak kapur bila melihat wang keluar macam air. Mahu taknya, kalau setiap bulan mahu beli beg tangan puluhan ribu, tauke emas pun boleh jual kedai cik abang oii.

Belum lagi sikap isterinya yang suka 'menaja' ahli keluarga kalau pergi melancong ke mana-mana. Joyah diberitahu ada-ada saja ahli keluarga akan menjadi 'pak turut' dalam acara melancong si VIP dan isteri.

Manalah orang tu tak geram, kalau setakat seorang tak apa, tetapi pernah diangkut satu keluarga.

Itulah pasal, kalau kahwin tanpa keikhlasan, akhirnya niat sebenar kita akan tertonjol juga.

Kepada VIP berkenaan, nasihat Joyah reda saja. Terimalah segala masalah domestik ini ya bila sudah kahwin dengan orang popular.

Alah, dulu pun tiada sesiapa yang memaksa dirimu bernikah dengan si artis, jadi sekarang masa untuk menerima saja baik dan buruk wanita yang dipuja-puja itu. Kata sayang!

Berhenti mengeji, doakan bahagia

Posted:

Berhenti mengeji, doakan bahagia

Berhenti mengeji, doakan bahagia

Katarsis Kualong

SYAWAL masih bertamu dengan penuh kemeriahan. Keseronokan bertebaran di mana-mana, membawa duka dan nestapa pergi menjauh. Syawal bulan serba indah, apatah lagi selepas dapat mengucup tangan ayah dan bonda, serta bertemu mata dengan ahli keluarga.

Semoga Syawal kali ini sama-sama membawa berkat untuk kita semua.

Sudah pasti, dua artis wanita Faezah Elai dan Memey Suhaiza ketika ini sedang dalam debaran, menanti saat diijabkabulkan.

Faezah akan bernikah dengan kekasih hatinya Heykal Hanifah, seorang pengarah drama.

Dan Memey? Hmmm...tak perlulah saya nak perkenalkan lagi kerana satu Malaysia mengharapkan impian pernikahannya tercapai dengan hero drama itu.

Ada persamaan antara Memey dan Faezah, sebenarnya. Kedua-dua si dara ini pernah dianggap sebagai perosak rumah tangga wanita lain.

Sampailah macam-macam tanggapan dan nama buruk diberikan, baik kepada Memey mahupun Faezah.

Faezah misalnya, tidak mengaku yang dirinya adalah perampas. Katanya dia dan Heykal hanya semakin mesra selepas kena gosip.

Bersama berbincang pelbagai masalah yang melibatkan kedua-duanya, pasangan ini akhirnya jatuh cinta. Okey, kita terima sajalah, kalau itu yang mereka perkatakan.

Memey juga begitu. Kononnya dulu 'bagai nak rak' membuat penafian tak ada hubungan, akhirnya terjatuh juga dalam pelukan pelakon kacak itu.

Hari ini, baik Memey, mahupun Faezah tidak lagi boleh menyembunyikan hakikat bahawa mereka memang benar-benar ada hubungan dengan lelaki yang dimaksudkan.

Kalau tidak masakan mereka bakal ke jenjang pelamin, bukan?

Pada saya, anggap sajalah ini adalah jodoh mereka yang telah disuratkan. Tak perlulah peminat atau orang diluar sana mengeji atau menghina, mendoakan yang bukan-bukan terhadap perkahwinan yang bakal terbina itu. Nanti yang mendapat banyak dosa, kita juga.

Seeloknya hulurkan doa dan berilah mereka harapan yang baik-baik untuk melangkah ke alam baru.

Terimalah kenyataan dan hakikat bahawa jodoh kedua Norman Hakim itu sememangnya dengan Memey Suhaiza dan Heykal pula dengan si pelakon yang sedang meningkat naik itu.

Pertemuan mereka sebenarnya sudah termaktub dalam takdir pertemuan. Segala peristiwa yang berlaku sebelum ini dalam perhubungan persahabatan dan cinta mereka hanyalah faktor pelengkap yang memungkinkan terikatnya satu akad.

Kepada kedua-duanya, semoga pernikahan membawa bahagia. Pertahankan rumah tangga walau dalam apa juga keadaan kerana apabila telah menerima seseorang sebagai pasangan, kita juga perlu menerima segala kebaikan dan keburukannya.

Ia hadir dengan pakej dan tidak semestinya apa yang kita inginkan menjadi kenyataan. Dunia rumah tangga banyak pancaroba dan hanya yang bijak akan berjaya sampai ke garisan penamat.

Sebagaimana besarnya nilai pernikahan mereka, seharusnya sebesar itu jugalah nilai kasih sayang yang mengikat kedua-dua mempelai. Kita tidak mahu berkahwin kecoh satu negara, bercerai pun kecoh juga, yang malu diri sendiri dan keluarga. Mudah-mudahan dijauhkan.

Juga sama-sama kita harapkan agar dua wanita yang pernah bertakhta di hati lelaki berkenaan mendapat ketenangan dan tiada lagi dendam di hati.

Abby Abadi, bekas isteri Norman pun saya lihat sekarang sedang dalam fasa bahagia dengan kekasih hati, pelakon muda kacak, Zulkifli Ariffin. Saya jangkakan, tidak lama lagi Abby juga bakal ke pelamin dengan kekasih tersayang, kita tunggu saja masanya nanti.

Tentang bekas isteri Heykal, Jaja Nadzir, tidak pula saya pasti. Pun saya tahu, Jaja adalah wanita yang kuat dan tidak akan menyesali takdir perceraiannya.

Malah, dengan aset kesempurnaan yang menjadi miliknya, saya percaya Pegawai Perhubungan Awam di KRU Studio itu mampu untuk melangkah dengan yakin dan gagah setelah perceraian.

Mengambil semangat Syawal, kita buangkan segala yang keruh, ambil yang jernih. Kalau bukan untuk diri sendiri, untuk anak-anak dan mereka yang kita sayang.

Maaf zahir dan batin. Selamat menjamu selera di rumah terbuka.