Adsense

Isnin, 15 Ogos 2011

- Blog Hanz -

- Blog Hanz -


(EKSKLUSIF) AYAT RIWAYAT Dokumentari Yang Terbaik Dari TV ALHIJRAH

Posted: 14 Aug 2011 01:09 PM PDT






AYAT RIWAYAT (TV AL HIJRAH)
DOKUMENTARI
MULAI : 1HB OGOS 2011
HARI: SETIAP ISNIN-AHAD
MASA: 6.30 PETANG
SALURAN : ASTRO 114




BERSEMPENA dengan Ramadan, TV AlHijrah meneruskan langkah dengan menerbit dan menyiarkan sebuah rancangan berbentuk dokumentari 30 minit untuk siaran pada setiap hari, jam 6.30 petang. Rancangan yang dinamakan Ayat Riwayat ini akan memberikan informasi yang pastinya akan meninggalkan 1001 kesan terhadap jiwa-jiwa umat manusia.

Ayat Riwayat adalah sebuah dokumentari pendidikan sepenuhnya di mana Hos rancangan, Mohd Elyas Ismail akan menceritakan kepada penonton kisah-kisah yang Allah ceritakan di dalam kitab suci Al-Quran.

Kisah-kisah ini merangkumi kisah mereka yang hidup aman damai di bawah bimbingan para Rasul utusan-NYA dan juga kupasan terperinci mengenai kisah mereka yang dihapuskan dan dilenyapkan dari muka bumi ini.
Menurut Pengarah dan Penerbit Ayat Riwayat, Encik Jasmi Shahir, program ini diterbitkan bagi memberikan penonton sejenak ruang untuk berfikir dan mengambil iktibar akan kejadian yang telah menimpa umat terdahulu.

Sebagai tambahan, ia juga akan melengkapkan ilmu sedia ada penonton kerana ia turut memperkatakan kisah hidup para Anbiya', ikon-ikon besar dunia, objek-objek, haiwan serta nama-nama tempat yang disebut Allah di dalam al-Quran.
Menurut Jasmi, seramai 9 orang krew terlibat di dalam penggambaran 30 episod program Ayat Riwayat ini. " Walaupun krew kami terdiri daripada sembilan orang anak muda yang bersemangat waja, namun begitu, hanya empat orang daripada kami yang terlibat secara penuh mengembara ke lebih dari 5 buah negara besar seperti Sri Lanka, India, Jordan, Lubnan , Turki dan Arab Saudi selama 62 hari. Perjalanan dua bulan ini dirasakan begitu singkat. Kami berusaha untuk mencari bahan terbaik bagi penonton TV AlHijrah".

"Topik-topik bagi 30 episod yang dirakamkan di dalam dokumentari ini dipilih berdasarkan kisah di dalam al-Quran. Perlu diingatkan bahawa al-Quran bukanlah sebuah buku sejarah tetapi ia adalah sebuah kitab suci yang perlu dijadikan panduan. Segala peringatan yang terkandung di sebalik kisah-kisah yang diceritakan oleh-Nya harus dijadikan pedoman dalam paksi kehidupan." tegas Jasmi.



SINOPSIS AYAT RIWAYAT (TV AL HIJRAH)


AYAT RIWAYAT adalah sebuah dokumentari yang merangkumi kisah-kisah umat terdahulu yang hidup aman makmur di bawah bimbingan para Rasul utusan Allah. Dokumentari ini juga menceritakan tentang umat-umat yang telah pupus dan hilang dari pandangan oleh keingkaran dan penolakan mereka terhadap bimbingan para Rasul. Di dalam Surah Ali I'mran ayat 62 Allah SWT menjelaskan bahawa kisah-kisah tersebut benar-benar benar-benar berlaku dan tidak perlu dipertikaikan lagi. Ayat Riwayat juga akan memperkatakan kisah hidup para Nabi, personaliti-personaliti besar, objek-objek, binatang dan unggas serta nama-nama tempat yang disebut al-Quran.



p/s: tahniah di ucapkan kepada team AYAT RIWAYAT dari TV ALHIJRAH. Semoga ianya dapat dimanfaatkan bersama..... Majulah TVAL HIJRAH ...Segalanya Bermula Disini.



(WATCH ONLINE) Flat 3A | Full Movie (2011)

Posted: 14 Aug 2011 07:55 AM PDT








Eksklusif: Yusry, Lisa naik pelamin 2012

Posted: 14 Aug 2011 07:27 AM PDT


KUALA LUMPUR: Buat pertama kali, pengarah KRU Studios, Yusry Abdul Halim, 38, mengakui dirinya sedang bercinta dengan aktres popular, Lisa Surihani Mohamed, 25, sekali gus mengesahkan segala gosip sebelum ini dan jika tiada aral melintang akan ke jenjang pelamin tahun depan.
Kisah percintaan Yusry dan Lisa Surihani memang sudah tidak perlu dikatakan lagi. Hampir semua Lisa Surihani hampir tidak percaya, tidak juga yang merestui hubungannya dengan duda, Yusry. Dalam petikan portal Berita Harian baru-baru ini, mereka sudah 'set' kan tahun untuk segera diijab kabulkan. Memandangkan Lisa Surihani yang cantik ini takut nanti dikebas dek orang. Hehe. Kalau sudah jodoh tak kemana juga kan. Haraplah mereka akan disatukan dengan selamat nanti. Kalau putus cinta ditengah jalan, itu dugaan semata-mata. Tapi kita harapkan agar mereka berjaya membina masjid. :)