Adsense

Jumaat, 29 April 2011

Blog Sensasi Ohbayu

Blog Sensasi Ohbayu


9 Website buat Kita Lebih Bijak

Posted: 28 Apr 2011 05:16 AM PDT

1. Belajar Membaca Dengan Cepat

Photobucket

Spreeder. Di website ini kita akan diajak untuk membaca lebih cepat, teorinya rata-rata orang mempunyai kemampuan membaca 200 kata seminit. Spreeder akan melatih kita untuk membaca dengan kecepatan 300 kata seminit.


2.Belajar bahasa asing

Photobucket

LiveMocha. Laman ini adalah gabungan social networking dengan kursus bahasa, jadi kita dapat belajar terus dengan orang dari negara asalnya.

Kita boleh chating dengan orang dengan lancar menggunakan bahasa yang ingin kita pelajari contohnya Bahasa Peranchis. Menariknya tulisan kita akan direview oleh orang-orang disana, jika ada kesalahan mereka tidak akan segan membetulkannya.

3.Universiti secara self learning

Photobucket

Lecturefox. Belajar dengan sendiri bererti kita harus membaca rujukan yang banyak dan banyak kelebihannya jika kita mendapatkan rujukan dari Universiti-universiti terkenal.

Di website ini kita boleh membaca, mendengar dan melihat gambar-gambar yang berhubungan dengan universiti seperti MIT, UCLA, Houston Univ, Oxford Univ, dll.

Kebaikannya, selalu ada tugasan dan pelajaran baru yang disubmit ke sini.Jika anda seorang mahasiswa, jangan copy and paste ya.

4. Menaip Dengan Cepat

Photobucket

RapidTyping adalah website yang menyediakan program untuk kita menaip dengan dengan cepat!

Sebuah sekolah mnaip cepat dimana pelajarnya diberi tutorial dengan cara yang mudah dan menyenangkan. Tidak terbatas pada usia!

Komputer sudah menjadi sebagian dari hidup kebanyakan manusia, secara automatik menaip pun sudah menjadi sebuah kebiasaan.

5. Membuat Research

Photobucket

Schoolr didesign sebagai research search engine atau dalam bahasa biasa Search Engine untuk research. Kalau kita menaip sebuah topik, dia akan mencari database dan mengarahkan kita ke Google, Wikipedia, Wolfram Alpha, dan kamus-kamus yang berkaitan dengan research.

6. Menyemak Grammar

Photobucket

Bahasa Inggeris sudah menjadi bahasa international, mahu tidak mahu kita harus belajar bahasa Inggeris. Untuk menterjemah ayat, kita boleh merujuk google translate atau buka kamus. Tapi dalam menulis ramai orang yang membuat kesalahan, terutama grammar.

SpellCheckPlus, website ini akan menyemak apakah tulisan anda sudah ada pada susunan yang tepat atau belum.

7. Gedung Ilmu

Photobucket

Wikipedia walaupun sumbernya boleh dipertikaikan dan tidak boleh dijadikan sumber rujukan dalam tugasan budak U kerana ia boleh dimasukkan oleh siapa sahaja tetapi ilmu yang dikongsi di sini kebanyakannya tepat.

8. Laman Tutorial Script

Photobucket

W3School, kandungan laman ini ialah tutorial programming yang meng"cover" banyak topik yang berkaitan dengan internet (dari HTML sehingga AJAX). Selain tutorial, laman ini juga mengandungi rujukan lengkap (boleh download) dan online Demo untuk tiap subtopik yang dibicarakan. Jadi kita boleh terus dicuba online tanpa memerlukan menggunakan web server. – isuhangat

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Wallpaper Mekah

Posted: 28 Apr 2011 05:10 AM PDT

Photobucket

Boleh save terus dari link di ini Wallpaper Mekah

Baca Yang Ini Pulak:-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.