Adsense

Ahad, 30 Januari 2011

borak kosong

borak kosong


[Pelik] Culik 6 bayi untuk gembirakan suami dan mentua.

Posted: 30 Jan 2011 09:00 PM PST

gambar hiasan

Polis menahan seorang wanita berumur 26 tahun yang tidak berzuriat yang dipercayai menculik beberapa bayi lelaki baru lahir semata-mata untuk menggembirakan suami dan mentuanya.

Semasa ditahan wanita itu dipercayai terlibat dalam enam kes culik bayi, dan sekurang-kurangnya seorang daripada bayi yang diculik ditemui mati, dipercayai dibuang oleh suspek di tepi jalan.

Akhbar The Asian Age melaporkan polis menemui dua daripada bayi yang diculik oleh wanita itu dan beberapa kes kehilangan bayi di kawasan berkenaan berjaya diselesaikan ekoran penahanan wanita tersebut.

Menurut polis suspek bertindak demikian kerana tidak tahan dengan penderaan oleh anggota keluarganya yang menghina beliau kerana tidak memiliki zuriat, di mana rawatan perubatan juga gagal memberikan anak untuknya.

Wanita itu merupakan seorang pelajar kolej yang terkandas pengajiannya, dan biasanya bertindak dengan bantuan seorang penarik beca berumur 38 tahun yang mensasarkan komuniti sekitar bandar raya.

Menurut akhbar itu biasanya wanita berkenaan akan bertindak dengan menyamar sebagai penjual barang kemas tiruan, sebelum melarikan diri bersama dengan bayi yang baru dilahirkan di rumah mangsa, dan beliau akan terus membuang bayi yang sakit, menyimpan yang sihat.

Semasa di soal siasat polis suspek mengakui perbuatan jenayahnya dan berkata beliau melakukannya untuk menggembirakan suaminya.

Beliau ditahan di kawasan berkenaan selepas polis meningkatkan pencarian berdasarkan gambaran yang diberikan oleh ibu bapa salah seorang daripada bayi berkenaan.

Pasangan itu berkahwin hampir empat tahun, namun suspek yang tingal berasingan daripada suaminya, menetap bersama kakaknya, menurut laporan Asian Age.

– BERNAMA

Aisha Bhutta, Mualaf yang berjaya mengislamkan keluarga dan 30 kawannya

Posted: 30 Jan 2011 08:00 PM PST

Aisha Bhutta, yang juga dikenal sebagai Debbie Rogers, duduk dengan tenang di sofa di ruang depan rumah petak besarnya di Cowcaddens, Glasgow Scotland. Dinding rumahnya digantung dengan kutipan dari ayat Alquran, sebuah jam khusus untuk mengingatkan keluarganya waktu sholat dan poster Kota Suci Mekah.

Mata biru Aisha penuh dengan keceriaan, dia tersenyum dengan cahaya keimanan yang dia miliki. Wajahnya yang merupakan wajah gadis Scotland yang kuat - ia masih tetap memiliki cita rasa humor - meskipun wajahnya tetap ditutupi dengan jilbab.

Bagi seorang gadis Kristian yang baik untuk masuk Islam dan menikah dengan seorang Muslim adalah sesuatu yang luar biasa cukup. Namun lebih dari itu, ia juga telah mengislamkan orang tuanya, sebagian besar  keluarganya dan setidaknya 30 teman dan tetangganya. Subhanallah.

Keluarganya adalah penganut Kristian yang kuat di mana mereka secara teratur menghadiri pertemuan Salvation Army. Ketika semua remaja lainnya di Inggris mencium poster George Michael untuk mengucapkan selamat malam, Debbie Rogers alias Aisha punya foto Yesus di dinding biliknya. Namun dia menemukan bahawa Kekristianan tidak cukup, ada terlalu banyak pertanyaan yang belum terjawab dan dia merasa tidak puas dengan kekurangan struktur disiplin untuk keyakinannya itu."Masih ada yang membuat saya ragu untuk mematuhi daripada hanya melakukan doa ketika saya merasa seperti itu."

Aisha pertama kali melihat calon suaminya, Muhammad Bhutta, ketika dia masih berusia 10 tahun dan merupakan pelanggan tetap di kedai, yang dijalankan oleh keluarganya. Dia sering melihat lelaki itu secara sembunyi-sembunyi, sewaktu melakukan sholat. "Ada kepuasan dan kedamaian dalam apa yang dia lakukan. Dia bilang dia seorang Muslim. Saya berkata: Apa itu seorang Muslim?

Kemudian dengan bantuan Mohammad Bhutta ia mulai mencari lebih dalam tentang Islam. Pada usia 17 tahun, ia telah membaca seluruh Alquran dalam bahasa Arab. "Semua yang saya baca", katanya, "Semuanya bisa diterima."

Dia membuat keputusan untuk masuk Islam pada usia 16 tahun. "Ketika saya mengucapkan kalimat syahadat, rasanya seperti beban besar saya telah terlempar. Saya merasa seperti bayi yang baru lahir. "

Masuk Islamnya dirinya tidak serta merta orang tua Muhammad Bhutta setuju mereka untuk menikah.

Namun, orang tua Muhammad menentang mereka menikah. Mereka melihat dirinya sebagai seorang wanita Barat yang akan memimpin putra sulung mereka dengan kesesatan dan memberikan nama keluarga yang buruk, ayah Muhammad percaya, dirinya "musuh terbesar."

Namun demikian, pasangan ini tetap menikah di masjid setempat. Aisha memakai baju yang dijahit oleh ibu Muhammad dan saudaranya yang menyelinap ke upacara perkawinan melawan keinginan ayahnya yang menolak untuk hadir.

Nenek Muhammad-lah yang membuka jalan bagi sebuah ikatan pernikahannya. Neneknya tiba dari Pakistan di mana perkawinan ras campuran bahkan sangat tabu, dan bersikeras untuk bertemu Aisha. Dia begitu terkesan oleh fakta bahwa Aisha telah belajar Alquran dan bahasa Punjabi dan dia yakin, perlahan-lahan, Aisha akan menjadi salah satu anggota keluarga.

Orang tua Aisha, Michael dan Marjory Rogers, meskipun tidak menghadiri pernikahan itu, lebih peduli dengan pakaian putri mereka yang sekarang dipakainya (tradisional shalwaar kameez) dan apa yang tetangga mereka pikirkan. Enam tahun kemudian, Aisha memulai misi untuk mengislamkan mereka dan seluruh keluarganya, serta adiknya. "Suami saya dan saya mendakwahkan Islam kepada ibu dan ayah saya, memberitahu mereka tentang Islam dan mereka melihat perubahan dalam diri saya sejak memeluk Islam.

Ibunya segera mengikuti jejaknya. Marjory Rogers mengubah namanya menjadi Sumayyah dan menjadi seorang Muslimah yang taat. Dia memakai jilbab dan melakukan shalat tepat pada waktunya dan tidak ada yang penting baginya, kecuali hubungan dengan Allah.

Ayah Aisyah terbukti lebih sulit untuk diajak masuk Islam, sehingga ia meminta bantuan ibunya yang baru saja masuk Islam (yang telah meninggal karena kanker).

"Ibu saya dan saya kemudian berbicara kepada ayah saya tentang Islam dan kami duduk di sofa di dapur pada satu hari dan ayahnya berkata: "Apa kata-kata yang Anda katakan ketika Anda menjadi seorang Muslim? Saya dan ibu saya hanya terkejut. "Tiga tahun kemudian, saudara Aisha mengucapkan syahadat melalui telepon - maka istri dan anak-anaknya menyusul, diikuti oleh putra kakaknya.

Hal ini tidak berhenti di situ. Keluarganya telah masuk Islam, Aisha mengalihkan perhatiannya untuk warga Cowcaddens. Setiap Senin selama 13 tahun terakhir, Aisha telah mengadakan kelas pelajaran Islam untuk wanita Skotlandia. Sejauh ini ia telah membantu orang masuk Islam lebih dari 30 orang. Para perempuan yag masuk Islam ditangannya berasal dari latar belakang yang berbeda-beda. Trudy, seorang dosen di Universitas Glasgow dan mantan Katolik, menghadiri kelas Aisha justru awalnya secara murni karena ia ditugaskan untuk melakukan penelitian.

Tapi setelah enam bulan mengikuti kelas pelajaran Islam yang Aishah bikin dia memutuskan untuk masuk Islam, dan memutuskan bahwa agama Kristen itu penuh dengan "inkonsistensi logis".

"Saya tahu dia mulai terpengaruh oleh pembicaraan saya", Aisha mengatakan.

Suaminya, Muhammad Bhutta, tampaknya tidak begitu terdorong untuk mengislamkan pemuda Skotlandia untuk menajdi saudara muslim. Dia kadang-kadang membantu di restoran keluarga, tetapi tujuan utamanya dalam hidup adalah untuk memastikan lima anak-anaknya tumbuh sebagai Muslim yag baik.

Putri tertuanya, Safia, hampir 14 tahun, juga mengikuti jejak ibunya mendakwahkan Islam. menolak untuk tempat merekrut dirinya. Suatu hari Safia bertemu dengan seorang wanita di jalan dan membantu membawa belanjaannya, wanita itu kemudian menghadiri kelas Aisyah dan sekarang menjadi seorang Muslim.

"Saya bisa jujur mengatakan saya tidak pernah menyesal", Aisha mengatakan masuk Islamnya dirinya. "Setiap pernikahan memiliki pasang surut dan kadang-kadang Anda perlu sesuatu untuk menarik Anda keluar dari kesulitan apapun. Tapi Nabi Muhammad berkata: "Setiap kesulitan ada kemudahan." Jadi, ketika Anda akan melalui tahapan yang sulit, Anda bekerja untuk itu kemudahan akan datang. "

Muhammad suaminya lebih romantis: "Saya merasa kami sudah saling kenal selama berabad-abad dan seakan-akan tak pernah menjadi bagian dari yang lain. Menurut Islam, Anda tidak hanya mitra seumur hidup, Anda bisa menjadi mitra di surga juga, selama-lamanya. Ini sesuatu hal yang indah, anda tahu itu."

sumber : eramuslim.com

[Hebat] Reka komputer untuk kesan jalan

Posted: 30 Jan 2011 07:00 PM PST

Ciptaan hebat...saya petik dari Sinar Harian

LONDON - Perjalanan bagi golongan orang kurang upaya dan warga tua di sekitar pusat bandar mungkin akan lebih lancar dengan rekaan komputer tangan untuk mengesan jalan dicipta. 

Profesor Universiti Kingston, Nigel Walford berkata, alat tersebut dapat membantu melancarkan perjalanan bagi mereka yang mempunyai masalah pergerakan dengan memberi amaran awal mengenai keadaan struktur kawasan tersebut seperti kedudukan tangga, curam dan sebagainya. 

Menurutnya, sistem itu turut dapat membantu penggunanya mencari tandas awam terdekat dan taman permainan kanak-kanak. 

"Golongan istimewa dan warga tua kini bebas untuk ke mana-mana tanpa rasa bimbang dengan menggunakan teknologi tersebut," katanya. 

Projek itu adalah sebahagian daripada program penyelidikan terbesar Britain untuk meningkatkan taraf hidup golongan kurang upaya dan warga tua di negara itu.

Tak pilih bulu

Posted: 30 Jan 2011 06:45 PM PST

Hukuman tak kira pangkat atau rupa...saya petik
dari Utusan Malaysia online


Anak pegawai polis China dipenjara 

BEIJING 30 Jan. - Sebuah mahkamah China menjatuhkan hukuman penjara enam tahun hari ini kepada seorang lelaki yang cuba menggunakan pangkat bapanya di jabatan polis ketika terlibat dengan kemalangan yang membawa maut. 

Menurut kenyataan dari Mahkamah Rakyat Daerah Wangdu di selatan China, Li Qiming, 23, mengaku bersalah kerana berada dalam keadaan mabuk ketika memandu kereta dan melanggar sehingga membunuh seorang pejalan kaki.

Kes Li Qiming menjadi perdebatan hangat di dalam internet di sini kerana selepas kemalangan itu, dia mencabar orang yang berada di tempat kejadian untuk mengambil tindakan terhadapnya. 

"Bapa saya ialah Li Gang!" Jerit Li Qiming merujuk kepada bapanya yang merupakan timbalan pengarah biro keselamatan awam di daerah itu di mana insiden itu berlaku. 

Kes ini memarakkan kemarahan terutamanya antara pengguna internet dengan mengatakan ia adalah contoh terbaru pegawai kerajaan dan saudara menyalahgunakan kedudukan mereka, sama seperti pucuk pimpinan di Beijing. 

Mangsa yang merupakan seorang penuntut universiti sedang meluncur menggunakan kasut roda di dalam kampusnya bersama kawannya apabila kereta yang dipandu Li merempuh mereka. Walaubagaimanapun, kawannya selamat dan patah kaki. 

Sejak kejadian tersebut, ayat "bapa saya ialah Li Gang" terkenal dengan dijadikan sebagai bahan gurauan yang menunjukkan kuasa dan kekayaan.

Li didakwa atas kesalahan menyebabkan kematian menerusi kesalahan trafik oleh mahkamah di Baoding tetapi ia disifatkan oleh pengguna internet terlalu ringan. 

Ahli keluarga mangsa dilaporkan mereka diarahkan untuk berhenti memperkatakan tentang isu ini selepas menerima wang pampasan sebanyak 460,000 yuan (RM214,000). - AFP

Peminta sedekah diberi gaji harian untuk elak malu

Posted: 30 Jan 2011 05:30 PM PST

Semuanya dilakukan demi untuk tidak mencemarkan negara...saya petik dari
kosmo online


DHAKA: Pihak pentadbir bandar Chittagong akan membayar wang kepada peminta sedekah sepanjang pertandingan kriket Piala Dunia dilangsungkan bulan depan.

Datuk Bandar Chittagong, Manzurul Alam, berkata tindakan itu dibuat bagi mengelak peminta sedekah mengganggu orang ramai atau mencacatkan pandangan sempena pertandingan penting berkenaan.


Katanya, setiap peminta sedekah akan diberi upah RM6.50 sehari."Bayaran ini hanya akan diberikan kepada peminta sedekah yang benar-benar cacat fizikal," katanya.


Pada peringkat ini bantuan berkenaan akan diberi bagi tempoh tiga bulan."Kerajaan bercadang memberi tempat untuk pemulihan kepada mereka selepas itu," katanya.

Manzurul berkata, dia akan bertemu dan berbincang dengan wakil peminta sedekah esok. - AP

Anak mati kerana ibubapanya sibuk membesarkan 'anak maya'

Posted: 30 Jan 2011 04:46 PM PST


Sepasang suami isteri yang ketagih komputer membiarkan anak kandung mereka mati ketika asyik membesarkan anak maya dalam talian.Mereka ditangkap semalam.

Polis berkata, pasangan itu begitu taksub menjalani kehidupan di alam maya dalam talian dan membesarkan 'seorang anak' menerusi profil mereka dalam permainan gaya Hidup Kedua yang dikenali sebagai Prius.

Permainan itu membenarkan pengguna memilih pekerjaan, berinteraksi dengan masyarakat di dunia maya dan memperoleh anak untuk dibesarkan apabila mencapai satu peringkat. Kim Yoo-chul, 41, dan isteri, Chooi Mi-sun, 25, menelefon polis apabila mereka pulang selepas sesi 12 jam di kafe Internet dan mendapati anak sebenar mereka mati.

Pegawai bagaimanapun mengesyaki sesuatu apabila melihat keadaan mayat bayi itu.

Bedah siasat yang dijalankan mengesahkan dia mati akibat kekurangan zat.Kim dan isteri ditahan atas tuduhan mendera dan cuai.

Polis berkata, pasangan itu terlalu taksub dengan anak perempuan yang dibesarkannya dalam talian hingga tidak mempedulikan anak sebenar mereka.

Mereka mengaku memberi anak itu susu tepung yang sudah tamat tempoh dan sering memukulnya.Kim dan Chooi berkenalan menerusi laman sembang Internet pada 2008.

Permainan online amat popular di Korea Selatan. Peserta profesional permainan Internet itu disambut bagai selebriti menerusi pertandingan yang disiarkan secara langsung oleh televisyen Korea Selatan. Bagaimanapun, pengkritik berkata, populariti yang membolehkan syarikat komputer meraih keuntungan besar, perlu dibayar dengan harga mahal dengan beberapa kejadian pelik yang menjadi tajuk akhbar.

Seorang lelaki berusia 28 tahun mati baru-baru ini selepas bermain permainan kegemarannya, Starcraft selama 50 jam tanpa berhenti makan atau minum.

Dalam kejadian lain, seorang pemain yang marah kerana penentangnya membunuh karektor yang sekian lama diwujudkannya, mencari alamat musuhnya, mengambil teksi dan menikam mangsanya.   ~~ Agensi

Pakai tudung tapi punggung tunjuk pulak kat orang

Posted: 30 Jan 2011 10:30 AM PST

image
Orang kata kalau nak buat sesuatu buat bersungguh-sungguh dan betul,
jangan ambil sambil lewa saja.Contohnya kakak didalam gambar diatas tutup kepala sudah
bagus tapi punggung tak nak cover….

sumber gambar : mran3238.wordpress.com

Lelaki ini sudah tiduri semua wanita di bandar tempat tinggalnya

Posted: 30 Jan 2011 09:47 AM PST

Danny James seorang lelaki yang gila seks terpaksa mencari wanita baru, setelah seluruh wanita yang ada dibandar tempat kerjanya semua sudah ditidurinya. Playboy tersebut…terpaksa berpindah ke bandar lain  untuk mencari wanita.


Lelaki berusia 27 tahun tersebut yang menurut pengakuannya telah meniduri lebih dari 500 perempuan.  Dia mudah mendapatkan mangsanya, kerana pekerjaannya sebagai pembuat tatoo yang sentiasa berhubung dengan orangramai.

Kerapkali ketika semua wanita di bandar tempat tinggalnya di Lytham St Annes, Lanchasire, Engaland, sudah habis ia tiduri, James akan berpindah ke bandar lain untuk mencari mangsa baru.

"Setelah semua wanita di bandar  sudah habis saya tiduri, saya terpaksa naik teksi ke bandar lain untuk mencari perempuan baru," ungkap Danny James yang dipetik dari The Sun.

"Saya boleh menghabiskan ratusan pound tiap malam hanya untuk pesta  dan membawa perempuan ke hotel," katanya.

Namun semua ini membuatnya merasa tertekan dan menghancurkan bisnes tatoo yang selama ini ia kerjakan. Pada akhirnya James pun menemui pakar terapi Steve Pope, untuk menghentikan ketagihan seks yang ia alami.

Kini ia memiliki pasangan tetap dan memiliki bisnes tatoo baru di Liverpool. James pun menyamakan kisahnya dengan pemain golf dunia Tiger Woods yang memiliki masalah ketagihan  seks seperti dirinya. Menurut James penyakit ini bukanlah sebuah cerita lucu seperti yang dianggap beberapa orang.

Ketika menjalani terapi James telah  menemui seorang eksekutif wanita berusia 31 tahun yang tidur bersama 127 lelaki berbeza dalam waktu enam bulan. Keadaan ini bagi James tentunya membuktikan betapa ketagihan seks menjadi masalah penting bagi lelaki maupun wanita.   ~~ptc-cam

Guru cucuk mata pelajar dengan kayu

Posted: 30 Jan 2011 08:40 AM PST

Seorang guru di sebuah SMP Tamalatea, Kabupaten Jeneponto, Sulawesi Selatan, teergamak mencucuk mata seorang pelajar dengan sebatang kayu.  Mangsa yang bernama Muhammad Kadafi itu mengalami luka serius di bahagian mata, sehingga mendapat rawatan intensif di Hospital Bhayangkari.


Kejadian ini bermula ketika Kadafi dan empat rakannya sedang berada di kelas. Kadafi hendak membuang sampah dengan cara menendang keluar kelas. Seorang guru Matematik, Hasnah, melihat kejadian itu. Hasnah marah dan menampar Kadafi.

Tak puas, Hasnah kemudian mencucuk mata kiri pelajarnya itu dengan sebatag kayu.  Mangsa terus terjatuh dan tak sedarkan diri. Matanya berdarah.  Rakan rakannya pun segera membawa Kadafi pulang.

Keadaan Kadafi membimbangkan. Ayahnya, Syamsiar Suyuti, segera membawa Kadafi ke hospital. Menurut doktor, mata hitam Kadafi berdarah. Dokter bimbang Kadafi akan buta jika tak segera diubati.

Syamsiar berang dengan kejadian yang menimpa anaknya. Dia pun segera melaporkan Hasnah ke Polsek Tamatea. Dia menuntut Hasnah ke muka pengadilan. Polis telah menangani kes ini. Polis belum menahankan Hasnah yang telah mengabdi selama 30 tahun di sekolah tersebut.  ~~sensasi

sumber : mran3238.wordpress.com

Hebat jual keldai dan sembelihnya ditepi jalan

Posted: 30 Jan 2011 07:25 AM PST

Mari kita saksikan peristiwa yang taka kan kita
jumpa di negara kita











Kenapa lelaki ini kena terajang di mukanya?

Posted: 30 Jan 2011 06:32 AM PST





LETAK MAKLUMAT IKLAN

Sami ini punya kemaluan sekeras besi

Posted: 30 Jan 2011 05:45 AM PST

Seorang sami muncul di acara Britain's Got Talent versi China. Yong Hsueh, sami itu, punya kemampuan luar biasa: alat kelaminnya sekeras besi. Dia memiliki kemampuan tersebut keran menguasai ilmu Kung Fu Pukang.

Dalam satu penampilannya di program yang disiarkan di CCTV, China Central Television, Yong ditendang sekuatnya oleh seorang laki-laki. Dia tampak tenang dan tidak terlihat sakit.

"Ini berkat Kung Fu Pukang dan terus latihan agar alat kelamin kita kuat, jadi kita tidak mudah kalah dalam sebuah pertarungan," katanya seperti dikutip dari Orange, Kamis (27/1). Yong menjelaskan Kung Fu Pukang adalah seni bela diri kuno Cina.

Para penonton dan juri terkesima dengan kekuatan Yong. Dia juga menawarkan penonton untuk menendang selakangannya. Setiap habis ditendang, dia tenang, menunduk lalu tersenyum.

Yong mengatakan ilmu Kung Fu Pukang hanya bisa dikuasai oleh meraka yang belajar sejak kecil. Satu cara latihannya mendorong masuk skrotum ke dalam tubuh sehingga tidak sakit.

Yong menambahkan, belajar Kung Fu tidak ada kata terlambat. Dia mengatakan satu manfaat dari Kung Fu adalah meningkatnya kemampuan seks seseorang. (tempointeraktif.com)

Kesian awek ni

Posted: 30 Jan 2011 04:35 AM PST



LETAK MAKLUMAT IKLAN

Syoknya dia orang tidur

Posted: 30 Jan 2011 03:00 AM PST

Betul-betul berani dia orang ni...tak gayat lansung...












Cute!!! bila kucing mengantuk

Posted: 30 Jan 2011 02:00 AM PST


LETAK MAKLUMAT IKLAN

[Pelik] Perompak telefon bank suruh sediakan wang sebelum merompak

Posted: 30 Jan 2011 01:00 AM PST

Polis di Connecticut menahan dua orang perompak berusia 27 dan 16 tahun, yang menelefon sebuah bank tempatan dan meminta wang tunai disediakan lebih dulu sebelum mereka tiba untuk melakukan rompakan.



Kedua-dua perompak terbabit sebelum itu menelefon Bank People's United di Fairfield dan mengugut bahawa bank itu akan 'bermandi darah' jika wang tidak disediakan untuk mereka.

Bagaimanapun akhbar Connecticut Post melaporkan, panggilan itu berjaya dipintas polis yang sudah bersedia menunggu untuk menangkap kedua-dua perompak itu, sebaik saja mereka tiba di bank berkenaan.  ~~ Agensi

Dewan kampung dijadikan tempat perniagaan seks

Posted: 30 Jan 2011 12:00 AM PST

Seorang ahli perniagaan hiburan lucah, Sophie Allen, 27, (gambar) mencetuskan kemarahan penduduk kampung di sini apabila dia menyewa sebuah dewan serba guna untuk digunakan sebagai lokasi perniagaan seksnya, lapor sebuah akhbar semalam.


Wanita itu yang lebih dikenali dengan gelaran Mistress Tia, menawarkan beraneka fantasi seks kepada pelanggan termasuk dirotan, dimaki hamun dan disebat di premis itu.

Dia mengenakan bayaran £80 (RM398) untuk sesi fantasi seks selama 30 minit selain caj tambahan £20 (RM99) untuk gambar kenang-kenangan.

Bagaimanapun, pihak jawatankuasa pengurusan dewan itu bertindak mengharamkan aktiviti tersebut setelah kegiatan Sophie terbongkar.

Menurut pengerusi jawatankuasa pengurusan itu, Katrina Baker, pada mulanya, dewan itu ditempah oleh seorang lelaki untuk tujuan satu uji bakat.

Namun katanya, aktiviti itu terbongkar selepas identiti lelaki itu sebagai rakan perniagaan Sophie diketahui oleh pihak pengurusan dewan.   ~~ Agensi

Lelaki ada 86 Isteri dan 170 Anak, Seperempat Isterinya masih gadis!

Posted: 29 Jan 2011 11:00 PM PST

Cuba Anda bayangkan bagaimana rasanya jika memiliki isteri 86 orang dan punya 170 anak? Itulah yang dialami Mohammed Belo Abubakar yang menikahi 86 perempuan dan memiliki 170 anak.



Kendati demikian, Belo menyarankan agar lelaki lain tidak mengikuti jejaknya. "Hanya kerana bantuan Tuhan saya boleh mengatasi persoalan keluarga," kata Belo.

Dia mengaku para perempuan itulah yang mendatangi dirinya dan minta dikahwini. Menurut Belo, mereka minta dikahwini lantaran kemampuan dirinya yang boleh menyembuhkan pelbagai penyakit.

"Saya hanya berfikir bahawa Allah telah menakdirkan saya menjadi begini," ujar Belo.

Sebahagian besar isteri-isteri Belo adalah seperempat usianya. Dan bahkan beberapa di antaranya lebih muda dari anaknya sendiri alias gadis yang masih perawan.

Surat kabar Nigeria ramai membicarakan Belo. Sementara Belo sendiri dikhabarkan setuju untuk memulangkan 82 isterinya kepada keluarga mereka, kerana dalam agama Islam, seorang lelaki hanya boleh menikahi empat perempuan asalkan dalam keadaan mendesak dan boleh berlaku adil.


Tetapi, berita tersebut justru dibantah oleh Mohammed Tahir, juru bicara Belo Abubakar. "Belo tidak akan menceraikan isteri-isterinya, dan bahkan Belo akan menikah lagi," ujar Tahir.

Suratkhabar Nigeria pun mewawancarai Belo Abubakar beberapa waktu lalu, saat dia menyatakan bahawa tidak ada ada ketentuan di dalam Al-Quran yang berisi larangan memiliki istri lebih dari empat orang. Dalam wawancara dengan BBC, Belo Abubakar mengemukakan bahawa Allah telah memberinya kekuasaan untuk mengontrol 86 istrinya.

Meski demikian, pihak otoritas Islam Nigeria, Dewan Agung Nigeria Urusan Islam (NSCIA), mengeluarkan kecaman kepada Belo yang dianggap melakukan perbuatan syirik kerana menyatakan diri dapat berbicara dengan Allah.

"Sultan mendesak kaum Muslimin agar jangan menghiraukan kelakuan Bello Abubakar yang melanggar syariah Islam, yang hanya memperbolehkan seorang lelaki beristeri empat saja," kata salah seorang anggota NSCIA.

Malu diketahui beronani budak 12 tahun bunuh diri

Posted: 29 Jan 2011 10:00 PM PST

Akibat malu kerana onani, Dede Saepudin,12 tahun pelajar  kelas VI SD membunuh diri di rumahnya di Kampung Sadatani Lebak, Desa Kubang Baros, Kecamatan Cinangka, Serang, Banten.


Ia mati dengan mengantung diri menggunakan kain sarung yang diikatkan pada kayu plaform di ruangan tak terpakai di rumahnya. Peristiwa tragis di Hari Natal ini, baru diketahui pada pukul 11:30.

Mayat mangsa ditemui oleh Neneng,4, adik kandung mangsa ketika bermain petak umpet bersama teman-temannya. Neneng lari ketakutan melihat keadaan yang mengerikan itu lalu memberitahu orangtuanya. Bersama tetangganya, jasad Dede diturunkan. Penduduk kemudian melaporkan ke Mapolsek Cinangka.

Kapolres Cilegon, AKBP Drs. Dwi Gunawan mengesahkan adanya kejadian itu. " ketika anggota kami datang, mayat mangsa berada di ruang tamu kerana sudah diturunkan oleh penduduk," terang Kapolres didampingi Kapolsek Cinangka, AKP Agus Supriyanto.

Menurut Kapolres, berkata motif mangsa mengantung diri  masih dalam penyelidikan.  Mereka berpendapat mangsa merasa malu kerana sebelum itu ia telah ditangkap oleh  orangtuanya ketika sedang onani di biliknya.

DIKIRA KE RUMAH TEMAN
"Maklumat itu kami perolehi dari orangtua mangsa. Mungkin kerana merasa takut dan malu, perbuatan tak senonoh itu diketahui orangtuanya, mangsa kemudian ambil jalan pintas," terang Kapolres.

Berdasarkan keterangan Cecep,45, ayah mangsa, selepas magrib Dede tidak lagi dilihat berada di rumah. Orangtua mangsa menyangka mangsa pergi bermain ke rumah teman-temannya. "Kerana sudah menjadi kebiasaan, orangtua mangsa tidak mensyaki apa apa yang berlaku. Namun keesokan harinya mangsa telah ditemui dalam keadaan mati tergantung," ujar Kapolres.

Setelah siasatan dibuat mayat mangsa diserahkan kepada pihak keluarga untuk dimakamkan. "Kami tidak melakukan bedahsiasat kerana permintaan dari pihak keluarga mangsa," tegas Kapolres seraya menjelaskan hasil siasatan tidak ada bekas luka kekerasan.  ~~sensasi