Adsense

Selasa, 16 November 2010

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Foto Pertunangan Noh Hujan & Mizz Nina

Posted: 15 Nov 2010 11:29 PM PST





google:
noh hujan dan mizz nina, noh hujan dan mizz nina betunang, gambar terbaru noh hujan dan mizz nina, gambar pertunangan noh hujan dan mizz nina, foto pertunangan noh hujan dan mizz nina, majlis pertunangan noh hujan dan mizz nina, tarikh pertunangan noh hujan dan mizz nina

Isu Gambar Cium, Qasha Enggan Ambil Tindakan

Posted: 15 Nov 2010 11:22 PM PST


PETALING JAYA: Pelakon baru, Nik Zaris Uqasha Senrose Nik Sen,18, atau Qasha tidak berhasrat mengambil sebarang tindakan selepas gambar "panas" kononnya aksi dia dengan juara raja lawak, Nabil Ahmad,27, bercium tersebar.

Beritahu Qasha, dia lebih selesa untuk berdiam diri sehingga kontroversi itu hilang begitu sahaja.

"Buat apa saya nak ambil tindakan? Saya lebih selesa untuk mendiamkan diri dan biarlah orang nak fikir apa-apa pun kerana saya telah menafikannya.

"Sekarang ini, walaupun saya menidakkan gambar tersebut, ia telah pun tersebar dan orang boleh melihatnya pada bila-bila masa. Jadi, kalau kita nak ambil tindakan, ia tak mendorong apa-apa pun.


Nabil melalui kontroversi baru selepas putus cinta dengan Irma Hasmie.
"Oleh itu, saya mahu senyap seketika dan tenangkan fikiran," katanya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Isnin.

Tambah Qasha, walaupun kontroversi itu melanda dirinya, dia tetap tabah dan cuba meneruskan kehidupan seperti biasa.

"Kebetulan pula sempena dengan Hari Raya Aidiladha ini, saya mahu berada di samping keluarga di Kelantan. Saya mengakui saya rasa tertekan dan fikiran saya kosong akibat kejadian ini. Tetapi sekarang ini saya dah okey. Hidup perlu diteruskan," ujarnya tenang.

Ahad lalu sebuah akhbar mingguan menyiarkan gambar panas yang dikatakan milik kedua-dua pelakon itu tetapi mereka menafikannya.

Sebaliknya Qasha dan Nabil mendakwa ia hanyalah teknik "super impose" berteknologi tinggi yang dibuat untuk menjatuhkan kerjaya mereka.

google:
qasha, qasha bogel, qasha buah dada, qasha seksi, qasha hot, qasha terkini, qasha terbaru, gambar terbaru qasha, gambar terkini qasha, gosip qasha, kisah qasha, skandal qasha, qasha facebook, qasha twitter, qasha blog, qasha myspace, qasha wiki, qasha biodata, qasha biography, qasha profile, qasha bercintar nabil, qasha bercium, qasha cium nabil

Anggap Dunia Seni 'Busuk', Faezah Mahu Bersara Jadi Pelakon

Posted: 15 Nov 2010 11:20 PM PST


PETALING JAYA: Pelakon Faezah Elai berhasrat untuk bersara sebagai pelakon dalam tempoh empat tahun lagi kerana menganggap dunia glamor yang dilaluinya adalah "busuk".

Kata pelakon berusia 28 tahun ini, dia bosan dengan 'taktik kotor' yang digunakan oleh kebanyakan penerbit drama atau filem yang gemar 'dikipas' sebelum memberi peranan atau watak kepada pelakon dalam sesebuah terbitan mereka.

"Sepanjang tiga tahun saya berkecimpung dalam dunia lakonan, apa yang saya lihat, seseorang pelakon itu diberi peluang berlakon walaupun lakonan mereka tidak berkualiti dan tak sehebat mana.

"Mereka perlu mengipas para penerbit mahupun pengarah untuk mendapatkan sesebuah tawaran berlakon.

"Saya masih ingat lagi ketika awal-awal pembabitan saya dalam industri seni, pihak produksi mengugut saya untuk menjatuhkan karier saya jika tidak mengikut kata-kata mereka.

"Cukuplah dengan apa yang dilalui. Saya tak mungkin akan berlakon sampai bila-bila. Dunia glamor itu busuk," katanya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Isnin.

Justeru itu, Faezah merancang untuk membuka sebuah pusat asuhan kanak-kanak dalam masa terdekat dan sedang mempelajari selok-belok mengenai pengurusan pusat asuhan tersebut.

Sementara itu, ditanya mengenai khabar angin yang mengatakan sedang hangat bercinta dengan pengarah drama Asmara, Heikal Hanafiah, Faezah menafikan sekeras-kerasnya.

"Saya terkejut dengan gosip itu. Kenapa dia? Tak mungkinlah saya nak bercinta dengan dia. Kami berkawan biasa saja, tidak lebih dari itu.

"Saya akui masa penggambaran drama Asmara, kami ada berbuka puasa bersama, itu pun ditemani pembantu peribadi saya.

"Inilah kali pertama saya disoal mengenai gosip cinta. Saya ini jenis yang jarang keluar rumah jika tidak ada apa-apa aktiviti lakonan, dengan harapan ingin menjaga diiri agar tiada kontroversi," ujarnya.

Faezah bakal memulakan penggambaran filem Halilintar pada bulan ini dan sambungan Asmara 2 pada tahun hadapan.

google: faezah elai, faezah elai bersara, kisah faezah elai, terbaru faezah elai, terkini faezah elai, drama asmara faezah elai, foto faezah elai, gosip faezah elai

Tiada Niat Cerai, Adnan Mahu Pulih Rumah Tangga

Posted: 15 Nov 2010 11:18 PM PST


KUALA LUMPUR: Komposer Adnan Abu Hassan,51, (gambar) tidak berhasrat menceraikan isterinya, Siti Aminah Datu Bachtiyal,39, seperti yang didakwa sebaliknya kehadiran mereka ke Mahkamah Rendah Syariah di sini pada 26 Oktober lalu adalah untuk mendapatkan nasihat melalui mahkamah.

Katanya, kunjungan itu juga merupakan jalan terbaik untuk memulihkan masalah rumah tangga yang sedang mereka hadapi.

"Saya sayangkan isteri dan anak-anak. Kedatangan kami ke mahkamah pada hari itu untuk mendapatkan nasihat dan pihak mahkamah meminta kami untuk berbincang bagi memulihkan keadaan rumah tangga," katanya kepada pemberita selepas pelancaran album Untaian Ilham Estetika Habsah Hassan di Restoran Puteri, Sungai Penchala di sini, Isnin

Kata Adnan, dia dan isteri masih tinggal serumah bersama tiga anak mereka berusia 9 hingga 14 tahun.

Tambah Adnan, selepas mendapatkan nasihat itu, dia bersyukur segala kekusutan yang berlaku sejak beberapa bulan lalu dapat dikurangkan.

"Alhamdulillah, nampaknya apa yang dirancang menjadi bertambah positif. Jalan yang terbaik jika kita ada masalah ialah kena duduk berbincang. Itu yang diharapkan," katanya yang telah 15 tahun mendirikan rumah tangga.

Ditanya apakah punca masalah rumah tangga mereka itu, Adnan bagaimanapun enggan bercerita mengenainya kerana bimbang tindakan itu boleh mengguris hati pihak-pihak lain.

Bagaimanapun Adnan memberitahu dia agak kecewa apabila ada laporan yang mengatakan kononnya dia sudah bercerai termasuklah melarikan diri daripada media ketika berada di mahkamah.

Sebaliknya dia mengelak untuk memberi sebarang kenyataan kerana bimbang hasrat untuk berbaik itu menjadi lebih buruk dengan laporan dan persepsi yang tidak betul daripada pelbagai pihak.

Media sebelum ini melaporkan isteri komposer itu mengemukakan permohonan secara fasakh yang ditetapkan untuk sebutan semula pada 22 November ini.

Tarikh itu ditetapkan selepas Adnan dan Siti Aminah menghadiri prosiding yang diadakan secara tertutup selama 20 minit di hadapan Hakim Syarie, Mohd. Suhaily Rosdi pada 26 Oktober lalu.

Pada prosiding itu, Adnan yang dinamakan sebagai defenden diwakili peguam syarie, Muhyieddin Murad manakala peguam syarie Ishak Syaaban mewakili Siti Aminah selaku plaintif.

google: adnan abu hassan, adnan abu hassan facebook, adnan abu hassan blog, adnan abu hassan twitter, adnan abu hassan myspace, adnan abu hassan wiki, adnan abu hassan biodata, adnan abu hassan biography, adnan abu hassan wiki, adnan abu hassan 2010, lagu baru adnan abu hassan, ciptaan adnan abu hassan, lirik adnan abu hassan, adnan abu hassan bercerai, adnan abu hassan dan isteri baru, adnan abu hassan dan isteri pertama, kes penceraian adnan abu hassan

Pelakon Aksi Ngeri Terabai

Posted: 15 Nov 2010 11:17 PM PST


KEMAJUAN industri filem tanah air yang semakin banyak menghasilkan filem-filem aksi seperti KL Driff, Remp-It, KL Menjerit, Gengster dan terbaru filem Haq menunjukkan filem-filem genre tersebut semakin mendapat sambutan.

Sayangnya di sebalik keghairahan pembikin-pembikin filem menghasilkan filem sebegitu, ada insan-insan seni yang bertarung nyawa antara hidup dan mati tidak pernah dibela.

Jika tiada pelakon-pelakon aksi ngeri yang mempertaruhkan nyawa untuk melakonkan aksi-aksi ganas dalam sesebuah filem, tentu sahaja karya berkenaan tidak akan berkesan demi menjadikan filem tersebut betul-betul memberi kepuasan kepada penonton.

Presiden Persatuan Pelagak Ngeri Malaysia, Yang Kassim, mengakui nasib pelakon aksi ngeri di Malaysia terpinggir di kala industri perfileman tempatan semakin berkembang.

Dia juga kesal kerana tugas dan tanggung jawab mempertaruhkan nyawa bagi mencantikkan sesebuah filem tidak sedikit pun dipandang, jauh sekali untuk diiktiraf dalam industri seni.

"Kalau dulu ia mungkin disebabkan ramai yang kurang prihatin kerana jarang filem aksi ini diterbitkan, tapi senario sekarang sudah berbeza.

"Industri perfileman semakin maju dan berkembang seiring dengan filem antarabangsa namun nasib pelagak ngeri masih ditakuk lama. Kami seperti tidak bernilai atau tidak dipandang langsung," katanya kepada Mingguan mStar.

Menurut Yang, bukan maksud mereka untuk mengeluh dengan keadaan tetapi berharap ada pihak yang menghargai hasil usaha yang dilakukan selama ini.

"Saya hanya ingin industri ini buka mata tentang kehadiran kami sebagai pelakon aksi ngeri. Kalau di luar negara mereka mengiktiraf pelakon-pelakon dari teraju utama sehingga pelagak ngeri tapi di negara kita, tiada.

"Jangan kata sebarang anugerah malah bayaran juga tidak setimpal dengan kerja yang kami buat. Mungkin bagi saya berbaloi sebab saya juga pelakon tetapi bagi pelagak ngeri yang lain bagaimana?," soalnya.


Jelas Yang, dari segi bayaran ramai produser yang mengambil mudah tentang perkara ini. Kebiasaannya mereka akan mengeluarkan bajet yang sedikit tapi membuat permintaan yang melampaui batas sehingga kadang-kadang boleh mengancam nyawa pelakon.

"Kita ada bayaran tertentu mengikut apa yang mereka perlukan. Lagi pula kita bukan bekerja sendirian, selalunya kami akan turun dalam satu pasukan dan berbincang terlebih dahulu untuk memberi yang terbaik.

"Namun disebabkan sikap tangkap muat sesebuah produksi, ia telah memberi risiko yang tinggi pada kami. Mereka selalu memberi tempoh yang singkat seperti dua minggu sahaja untuk kami buat persiapan.

Sepatutnya mereka perlu beri masa enam bulan sebagai tempoh persediaan sebelum sesebuah aksi ngeri itu dilakonkan," katanya.

Dalam pada itu, menurut Yang dari segi keselamatan mereka juga tidak diambil berat oleh pihak produksi. Katanya, nyawa mereka bagaikan sentiasa berada di hujung tanduk.

"Tiada sebarang langkah keselamatan yang dititik beratkan seperti menyediakan ambulan ketika penggambaran membabitkan aksi-aksi ngeri seperti jatuh dari bangunan, kemalangan dan sebagainya.

"Malah alat kecemasan juga jarang disediakan apatah lagi insurans yang sepatutnya mereka sediakan kepada pelakon yang berhadapan dengan risiko tinggi," katanya.

Tambah Yang, kenyataannya ini bukan bertujuan meminta simpati tetapi dia mahu dihargai melalui hasil kerja yang mereka lakukan.

"Saya mahu nasib pelagak ngeri dipandang oleh pihak-pihak tertentu dalam industri seni ini. Kami juga mahu diiktiraf seperti penggiat seni yang lain. Kami juga mahu nama kami tercatat dalam sejarah perkembangan perfileman negara ini," katanya.

"Industri kita masih kecil" - Seniman

Sementara itu Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Harun Salim Bachik berkata industri perfileman Malaysia masih belum sampai ke tahap antarabangsa untuk mengiktiraf atau memberi kelebihan kepada pelakon lagak ngeri seperti yang dilakukan oleh produksi luar negara.

"Saya akui delima yang dihadapi oleh pelakon- pelakon lagak ngeri di Malaysia tapi kita perlu terima hakikat bahawa industri kita masih kecil dan belum lagi setaraf dengan filem-filem di Hollywood.

"Bagi saya setiap pelakon aksi perlu memastikan mereka dapat membuat perjanjian dengan syarat-syarat tertentu sebelum menerima sesuatu tawaran daripada syarikat produksi agar tidak berlaku penipuan sendiri perlu memastikan tidak terjadi permasalahan seperti membuat," katanya.

Bagaimanapun, menurut Harun, dia menyedari pertambahan pelakon-pelakon lagak ngeri di Malaysia bersesuaian dengan perkembangan industri filem tanah air.

"Saya sedar ramai anak muda yang berminat untuk jadi pelakon lagak ngeri berikutan industri filem sudah banyak menerbitkan filem berunsur aksi. Saya rasa ia akan menjadi kerjaya yang lebih serius pada masa hadapan" katanya.

Oleh yang demikian, Seniman sentiasa membuka keahlian kepada mereka untuk menyertai Seniman agar nasib pelagak-pelagak ngeri di Malaysia boleh terbela apabila persatuan itu turut menyediakan khidmat peguam dan caruman insurans yang dapat membantu mereka sekiranya berlaku masalah.

google: aksi ngeri, foto aksi ngeri, gambar aksi ngeri, aksi ngeri terbaru, video aksi ngeri, latihan aksi ngeri, terkini aksi ngeri, terbaru aksi ngeri, pelakon aksi ngeri, tempat belajar aksi ngeri

Prema Yin Takut Jadi Isteri

Posted: 15 Nov 2010 11:15 PM PST


MASALAH dalam rumah tangga yang berlaku terhadap segelintir artis sehingga ada yang bercerai-berai membuatkan penyanyi genre pop rock, Prema Yin, turut mengalami perasaan takut sekiranya perkara itu terjadi dalam hidupnya apabila dia berkahwin suatu hari nanti.

Walaupun belum bersedia untuk bergelar isteri orang, Prema percaya, untuk mengharungi sebuah perkahwinan bukanlah sesuatu yang mudah. Malah setiap pasangan itu perlu bersikap tolak ansur bagi mengekalkan kebahagiaan dalam berumah tangga.

"Saya merasakan mengambil keputusan untuk mendirikan rumah tangga bukanlah sesuatu kerja yang mudah malah ia boleh jadi mimpi ngeri sekiranya perkahwinan itu tidak berkekalan.

"Apabila keadaan jadi begini, saya pun takut juga nak kahwin walaupun saya sebenarnya belum ada perancangan lagi ke arah itu," katanya ketika diminta mengulas mengenai kes cerai yang semakin menjadi-jadi.

Tambah Prema, setiap pasangan juga perlu mempercayai antara satu sama lain dan tidak terlalu terikut-ikut dengan budaya Barat yang terlalu terbuka dalam sesebuah kehidupan.

Malah, baik suami mahupun isteri, kedua-dua mereka perlu membina mahligai perkahwinan mereka bersama dan jika salah seorang mengabaikannya, rumah tangga pasti akan porak-peranda.

"Walaupun saya hidup dengan gaya moden, saya masih mengekalkan ciri-ciri budaya Timur dalam kehidupan harian saya. Begitu juga dalam perkahwinan, sudah pasti saya mengambilnya sebagai keputusan yang serius dan bersedia untuk mengharungi segala dugaan tanpa melatah.

"Agak sukar untuk saya bercakap mengenai masyarakat kita di zaman ini. Cuma kita perlu mengingatkan diri agar tidak terlalu mengikut gaya orang Barat yang banyak mempengaruhi hidup kita," tegasnya yang popular dengan lagunya, Eyo Eyo.


Jelajah Asia

Mengenai karier nyanyian Prema, dia bersyukur kerana mendapat perhatian di luar negara berbekalkan lagu-lagu daripada album pertamanya, Eyo Eyo.

Tidak pernah kecewa dengan publisiti yang kurang diraih di negara sendiri, Prema menganggap tuahnya belum tiba untuk dikenali di Malaysia.

Menurut Prema, dia tidak sangka tahun ini memberikannya satu peluang besar apabila dia berpeluang mengadakan persembahan di Singapura dan menjelajah di beberapa lokasi di Jepun.

"Saya seorang yang tidak mudah putus asa. Tidak popular di negara sendiri tidak bermakna karier kita musnah. Saya selalu mengingatkan diri sendiri bahawa saya masih baru di bidang muzik tempatan.

"Justeru, saya gembira dengan pencapaian yang dimiliki dalam masa tidak sampai dua tahun. Saya percaya, nama saya pasti akan terpahat dalam ingatan peminat muzik tempatan suatu hari nanti. Tambah pula single terbaru saya yang berjudul Blow My Mind sudah mula dimainkan di beberapa stesen radio.

"Mengadakan persembahan di luar negara adalah satu impian saya sejak kecil lagi dan bila diberi peluang untuk mewakili Malaysia di beberapa negara Asia, saya berasa seronok sangat. Apa-apa pun, saya akan pastikan saya tidak akan lupa asal usul saya," tegas penyanyi berusia 26 tahun itu.

Tambah Prema, dia juga memiliki sebuah kumpulan muzik iaitu Mon9 yang sering mengiringinya untuk mengadakan setiap persembahan yang diadakan.

Walaupun masih baru dalam bidang muzik, Prema akui bukan mudah untuk dia bertapak menjadi seorang penyanyi yang dikenali.Katanya, sejak album pertamanya dilancarkan pada Ogos tahun lalu, lagu-lagunya seperti tidak diendahkan langsung oleh masyarakat umum.

"Saya rasa seperti lagu-lagu saya langsung tidak dihargai. Tapi saya cuba berfikiran positif untuk tidak memikirkan mengenang nasib saya ini sebaliknya saya berusaha dengan cara lain agar nama Prema Yin lebih dikenali," tegasnya.

google: prema yin, prema yin facebook, prema yin blog, prema yin twitter, prema yin myspace, prema yin wiki, prema yin biodata, prema yin biography, prema yin 2010, kisah prema yin

google: prema yin, prema yin facebook, prema yin blog, prema yin twitter, prema yin myspace, prema yin biodata, prema yin biography, prema yin wiki, prema yin 2010, prema yin seksi, prema yin hot, prema yin bogel, buah dada prema yin, prema yin bogel, prema yin separuh bogel, prema yin album baru, prema yin single terbaru, prema yin mp3 download, lagu baru prema yin

Muzzy Pinjam Nama Noh Hujan

Posted: 15 Nov 2010 07:33 PM PST


ORANG baru yang bergelar Muzzy ini masih terlalu asing di kalangan penggemar muzik tanah air. Mungkin dari sisi lain, laluan untuknya membina nama tidak sesukar pendatang baru yang lain kerana adik kandungnya iaitu Noh (Hujan) sudah punya aura tersendiri di kalangan peminat.

Bagaimanapun, mahu tidak mahu, dia mengakui tidak boleh lari daripada dikaitkan dengan adiknya itu. Biarpun ia kedengaran begitu klise, Muzzy sebenarnya tidak kisah meminjam jenama si adik demi untuk membina tapak di persada muzik.

Cuma, sebolehnya dia lebih senang jika kehadirannya ini direstui menerusi perjuangan yang didukungnya, bukan kerana populariti si adik semata-mata.

"Apa yang hendak dikisahkan pun jika orang menganggap saya menumpang populariti Noh untuk dikenali ramai jika itu adalah hakikatnya. Saya harus akur kerana Noh terlebih dahulu menembusi bidang ini.

"Cuma adalah lebih baik jika orang menyedari kehadiran saya menerusi perjuangan muzik yang saya tampilkan dan bukan bergantung kepada perkaitan itu semata-mata," tuturnya.

Tambah Muzzy, perjuangan muzik yang bagai sudah sebati dalam darah dagingnya itu adalah berbeza dan segar daripada mana-mana muzik yang pernah ditawarkan oleh mana-mana penyanyi sedia ada.

Bukan mahu menongkat langit, sebaliknya pengalaman sepanjang 11 tahun menyanyi di serata kelab dan pengamatannya terhadap arus muzik di Malaysia ini membuahkan keyakinan bahawa kehadirannya ini bukan sekadar ingin menambahkan angka penyanyi tanah air tetapi menghidangkan wadah muzik yang berbeza.

"Sepanjang menyanyi di pelbagai kelab, saya mendalami ilmu muzik dan mengamati perkembangan muzik di Malaysia.

"Jika sekadar ingin bergelar penyanyi, mungkin saya sudah lama menjadi penyanyi sebelum Noh muncul dengan Hujan lagi.

Namun, saya ingin tampil sebagai penyanyi yang berbeza menerusi impak muzik yang belum ditawarkan di Malaysia. Sebab itulah saya bermula agak lewat dalam bidang nyanyian," katanya.

Ujar Muzzy lagi, kelainan yang akan ditawarkan adalah kemampuannya untuk menyanyi secara langsung dalam durasi yang panjang berdasarkan pengalamannya menyanyi di kelab selama ini.

Justeru itu, sebagai orang baru Muzzy sebenarnya tidak sabar untuk memperdagangkan muziknya.

Sebagai pertaruhan sulung, penyanyi yang turut berkebolehan bermain instrumen dan menggubah lagu ini bakal tampil dengan album penuh berjudul Destinasiku dalam sedikit masa lagi.

Mempertaruhkan tiga lagu pengenalan iaitu Hingga Akhir Nafasku, Destinasiku dan Ingin Sekali Aku, tawaran muzik Muzzy yang menjurus kepada jalur punk rock ini sememangnya berbeza daripada perjuangan Noh.

google: muzzy, muzzy blog, muzzy twitter, muzzy myspace, muzzy facebook, album baru muzzy, single terbaru muzzy, lagu baru muzzy, lirik muzzy, lyrics muzzy, muzzy biodata, muzzy biography, muzzy 2010