Adsense

Khamis, 7 Oktober 2010

borak kosong

borak kosong


Sayang anak payudara di seterika sampai leper

Posted: 07 Oct 2010 08:12 PM PDT

Tidak pernah dibayangkan di benak kita kalau seorang ibu akan menyetrika payudara anak nya setiap hari sampai leper dengan alasan untuk melindungi anak tersebut. Akan tetapi hal ini merupakank kejadian yang banyak dilakukan oleh ibu-ibu kepada remaja di Cameroon, Afrika.


Caroline Nkeih dengan spatulanya yang dibakar dan dipakai untuk menyetrika payudara anaknya

Walaupun tidak umumkan kepada oramg awam, tetapi banyak sekali kejadian payudara-payudara remaja wanita di Afrika  di seterika oleh ibunya sendiri. Payudara mereka di seterika setiap malam atau bahkan dua kali sehari dengan spatula (kayu belati), palu, batu, dan sejenisnya yang telah dipanaskan diatas arang, sampai payudara nya hilang dan menjadi rata.


 Ibu yang sedang membakar batunya sebelum di seterika ke payudara anaknya

Beberapa remaja wanita tersebut mengenakan pengikat agar payudara anak mereka tidak membesar . Yang lebih mengerikan lagi, payudara-payudara mereka itu diseterika oleh ibu kandung mereka sendiri. Alasan ibu-ibu itu membuat begitu kepada payudara anakanya adalah agar anak-anaknya tidak menarik perhatian para laki-laki sehingga mereka akan terhindar dari di perkosa dan hamil di usia remaja. Bahkan menurut Caroline Nkeih, seorang ibu yang sanggup  menyetrika payudara anaknya.Hal ini dilakukan kerana kasih sayang  terhadap anak nya. Akibat kejadian ada keluarganya yang hamil pada usia 12 tahun menyebabkan dia menyetrika payudara anaknya, Endam,ketikat dia berusia 10 tahun.


Alat-alat yang digunakan untuk menyetrika anak-anak remaja tersebut

Di Cameroon,  40 % penduduknya adalah remaja berusia dibawah 14 tahun dan banyak sekali kejadian yang melanggar hak asasi manusia di negara tersebut. Termasuk didalamnya diskriminasi terhadap wanita, memperkerjakan anak dibawah umur, dan perdagangan manusia terutama anak kecil. Kekerasan Dalam Rumah Tangga (KDRT) sudah menjadi kebiasaan di sana.


 Payudara yang gepeng setelah disetrika berkali-kali

Kejadian menyeteriak payudara adalah rahsia antara ibu dan anak.Mereka saling berahsia tentang kelakuan ini.

UNFPA bekerja sama dengan organisasi bukan kerajaan di Cameroon, untuk memperkenalkan undang-undang seks kepada para remaja dan orang tuanya. Sekaligus mereka juga berusaha mengusulkan peraturan untuk mengenakan hukuman 10- tahun penjara terhadap pelaku penyetrikaan payudara ini.

United Nations Population Fund [UNFPA] sebuah organisasi di Amerika melaporkan bahawa kejadian ini meningkat menjadi 24 % di Camerron dari usia mula dari umur 9 tahun. Dari kajian yang mereka lakukan, sekitar 4 juta remaja sudah di seterika payudaranya di usia dini.

Wartawan Wahington Post, Amerika, pernah melihat seorang anak kecil di jalan yang mempunyai bekas luka di sekitar payudara. Dia pun lalu berbicara dengan beberapa wanita dewasa setempat, dan mereka mengakui bahawa kejadian penyetrikaan payudara adalah suatu hal yang biasa. Hal ini dilakukan untuk melindungi anak remaja tersebut dari perkosaan, penyakit AIDS, dan sebagainya.

bk-manusia semakin pelik

4 Orang kanak-kanak yang berkerjaya

Posted: 07 Oct 2010 07:01 PM PDT


Elaina Smith : Penyampai radio di Usia 7 tahun

Dalam usianya yang 7 tahun, Elaina telah menjadi penyampai radio dengan pendengar yang jumlahnya melebihi umurnya. Elaina banyak memberikan solusi tentang percintaan kepada para pendengarnya. Bagaimana caranya memutuskan  dan bagaimana caranya untuk membina hubungan yang harmonis dengan pasangan.


Cleopatra Stratan : Penyanyi berusia 3 tahun dengan gaji 1000 Frank untuk satu lagu

Lahir Pada 6 Oktober 2002 di Chisinau. Dia telah mencatat sejarah di industri musik sebagai seorang penyanyi dengan albumnya tahun 2006 La vĂ¢rsta de trei ani, pada usia 3 tahun. Dia mencatat rekod sebagai seorang artis cilik yang tampil di atas pentas dengan ribuan penonton. Dia juga menerima penghargaan MTV Award dalam artis termuda yang telah mencatat #1 Hit.



Aelita Andre : Pelukis di usia 2 tahun

Anak kelahiran Australia ini baru berumur dua tahun sudah menunjukkan kualitinya sebagai kanak-kanak yang pintar, ia memiliki sebuah galeri pertunjukkan untuk karya-karya abstraknya. Pada mulanya Mark Jamieson, direktor dari Brunswick Street Gallery di Melbourne's Fitzroy tertarik melihat sebuah foto lukisan dari Aelita Andre, dan dia menginginkannya bergabung dalam kumpulannya kerana bakat lukisannya itu. Ketika undangan telah dibuat, ia baru menyedari bahawa Aelita adalah kanak-kanak yang masih berumur 22 bulan. Namun ia tetap meneruskan pertunjukannya itu.


Akrit Jaswal : Dokter bedah usia 7 tahun

Jolokan "anak terpandai di dunia" telah melekat pada Akrit Jaswal, seorang kanak-kanak dari India. Ia mengejutkan dunia ketika pada umur 7 tahun melakukan pembedahan pada seorang gadis di tempatnya.

Gadis itu menderita luka bakar di tangannya hingga tangannya tidak dapat dibuka, dan Jaswal pun melakukan pembedahan hingga jemari gadis itu  terbuka seperti sedia kala. Saat ini ia tercatat sebagai doktor paling muda di dunia. Ia diterima masuk ke universiti pada usia 11 tahun.

Budak yang tidak boleh lagi menutup matanya

Posted: 07 Oct 2010 06:30 PM PDT


Veronica budak perempuan yang tidak boleh lagi menutup matanya kerana bencana nuklear Chernobyl.
 Bencana ini membuat kesedihan bagi keluarga dan teman-temannya. Doktor mengatakan dia mempunyai penyakit kanser  dan jika tidak dibedah, dia akhirnya akan mati. Dia tidak dapat lagi memejamkan mata, matanya selalu kering dan bengkak.

Facebook umum perkhidmatan baru

Posted: 07 Oct 2010 05:32 PM PDT

PALO ALTO - Rangkaian sosial Facebook dilengkapi dengan perkhidmatan terbaru yang memberikan pengguna lebih banyak kawalan maklumat.

Pengumuman tersebut dibuat oleh Ketua Pegawai Eksekutif Facebook, Mark Zuckerberg di ibu pejabat rangkaian sosial itu di sini.

Perkhidmatan terbaru itu membolehkan pengguna-pengguna memuat turun semua maklumat mereka di Facebook ke komputer peribadi.

Rangkaian sosial itu turut membenarkan 500 juta anggota Facebook untuk menempatkan rakan mereka dalam pelbagai kategori seperti keluarga, jiran, pekerjaan, pasukan sukan dan kolej.

Pengguna-pengguna itu boleh memilih rakan yang boleh berkongsi maklumat dengan mereka.-kosmo online





Beginilah keadaan bila dunia tanpa kenderaan

Posted: 07 Oct 2010 05:00 PM PDT

Agaknya beginilah keadaan bila dunia tanpa kenderaan...







Anak dimanjakan dengan TV 98 INCI

Posted: 07 Oct 2010 10:01 AM PDT

Jika ibu yang menyayangi anaknya itu adalah hal yang sangat wajar. Tetapi jika sudah memanjakan seorang anak melebihi dari apa yang sepatutnya, rasanya sudah terlampau. Jika kita lihat ramai orang yang masih kekurangan ,hidup dalam kemiskinan, ada seorang ibu yang bernama Patti Deni begitu memanjakan anaknya melebihi batas normal kasih sayang seorang ibu kepada anak.
Bayangkan , anaknya dimanjakan dengan sebuah TV. Apakah itu salah?
Tentu saja tidak. Tetapi ukuran TVNYA 98 INCI? Dia membelikan tv 98 inci yang diletakkan di atas siling bilik tidur anaknya. Walaupun dia mampu tapi pada kita ini satu pembaziran.





Bagaimana jika cacing dijadikan binatang peliharaan?

Posted: 07 Oct 2010 09:01 AM PDT

Beginilah agaknya jika cacing dijadikan binatang peliharaan...

 Tidur bersama...

 Mandi bersama..

 Makan bersama..

Bermain bersama....


Akibat mencangkung di atas tandas duduk

Posted: 07 Oct 2010 08:05 AM PDT

Masih terdapat orang ramai yang mencangkung di atas mangkuk tandas duduk.
Ini kerana cuba untuk mengelakkan terkena kotoran...tetapi awas
inilah keadaan kecederaan akibat tergelincir....




Guru dan murid berbogel didalam kelas

Posted: 07 Oct 2010 07:21 AM PDT

Bagaimanakah keadaannya jika guru dan murid berbogel didalam kelas?

Jika keadaan ini memang berlaku....memang manusia 
semakin rosak fikirannya...


Bila lelaki cuba berfesyen untuk mengalahkan wanita

Posted: 07 Oct 2010 04:05 AM PDT

Makin hancur dunia jika lelaki cuba untuk berfesyen untuk mengalahkan wanita..
cuba kita perhatikan..








Bila komputer menguasai hidup

Posted: 07 Oct 2010 02:30 AM PDT

Photobucket

Mouse logitech terbaru...wow

Posted: 07 Oct 2010 01:30 AM PDT


INI BARU DI KATAKAN MOUSE