Adsense

Khamis, 17 Jun 2010

borak kosong

borak kosong


Budak terperangkap dalam lubang bawah tanah selama 3 jam

Posted: 17 Jun 2010 11:16 AM PDT

Aaron Walsh terperangkap dalam  lubang bawah tanah yang sedalam 10 kaki dan hanya dapat di selamat selepas 3 jam kerana jeritannya didengar oleh jirannya.Jiran itu cuba menyelamatkannya tetapi tidak berjaya .
Mereka kemudiannya memanggil pihak bomba dan hanya dengam bantuan bomba dia dapat diselamat selepas 3 jam terperangkap.

Sara buat Sepanyol Kalah?

Posted: 17 Jun 2010 10:38 AM PDT

Sara Carbonero ialah teman wanita penjaga gol Sepanyol Iker Casilllias,Dia bekerja sebagai pengulas sukan dan World cup ini bukan hanya bertindak sebagai pengulas tetapi turut menemani Iker.Saksi mendakwa Sara BERADA betul -betul berhampiran gol ketika membuat ulasan sebelum perlawanan.
Ramai peminat Sepanyaol melihat kejadian itu merasa marah dan mengatakan kerana Sara Sepanyol Tewas.

Wanita penghidap kanser mati selepas melihat lelaki memukulnya dipenjara

Posted: 17 Jun 2010 09:55 AM PDT

Seorang nenek yang menghidap kanser sanggup menahan penyakitnya semata-mata mahu melihat lelaki yang memukulnya dengan sebatang besi dipenjara.Mair Corbett 78thn telah dipukul menggunakan sebatang besi oleh jirannya seorang penagih dadah yang berusia 28 tahun. 
Dia memberitahu cucunya dia tidak aman selagi budak yang  memukulnya itu tidak dipenjara.Cucu merasa 
sedih dan berharap neneknya mati dalam keadaan aman.
Akhirnya wanita itu seperti telah ditunaikan hajat,budak itu telah di hukum penjara selama 10 tahun.Selepas 6 hari lelaki itu dihukum wanita itu pun meninggal dunia.









                                                               
                                                                                           gambar lelaki yang memukulnya

kerana cemburu bakar teman lelaki

Posted: 17 Jun 2010 09:01 AM PDT

Kerana marah dan cemburu seorang wanita sanggup membakar teman lelakinya
.Teman lelaki yang dibakar mengalami keceraaan teruk dan meningal dunia selepas 4 hari menerima rawatan.
Dia telah didapati bersalah dan telah di penjarakan.Dia dalam keadaan mabuk  ketika melakukan perbuatan itu.

6 MAKHLUK CIPTAAN ALLAH

Posted: 17 Jun 2010 06:38 AM PDT

MALAIKAT
  • Dari nur(cahaya)menerangi /mengawasi manusia
IBLIS
  • Dari nar(api),sifatnya merosak,merupakan musuh manusia
JIN
  • Dari asap yang beracun,sifatnya memabukkan,merupakan pengoda dan juga membantu manusia
TUMBUHAN
  • Hanya mempunyai naluri,berfaedah untuk keperluan manusia
  • Syawat dan marah,berfaedah untuk kepentingan manusia
MANUSIA
  • Sebagai pengatur alam,pengurus dunia (khalifah)

Wanita Haid Dan Al Quran

Posted: 17 Jun 2010 05:42 AM PDT

Secara umumnya wanita yang sedang haid atau wanita dan lelaki dalam keadaan junub ditegah memegang kitab suci Al Quran.Walaubagaimanapun mereka dibenarkan membawa kitab suci itu apabila disimpan di dalam beg yang boleh menghalang mereka bersentuhan secara lansung dengan kitab.
Para fuqaha (ahli fikah) hanya  membenarkan seseorang yang berada dalam keadaan junub atau haid memegang Al Quran atas tujuan seperti menjaganya daripada terjatuh atau menyelamatkan dari niat buruk orang lain atau memeliharanya dari kebakaran,kemusnahan atau apa -apa yang seumpamanya.

Piramid

Posted: 17 Jun 2010 03:04 AM PDT

Piramid adalah satu binaan yang begitu terperinci dan sangat mengagumkan sehingga digelar sebagai salah satu daripada tujuh keajaiban dunia . la dibina pada zaman Firaun yang mana tiada manusia atau pakar binaan lain yang boleh mencipta binaan sepertinya . Piramid adalah lambang teknologi yang memerlukan perincian dan kepakaran yang sangat tinggi dalam pembinaannya . la berbentuk tiga segi , bertapakkan empat segi dan setiap penjuru mewakili empat arah angin dengan ukuran yang sangat tepat dan teliti . Tapaknya dikatakan adalah satu -satunya tapak binaan yang paling rata di atas muka bumi ini.

kejap9

Posted: 17 Jun 2010 01:48 AM PDT

Daripada Abdullah r.a bahawa Rasulullah SAW bersabda
"Tidak boleh irihati melainkan dalam dua hal
1.Seseoarang yang di berikan Allah harta dan di beri kekuatan
untuk mempergunakan harta itu di jalan yang benar
2.Seorang lagi diberi Allah hikmat (pengetahuan dalam) dan
dengan hikmat itu dia memutuskan perkara serta 
diajarkannya," (Shahih Bukhari )


Anak kucing dua muka

Posted: 17 Jun 2010 12:34 AM PDT

Seekor anak kucing yang gelar "Two Face"hanya mempunyai 50% sahaja untuk hidup.Anak kucing ini telah dibawa keklinik oleh pemiliknya kerana ibunya enggan menjaga dan menyusukannya .

Apabila Nafsu TIDAK Dikawal

Posted: 16 Jun 2010 10:32 PM PDT

Setiap manusia mempunyai naluri yang berbeza-beza sentiasa berubah -ubah.Perubahan kadang kala mengikut kedudukan ,status,,kekayaan dan sebagainnya.Makin tinggi martabatnya makin tinggi nafsunya begitu juga sebaliknya.
Nafsu yang tidak dapat di kawal dengan bijak akan merosakkan diri sendiri.Kebijaksanaan mengawal perasaan kunci kepada pertahanan diri.Jika pandai mengawal diri datanglah apa saja godaan pasti akan dapat menangani.
Begitu juga sebaliknya jika nafsu tidak dapat dikawal oleh fikiran yang waras.Perasaan cepat mengalah pada godaan adalah satu langkah kepada perkara negatif.
Oleh itu sebagai manusia yang di berikan fikiran yang waras seandainnya anda berada dipersimpangan mintalah pertunjuk Allh SWT.Jadilah manusia yang sentiasa mengaku salah dan menyesal apabila melakukan sesuatu yang didorong oleh nafsu.Jalan yang terbaik ialah bertaubat dan meminta ampun dari Allah SWT.

Panggilan Bos Untuk Ketua Kurang Sopan

Posted: 16 Jun 2010 08:35 PM PDT

Panggilan BOS kepada ketua sebenarnya tidak menunjukkan rasa hormat kepada individu berkenaan sebaliknya ia amalan kurang sopan yang bertentangan dengan budaya Melayu.
"Panggilan bos adalah perkataan main -main yang sebenarnya tiada langsung erti hormat seperti yang di gunakan dalam lakonan Allahyarham Tan Sri P.Ramlee untuk bergurau dengan ketuanya," kata Penasihat Persatuan Pendidik Bahasa Melayu Malaysia (PPBMM) Prof Emeritus Abdullah Hasaan.
Beliau terpanggil  untuk menyuarakan pekara itu kerana penggunaanya semakin meluas dan di gunakan  pelbagai golongan termasuk menteri.
Panggilan lebih manis atau berbudi bahasa sekiranya panggilan itu di tukarkan  dengan menggunakan panggilan TUAN untuk ketua lelaki dan PUAN untuk ketua perempuan.
laporan : BERNAMA

Pemilik ular kepala wanita di tangkap

Posted: 16 Jun 2010 06:56 PM PDT

Seorang petani Zamroji pemilik ular kepala wanita telah di tangkap kerana ular itu adalah palsu.Kepala ular itu sebenarnya kepala kelawar yang telah di cantumkan dengan badan ular dan rambutnya pula bulu kuda dilekatakan pada kulit kepala kelawar itu supaya mirip wajah wanita.
Dia yang telah ditangkap oleh pihak polis telah mengaku memperolehi  ular tersebut daripada seorang lelaki yang dikenalinya sebagai Cipto.Ujian makamal oleh sebuah agensi perlindugann perhutanan mengesahkan bahawa ular kepala wanita itu adalah tipu dan palsu.

laporan : kosmo.online

Nenek 11 cucu di cekup khalwat

Posted: 16 Jun 2010 06:00 PM PDT

Seorang nenek 47 tahun mempunyai 11 orang cucu sanggup datang dari Medan Indonesia semata -mata hendak berjumpa dengan kekasihnya seorang warga Pakistan yang berumur 55 tahun.Dia mengenali lelaki Pakistan sejak setahun yang lalu di sebuah restoran di Kuala Lumpur telah di cekup di sebuah hotel murah bersebelahan Masjid Zahir oleh sepasukan anggota Jabatan Agama Islam Kedah semalam.

Mandi Asid

Posted: 16 Jun 2010 05:26 PM PDT

Seorang penoreh getah mungkin bakal menderita seumur hidup kerana di simbah asid dan juga ditetak di kedua-dua belah tangan oleh suaminya seorang kaki botol.Suaminya yang juga panas baran menuduh dia berlaku curang.
P Kaliyammah 22 thn sempat melaikan diri kerumah kakanya setalah di simbah asid ,dia di kejar oeh suaminya yang berusia 32 thn menggunakan parang.Dia telah di selamatkan oleh kakaknya serta orang ramai yang melihat kejadian kemudian dia telah di hantar ke hospital.
 

Adap Berjalan

Posted: 16 Jun 2010 02:01 PM PDT

  • Berniat keluar dari rumah kerana Allah SWT untuk menuntut ilmu,ziarah bagi menyambung tali silahturrahim atau tujuan lain yang harus
  • Berjalan dengan tenang tapi pantas
  • Berjalandengan tujuan tertentu

  • Tundukkan pandangan daripada melihat perkara yang haram

  • Elakkan duduk atau melepak tanpa sebarang tujuan yang jelas dan syarak

  • Memberi slam kepada semua orang Islam yang di temui

  • Membantu orang yang memerlukan pertolongan seperti orang buta,orang tua dan sebagainya

  • Jangan berjalan dengan sombong