Adsense

Ahad, 11 Mac 2012

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Zain ditakuti wanita

Posted:

Zain ditakuti wanita

Oleh KHADIJAH IBRAHIM
khadijah.ibrahim@utusan.com.my
Gambar ABDUL NAZIR MOHAMED


SERONOK menyertai latihan khidmat negara.


BOLEH dikira dengan jari berapa kerat sahaja berita tentang Zain Saidin yang tiada kaitan dengan pelakon Rozita Che Wan. Selebihnya berita yang terpampang di dada akhbar pasti tidak lari daripada gosip antara mereka berdua.

Nama Zain dan Rozita seperti tidak dapat dipisahkan sejak timbul cerita tentang keakraban mereka awal tahun lepas, biarpun gosip bermula dengan cerita cinta antara aktres itu dengan juara Akademi Fantasia musim tujuh, Shahir.

Kini nama Shahir tidak lagi dikaitkan dengan ibu tunggal itu, sebaliknya nama Zain pula yang terus diperkatakan, seolah-olah mereka benar-benar bercinta.

Zain ketika ditemui di lokasi drama bersiri Friday I'm In Love di Damansara Perdana baru-baru ini tidak pun melatah apabila soalan peribadi diaju.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 petang untuk artikel penuh.

'Joyah' muncul kembali dalam Opah?

Posted:

'Joyah' muncul kembali dalam Opah?

Oleh AIDA RIZMARIZA KAMARUDDIN
Gambar SAFRIZAL AZMI


TERAJU utama filem Opah musim terbaru, Hairi Othman dan Sharifah Nadia.


PENEKANAN kepada nilai-nilai masyarakat merupakan kekuatan kepada drama bersiri Opah yang pernah menjadi kegemaran penonton Radio Televisyen Malaysia RTM TV1 pada awal 80-an.

Bagaimanapun perginya pelakon utama drama itu, Allahyarham Zaiton Hussien yang melakonkan watak Opah pada ketika itu menyebabkan drama bersiri ini terpaksa dihentikan pada awal tahun 2000.

Jalinan yang kuat antara watak Opah yang terkenal 80-an ini dengan penonton menyebabkan timbul kesukaran buat pihak RTM untuk meneruskan drama bersiri ini dengan watak baru pada ketika itu.

Bagaimanapun selepas 12 tahun, Opah kini kembali dengan nafas baru. Dan bagi meneruskan drama berbentuk kekeluargaan ini tentunya ada kelainan yang diberikan Opah untuk musim terbarunya.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 petang untuk artikel penuh.