Adsense

Khamis, 15 Mac 2012

Sensasi

Sensasi


Kisah Benar yang mengharukan: Nenek tua yang mencuri Ubi Kayu

Posted: 15 Mar 2012 08:59 AM PDT


Sangat mengharukan, seorang hakim bernama Marzuki di Mahkamah Indonesia berasa sebak dengan penerangan pesalah seorang nenek tua yang mengaku salah mencuri ubi kayu.

Di ruang mahkamah pengadilan, seorang hakim duduk termenung menyemak pertuduhan kepada seorang nenek yang dituduh mencuri ubi kayu. Nenek itu merayu bahawa hidupnya miskin, anak lelakinya sakit, dan cucunya kelaparan. Namun pengurus ladang tuan punya ladang ubi tersebut tetap dengan tuntutannya supaya menjadi iktibar kepada orang lain.

Hakim menghela nafas dan berkata, "Maafkan saya, bu", katanya sambil memandang nenek itu.

"Saya tidak dapat membuat pengecualian undang-undang, undang-undang tetap undang-undang, jadi anda harus dihukum. Saya mendenda anda Rp 1 juta (lebih kurang RM350) dan jika anda tidak mampu bayar maka anda harus masuk penjara 2.5 tahun, seperti tuntutan undang-undang".

Nenek itu tertunduk lesu. Namun tiba-tiba hakim menbuka topi hakimnya, membuka dompetnya kemudian mengambil & memasukkan wang Rp 1 juta ke topinya serta berkata kepada hadirin yang berada di ruang mahkamah.

'Saya atas nama pengadilan, juga menjatuhkan denda kepada setiap orang yang hadir di ruang mahkamah ini, sebesar Rp 50 ribu (lebih kurang RM17), kerana menetap di bandar ini, dan membiarkan seseorang kelaparan sehingga terpaksa mencuri untuk memberi makan cucunya.

"Saudara pendaftar, tolong kumpulkan denda dalam topi saya ini lalu berikan semuanya kepada yang tertuduh."

Sebelum tukul diketuk nenek itu telah mendapatkan sumbangan wang sebanyak Rp 3.5 juta dan sebahagian telah dibayar kepada mahkamah untuk membayar dendanya, setelah itu dia pulang dengan wajah gembira dan terharu dengan membawa baki wang termasuk wang Rp 50 ribu yang dibayar oleh pengurus ladang yang mendakwanya..

Kisah ini sungguh menarik dan boleh di share untuk menjadi contoh kepada penegak undang-undang di Malaysia agar bekerja menggunakan hati nurani dan mencontohi hakim Marzuki yang berhati mulia ini.

Zarina Anjoulie Lavocah bakal berkahwin dengan suami orang untuk tamatkan kontroversi

Posted: 15 Mar 2012 08:53 AM PDT

Zarina Anjoulie ,yang diberi jolokan sebagai Angelina Jolie Malaysia oleh entah sape..(mmg tak same lgsung dgn Angelina Jolie) yang sering dilanda kontroversi kerana selalu "cakap lepas", laser dan suka cari gaduh dengan rakan artis dan rakan tak artis, dan gambar panas miliknya..kini ingin menamatkan kontroversi dengan berkahwin ..

Zarina berharap selepas melangsungkan perkahwinannya nanti, hidupnya akan lebih aman dan sekaligus menamatkan segala tohmahan yang dilemparkan kepadanya selama ini.

"Saya ingin cepat bernikah kerana itulah jalan terbaik. Saya harap dengan keputusan ini, saya tidak akan lagi dikaitkan dengan kontroversi yang boleh mengaibkan saya.

"Jika selepas bergelar isteri masih ada yang ingin bercerita buruk tentang saya terutamanya berkaitan dengan mana-mana lelaki, saya tidak tahu hendak kata apa lagi," kata Zarina.

Aktres seksi berusia 25 tahun ini turut mengakui bakal melangsungkan perkahwinan dengan suami orang dan akan bermadu tetapi enggan mendedahkan identitinya bagi mengelak daripada menjadi bahan fitnah mereka yang tidak berpuas hati dengannya.

"Walaupun benar dia suami orang, sekurang-kurangnya kami membuat keputusan yang betul. Lebih baik saya menjadi isteri kedua, ketiga mahu pun keempat. Asalkan apa yang kami lakukan kelak halal di sisi agama.

"Dibandingkan dengan orang bujang bercinta sakan sehingga melakukan perkara di luar batasan, lebih besar dosanya. Keputusan yang diambil ini sepatutnya mendapat restu ramai dan doakan yang baik-baik sahaja buat kami berdua," ujarnya lagi.

Awal Ashari tak mahu Wedding of The Year Scha anggun memakai busana pengantin

Posted: 15 Mar 2012 08:43 AM PDT

Wah gitu,semenjak perkahwinan Norman Hakim dan Memey dikutuk chef wan secara kaw kaw sebab ditaja sepenuhnya sehingga kata chef wan mcm majlis iklan untuk Rafflesia,kini semua artis lain dah mula mengurangkan penajaan semasa majlis kahwin..

Elok lah tue..guna duit sendiri utk majlis kahwin kalau mampu rasanya lebih puas hati.
Scha dan Awal memang loving couple,happy dan ceria bersama..tak sabar nak tengok mereka kahwin..

Awal tak mahu Wedding of The Year?

"Tarikhnya sudah ada. Tapi saya tidak boleh umumkan lagi kerana menghormati pihak keluarga. Bukan sebelah pihak saya sahaja, tetapi di sebelah pihak Scha juga. Kami akan adakan sidang media untuk buat pengumuman tentang majlis itu dan harap pihak media serta peminat memahami situasi kami. Apa yang boleh saya katakan, majlis perkahwinan kami akan berlangsung dalam tahun ini juga," ujar Awal bersungguh-sungguh.

Dalam masa yang sama, Awal juga memberitahu dia dan Scha kini sedang sibuk membuat persiapan untuk majlis bersejarah itu.

"Sekarang ini persiapan sudah siap 60 peratus. Tapi kami belum sempat menempah baju perkahwinan kerana masing-masing sibuk dengan jadual penggambaran. Lagipun, saya dan Scha masih mencari-cari pereka fesyen yang sesuai. Memang ada yang mahu menaja, namun kami masih lagi memikirkannya.

Kalau boleh, kami tidak mahu terlalu bergantung kepada penajaan. Biarlah berpada-pada. Saya tidak mahu kerana mengejar penajaan, majlis pernikahan dan resepsi kami tidak seperti yang diimpikan. Kalau kami ini tidak kisah, memang kami bolot semua penajaan yang datang," ujar Awal yang tidak mahu masyakarat melabel perkahwinannya sebagai Wedding Of The Year.

"Saya dan Scha tidak bercadang untuk mengadakan majlis perkahwinan yang gilang-gemilang. Sebaliknya, kami hanya mahukan sebuah majlis yang biasa untuk kami berkongsi saat-saat indah bersama peminat dan juga pihak media yang banyak memberi sokongan," ujar Awal.

gambar kahwin scha al yahya

gambar kahwin scha al yahya
gambar kahwin scha al yahya
gambar kahwin scha al yahya
gambar kahwin scha al yahya
gambar kahwin scha al yahya
gambar kahwin scha al yahya
gambar kahwin scha al yahya
gambar kahwin scha al yahya
gambar kahwin scha al yahya
gambar kahwin scha al yahya
gambar kahwin scha al yahya


Video sangat comel: Bapa yang sangat penyabar

Posted: 15 Mar 2012 08:27 AM PDT



Anaknya memang comel,mcm teletubbies kecik..hehe..asyik kacau bapanya nak solat sampai memanjat-manjat badan bapanya..tp bapa nya sgt lah cool dan penyabar..

Video Comel: Kucing seronok diurut anak anjing

Posted: 15 Mar 2012 08:21 AM PDT



Hehe kelakar tengok muka kucing jepun nie...suka je dia bila puppy tue dok urut-urut tengkuknya..