Adsense

Selasa, 31 Januari 2012

borak kosong

borak kosong


Ular selamatkan nyawa orang yang merawatnya

Posted: 31 Jan 2012 09:30 PM PST

Seorang pemuda dari China mengaku menemukan dan merawat seekor ular yang sakit menjadi sihat dan kemudian  ular tersebut menyelamatkan keluarga dari bencana kebakaran dengan cara membangunkannya dari tidur.



Yu Feng dan Long Long


 Yu Feng, dari Fushun, di daerah Liaoning, China menemukan ular hitam yang sakit di luar rumahnya.Dia kemudiannya merawat ular tersebut dengan memberi ubat-ubatan herba dan dalam 20 hari  ular itu oun pulih.

Setelah sihat dia kemudiannya membebaskan ular itu disebuah pergunungan yang terletak satu kilometer dari rumahnya tetapi ular itu tetapa kembali.Dia cuba untuk melepaskan ular itu untuk kali kedua namun ular itu tetap juga kembali kerumahnya.

Dia memlihara ular itu dan menamakannya Long Long. Pada suatu malam Long Long telah mengejutkannya dari tidur dengan cara merayap di mukanya .Dia bangun tetapi kerana mengantuk dia tidur semula.

Long Long kemudiannya pergi ke tempat tidur ibunya dan menggunakan ekor untuk memadamkan kebakaran .Yu Feng yang terbangun kerana terbau benda terbakar mendapati selimut ibunya terbakar.Dia kemudian bergegas memadamkan kebakaran itu.

Seorang pakat reptilia ular setempat mengatakan , sebenarnya ular tidak memiliki kecerdasan untuk bertindak dengan cara ini - tetapi Yu percaya Long Long melakukan kebaikan tersebut, untuk membayar Feng kerana telah menyelamatkan dan merawat dirinya.


Perubahan wajah gadis cantik yang menggunakan heroin

Posted: 31 Jan 2012 09:15 PM PST


Vika Zavalina seorang yang sangat cantik di waktu remajanya.Akibat terpengaruh
dia menggunakan heroin.Ini wajah pada tahun 2004

Selepas setahun menggunakan heroin...

Pada tahun 2008 mula menjual heroin...

wajah pada Februari 2010



inilah wajahnya sekarang...
betapa heroin boleh menghancurkan keadaan hidup 
seseorang....

sumber : http://englishrussia.com

Kerana nak jadi wanita lelaki ini nekad potong kemaluan sendiri

Posted: 31 Jan 2012 09:00 PM PST

Hanya kerana keinginan yang begitu lama tidak kesampaian untuk merubah kelaminnya menjadi seorang wanita seorang transseksual  merasa kecewa.Selama 8 tahun menanti alat kelaminnya tidak berubah,dia akhirnya nekad dengan memotong alat kelamin lelaki yang dimilikinya. Berbekal sebungkus ubat anastesi (anti rasa sakit/bius) yang diperolehinya ,pemuda yang berusia 28 tahun bernama Zhang Heng tersebut memotong kemaluan dan buah zakar yang dimilikinya hingga putus.




Hasil perbuatan nekadnya tadi membuat Zhang yang berasal dari Changsia Daerah Hunan di China Selatan mengalami pendarahan hebat. Akhirnya hal tersebut diketahui  ibunya.Ibu yang merasa panik kemudian menelefon pihak ambulan yang membawanya ke hospital berhampiran.



Zhang terbaring di hospital menolak untuk diubati melainkan meminta doktor segera merubah kelaminnya.Setelah sampai di hospital dan di rawat oleh pasukan perubatan,yang memutuskan  untuk menjahit kembali kemaluannya yang terpotong agar boleh kembali seperti sedia kala. namun apa yang terjadi? Hal tersebut membuat Zhang berteriak menolak  dan  meminta  dilakukan pembedahan kelamin menjadi kelamin wanita.


Bagi Zhang lebih baik mati baginya kalau tetap menjadi lelaki Hanya ada satu kalimat mati atau menjadi wanita
Kejadian  ini membuat ibu Zhnag merasa seduh kerana dialah satu-atunya anak yang boleh memberi zuriat keturunanya.


sumber : ruang hati.com

Anda orang yang hebat jika mampu lihat gambar ini selama seminit

Posted: 31 Jan 2012 08:45 PM PST


Photobucket

lebih seminit..anda memang hebat.....apa pening!!!


Sebab kenapa bodyguard ini dipecat oleh seorang artis wanita

Posted: 31 Jan 2012 08:30 PM PST

Haifa Wehbe adalah seorang penyanyi terkenal di Lebanon.Setelah konsert berakhir peminatnya cuba menyerbunya. Melihat keadaan  ini, para bodyguard Haifa Wehbe bertindak cepat mengawal majikannya. Sayangnya, setelah kejadian tersebut, para bodyguard tersebut dipecat! Kenapa mereka dipecat? Jawabannya boleh anda lihat pada gambar-gambar berikut.





rupanya bodyguard ini mengambil kesempatan!!!

Akibat kegagalan pembedahan plastik artis ini kelihatan seperti 'monster'

Posted: 31 Jan 2012 08:15 PM PST

Artis ternama Finland ini melakukan bedah plastik dengan tujuan mengekalkan kecantikannya. Bukannya jadi cantik, namun bedah plastik telah mengubah wajahnya menjadi seperti "monster".






Melekat di belakang lori

Posted: 31 Jan 2012 08:00 PM PST

Ini gambar kemalangan yang membabitkan seorang pemuda
yang melekat di belakang lori....






Baju Renang Paling Seksi Di Dunia

Posted: 31 Jan 2012 07:45 PM PST

Hebat...menarik ...jenis pakai buang.Betul-betul seksi dibuat atau dicipta untuk mereka yang tidak membawa pakaian renang.Sangat sesuai untuk semua golongan tetapi terlampau seksi sangat.Sesiapa yang malu-malu tak boleh pakai pakaian renang ini. Tak caya sakasikan gambar ini......





Amacam seksi tak???

Awek seksi dari Afrika yang cuba mengoda

Posted: 31 Jan 2012 07:30 PM PST






seksi gitu......


Aksi gaduh pembantu kedai dengan pencuri

Posted: 31 Jan 2012 07:15 PM PST






Insiden Seluar Melorot Penyanyi Zheng Xi Yi Ketika Melakukan Aksi Akrobatik

Posted: 31 Jan 2012 07:00 PM PST

Penyanyi China Yumiko Zheng Xi Yi ini merancang ingin membuat konsert muzik yang menarik dengan menambahkan aksi akrobatik dalam konsertnya  tetapi malangnya seluarnya melorot.












dia menangis kerana rancanganya tidak berjaya....


Keluarga makan orang

Posted: 31 Jan 2012 06:45 PM PST

Satu keluarga ternyata menganut budaya pemakan manusia. Keluarga aneh ini berasal dari Republik Cheszkolovakia. Keluarga aneh yang  enam orang ini secara kejam membunuh dua orang remaja, memutilasi kemudian memakan mereka. Peristiwa ini sempat menggegarkan pada 2007 lalu.




Aksi keluarga Mauerova ini dilihat oleh tetangganya yang kebetulan memiliki cctv. Di luar dugaan gambar keluarga aneh  yang sedang melakukan aksi kejahatan, muncul dalam gambar di tv monitor  tetangganya. Mereka melaporkan hal ini ke polis yang langsung menyelongkar rumah keluarga pemakan manusia itu. Enam orang anggota keluarga Mauerova akhirnya di penjarakan.

Sanggup menyiksa diri hanya kerana wang

Posted: 31 Jan 2012 06:30 PM PST

Jenis-jenis orang yang sanggup menyiksa diri sendiri
hanya kerana wang dan nama....
Meraka juga mahu menunjukkan merekalah manusia yang kebal
daripada kesakitan...












Wanita Peru curi, tipu

Posted: 31 Jan 2012 06:15 PM PST


SINGAPURA: Seorang warga Peru datang ke republik ini tahun lalu untuk mencuri dan menipu dengan mengguna kad kredit yang dicuri.
Semalam, Maria Elena Tello Espinoza dihukum penjara 15 bulan kerana perbuatannya itu.

Sebuah Mahkamah Daerah diberitahu, Maria, 45, tiba di Singapura pada 21 Mac lalu. Tiga hari kemudian, dia mencuri di kafe Starbucks di The Central, Jalan Eu Tong Sen. Rakaman CCTV menunjukkan wanita itu mengawasi kafe berkenaan pada jam 11 malam sebelum duduk di belakang seorang pelanggan yang meletakkan beg komputer riba di lantai, bersebelahan kerusinya. Kemudian, ketika mangsa berbual dengan rakannya, dia menggunakan begnya sendiri untuk melindungi perbuatannya mencuri beg mangsa.


Dia kemudian keluar untuk bertemu rakannya, Luis Alberto Eavpia Earcia, 51, juga warga Peru yang bertindak memerhati di luar kafe itu. - ST


sumber : myMetro

Kanak-kanak tadika China ditilik nasib untuk nilai kecerdasan, potensi

Posted: 31 Jan 2012 06:00 PM PST


BEIJING: Beberapa tadika di wilayah utara di China mengenakan bayaran 1,200 yuan (RM579) kepada ibu bapa kanak-kanak untuk membaca tapak tangan mereka untuk menilai kecerdasan dan potensi mereka.
Ramai ibu bapa menemui tukang tilik itu yang digunakan di tadika di wilayah Shanxi di mana ujian itu direka untuk kanak-kanak berusia tiga bulan ke atas, menurut laporan agensi berita Xinhua. 
Agensi berita itu melaporkan, syarikat yang mereka ujian itu, Shanxi Daomeng Culture Communication Co berkata, menilik tapak tangan membantu "mengenal pasti kepintaran dan potensi kanak-kanak itu."

Dalam negara yang diperintah oleh Parti Komunis, polisi seorang anak untuk satu keluarga, menyebabkan ibu bapa mementingkan pendidikan untuk anak-anak mereka dengan harapan dapat membantu mereka apabila sudah tua.



Namun begitu, beberapa pakar menolak idea teknologi menilik tapak tangan.


Pakar pediatrik berkata, "Teknologi ini masih belum terbukti."

Menilik nasib, termasuk menilik tapak tangan, merupakan tradisi turun temurun masyarakat Cina walaupun pemimpin negara itu tidak menggalakkan malah menghukum pengamal menilik nasib yang mereka label sebagai kepercayaan karut.

Ramai orang, termasuk pegawai kerajaan merujuk pakar ramalan untuk mendapatkan panduan dalam kewangan, karier dan perkara peribadi.

Malah, ramai pasangan Cina mendapatkan ramalan untuk merancang dan memastikan bayi mereka lahir pada hari bertuah dalam kalendar Cina. - Xinhua



sumber : myMetro

Hilang nyawa demi sahabat

Posted: 31 Jan 2012 05:45 PM PST


KUANTAN - Niat murni seorang budak lelaki berusia 12 tahun untuk menyelamatkan rakannya yang terkapai-kapai lemas ketika mandi di Pantai Batu Hitam dekat Beserah kelmarin memakan diri apabila dia yang mati lemas manakala rakannya itu selamat.
Kejadian pukul 4 petang itu berlaku ketika mangsa, Mohd. Sharul Hafiz Ramli, 12, turun ke pantai untuk mandi bersama dua rakannya, Mohd. Nor Faiz Rolzami, 10, dan Mohd. Taufik Firdaus Omar, 12.
Namun ketika pelajar Sekolah Kebangsaan Balok di sini itu cuba menyelamatkan Mohd. Sharul yang terkai-kapai, dia sendiri yang tenggelam dan hilang sebelum ditemui lemas tiga jam kemudian.
Cerita Mohd. Taufik, sebaik sampai di pantai mereka yang tinggal di Kampung Batu Hitam iaitu kira-kira 50 meter dari pantai, mereka hanya mandi di tepi pantai sebelum Mohd. Sharul dan Nor Faiz bergerak ke tengah pantai.
"Saya yang secara tiba-tiba tidak sedap hati menoleh ke arah mereka sebelum ternampak Nor Faiz terkapai-kapai.
"Saya kemudian nampak Mohd. Sharul cuba menyelamatkan Nor Faiz namun Mohd. Sharul turut lemas sebelum hilang," cerita Mohd. Taufik.

sumber : kosmo online

Anak Datuk didakwa membunuh

Posted: 31 Jan 2012 05:30 PM PST


SUNGAI PETANI - Tanda tanya mengenai kes pembunuhan seorang eksekutif pemasaran yang ditemui mati separuh bogel di kawasan perumahan elit Kelab Cinta Sayang enam tahun lalu bakal terjawab apabila seorang ahli perniagaan dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam.
Shahril Jaafar, 31, yang juga anak seorang kenamaan bergelar Datuk dari Pengkalan Jaya Bukit Kecil, Air Keroh, Melaka dituduh membunuh Chee Gaip Yap, 25, di kelab tersebut di antara pukul 5.30 petang pada 14 Januari 2006 hingga 3.05 pagi keesokan harinya.
Pendakwaan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan itu hanya dapat dilakukan semalam selepas tertuduh sebelum ini telah melarikan diri ke Perth, Australia sebelum dia ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang pada 17 Januari lalu.
Dia melarikan diri ketika dibebaskan sementara bagi membantu siasatan berhubung kes bunuh tersebut.
sumber : kosmo online

Penyamun tewas kali keempat

Posted: 31 Jan 2012 05:15 PM PST


AMPANG: Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Perumpamaan itu bersesuaian dengan seorang penyamun apabila kegiatannya memecah masuk sebuah rumah kedai di Pandan Indah, di sini, sejak lima bulan lalu tumpas selepas ditahan polis, kelmarin.
Pemuda berusia 20-an terbabit sering menjadikan rumah itu sebagai habuannya apabila mencuri telefon bimbit dan wang serta barangan berharga milik penyewa. Malah, lelaki itu juga tinggal di kawasan sama.

Mangsa, S Karthigan, 33, berkata sejak Ogos lalu, empat kali rumah kedainya itu dipecah masuk dan kali terakhir Jumaat lalu hingga menyebabkan kerugian RM3,000.


Katanya, dia mengesan penyamun itu melalui kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di depan rumah kedainya itu dan membuat dua laporan polis terhadap lelaki itu namun tiada tangkapan. Tetapi, kejadian Jumaat lalu berjaya menahan lelaki itu selepas dia masuk ke dalam rumahnya yang kini disewa lima pelajar.

"Ketika kejadian, lima pelajar itu sedang tidur dan tidak menyedari kehadiran lelaki terbabit yang melarikan wang RM50 dan telefon bimbit.


"Semua penghuni tidak sedar kehadiran lelaki itu dan mengetahui kejadian keesokan paginya selepas melihat tombol pintu dan jeriji besi dipotong," katanya yang membuat laporan di Balai Polis Ampang Jaya sejurus kejadian.



Menurutnya, lelaki itu seperti menggunakan ilmu pukau kerana semua penghuni tidak menyedari kedatangannya namun kehadirannya dikesan melalui CCTV.

Katanya, selepas lelaki itu ditangkap kelmarin, semua penghuni kawasan berkenaan yang menerima nasib sama tampil dan memberitahu rumah masing-masing sering dimasuki penyamun, tetapi tidak dapat mengesannya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin, berkata pihaknya menahan seorang lelaki kelmarin yang kini direman.


sumber : myMetro

Hantu Kak Limah kena samun

Posted: 31 Jan 2012 05:00 PM PST


KUALA LUMPUR: Pelakon watak Hantu Kak Limah dalam filem komedi seram Hantu Kak Limah Balik Rumah, Dalimawati Ismail cedera lengan kiri selepas disamun di lampu isyarat berhampiran Stadium Bukit Jalil, di sini, kelmarin.
Kejadian berlaku pada jam 8.30 malam ketika aktres berusia 55 tahun itu memandu Toyota Vios bersendirian untuk pulang ke rumahnya di Puchong selepas tamat sesi penggambaran di Gombak.
Menurutnya, sebaik berhenti di lampu isyarat berhampiran Stadium Bukit Jalil yang bertukar merah, tiba-tiba dia terdengar dentuman pada bahagian kiri keretanya.

"Pada mulanya saya sangka kereta saya dilanggar. Pada masa sama, saya melihat dua lelaki bermotosikal memecut meninggalkan kawasan itu dan seorang daripada mereka memegang beg tangan saya.



"Kemudian, lengan kiri saya terasa pedih dan mendapati ia berdarah akibat terkena serpihan cermin kereta yang dipecahkan. Ketika itu baru saya sedar menjadi mangsa samun," katanya



sumber : myMetro

Ana Raffali nikah jurugambar 25 Februari

Posted: 31 Jan 2012 04:45 PM PST


KUALA LUMPUR: Penyanyi, Ana Raffali atau nama sebenarnya, Ana Nur Hidayah Mohd Raffali, 27, bakal melangsungkan pernikahannya pada 25 Februari ini dalam majlis yang dirancang secara sederhana di Masjid Al-Hidayah, Taman Melawati, di sini.
Penyanyi yang popular dengan lagu Tolong Ingatkan Aku itu memilih jurugambar bebas, Ahmad Aznaim Abdullah (Naim), 30, sebagai suaminya ketika memaklumkan perkara itu dalam sidang media di PNB Darby Park, di sini, semalam.

Ana berkata, majlis bakal bermula dengan acara pertunangan pada jam 10.30 pagi dan disusuli akad nikah sejam kemudian.


"Selama ini saya tidak pernah menganggap diri sebagai selebriti dan seperti orang biasa juga. Jadi, kami ingin mengadakan majlis ini secara sederhana," kata Ana.

Menurutnya, majlis pernikahan akan disempurnakan sendiri bapanya, Mohd Raffali Mohd Nor manakala majlis resepsi turut diadakan pada hari sama di pekarangan masjid itu.


"Keluarga Naim merisik saya Disember lalu dan bersetuju untuk melangsungkan pernikahan pada 25 Februari ini. Sepatutnya, majlis itu diadakan pada 24 Februari bersamaan hari jadi Naim, tetapi tarikh itu tidak sesuai.



"Tidak salah sekiranya majlis itu dianjakkan lewat sehari kerana lebih penting kami dapat melakukan perkara yang wajib dan melayan tetamu yang dianggarkan 1,000 orang," katanya.


sumber : myMetro

Lihat video ini,sebagai seorang ibu sanggup anda memperlakukan anak anda begini

Posted: 31 Jan 2012 04:30 PM PST





Sanggupkah anda yang berfikiran waras menyuruh dan berbuat begini
semata-mata untuk mengambil barang yang terjatuh....
tanap memperdulikan keselamatannya.

Bila atuk tak dapat tahan berahi

Posted: 31 Jan 2012 04:15 PM PST

Inilah yang dilakukan oleh atukyang tak dapat
menahan berahinya...
tempat awam pun jadi.....Mereka ini sepatutnya menjadi contoh dan tauladan kepada
yang muda...


Gambar seorang gadis membunuh anak itik dengan kakinya

Posted: 31 Jan 2012 04:00 PM PST

Inilah kekejaman seorang gadis yang membunuh anak itik
dengan kakinya...





masih boleh senym lagi....


Pelawak mati yang di sangka melawak

Posted: 31 Jan 2012 03:45 PM PST

Pada 15 April 1984, dia melawak pada acara LWT Live From Her Majesty's di teater Her Majesty's di London. Pada pertengahan pertunjukkan, ketika dia dan pembantunya berusaha memakaikan Cooper baju, dia  pengsan. Ironisnya, para penonton di teater tersebut, dan juga pembantunya, tertawa melihat kejadian tersebut kerana menyangka Cooper sedang bergurau. Namun setelah beberapa minit tidak bergerak, Jimmy Tarbucks pengacara dan beberapa orang lainnya membawanya ke belakang pentas dan berusaha memberinya pertolongan.


Ketika pertolongan tersebut gagal, Cooper akhirnya dibawa ke hospital terdekat. Cooper  meninggal dunia ketika dalam perjalanan kerana serangan jantung dan penyakit yang dideritanya kerana selalu meminum minuman keras. Cooper meninggalkan seorang isteri Gwen dan dua anak Thomas dan Vicky, dan juga seorang cucu bernama Tam. Thomas, seperti Tommy adalah seorang yang ketagihan alkohol. Empat tahun kemudian Thomas meninggal dunia setelah ia mengalami hemofilia.









Mahasisiwi mati di tusuk sebanyak 20 kali

Posted: 31 Jan 2012 03:30 PM PST

Memang hidup mati itu  ditangan Tuhan, seseorang tidak akan pernah tahu bila maut akan datang menjemputnya. Seperti yang terjadi terhadap sorang mahasiswi di Wuhan University of Technology, China.


Pada  20 Oktober, Xia Jie, sedang  belajar di tingkat 5 perpustakaan, tempat yang selalu didatanginya ketika ujian hampir tiba .Pada pagi hari saat gadis malang ini sedang belajar, tiba-tiba dirinya diserang oleh pegawai perpustakaan yang di katakan menderita penyakit jiwa.


Yang menghairankan petugas perpustakaan tersebut sudah bekerja disana selama 10 tahun dan pihak sekolah mengatakan kalau mereka selalu melakukan medical check-up setiap tahun. Jika benar demikian, kenapa tidak diketahui kalau petugas ini menderita penyakit jiwa?


Apapun penyebabnya, gadis malang ini ditusuk 20 tusukan dan mati ditempat kejadian.


Foto-foto dibawah ini memperlihatkan darah bertaburan di kerusi, buku, lantai, dan kaca perpustakaan.