Adsense

Jumaat, 18 November 2011

Utusan Online - Hiburan

Utusan Online - Hiburan


Saleha tidak lembik

Posted:

Saleha tidak lembik

Saleha tidak lembik

aida.kamaruddin@utusan.com.my
Gambar Amin Farij Hasan


TENDANGAN yang mantap daripada Saleha.


"Pada mulanya, saya hanya melakukan tugas biasa seorang pelakon iaitu untuk mendalami watak yang akan dibawakan.

"Bagaimanapun selepas mencubanya, saya mula tertarik dengan sukan kickboxing ini," katanya ketika menghadiri sesi fotografi di Xclusive Fitnesz gym di Stadium Shah Alam, Selangor baru-baru ini.

Masih lagi menuntut di sebuah kolej swasta di Subang Jaya, Saleha memberitahu dia memperuntukkan empat jam seminggu untuk aktiviti ini.

"Selalunya saya akan pergi ke pusat sukan yang terletak berdekatan kolej bersama rakan-rakan.

"Walaupun agak sibuk dengan tugasan yang diberikan pensyarah dan jadual penggambaran yang agak ketat, saya tetap akan menjalani latihan ini saban minggu," ujar pelakon drama bersiri Nora Elena ini.

Mengakui dia seorang yang sukar berpeluh, menurut Saleha, dengan sukan ini dia bukan sahaja dapat bersenam tetapi mampu merawat tekanan kerja yang dihadapinya kini.

"Sukan ini mungkin dianggap ganas oleh sesetengah pihak. Bagaimanapun jika kita belajar, ia sangat baik untuk kesihatan," jelasnya

Mengesyorkan agar lebih ramai wanita di luar sana mengambil kelas kickboxing ini sebagai langkah keselamatan, menurut Saleha lagi sukan ini tidak pernah menyebabkan dia bersikap agresif.

"Sukan ini sebenarnya mampu menjaga keselamatan khususnya buat kaum hawa di luar sana.

"Dengan adanya ilmu mempertahankan diri ini, saya lebih yakin dengan diri sendiri," ujarnya yang membintangi telemovie Kekasih Awal dan Akhir arahan Aaron Aziz.

Cinta dan cuti

Bercerita mengenai kehidupan penuh rahsia bagi sesetengah artis, Saleha memberitahu bahawa kisah cintanya bukanlah satu rahsia yang perlu di sorokkan.

"Saya akui saya sedang bercinta dan perhubungan kami sudah lama terjalin.

"Bagi saya tiada sebab untuk saya berbohong dalam hal ini kerana pembohongan hanya akan melukakan hati banyak pihak," katanya jujur.

Bakal menghabiskan masa bersama ibunya di United Kingdom pada bulan hadapan, Saleha memberitahu ini merupakan lawatan mestinya ke negara tersebut.

"Selalunya abang saya, Shamsul (Vokalis Bunkface) akan menyertai saya, namun kali ini dia sibuk dengan kerjanya.

"Saya akan berada di sana selama sebulan dan akan melancong hingga ke Eropah. Bagi saya ini adalah waktu rehat untuk saya setelah sibuk sepanjang tahun ini," katanya ketawa.

Full content generated by Get Full RSS.

Tyzo pilih tenis

Posted:

Tyzo pilih tenis

Tyzo pilih tenis

Gambar MOHD AZIM ABD RAHMAN


Regangan penting bagi memanaskan badan.


Malah bagi pengendali segmen Malam Jumaat di stesen radio Suria FM ini, sukan itu membuatkan tubuhnya lebih segar dan sentiasa cergas.

"Bagi saya, tenis membuatkan badan saya lebih sihat dan berstamina agar saya sentiasa bersedia mengendalikan segmen kendalian saya di Suria FM," katanya memulakan bicara.

Menurut Tyzo, pada kebiasaannya, dia akan bermain tenis pada sebelah petang.

"Memang waktu petang pilihan saya. Lagipun gelanggang tenis dekat dengan rumah.

"Jadi, sempat jugalah untuk saya mengeluarkan peluh sebelum ke udara.

"Bagi saya apabila badan segar, barulah ada momentum untuk melakukan aktiviti lain," katanya sambil bersedia untuk memulakan permainan di gelanggang tenis di Petaling Jaya, Selangor.

Selain itu, bagi pemilik nama Tuah Zoqarnain Idris ini, sukan menjadi kegemarannya sejak di bangku sekolah lagi.

Katanya, selain tenis dia juga akan meluangkan masa di gimnasium.

"Segala aktiviti sukan, memang baik untuk kita kerana ia dapat menghindarkan diri daripada penyakit.

"Kalau boleh, daripada kita duduk diam tanpa buat apa-apa di rumah, luangkanlah sedikit masa untuk beriadah. Tidak perlu terlalu lama, cukuplah 20 minit setiap hari," ujarnya.

Fokus pada kerja

Setelah empat tahun menceburi bidang penyiaran, Tyzo sentiasa memberi tumpuan kepada setiap kerja yang dilakukannya.

Pernah menganggotai kumpulan muzik, Shogunz bersama-sama Que Haidar pada tahun 2003, Tyzo juga sibuk mengacarakan segmen yang dikendalikannya sendiri di Suria FM, bermula pukul 8 hingga 11 malam.

"Selain segmen Malam Jumaat pada hari Khamis, saya juga mengendalikan segmen Ekspresi Mood (Isnin), Cer Cite Cer Cite (Selasa), Idola Bilik Tidur (Rabu) dan juga segmen baru, Check In pada hari Jumaat.

"Manakala pada hari Ahad pula, saya mengendalikan carta Suria Baik Bangat.

"Bagi memastikan semuanya berjalan lancar, sememangnya tubuh badan yang sihat merupakan kuncinya," kata Tyzo yang turut mendukung watak antagonis sebagai Danial dalam filem Alamak Toyol.

Tambah Tyzo, dia berasa sangat bersyukur kerana setakat ini pendengar menerima secara positif setiap segmen kelolaannya.

"Alhamdulillah, sehingga kini semuanya mendapat maklum balas yang sangat baik daripada pendengar setia Suria FM.

"Apa-apa pun saya tetap fokus kepada setiap perkara yang saya lakukan dalam menghasilkan produk yang terbaik," katanya mengakhiri bicara.

Full content generated by Get Full RSS.