Adsense

Selasa, 1 November 2011

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Sitkom Hujung Minggu Terbaru Kopi O

Posted: 01 Nov 2011 11:34 PM PDT

Bergelak Ketawa Dengan Sitkom Hujung Minggu Terbaharu Kopi O di TV2

Program sitkom seringkali mendapat sambutan menggalakan dari kalangan penonton terutama masyarakat Melayu yang mahukan hiburan ringan pada malam minggu. Menampilkan topik yang berubah-ubah dari semasa ke semasa tetapi menggunakan set, lokasi, dekorasi dan watak yang hampir-hampir sama setiap kali muncul di TV, tayangan sitkom pastinya lebih menarik apabila menonjolkan pelakon yang dikenali ramai dan miliki pesona tersendiri dalam mencuit hati penonton.

Terbaharu, Radio Televisyen Malaysia (RTM) yang sebelum ini pernah menghiburkan penonton dengan sitkom-sitkom yang menarik antaranya Salam Pantai Timur dan Muzikal S.Y.O.K kini tampil dengan sitkom Kopi O yang menemui penonton mulai 13 November ini, setiap Ahad, jam 9.30 malam menerusi saluran TV2.

13 episod Kopi O yang berlatarkan situasi berlaku dalam sebuah warung kopi milik seorang lelaki berbangsa Cina dikenali sebagai Alex ini membariskan pelakon Danny X Factor, Siti Fazurina, Alex Raja Lawak, Amelia Chin, Prieya Kalpana, Ebi Cornelis dan Karim Rizs dengan episod dan topik semasa yang disampaikan berbeza-beza setiap minggu.

Ia mengisahkan Alex yang membuka sebuah warung kopi di kawasan perumahannya. Di warungnya, Alex berdepan dengan pelbagai kerenah pelanggannya. Pelbagai permasalahan berlaku namun Alex dan rakan-rakannya cuba mencari jalan penyelesaian. Dengan semangat kerjasama yang tinggi tanpa mengira agama dan bangsa segalanya cuba diatasi bersama. Antara kisah yang dipaparkan dalam drama bersiri ini termasuklah doktor palsu, barang tiruan, PATI, teknologi maklumat dan komunikasi, bayi, lawatan YB, nyamuk aedes dan banyak lagi.

Dalam edisi pengenalannya yang bermula 13 November kelak, Kopi O tampil dengan episod Doktor Palsu yang berkongsi situasi berlaku dalam warung Alex apabila dia didatangi oleh Doktor Sim (doktor palsu). Doktor Sim mendapati Langgong dan Cikgu Nik Man disahkan mendapat penyakit ketumbuhan disebabkan kekerapan mereka berdua minum kopi O di warung Alex. Azizah cuba membantu mententeramkan mereka berdua. Akhirnya, Doktor Sim rupa-rupanya seorang pesakit mental yang terlepas dari hospital mental.

Seterusnya antara episod lain yang turut mencuit hati termasuklah Barang Tiruan yang berkongsi kekecohan berlaku apabila Alex terpengaruh dengan pelanggan-pelanggannya yang menggunakan barang tiruan. Alex tanpa berfikir panjang telah menggunakan kopi tiruan hingga membuatkan pelanggannya sakit perut dan cirit-birit.

Saksikan juga episod mencuit hati apabila Alex sebagai pemilik kedai terpaksa berdepan dengan kerenah pelanggannya yang mengambil kesempatan menggunakan wifi di warungnya hingga mengakibatkan dia terpaksa lewat menutup kedai setiap hari. Begitu juga pengajaran di selitkan dalam tajuk Bayi apabila Kavitha menemui bayi dalam bas mini dan keadaan menjadi kecoh apabila bayi tersebut di bawa ke warung Alex dan masing-masing memperkatakan kes pembuangan bayi yang semakin berleluasa sekarang.

Usah ketinggalan untuk berhibur dan bergelak ketawa dengan sitkom Kopi O hanya di TV2.

Sitkom Kopi O

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Nasi Lemak Kopi O Musim Baru
  • Karnival Nasi Lemak Kopi O di Laman Budaya Taman Tasik Shah Alam
  • Joey, Noorkhiriah, Fauzi Nawawi dalam Drama Ejen 2 X 5
  • Profile Band Gensekii
  • Komedi Muzikal S.Y.O.K Undang Jep Sepah & Dira Abu Zahar
  • Finalis Vokal Bukan Sekadar Rupa Minggu Kedua
  • Ais Krim Walls Perkenal Fruit Salad & Mocha Crumble
  • Sitkom Angguk-Angguk Geleng-Geleng
  • Gambar Pelakon Nora Danish di Ulangtahun ke-2 TV9
  • Pelancaran Album Kompilasi Radio Rosak 2009
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Suria FM Kekal Radio Nombor Satu Peningkatan Pendengar

    Posted: 01 Nov 2011 11:09 PM PDT

     NO 1 DALAM PENINGKATAN JUMLAH PENDENGAR RADIO DARI TAHUN KE TAHUN, TERIMA KASIH!

    Pada jam 11 pagi tadi telah berlangsung satu sidang media di pejabat urusan Radio Suria FM yang terletak di tingkat 9, Tropicana Office Tower untuk mengumumkan tentang kedudukan terkini stesen radio Suria FM dan Red FM.

    Meningkat dan terus meningkat! Ia sesuai sekali untuk menggambarkan kedudukan SuriaFM ketika ini dimana kaji selidik Nielson kedua 2011 menunjukkan stesen radio berbahasa melayu ini semakin memikat hati pendengar. SuriaFM mencatatkan anjakan positif bagi suku kedua tahun ini apabila berjaya kekal sebagai peningkatan tertinggi dalam jumlah pendengar dari tahun ke tahun dimana pendengar SuriaFM telah meningkat sebanyak 415,000 orang.

    Hasil kajian suku kedua ini berjaya mengekalkan momentum peningkatan bagi stesen radio berbahasa melayu yang mana kenaikannya melibatkan jumlah pendengar pada hari Isnin hingga ke hujung minggu. Jumlah pendengar dari hari Isnin hingga ke hari Jumaat telah meningkat sebanyak 392,000 orang dan jumlah pendengar di hujung minggu meningkat sebanyak 300,000 orang pendengar. Kedudukan SuriaFM dalam pasaran radio berbahasa Melayu diperkuatkan lagi dengan pelbagai program dan pengisian yang sentiasa berinformasi dan menghiburkan.

    Memperlihatkan kepada persembahan segmen-segmen yang ke udara, segmen Breakfast@Suria yang dihoskan oleh Halim, Shiera dan Zizi telah meningkat bukan sahaja dari segi jumlah pendengar malah meningkat dari segi jumlah masa mendengar. Peningkatan yang positif juga ditunjukkan oleh segmen-segmen yang dikendalikan oleh para penyampai di sebelah petang dan juga malam.

    SuriaFM juga telah melakar sejarah sekali lagi apabila jumlah pendengar setia kami semakin meningkat. SuriaFM juga menerima respon positif apabila jumlah pendengar yang berumur 20 tahun hingga 39 tahun semakin membanggakan.

    Hasil dari peningkatan ini telah membuktikan SuriaFM telah berusaha keras demi memberikan yang terbaik kepada semua pendengar. Daripada barisan penyampai radio yang sememangnya mesra pendengar, putaran lagu-lagu terbaik 90-an dan terbaharu hinggalah kepada aktiviti-aktiviti untuk menghargai para pendengar, SuriaFM amat menitikberatkan setiap saat ke udara berteraskan kualiti untuk kepuasan pendengar.

    Menurut En. Azrullah Mohd Nor, Ketua Pegawai Operasi SuriaFM dan RedFM, "Insyallah SuriaFM akan memastikan peningkatan positif dari tahun ke tahun. Keputusan kali ini berjaya membuktikan bahawa format 90-an dan terbaharu yang kami bawa semakin diterima ramai. Kami ingin memanjangkan ucapan terima kasih kepada pendengar, rakan media dan rakan perniagaan untuk sokongan yang tidak berbelah bagi. Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada rakan seperjuangan yang telah banyak bekerja keras dan menghasilkan keputusan yang terbaik. "

    SuriaFM akan memastikan bahawa peningkatan yang positif ini akan berterusan dan dari semasa ke semasa, stesen ini akan memberikan yang terbaik. Terima kasih kerana menjadikan SuriaFM nombor 1 dalam peningkatan jumlah pendengar!

    Tentang Suria FM
    Suria FM adalah sebuah stesen radio berbahasa Malaysia yang bersiaran selama 24 jam. Stesen ini boleh didengari di kawasan Lembah Klang dengan frekuansi 105.3FM dan juga di seluruh semenanjung Malaysia dan Sabah. Suria FM memainkan muzik-muzik dari era tahun 90-an hinggalah kepada lagu-lagu yang terkini. Menampilkan pelbagai pilihan lagu terbaik dan terkini Bahasa melayu, Bahasa Inggeris dan juga Indonesia, Suria FM mensasarkan pendengar yang berumur di antara 25 tahun hingga ke 39 tahun. Stesen ini juga telah menerima respon yang cukup baik iaitu 2.3 juta pendengar setakat ini dan ia semakin meningkat dari setahun ke setahun.

    Suria Fm

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Kaji Selidik Radio Nielsen Kedua 2010 Suria FM
  • Suria FM & Red FM Catat Peningkatan Jumlah Pendengar Tertinggi
  • Keputusan Kaji Selidik AC Nielson Mac 2010 Suria FM & Red FM
  • Dayang Nurfaizah, Stacy, Farah Asyikin di Road Tour Lelong Amal Suria FM
  • Konsep Muzik Terbaik Tanpa Henti Berjaya Naikkan SURIA FM
  • Radio Hot FM Radio Nombor Satu di Malaysia
  • Tagline Baru Suria FM – MUZIK TERBAIK TANPA HENTI
  • Suria FM Umumkan Pemenang Kempen Suria FM Senyum & Menang
  • JOM SERTAI KUIZ TEKA SUARA SIAPA DI SURIA FM
  • Penyampai Radio Hot FM Tahun 2008
  • Full content generated by Get Full RSS.