Adsense

Isnin, 21 November 2011

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Shera Sah Bergelar Isteri Zahiril Adzim

Posted: 20 Nov 2011 06:41 PM PST



PERAK: Dengan sekali lafaz, pelakon Zahiril Adzim, 27, sah bergelar suami kepada pengacara Shera Aiyob, 25, di rumah pengantin perempuan di Ipoh, Perak.

Pasangan tersebut dinikahkan oleh bapa pengantin perempuan Aiyob Shaharuddin kira-kira pukul 1.30 pagi dengan mas kahwin sebanyak RM1 001.

Ia turut disaksikan oleh keluarga kedua-dua belah pihak dan rakan-rakan terdekat pasangan pengantin.

Pada majlis tersebut, Shera menerima wang hantaran berjumlah RM18,000 dengan 11 dulang hantaran, manakala, pihak Zahiril menerima 13 dulang.

Pasangan dua merpati sejoli ini berpakaian sedondon rona putih rekaan Hatta Dolmat, manakala solekan Nadiya Ipoh dengan tema perkahwinan dalam taman.

Pasangan ini akan disandingkan di Kinding Hills Grand Ballroom, Ipoh selepas selesai majlis pernikahan.

Sebuah lagi resepsi iaitu majlis sambut menantu sebelah pihak lelaki akan diadakan di Shah Alam yang hanya dihadiri oleh keluarga dan saudara-mara terdekat.

Pasangan ini bertunang pada 1 Mei lalu.

Bob (Kuman) Jatuh Dalam Bilik Air

Posted: 20 Nov 2011 06:40 PM PST



SHAH ALAM: Pelakon dan pelawak, Husni Rawi, 39 atau nama gelarannya Bob (Kuman) kini ditahan di Hospital Tawakal Kuala Lumpur selepas terjatuh dalam bilik air di kediamannya di Kota Damansara pada Jumaat.

Menurut ahli kumpulan Bawal Power (BP), Mohd Sobri Anuar Mohd Tarmizi atau lebih dikenali sebagai Sobri, Bob terjatuh semasa sedang mandi untuk bersiap-siap untuk mengadakan persembahan di pertandingan Maharaja Lawak Mega (MLM) pada malam Jumaat.

"Semasa jatuh bahagian muka Bob telah terkena pada mangkuk tandas dan telah menyebabkan mukanya cedera akibat hentakan kuat," ujarnya ketika ditemui selepas konsert MLM di sini.

Ujarnya, Bob telah dikejarkan ke Hospital Tawakal dalam keadaan tidak sedarkan diri dan dibantu oleh ahli keluarga terdekatnya.

"Selepas Bob sedar dia menghubungi saya memberitahu mengenai keadaannya kepada saya dan memaklumkan tidak dapat menghadiri persembahan pada malam ini (Jumaat) kerana kecederaan dialami agak serius," katanya.

Sobri memberitahu, Bob dilaporkan menerima beberapa jahitan dimukanya akibat hentakan kuat pada mangkuk tandas berkenaan.

Ekoran kejadian tersebut, Sobri tampil bersendirian ketika menyertai konsert minggu ke empat MLM.

"Saya perlu teruskan atas nasihat Bob sendiri dan beberapa rakan-rakan lain seperti Raja Azmi, Mamat Khalid, Afdlin Shauki dan AC Mizal.

"Berdirinya saya pada malam ini tanpa Bob adalah untuknya dan perjuangan kami dalam pertandingan tersebut," katanya.

Pada konsert MLM minggu ke empat, Jalil Hamid telah disingkirkan dengan peratusan paling rendah iaitu 46 peratus manakala persembahan solo Sobri untuk kumpulannya BP telah melayakkan menduduki tempat ke empat dengan 62 peratus.

"Saya harap minggu depan Bob dapat kembali bersama saya di pentas MLM tetapi walauapapun saya mahu dia berehat dengan secukupnya," ujarnya.

Zed Zaidi Jadi Penerbit Filem

Posted: 20 Nov 2011 06:39 PM PST



KUALA LUMPUR: Pelakon, Zed Zaidi, 31, memberitahu bakal bertindak sebagai penerbit untuk sebuah filem bergenre drama gangster berjudul, Taiko terbitan syarikat miliknya Dzed Resources Sdn Bhd.

Zed berkata, dia mengambil keputusan untuk menjadi seorang penerbit filem kerana tiba masa dia mencuba sesuatu yang baru dalam perjalanan karier seninya.

"Sebagai seorang pelakon saya perlu memikirkan cara untuk menaikkan karier saya ke satu tahap lain.

"Saya memilih untuk menjadi penerbit filem Taiko dan berlakon adalah kerana saya tidak minat untuk menjadi pengarah kerana ia bukan kerja yang senang," katanya kepada mStar Online di sini, Selasa.

Dalam pada itu, Zed memberitahu filem berkenaan akan memulakan penggambaran pada Disember ini disekitar Kuala Lumpur.

Ujarnya, filem arahan Shariman Yaakup itu bakal mengandingkan dirinya sebagai pelakon bersama Neelofa, Faizal Hussien, Beto Khusyairi dan Namron.

Menelan kos sebanyak RM2 juta, Zed memberitahu pihaknya akan menggunakan khidmat pengarah aksi dari luar negara, John Laldanski bagi memantapkan mutu filem itu nanti.

"Dia pernah terlibat sebagai pengarah aksi untuk filem Ong Bak dan Tom-Yum-Goong," ujarnya.

Sementara itu, Zed memberitahu idea untuk menghasilkan filem berkenaan telah lama dilakukan tetapi terpaksa menunggu masa sesuai kerana perlu melalui banyak proses dan mencari dana.

"Banyak perkara perlu diambil kira sebelum boleh menghasilkan sebuah filem dapat dihasilkan tetapi akhirnya ia dapat dilaksanakan," katanya.