Adsense

Jumaat, 23 September 2011

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Diana Amir Pakai Tudung Selepas Mimpi Kiamat

Posted: 22 Sep 2011 08:24 AM PDT

PETALING JAYA: Pelakon filem Aku Masih Dara, Diana Amir melakukan tindakan mengejut dengan memakai tudung dan menutup aurat selepas beberapa kali mengalami mimpi hari kiamat.

Kata Diana, dia bertekad dengan keputusan tersebut biarpun mengakui dirinya masih terlalu cetek dengan ilmu agama.

"Saya ambil keputusan ini kerana saya sudah beberapa kali sejak tiga bulan yang lalu diberi petanda dan mimpi buruk tentang hari kiamat.

"Dan mimpi-mimpi tersebut juga mengingatkan saya tentang kematian yang semakin hampir dan perkara itu sering membelenggu hidup saya beberapa bulan kebelakangan ini," katanya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Khamis.

Tambahnya, dia menceritakan perkara tersebut kepada seorang rakan baik sehingga menyebabkan temannya itu turut mengambil keputusan yang sama untuk berhijrah dan mendalami ilmu agama.
Diana Amir, sebelum bertudung

"Saya tak tahu kenapa perkara itu berlaku kepada saya, mungkin Allah ingin memberi petunjuk dan saya menceritakan semuanya kepada seorang rakan.

"Namun selepas itu rakan saya yang berhijrah lebih awal daripada saya," katanya yang mula mengenakan tudung pada Isnin lalu.

Jelas Diana lagi, selepas berniat untuk berhijrah, dia beberapa kali bertemu dengan pelakon Irma Hasmie untuk mendapatkan pandangan dan sokongan.

"Saya tahu saya masih lemah terutamanya mengenai hal-hal agama, disebabkan itu saya ambil peluang untuk bertemu dengan Irma Hasmie untuk mendapatkan nasihat dia.

"Irma juga membawa saya berjumpa dengan Wardina Saffiyah untuk mendapatkan tunjuk ajar dan sokongan mereka," tuturnya.

Katanya, biarpun masih terlalu cetek mengenai pegangan agama, dia berharap selepas menutup aurat dia dapat belajar lebih mendalam tentang agama Islam.

Ditanya tentang lakonan, Diana berkata dia masih akan terus berlakon jika mendapat watak yang sesuai dengan imejnya sekarang.

"Ketika buat keputusan tersebut saya terus berjumpa David Teo untuk meminta pendapat dia tentang lakonan dan kerjaya saya selepas ini,

"Biarpun dia tidak menjanjikan apa-apa, namun saya yakin rezeki adalah ketentuan Allah," katanya lagi.

Pierre Andre Cemburu Dengan Syamsul Yusof

Posted: 22 Sep 2011 08:23 AM PDT

KUALA LUMPUR: Pengarah dan pelakon, Pierre Andre, 26, mengakui berasa cemburu dengan kejayaan yang di kecapi oleh rakan baiknya yang juga pengarah berbakat Syamsul Yusof.

Pierre bagaimanapun berkata, perasaan cemburu itu bukan ke arah negatif tetapi lebih kepada positif untuk lebih memajukan diri sebagai pengarah dan pelakon.

"Sejujurnya saya cemburu apabila melihat kejayaan Syamsul yang berjaya menghasilkan pelbagai genre filem dan mendapat kutipan mencecah lapan ke sepuluh juta.

"Itu adalah satu cabaran untuk saya untuk melakukan lebih baik untuk memajukan diri sekurang-kurangnya setanding dengannya," katanya.

Pierre ditemui pada sidang media selepas majlis pratonton filem terbaru arahannya, Al-Hijab di sini, baru-baru ini.

Dalam pada itu, Pierre berkata dia tidak kisah jika dilabel sebagai pengarah filem seram kerana menyedari kelebihannya dalam genre itu.

"Saya terpaksa akui apabila saya menghasilkan filem bukan berbentuk seram impaknya tidak sama seperti filem seram. Jadi saya tidak kisah jika dilabel sebegitu.

"Pun begitu itu bukanlah alasan untuk saya terus menumpukan kepada pembikinan filem seram kerana percaya mampu menghasilkan filem lain dengan baik," ujarnya.

Sebelum ini Pierre pernah mengarahkan dua buah filem berjudul Jangan Tegur dan 9 September di bawah produksi Metrowealth International Group (MIG).

Sementara itu, bercakap mengenai filem arahan terbarunya, Al-Hijab yang bakal menemui penonton di pawagam pada 6 Oktober depan, Pierre memberitahu ia terhasil melalui pengalamannya.

Mengharapkan ia mendapat sambutan hebat daripada penonton, Pierre berkata, Al-Hijab mempunyai kelainan dari segi penceritaan dan elemen seram yang ditonjolkan.

"Selama dua tahun menyepi ini adalah hasilnya dan berharap peminat filem tempatan akan menyukainya," ujarnya.

Asfan Terkilan Masih Tidak Popular

Posted: 22 Sep 2011 08:22 AM PDT

PETALING JAYA: Penyanyi baru, Asfan atau nama sebenarnya Norasfan Shah Shah Rudin, 27, terkilan kerana kurang dikenali berbanding lagunya berjudul Terhenti Di sini yang begitu popular di corong-corong radio.

Asfan berkata, Terhenti Di Sini mula popular selepas ia dijadikan sebagai lagu runut bunyi dalam drama "Asmara 2" menerusi saluran TV3 sebelum stesen radio memutarkan lagu tersebut.

"Saya tidak sangka lagu tersebut boleh jadi popular tetapi yang peliknya orang tidak tahu siapa penyanyinya.

"Itu yang membuatkan saya sedikit terkilan kerana ia membuatkan kerjaya seni saya baru hendak menapak ini sukar berkembang daripada segi tawaran membuat persembahan dan sebagainya," katanya yang bernaung di bawah label Alibi Music.

Tambah Asfan, lebih mengejutkan dirinya ialah apabila lagu yang dihasilkan oleh Aryan Siswanto Kamsani itu turut popular di Singapura.

Dalam pada itu, tidak lama lagi Asfan bakal muncul dengan "single" lagu kedua pula yang berjudul Aku Tak Sempurna hasil ciptaannya sendiri.

"Saya harap lagu ini boleh diterima ramai sama seperti "single" pertama saya itu.

"Kalau nak tahu saya hampir putus asa kerana menyangka lagu saya tidak akan diterima ramai. Ketika itu saya membuat perancangan dengan membuka perniagaan rekaan dan cetakan. Alhamdulillah, kini saya mempunyai dua kerjaya iaitu menjadi seorang penyanyi dan peniaga," tuturnya.

Ditanya siapakah penyanyi idolanya yang menjadi inspirasi untuknya berkarya, kata Asfan, dia begitu meminati David Cook, Adam Lambert dan Daughtry.

"Terlalu banyak perkara yang saya perlu terokai dalam bidang muzik ini dan pada masa yang sama saya mempunyai pelbagai inspirasi tidak kira dari penyanyi tempatan mahupun luar negara.

"Mungkin dengan bakat yang dikurniakan Tuhan, saya dapat memberikan kualiti muzik yang terbaik buat semua," ujarnya.

Denda pelanggan tak habis baki makanan

Posted: 22 Sep 2011 08:21 AM PDT

RIYADH - Sebuah restoran di Arab Saudi mendenda pelanggan mereka yang memesan makanan yang berlebihan tetapi gagal untuk menghabiskannya.

Semenjak pendekatan tersebut dilakukan, beberapa pelanggan di Restoran Marmar di Damman itu telah dikenakan bayaran mengikut jumlah baki makanan yang tertinggal di dalam pinggan mereka.

Tujuan utama caj tersebut dilakukan adalah untuk mengurangkan pembaziran dan menghalang pelanggan daripada memesan makanan secara berlebihan.

Pemilik restoran itu, Fahad Al Anezi berkata, denda tersebut amat penting kerana ramai pelanggannya yang memesan makanan dalam jumlah yang besar hanya untuk menarik perhatian dan menunjukkan status sosial mereka.

Menurutnya, maklum balas terhadap denda caj tersebut memberi impak positif sejak ia diperkenalkan namun dia tidak memberitahu apa yang akan dilakukan ke atas wang caj yang dikenakan itu. - Agensi

Saman kerana kamera dalam tandas

Posted: 22 Sep 2011 08:20 AM PDT

WASHINGTON - Seorang pelancong dari Virginia, William Yockey bertindak menyaman restoran Starbucks sebanyak AS$3 juta (RM9.39 juta) dengan dakwaan syarikat itu meletakkan kamera tersembunyi di dalam tandas.

Kamera tersebut dijumpai oleh anak perempuan Yockey yang berusia lima tahun ketika dia menggunakan tandas di restoran itu.

William menuduh rangkaian kopi global yang beribu pejabat di Seattle itu melakukan pencerobohan privasi, kecuaian, sengaja menimbulkan tekanan emosi dan cuai dalam memberi latihan dan penyeliaan kakitangan.

"Ia amat memalukan, menghina dan berkemungkinan sekarang, video itu terdapat di dalam Internet," katanya kepada stesen televisyen ABC News.

Peguam William, Hank Schlosberg meminta mahkamah Daerah Columbia untuk melakukan perbicaraan yang mengandungi juri, ganti rugi sebanyak AS$1 juta (RM3.13 juta) dan AS$2 juta (RM6.26 juta ) sebagai ganti rugi hukuman kerana melakukan pencerobohan privasi. - AFP

Dua kanak-kanak sepupu ada kuasa magnet

Posted: 22 Sep 2011 08:20 AM PDT

BELGRADE - Kehebatan dua kanak-kanak telah menarik perhatian orang ramai kerana mereka mempunyai kuasa magnet apabila beberapa sudu dan garpu melekat di badan masing-masing.

David Petrovic, berusia empat tahun dan sepupunya, Luka Lukic, berusia enam tahun menunjukkan keistimewaan mereka dengan melekatkan logam pada badan masing-masing.

Ibu Petrovic, Sanja memberitahu, dia mula mengetahui kelebihan yang dimiliki oleh anaknya itu pada bulan lalu.

"Saya meminta Petrovic mengambil sudu untuk menyuap makanan kepada adiknya. Kemudian dia menjerit sambil memberitahu, ibu ia melekat.

"Saya melihat beberapa sudu dan garpu melekat di badannya," katanya.

Takut dengan keadaan itu, Sanja, 26, yang tinggal di bandar Gornki Milanovac memanggil kakaknya dan mendapati anak saudaranya iaitu Lukic turut mempunyai kelebihan yang sama. - Agensi

Ferrari pertama pacuan empat roda

Posted: 22 Sep 2011 06:39 AM PDT

BUCHAREST - Model kereta Ferrari pertama yang menggunakan sistem pacuan semua roda diperkenalkan secara rasmi di Romania kelmarin.

Selepas ia dilancarkan kepada umum oleh Duta Itali di Romania, Mario Cospito baru-baru ini, pengedar model Ferrari Four (FF) itu menerima enam tempahan daripada beberapa ahli perniagaan tempatan.

Ferrari FF dijana enjin V12 dengan 660 kuasa kuda (bhp) yang mampu memecut kereta sport itu daripada 0 hingga 100 kilometer sejam (km/j) dalam masa cuma 3.7 saat.

Dilengkapi sistem brek terkini, ia berhenti dalam jarak cuma 35 meter apabila pemandu menekan brek pada kelajuan 100 km/j.

Harga kereta sport canggih itu bermula daripada 220,000 euro (RM941,531) tanpa sistem injap VAT. - Agensi