Adsense

Sabtu, 24 September 2011

Kosmo Online - Hiburan

Kosmo Online - Hiburan


Popular kerana badan sasa

Posted:

Popular kerana badan sasa

Popular kerana badan sasa

WALAU telah popular, Taylor masih menerima layanan yang sama daripada keluarga dan teman-temannya.


TIDAK menyangka bermula dengan minatnya terhadap seni mempertahankan diri pada zaman kanak-kanak telah membawa nama Taylor Daniel Lautner ke kelas yang lebih tinggi berbanding rakan seusianya.

Pernah berlakon dalam filem pecah panggung pada zaman kanak-kanaknya, The Adventures of Sharkboy and Lavagirl 3-D dan Cheaper by the Dozen 2 pada tahun 2005, namun tuahnya hanya datang pada tahun 2008 apabila terpilih untuk memegang watak Jacob Black dalam filem Twilight bersama dengan Robert Pattinson dan Kristen Stewart.

Kini, ke mana sahaja jejaka berusia 19 tahun itu pergi, dia pasti dikelilingi oleh peminat yang rata-ratanya gadis remaja yang menggilainya sejak perubahan drastik tubuhnya daripada seorang remaja biasa kepada lelaki gagah.

"Secara jujur, saya tidak pernah penat dengan jeritan gadis-gadis yang merupakan peminat saya. Memang ada masanya saya akan terasa penat tetapi jika itu caranya mereka menunjukkan sokongan terhadap saya, saya tidak kisah dan menerimanya dengan hati yang terbuka," katanya yang memiliki ketinggian 1.78 meter.

Tidak hanya sekadar jeritan, tarikan Taylor menyebabkan para peminat tidak kisah untuk berkhemah di sekitar kawasan penggambaran filem terkini, Abduction di Pittsburgh. Taylor bagaimanapun tidak menganggap peminatnya mengganggu perjalanan kerjanya sebaliknya dia cukup menghargai peminat yang datang dari jauh semata-mata mahu melihatnya secara langsung,

"Agak memenatkan kerana waktu itu kami melakukan penggambaran pada waktu malam. Saya akan berada di set pada pukul 8 malam sehingga 5 pagi. Waktu saya keluar daripada set penggambaran saya lihat terdapat 800 orang gadis sedang menunggu di tepi jalan. Dalam masa satu jam, saya mengambil gambar bersama mereka semua. Badan saya terlalu penat, tetapi peminat lebih penting buat saya,"katanya.

Tarikan utama Taylor tidak sahaja lakonannya yang berkesan tetapi juga tubuh badannya yang sasa, disebabkan itu di dalam filem sekuel Twilight dan juga filem baharunya, Abduction, Taylor turut mendedahkan tubuhnya atas kehendak skrip.

"Bila saya dapat skrip filem itu, saya lihat terdapat lima atau enam babak yang memerlukan saya tampil tanpa baju. Saya terfikir juga bimbang orang muak lihat watak saya tanpa baju dan samakan dengan watak saya di dalam filem Twilight. Tetapi bila semak balik skrip, babak tanpa baju itu memang perlu mengikut jalan cerita dan juga karakter yang saya bawakan," terangnya yang berasal dari Grand Rapids, Michigan, Amerika Syarikat.

Jika di dalam Twilight, wataknya sebagai Jacob Black mempunyai badan yang begitu sasa, tetapi sejak menamatkan penggambaran sekuel terbaharu filem keempat The Twilight Saga: Breaking Down, tubuhnya sedikit susut.

"Memang saya susut tetapi sedikit sahaja. Saya memang seorang yang sangat sukakan senaman tetapi sejak menamatkan penggambaran filem Twilight saya tidak mengikut rutin senaman yang ketat untuk kekalkan otot tubuh. Sekarang saya tidak perlu paksa diri saya untuk makan jika saya tidak lapar, juga tidak akan ada orang (jurulatih peribadi) datang sumbatkan makanan dalam mulut saya setiap lima minit.

"Sebaliknya kini, saya lebih aktif dan terlibat dalam banyak sukan. Saya boleh makan apa sahaja dan sebanyak mana yang saya mahu tetapi tidak semestinya makanan segera kerana saya memang mengamalkan cara pemakanan yang sihat," tuturnya yang memiliki seorang adik perempuan bernama Makena.

Selepas Twilight

Selepas empat tahun sebati dengan watak Jacob Black di dalam empat sekuel filem Twilight termasuk,The Twilight Saga: Breaking Down bahagian pertama yang akan menemui penonton pada 24 November depan, Taylor tidak mahu terus hanyut dengan kejayaan yang diterima menerusi filem puntianak itu.

Tegasnya, yang dinamakan sebagai aktor remaja yang menerima bayaran tertinggi pada tahun 2010, sebagai seorang aktor dia mahu terus mencabar dirinya dalam pelbagai watak dan juga genre filem.

"Setiap watak yang saya bawa merupakan watak baharu yang belum pernah saya cuba. Saya mempunyai pengalaman yang seronok dan sekarang saya memandang ke depan untuk melakukan sesuatu yang berbeza daripada Twilight dan Abduction.

Bagaimanapun saya tidak melihat diri saya di pentas muzikal kerana saya yakin peminat tidak mahu melihat saya di pentas muzikal," ucapnya.

Disoal sejauh mana persamaan antara Taylor dan wataknya sebagai Jacob Black dalam filem Twilight, sambil tersenyum Taylor mengatakan dirinya yang sebenar langsung tidak sama dengan Jacob Black.

"Saya tidak pernah sama dan tidak akan menjadi Jacob Black di dalam dunia sebenar kerana sebagai seorang lelaki saya memang tidak boleh melihat wanita yang saya cintai bersama dan mengahwini lelaki lain di depan mata saya sendiri. Itu memang bukan diri saya," luahnya yang berkawan baik dengan aktres remaja, Salena Gomez dan Dakota Fanning.

Akui Taylor, sukar untuknya meninggalkan set penggambaran filem Twilight dan berpisah bersama teman-teman lakonan dan krew selepas empat tahun bersama termasuk tujuh bulan penggambaran untuk sekuel keempat Breaking Down.

"Bagi sekuel terakhir, lima bulan penggambaran dilakukan di Baton Rouge dan dua bulan di Vancouver. Memang satu penggambaran yang mengambil masa cukup lama lebih kurang 110 hari penggambaran. Mulanya bila saya lihat jadual, saya fikir saya akan penat bila sampai dipenghujungnya kerana kami melakukan penggambaran dua bahagian serentak, tetapi tidak. Saya mempunyai masa yang cukup seronok dan langsung tidak penat apabila di set penggambaran.

"Sebab itu kami semua agak beremosi terutama pada hari terakhir penggambaran. Kami sudah lama bersama, bukan sekadar dua, tiga bulan tetapi sudah bertahun-tahun. Apa yang bagusnya kami akan bersama kembali untuk sesi promosi filem ini," jawabnya.

Meskipun jadual kerjanya padat, Taylor yang sempat bercinta dengan penyanyi remaja Taylor Swift sehingga tahun 2009 memberitahu, tidak ada masalah dengan jadualnya kerana dia melakukan kerja yang disukainya tanpa sesiapa pun memaksa.

"Saya sedang berseronok sekarang ini. Saya sibuk dengan promosi filem dan mengembara dari satu tempat ke tempat yang lain. Saya seorang yang suka mengembara jadi, saya akan meneruskan kerja seperti biasa, tiada rehat yang panjang. Tetapi saya tetap akan mencari masa untuk berehat dan mencari masa untuk diri saya sendiri," katanya.

Walaupun popular dalam yang cukup pantas, Taylor menegaskan dia masih orang sama seperti dahulu. Kehidupan yang berubah 360 darjah tidak bermakna dia harus mengubah cara hidupnya seratus peratus dan itu merupakan kunci untuknya berpijak di bumi yang nyata dan tidak hanyut dengan populariti yang dikecapi pada usia muda.

"Saya bersyukur kerana masih mempunyai kehidupan yang sama seperti sebelum ini. Saya tidak mahu mengubah satu pun kehidupan lama saya walaupun kehidupan baharu saya sangat mengujakan. Saya dapat lakukan kerja yang saya suka dan dalam masa yang sama saya masih tinggal bersama keluarga dan melepak bersama teman-teman yang sama.

"Jika di rumah, saya masih remaja yang normal, keluarga saya masih meminta saya membantu kerja-kerja di rumah seperti biasa, tiada layanan luar biasa buat saya. Secara jujurnya, teman-teman saya masih melayan saya sama seperti dulu yang mana saya rasa itu satu perkara yang bagus.

"Saya tidak mahu kerana saya berjaya dengan filem, layanan berubah, itu akan menjadi pelik. Mereka sangat menyokong apa yang saya lakukan dan merupakan pengkritik lakonan saya yang paling jujur," bicaranya panjang lebar.

Tawau diserang rockers

Posted:

Tawau diserang rockers

Tawau diserang rockers

Oleh NOOR ASHREEN ISMAIL


DARI KIRI: Pengarah Urusan Nova, Rosmin, Bandi Amuk, Mus, Asheed, Pegawai Eksekutif Mustwin Venture Sdn. Bhd., Jeffry dan pengawal rancangan Muzik FM, Saiful Arini.


SELEPAS kejayaan konsert kumpulan rock legenda Lefthanded dan May serta Mega dan Fotograf, yang diadakan di Planet Hollywood, Kuala Lumpur tidak lama dulu, kali ini Nova Music (M) Sdn Bhd dengan usahasama Mustwin Venture Sdn Bhd sekali lagi ingin mengulang sejarah rock tersebut.

Konsert Lagenda Rock bakal diadakan di Kompleks Sukan Tawau, Sabah yang menampilkan barisan-barisan artis rock legenda seperti Ella, Mus (May), Bandi (Amuk) dan Asheed (DEF-GAB-C) pada 1 Oktober ini.

Konsert itu dijangka akan mendapat sambutan memberangsangkan daripada peminat-peminat muzik rock yang berada bukan sahaja di kawasan Tawau, tetapi juga di bandar dan daerah berdekatan seperti Kunak, Semporna, Lahad Datu dan Sandakan yang juga dapat menampung seramai 20,000 penonton sekali gus.

"Tawau dipilih sebagai lokasi pertama anjuran bersama kami ini kerana ia dikenal pasti mempunyai golongan peminat muzik rock yang cukup ramai. Kali terakhir konsert rock diadakan di sana telah menarik ramai penduduk di sekitar daerah Tawau yang membanjiri kompleks tersebut.

"Kedudukan Tawau yang agak terpencil membuatkan jarang konsert seperti ini diadakan. Jadi, penduduk Tawau dan sekitarnya sentiasa teruja untuk menyaksikan konsert-konsert artis terutamanya rock yang dijalankan di daerah mereka," jelas Ketua Pegawai Eksekutif Mustwin Venture Sdn Bhd, Datuk Mohd. Jeffry Rosman.

Tambahnya lagi, keputusan mengambil empat orang legenda rock, Ella, Mus, Bandi dan Asheed adalah daripada hasil kajian dan pemantauan yang dilakukan dan mendapati mereka amat popular di daerah tersebut.

Kemunculan ratu rock, Ella juga amat dinantikan penduduk Tawau kerana sebahagian besar peminat rock di sana belum berpeluang menyaksikan persembahan Ella secara dekat. Namun, peminat di sana masih teruja untuk menyaksikan konsert ini di dalam skala yang lebih besar.


DARI kiri: Bandi Amuk, Mus dan Asheed sudah bersedia untuk menggegarkan Tawau, Sabah pada 1 Oktober ini.


Bagi Bandi, dia yakin konsert ini boleh menarik penonton yang ramai kerana sebelum ini juga mereka pernah membuat persembahan di sana dan ia berjaya menghimpunkan ramai orang. Apatah lagi kali ini empat legenda rock akan bergabung, pastinya lebih ramai.

"Saya dan Mus akan nyanyikan lagu duet kami yang berjudul Sendiri dan beberapa lagu lain kumpulan Amuk. Mengenai pemilihan lagu, jika diikutkan Bandi lebih gemar nyanyikan lagu yang popular dan penonton akan menyanyikan bersama. Itu lebih memberi kepuasan kepada kami mahupun penonton. Tapi ada juga lagu baru yang akan disampaikan," jelas vokalis kumpulan Amuk itu semasa sidang akhbar di Hard Rock Café, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Sementara itu, bicara Mus dari kumpulan May, tidak banyak kelainan yang akan dibuat memandangkan mereka akan menyampaikan lagu yang biasa didengar peminat dan berkemungkinan kelainan yang akan terlihat ialah suasana dan pentas di sana.

"Namun, kami berjanji akan memberikan yang terbaik buat warga Sabah dan peminat yang menanti kehadiran kami. kami juga akan menyampaikan lagu yang biasa didengar dan sebanyak enam buah lagu yang akan dinyanyikan," jelas Mus yang juga mengatakan jika ada yang ingin menjemput kumpulan May untuk mengadakan konsert mereka tidak keberatan untuk terima.

Menurut Asheed dari kumpulan rock DEF-GEB-C pula memberitahu bahawa lagu yang akan disampaikan olehnya kelak merupakan lagu wajib yang digemari peminat seperti Cinta Sakti, Ibukota Cinta, Marilah Maria dan lain-lain lagi termasuk satu single terbaharu yang dilancarkan pada Ramadan lalu.

Tiket dijual pada harga RM20 seorang dan sebarang pertanyaan lanjut boleh hubungi Eksekutif Promosi Kanan Nova Music, Rouslan Moktar di talian 012-2988446.

Raudhah bawa belia ke masjid

Posted:

Raudhah bawa belia ke masjid

Raudhah bawa belia ke masjid


KUMPULAN Al-Mawlid akan bertemu belia dalam program jelajah Raudhah.


STESEN televisyen TV9 melalui jenama Raudhah mengambil inisiatif untuk memperkenalkan masjid sebagai hab komuniti bagi para remaja dan masyarakat setempat.

Penjenamaan Raudhah yang membariskan program-program berunsur Islamik seperti Tanyalah Ustaz, Tanyalah Ustazah, Halaqah, Semanis Kurma, Usrah dan Safiyya kini memperkasakan lagi penjenamaannya melalui penganjuran acara padang dengan nama Raudhah di Raudhah di Hatiku.

Dibawakan oleh Lembaga Zakat Selangor dan dimeriahkan lagi oleh kehadiran HotFM ini merupakan salah satu daripada tanggungjawab sosial stesen untuk menarik minat remaja mendekatkan diri mereka dengan masjid serta mengenepikan persepsi yang masjid ini hanyalah untuk solat sahaja.

Sesungguhnya kebanyakan masjid di Malaysia ini begitu aktif dan sentiasa mengadakan aktiviti-aktiviti menarik buat jemaah mereka serta masyarakat setempat.

Lokasi pertama Raudhah di Hatiku ialah Masjid Darul Ehsan, SS15 Subang Jaya pada hari Sabtu (hari ini), 24 September 2011 bermula seawal 9 pagi hingga 6 petang dengan pelbagai aktiviti menarik sesuai untuk setiap lapisan umur.

Aktiviti-aktiviti yang dirancang adalah seperti berikut:

* Rumah Terbuka dan Sambutan Hari Raya Aidilfitri, di mana pihak masjid akan menumbangkan seekor lembu untuk dijamu kepada tetamu Pertandingan muazzin muda.

* Uji bakat pengulas berita dan penyampai radio.

* Pencarian pengacara Safiyya serta tutorial menggayakan tudung.

* Pertandingan memasak.

* Demo mandi dan kafan jenazah.

* Pameran daripada Agensi Anti-Dadah Kebangsaan dan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Selain itu, acara ini turut dimeriahkan oleh tokoh Datuk Abu Hassan Din Al-Hafiz memberi ceramah berkaitan Titian Sirat serta barisan selebriti TV9 seperti Syed Mohd Khair, Zuhairah Mustafa Al-Husin, Irma Hasmie, Liyana Hisham (pengacara Safiyyah), artis Catriona Ross serta kumpulan nasyid Al-Mawlid.

Lebih menarik pengunjung dapat menyertai rakaman rancangan Tanyalah Ustaz yang dikendalikan oleh Ustaz Halim Din yang membawa tajuk 'Agihan Zakat'. Sementara itu, Ustazah Asni Abu Mansor juga akan hadir bagi sesi rakaman Tanyalah Ustazah mengupas tentang Bagaimana Wanita Berperanan.

Kedua-dua rancangan ini akan disiarkan pada bulan November nanti.

Kepada mereka yang tidak berkesempatan untuk memeriahkan suasana raudhah Di Hatiku di Masjid Darul Ehsan, SS15 Subang Jaya, bolehlah menjelajah di tiga lokasi seterusnya iaitu :

n Masjid Al-Hidayah, Taman Melawati, 1 Oktober 2011 (Sabtu).

n Masjid Al-Falah, Jalan USJ 9, Subang Jaya, 22 Oktober 2011 (Sabtu).

n Masjid At-Taqwa, Taman Tun Dr. Ismail, 29 Oktober 2011 (Sabtu).

Untuk maklumat lanjut sila layari laman web www.tv9.com.my