Adsense

Ahad, 7 Ogos 2011

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Artis Ajak Peminat Bersama Fahami Maksud Surah

Posted: 07 Aug 2011 10:58 PM PDT

Artis Ajak Peminat Bersama Fahami Maksud Surah Dalam Program Bicara Surah di TV1

Tanggungjawab menyampaikan dan menyebarkan kebaikan terletak pada setiap individu apatahlagi ketika seluruh umat Islam meraikan Ramadan yang mulia ini. Ternyata usaha dilakukan Radio Televisyen Malaysia (RTM) berkongsi sebuah program menarik bertajuk Bicara Surah sememangnya berkesan menyumbang kepada mengajak seluruh umat Islam menghayati erti dan pengertian maksud surah-surah yang terkandung dalam al Quran.

Menampilkan pengacara Saiful Bahrim, program disiarkan hujung minggu setiap Jumaat, Sabtu dan Ahad, jam 4.30 pagi serta ulangannya setiap Isnin hingga Rabu, jam 4.30 petang di TV1.

Artis yang terlibat jayakan Bicara Surah

Bersama artis undangan Mr Os, Osman Kering, Munir Phyne Bollez, Engku Faridah, Amylia, Alif Azfar, Joey, Yusmal, Farid Amirul dan Azza Elite, setiap 13 episod siarannya penonton di ajak berkongsi pengajaran melalui huraian ayat sebagai panduan dan motivasi manusi sejagat. Ayat dipilih mengkhususkan perbincangan tentang manusia yang mendapat perlindungan dari Allah sebagai pelindung utama, menjaga hati agar lebih tawaduk kepada Allah.

Ayat-ayat dipilih seterusnya mengkhususkan perbincangan tentang perlunya mengasihi sesama manusia lebih-lebih lagi anak yatim piatu dan janganlah kita menzalimi mereka (anak-anak yatim), kelalaian manusia dalam mentaati perintah Allah, ketaksuban manusia yang berlumba-lumba mencari harta kekayaan, pangkat dan darjat sehingga leka dan berakhir dengan pembalasan dari Allah yang amat azab.

Perbincangan turut mengupas tentang ayat yang menyentuh soal penderhakaan Abu Lahab sebagai musuh yang terang lagi nyata kepada Allah. Allah juga mengecam Abu Lahab yang derhaka, yang merosakan kaum nabi Muhammad denga harta kekayaannya, sebagai peringatan kepada manusia agar tidak ghairah dengan apa yang dimiliki sehingga lupa diri dan bangga diri, sifat Allah Taala yang tidak sama sekali dengan manusia dan peringatan kepada manusia supaya taat akan segala perintah Allah juga tentang anugerah Allah kepada kaum Quraish dengan memberi keamanan dan kenteteraman dalam mencari sumber rezeki dengan limpahan yang tidak terhingga, memperingati manusia tentang anugerah dari Allah agar manusia sentiasa bersyukur dan beramal soleh kepada Allah.

Menariknya program ini menyentuh tentang kemuliaan malam Lailatul Qadar yang terjadi pada bulan Ramadan. Memberi tahu manusia tentang kehebatan malam tersebut yang lebih mulia berbanding 1000 bulan pada bulan yang lain.

Lain-lain ayat yang dikupas maksudnya termasuklah tentang manusia yang suka mencaci, mengeji dan yang leka mengumpulkan harta mereka sehingga lalai kepad perintah Allah,orang-orang kafir yang menyembah berhala, pengajaran Allah terhadap azab dan pembalasan terhadap tentera Abrahah yang ingin meruntuhkan kaabah, keamanan dan kedamaian negeri Mekah dengan limpahan kurnian Allah Taala dengan tersemai pelbagai buah-buahan seperti buah Tin, Zaitun dan Kurma dan diakhiri dengan ayat menyentuh kemudahan dan kelapangan kepada nabi Muhammad dan umatnya yang beriman bagi melaksanakan pelbagai urusan.

Justeru pastikan anda yang ingin berkongsi ilmu dan pengajaran ayat-ayat al Quran pastikan anda menonton Bicara Surah sepanjang Ramadan ini hanya di TV1.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Slot Rancangan Keagamaan Khas di RTM
  • Lirik Lagu Terbaru Bob AF Sinar Menunggu
  • Artis Pakai Susuk dan Selebriti Baiki Anu?
  • Chat Shawal & Heliza: Antara Teruja & Teruji
  • Poster Jeslina di Satu Demonstrasi Tunjuk Perasaan
  • Meet My New Baby: MyFew.Net
  • Gambar Kekasih Baru Nor Aliah Lee
  • New Video Clip Age Of Pollution by Ning Baizura
  • Ujibakat Program Realiti Adik-Adikku Musim Kedua
  • Fara Fauzana Menang Anugerah Artis ARTIS HIP Highly Intelligent Popular
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    Faezah Elai Umum Kahwin 9 September

    Posted: 07 Aug 2011 09:38 AM PDT

    Dalam satu portal hiburan, Faezah Elai telah Umum Kahwin 9 September Tapi Enggan dan Masih Rahsiakan Bakal Suaminya. Adakah benar desas desus mengatakan Heykal Hanifah bakal menjadi suami Faezah Elai?

    Pelakon berbakat yang sarat kontroversi, Faezah Elai mengaku akan bernikah pada 9 September ini di rumah keluarganya di Pulau Pinang. Tapi gerangan lelaki yang akan mengahwininya tidak didedahkan kepada umum. Namun bayangan lelaki yang disebutnya membuatkan orang yang mengikuti perkembangannya mengagak, lelaki tersebut ialah pengarah drama Asmara, Heykal Hanifah.

    Faezah Elai

    FAEZAH BELUM SEDIA PERKENALKAN NAMA BAKAL SUAMI
    Heykal yang kini berstatus duda pernah menjadi hangat apabila hubungannya dengan Faezah diperkatakan sebelum rumah tangganya dengan seorang pegawai perhubungan awam di sebuah syarikat rakaman musnah. Mereka dah sah bercerai.

    "Insya-Allah saya akan bernikah pada hari Jumaat 9 September depan dengan seorang ahli perniagaan bernama Muhammad," kata Faezah kepada beberpa media.

    Faezah juga memberikan gambaran yang lelaki yang bakal menjadi suaminya nanti terlibat dalam perniagaan yang melibatkan penggambaran drama dan filem dan berasal dari Utara juga.

    Penjelasan tersebut menguatkan tanggapan yang Heykallah orang yang dimaksudkan, namun dia sendiri enggan membuka mulut.

    "Saya jatuh cinta dengannya sebab dia faham karier dan jiwa saya. Dia orangnya simple, merendah diri, sangat kelakar dan mengambil berat. Kulitya kuning langsat dan ada misai sikit," Faezah meneruskan gambaran lelaki yang mahu menjadi suaminya.

    Heykal juga memiliki misai sebagaimana yang digambarkan dan berkulit sedikit gelap. Namun sehingga hari ini Faezah belum lagi menghantar kad undangan kepada media.

    Namun difahamkan busana pengantin sudah ditempah dengan seorang pereka terkenal di Kuala Lumpur. Faezah juga memberitahu wartawan majalah Mangga bahawa majlis persandingan dirancang diadakan pada 3 Disember depan. Dia juga tidak merancang mengadakan majlis di Kuala Lumpur kerana tidak ramai saudara-mara di ibu negara.

    Tunggulah siapa yang bakal menjadi suami Faezah nanti. Adakah Heykal atau seorang lelaki lain yang tiba-tiba muncul dalam hidupnya?

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Faezah Elai Karpet Merah ABP2010
  • Gambar Seksi Faezah Elai Heroin Tomboy Drama Sutera Maya Pakai Tank Top
  • Sinopsis Drama Hartamas Lakonan Faezah Elai
  • Gambar Faezah Ilai Masa Budak-Budak
  • Shahz Jaszle Kekasih Faezah Elai dalam Pondok Ingatan Cinta
  • Gambar Faezah Ilai dengan Green Cheongsam Salikin Sidek
  • Sinopsis Drama Asmara Lakonan Faezah Ilai & Shaz Jaszle
  • Drama La Dolce Amira dan Datin Wanabe di TV3
  • FAEZAH Akademi Fantasia 7
  • Gambar Nikki Bertudung di Majlis Nikah Ning
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.