Adsense

Rabu, 1 Jun 2011

OHBULAN!

OHBULAN!


Juliana Evans Tiada Kena Mengena Dengan #AdindaEvans

Posted: 01 Jun 2011 11:05 PM PDT

Semalam, kata kunci #adindaevans tersenarai dalam top twitter trend ekoran daripada pendedahan remaja berusia 14 tahun itu yang dipercayai mengakui bahawa dia pernah melakukan hubungan seks.

Remaja tersebut menyebut, "Yeah, aku jujor la dgn korang, AKU DA PERNAH MAEN ! puas ? ade ke org nak mengaku mcm ni ? takkan punya .. bia org nak pandang hina kat kita. asalkan kita ade MARUAH DIRI ! thank you :) "

Kata-kata remaja itu sekaligus mendapat perhatian komuniti online serta pihak media. Hazrey.com ada menyebut :

Mengikut Seksyen 376, Kanun Keseksaan, sebarang hubungan seks dengan perempuan berusia bawah 16 tahun, ia adalah jenayah rogol. Biarpun ia (perlakuan seks) dilakukan dengan kerelaan kerana peruntukan undang-undang sudah jelas, ia tetap jenayah rogol.

Rogol statutori adalah berbeza dari rogol paksaan.

Tidak kira apa jua alasan yang diberikan, jika didapati wanita itu di bawah umur 16 tahun ketika hubungan seks itu dilakukan, maka ia adalah jenayah rogol.

Hukuman yang disebutkan dalam seksyen ini adalah "Barang siapa melakukan rogol hendaklah dihukum penjara tidak kurang daripada lima tahun dan tidak lebih daripada 20 tahun dan hendaklah kenakan hukuman sebat."

Al-kisahnya, ada segelintir peminat yang beranggapan bahawa pelakon Juliana Evans mempunyai kaitan dengan #AdindaEvans. Namun, kekeliruan tersebut dengan serta-merta dijelaskan oleh Juliana Evans berbunyi, "Attention, dis #AdindaEvans has NOTHING to do with me and I don't have a sister. Don't ask me anymore k? :) "

Kisah #AdindaEvans ini dipercayai telah dibincangkan bersama Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil melalui program MHI, pagi tadi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Gambar Anak Perempuan Salma Mentor 5, Puteri Nurul Huda.

Posted: 01 Jun 2011 10:40 PM PDT

Gambar Anak Perempuan Salma Mentor 5, Puteri Nurul Huda.

Tak ramai orang yang tahu bahawa Salma sebenarnya memegang status janda dan mempunyai seorang anak perempuan bernama Puteri Nurul Huda. Comel sangat budak ni, rasa nak picit-picit pipi!

Selepas kemenangan Salma tempoh hari, dia mendedahkan kisah peribadinya kepada pihak wartawan ketika berlangsungnya sidang akhbar. Puteri Nurul Huda, 3 merupakan hasil perkahwinan Salma ketika dia berusia 17 tahun, namun telah bercerai setahun kemudian.

Salma menambah, pada mulanya dia agak keberatan untuk berkongsi kehidupan peribadinya kerana ingin memberikan fokus sepenuhnya terhadap program Mentor 5. Salma juga menafikan kemenangannya kali ini disebabkan undi simpati. Ya, pada pendapat kami kemenangan Salma memang berasaskan bakat nyanyiannya yang mengagumkan, kan?

Terima kasih kepada rakan media RunWitMe yang sudi berkongsikan gambar anak Salma. Katakan hi kepada dia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.