Adsense

Isnin, 7 Februari 2011

Kosmo Online - Hiburan

Kosmo Online - Hiburan


Masih mahu bujang

Posted:

Masih mahu bujang

Masih mahu bujang



DIKENALI sebagai pasangan pelakon yang sedang hangat menjalin hubungan cinta, tetapi nama Kamal Adli dan Intan Ladyana juga semakin bertapak kukuh dalam bidang lakonan dengan rezeki tawaran berlakon yang mencurah-curah.

Bagaimanapun, apabila membicarakan soal perkahwinan, Kamal merasakan buat masa ini belum tiba masanya untuk dia memikirkan perkara berkenaan meskipun mengakui sangat mencintai kekasihnya itu.

Ujarnya, menggalas tanggungjawab sebagai seorang suami sangat besar dan dia hanya akan mendirikan rumah tangga sekiranya merasakan sudah benar-benar bersedia untuk menempuh alam perkahwinan.

"Hubungan kami selama ini cukup baik dan saya gembira memiliki seorang kekasih yang begitu memahami. Sepanjang perhubungan kami, Intan sendiri tidak pernah membangkitkan soal kahwin.

"Lagipun saya lihat sekarang dia begitu mencintai dunia lakonan dan namanya semakin menjadi sebutan. Jadi saya tidak mahu memberikan sebarang tekanan kepadanya termasuk mengenai perkahwinan," ujarnya.

Tambah Kamal, apa yang lebih penting buat dirinya ketika ini adalah mahu memberi sepenuh tumpuan kepada kerjayanya dan menerima seberapa banyak tawaran yang diperoleh.

Menurutnya, inilah saat dan peluang untuk dirinya mengumpul seberapa banyak harta dan menyimpan wang sebelum menempuh alam perkahwinan dan menggalas tanggungjawab sebagai suami.

"Tidak bermakna harta dan wang ringgit adalah jaminan kebahagiaan sesebuah perkahwinan, tetapi itu adalah suatu yang menjadi keperluan hidup untuk memelihara anak orang.

"Disebabkan itu saya ingin mengukuhkan kedudukan kewangan terlebih dahulu dan memiliki aset seperti rumah. Sudah tentu saya mahukan kehidupan sebuah kehidupan yang selesa selepas berumah tangga nanti," ujarnya.


AKSI terbaru Kamal dapat disaksikan menerusi drama Gemilang yang kini sedang bersiaran setiap Isnin di TV3.


Menurutnya, dia dan Intan juga tidak akan menyorokkan tentang hubungan mereka dan berjanji akan memberitahu kepada peminat sekiranya masing-masing sudah bersedia untuk mendirikan rumah tangga.

Tak pernah jumpa keluarga

Biarpun sudah lama menjalinkan hubungan cinta, Kamal mengakui sehingga kini mereka masih lagi belum berkesempatan untuk berjumpa dengan ahli keluarga masing-masing disebabkan sibuk dengan jadual lakonan yang padat.

Bagaimanapun, pelakon tersebut memberitahu dia akan berjumpa keluarga Intan sekiranya dia benar-benar sudah bersedia dan mempunyai masa terluang untuk membincangkan mengenai hubungannya itu dengan lebih lanjut.

"Kami sendiri tidak kisah kerana mereka faham dengan kami berdua. Apa yang lebih penting ahli keluarga sudah pun tahu mengenai perhubungan ini dan mereka juga telah memberi restu kepada kami.

"Cuma mereka meminta supaya kami menjaga nama baik keluarga dan tidak melakukan sesuatu perkara yang boleh memalu dan mencemarkan nama baik mereka," ujarnya.

Menurut Kamal lagi, dia sangat bersyukur kerana keluarganya turut memberi kepercayaan kepadanya dan tidak pernah mendesaknya supaya cepat berumah tangga.

Ikut jejak kekasih

Jika sebelum ini semakin ramai artis tempatan yang telah mengambil keputusan untuk bernaung di bawah syarikat MIG Production, ternyata Kamal juga turut melakukan tindakan yang sama.

Menurut pelakon yang mula popular menerusi drama Bio-Nik itu, tujuannya mengikat kontrak dengan syarikat berkenaan kerana mahu memastikan jadual kerjanya menjadi lebih tersusun.

"Saya sudah mengikat kontrak dengan MIG Production sejak dua bulan yang lalu. Memang diakui kini perjalanan karier seni saya semakin teratur dan saya gembira dengan keadaan sekarang.


KHABIR BHATIA (duduk dua dari kiri) bersama barisan pelakon drama bersiri Gemilang.


"Walaupun kini telah menjadi artis di bawah naungan mereka, namun saya masih lagi diberi kebebasan untuk menerima tawaran berlakon daripada produksi luar," ujarnya.

Tambah Kamal, dengan adanya pihak yang dapat menguruskan perjalanan kariernya sekarang, ia juga sedikit sebanyak mampu mengatasi masalah yang sering dialaminya selama ini.

Ujarnya, sebelum ini dia sering menghadapi dilema untuk meletakkan harga bagi sesuatu tawaran berlakon yang diterimanya. Sehinggakan ada pihak yang cuba mengambil kesempatan dengan menawarkan harga yang sangat rendah kepadanya.

"Sebenarnya saya sendiri akui adakalanya mengalami kesukaran untuk menentukan harga yang sesuai. Pernah juga saya terus bersetuju menerima tawaran yang diberikan biarpun akhirnya menyedari jumlah yang diterima sangat sedikit.

"Jadi dengan adanya pihak yang dapat menguruskan kerjaya saya, tidak ada lagi pihak yang boleh mengambil kesempatan ke atas diri saya dengan menawarkan harga yang tidak berbaloi," ujarnya.

Bagaimanapun, Kamal menegaskan tindakannya menjadi artis MIG tidak ada kena mengena dengan pengaruh atau cadangan Intan yang terlebih dahulu mengikat kontrak dengan syarikat tersebut.

Sebaliknya, keputusan dibuat setelah memikirkan tentang kebaikan dan keuntungan yang akan diperolehinya pada masa akan datang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Usher didik anak Beckham Beckham

Posted:

Usher didik anak Beckham Beckham

Usher didik anak Beckham Beckham


USHER


BIARPUN sangat terkenal sebagai seorang bintang bola sepak, namun pemain asal England, David Beckham tidak kisah sekiranya ketiga-tiga anaknya tidak mengikut jejak langkahnya.

Baru-baru ini dikhabarkan bahawa David telah mula mendedahkan anaknya iaitu Brooklyn, Romeo dan Cruz kepada dunia tarian. Menariknya, penyanyi Usher telah dilatih untuk menjadi guru tari kepada anak-anaknya itu.

"David adalah salah seorang teman baik saya. Beberapa bulan yang lalu kami berdua sempat berjumpa dan dia meluahkan hasrat untuk melihat anak-anaknya belajar menari.

"Dia mahu saya menjadi guru peribadi anak-anaknya itu dan saya terus bersetuju. Dia mempunyai sebuah keluarga yang bahagia dan sebab itu saya menerima tawarannya," ujar Usher.

Di antara ketiga-tiga anak pemain bola sepak tersebut, Usher memberitahu, ternyata Cruz yang paling menyerlah bakatnya dalam bidang tarian. Sewaktu siri jelajah dunia Spice Girls, Victoria pernah mengajak anaknya itu yang ketika itu berusia tiga tahun menari bersama-sama di atas pentas.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sitkom sindiran positif

Posted:

Sitkom sindiran positif

Sitkom sindiran positif


AKSI Sabri Yunus (kanan) sebagai Pak Itam menyuntik elemen komedi dalam Moh Ke Kafe Kita.


BERLATAR belakang persekitaran Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) sepenuhnya, sitkom berjudul Moh Ke Kafe Kita yang menggunakan medium Kafe Iktiraf tidak dinafikan akan mencetus sedikit sensasi apabila ia dilihat mempunyai sindiran dengan cara tersendiri buat golongan peneroka.

Biar apa jua tanggapan, hakikatnya, sitkom terbitan rumah produksi, Serangkai Filem Sdn. Bhd. itu berperanan memberi imej positif mengenai Felda dan komitmen peneroka menjana pembangunan negara selain mempersembah hiburan buat penonton.

Menyerapi semangat konsep 1Malaysia, Moh Ke Kafe Kita turut dibikin bagi mengikis tanggapan negatif segelintir pihak yang berniat jahat ingin meruntuhkan institusi tersebut.

Menjelaskan perkara itu, penerbit Moh Ke Kafe Kita, Habsah Hassan mengaku pihak produksi tidak melihat sebarang isu yang boleh menyinggung perasaan atau sensitiviti warga Felda kerana pengolahan setiap episod sitkom tersebut sifatnya terangkum umum.

"Kalau sudah namanya manusia, pasti ada kelemahan di sana sini. Tetapi, setiap episod yang cuba diketengahkan pada sitkom ini adalah hakikat. Tidak hanya berlaku di Felda, tapi boleh dihadapi di mana-mana.

"Jika tiada sebarang mesej, kalau macam itu nampaknya tiada drama. Tidak menarik sesebuah cerita dipertontonkan sebagai putih semata-mata. Ini sebenar kehidupan kita," jelasnya ketika ditemui pada pelancaran sitkom itu di Restoran Puteri di ibu negara baru-baru ini.

Turut hadir pada pelancaran program cetusan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak itu ialah Penolong Pengarah Kanan Komunikasi & Maklumat Seranta (Felda), Jabatan Perdana Menteri, Zamsari Jumani dan pengarah sitkom tersebut, Othman Hafsham.

Menceritakan awal pembikinan Moh Ke Kafe Kita, Habsah bersama panel sitkom tersebut dan Othman pada mulanya menyediakan konsep dan fokus diingini sebelum menyiapkan kertas cadangan untuk ditunjukkan kepada pihak Felda.

"Kami cukup bertuah kerana menerima khidmat nasihat dan tunjuk ajar daripada Pengarah Seranta (Felda), Noor Ehsanuddin Mohd. Harun Narrashid tentang penyediaan keseluruhan Moh Ke Kafe Kita yang menggunakan medium Kafe Iktiraf serta mempertaruhkan unsur humor.

"Enggan penonton bosan, kami bersepakat menampilkan variasi topik pada setiap episod termasuk soal kemanusiaan. Selain itu, kami sedaya upaya ingin berkongsi cerita peneroka Felda yang telah lama mengalami peningkatan taraf hidup.

"Secara tidak langsung, masyarakat dapat menyaksikan sendiri sama ada golongan peneroka Felda mula berubah sikap selepas mengecap kesenangan atau masih sarat dengan pemikiran sama seperti semasa awal menetap di penempatan itu," ungkap Habsah panjang lebar.

Berpengalaman mewujudkan sitkom menjadi sebutan ramai suatu ketika dahulu, Pi Mai Pi Mai Tang Tu sekitar 18 tahun lepas, Othman Hafsham enggan menipu diri tentang gemuruh yang bersarang di jiwa tatkala menggarap naskhah Moh Ke Kafe Kita awal November lalu.

"Sejujurnya, saya agak berdebar apabila hendak mengarah sitkom ini. Kita tidak tahu sebab benda kreatif kebiasaan terpulang kepada penerimaan penonton. Yang pasti, ada pihak menjangkakan kualiti saya seperti menghasilkan Pi Mai Pi Mai Tang Tu.

"Tetapi, lebih baik penggiat seni terutama pelakon kena ada perasaan debaran ini. Kalau terlebih yakin, saya percaya, hasilnya kurang bagus. Lantaran itu, saya mengarah secara santai tanpa menganggap ia sebagai pekerjaan bagi memberi impak buat sitkom ini," terangnya.

Sementara itu, Sabri Yunus yang menerajui karakter Pak Itam meluah keterujaan ditawarkan kesempatan terlibat dalam Moh Ke Kafe Kita bersama Habsah dan Othman serta disatukan dengan rakan-rakan pelakon senior dan baru dalam industri seni tanah air.

"Biarpun awal-awal lagi tahu berlakon dalam sitkom agak terkejar-kejar dan memerlukan sepenuh komitmen, ia bagaimanapun memberi pengalaman berharga kepada saya.

"Paling penting, saya ingin beritahu di sini, walaupun sitkom ini berlatar belakang Felda, ia sebenarnya tidak hanya disasar kepada penonton Felda. Senang cerita, ia bersifat umum," luah Sabri bersungguh.

Selain Sabri, Moh Ke Kafe Kita turut dibintangi oleh Sheila Mambo yang memegang watak Mak Itam, Bea Rameshan (Melati), Maya (Ija), Yus Raja Lawak (Ujang), Pak Lah Cecupak (Pak Imam), Lan Zailan (Yeob Kasim), Munir (Alang), Julia Hana (Freeda) dan Gana (Muthu).

Bersiaran sebanyak 13 episod, Moh Ke Kafe Kita yang menggunakan studio Universiti Multimedia Cyberjaya sebagai lokasi rakaman mula ditayangkan di televisyen sejak 18 Januari lalu di TV3 setiap hari Selasa, Rabu dan Khamis pukul 10.30 pagi. - FAIZAL SAHARUNI

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.