Adsense

Jumaat, 18 Februari 2011

borak kosong

borak kosong


Pasangan ini bertemu lagi setelah 60 tahun terpisah

Posted: 18 Feb 2011 09:00 PM PST

Siapa sanggup berpisah antara suami dan isteri selama 60 tahun. Tapi bagi Boris tentara Soviet pernah mengalaminya ketika dia harus berpindah tugas bersama kesatuannya ke daerah lain dan Anna Kozlov beserta keluarganya diusir ke Siberia ketika terjadi tahanan pemerintahan Stallin.

Pasangan ini sudah pasrah oleh nasib yang memisahkan mereka sedemikian jauh dan dalam waktu yang lama hingga tak menyangka sama sekali akan bertemu lagi.

Gambar semasa perkahawinan mereka


Suatu ketika keadaan di negeri tersebut normal kembali dan Anna pun pulang kampung. Dia masih boleh menemukan rumahnya yang dulu. Sampai suatu ketika Boris yang berusia 80 tahun datang mengunjungi kuburan orangtuanya. Tak disangkanya, ketika dia turun dari kereta, dia menoleh ke rumah Anna, di mana dia sempat menikah selama beberapa hari.Luar biasa. Anna di depan rumah pun memandangi suaminya yang telah berpisah 60 tahun itu.
Pasangan ini bertemu lagi setelah 60 tahun terpisah

"Saya melihat laki-laki itu, jantung saya seperti mahu tercabut! Matanya begitu akrab buat saya. Saya tahu itu adalah dia! Hati Boris pun tak kurang bergoncang. Dia pun berlari menemui Anna. Ohh ..sayang, sudah lama saya mengharapkan kesempatan seperti ini. Sungguh waktu yang panjang untuk mewujudkannya, isteriku," ucap Boris berurai air mata sambil berpelukan.

Ajaib…Pesara Buta Boleh Melihat Setelah Mencium Foto Arwah Isteri

Posted: 18 Feb 2011 08:31 PM PST

TRIBUNNEWS.COM – Seorang pesar yang buta dan dinyatakan tak boleh melihat lagi mendapatkan keajaiban setelah mencium fotoarwah isterinya saat ia akan tidur. Demikian dilaporkan Daily Mail dan dikutip Tribunnews.com, Jumat (18/2/2011).

Pesara bernama George Hudspeth dinyatakan buta selama 10 tahun kerana didiagnosa mengidap kelainan yang disebut dry macular degeneration. Dia mengalami buta keseluruhan setahun lalu dan dinyatakan menghabiskan waktunya dalam kegelapan.

Namun, minggu lalu, penglihatannya kembali normal ketika dia memegang foto isterinya bernama Sheila yang meninggal November 2009. Lelaki yang berusia 76 tahun itu dan bekas sarjan yang bertugas di Squadron Quartermaster sangat gembira dan terjaga hingga pukul lima pagi menonton acara televisyen kesukaannya kerana takut penglihatannya hilang lagi.

"Saya ingin mengatakan kepada semua orang jika saya duduk di puncak Mount Everest dan saya boleh melihat," kata Hudspeth asal Daventry, Northamptonshire, England.

"Saya tidak boleh menjelaskannya dan ini sesuatu yang luar biasa," ujar Hudspeth serta memberitahu jika kakak dan saudara perempuannya buta dengan penyakit yang sama.

Jururawat di penjara kerana perkosa perempuan di tandas

Posted: 18 Feb 2011 07:52 PM PST

TRIBUNNEWS.COM - Seorang jururawat dipenjara kerana memperkosa perempuan lain di tandas di sebuah hotel di Brisbane lebih dari dua tahun lalu. Demikian diberitakan Courier Mail, Jumat (18/2/2011), dan dikutip Tribunnews.com.

Jururawat yang berasal dari Ireland ini mendapat hukuman penjara selama dua setengah tahun setelah Hakim David Reid di Pengadilan Brisbane menyatakan ini tindakan tak senonoh dan akibat alkohol mendorong jururawatt bernama Anne-Marie O'Loughlin memperkosa ibu dua anak yang berusia 32 tahun.

O'Loughlin yang berusia 24 tahun sedang berada di Australia dalam rangka percutian dan dinyatakan bersalah kerana memperkosa di Hotel Caxton, pada 29 November tahun lalu. Hakim Reid menyatakan jika O'Loughlin akan dihantar ke negaranya Ireland setelah ia dilepas dari penjara.

Dalam sidang itu dikataakan jururawat itu  memaksa mencium mangsa dan kemudian meletakkan tangannya di bahagian organ sulit mangsa. Tak lama kemudian ia memasukkan jarinya ke organ genital dan anus mangsa.

Ada hidangan air mani kuda di New Zealand

Posted: 18 Feb 2011 06:40 PM PST

pelik-pelik...
saya petik dari myMetro





WELLINGTON: New Zealand yang dikenali sebagai destinasi sukan ekstrem seperti terjunan bungee dan luncur salji kini mengubah haluan kepada hidangan makanan apabila menyediakan air mani kuda kepada penggemar makanan eksotik. 

Sajian itu akan disediakan dalam majlis tahunan Festival Makanan Eksotik di bandar Hokitika di Pulau Selatan bulan depan bersama hidangan lain seperti kala jengking, kumbang disalut cokelat dan ulat goreng. "Sajian air mani kuda dapat memberi anda kekuatan seperti haiwan itu selama seminggu," ujar penternak kuda lumba di Christchurch, Lindsay Kerslake. - AFP

Ibu masukkan anak dalam tong sampah untuk pulih daripada sindrom ketakutan

Posted: 18 Feb 2011 05:35 PM PST

Macam-macam cara ibu mengajar anak..
saya petik daripada kosmo online


LONDON - Seorang gadis di Britain pulih daripada sindrom berasa takut apabila berada di dalam ruang
yang sempit, lapor sebuah akhbar semalam.

Gadis itu, Kirsty Nicholson, 23, pulih selepas ibunya memasukkan dia ke dalam tong sampah. Kejadian itu berlaku semasa dia masih kecil kerana anaknya itu mampu melenturkan tubuhnya.

Disebabkan dia turut berbakat melenturkkan tubuhnya di dalam balang kaca, gadis itu kini menunjukkan kemahirannya itu dalam pertunjukan sarkas. 

Dia kini merupakan anggota kumpulan The Circus of Horrors yang menjelajah ke seluruh dunia.

Nicholson amat takut berada di ruang kecil dan tertutup sejak dia berusia enam tahun.

Beberapa tahun lalu, dia mendapat tawaran bekerja dengan sarkas berkenaan dan perlu mengadakan persembahan melenturkan badan di dalam botol sepanjang 0.6 meter dan lebar 45 sentimeter.

"Saya tidak tahu apa yang hendak dilakukan sehinggalah ibu saya mendapat idea untuk saya berlatih di rumah dengan memaksa saya masuk ke dalam tong sampah dan raga pakaian," kata Kirsty. - Agensi

Anjing beritahu tuannya penagih narkoba

Posted: 18 Feb 2011 04:30 PM PST

MORO, SRIPOKU.COM – Deputi Sherif Sherman County, Oregon, Sersan John Terrel tak perlu membawa anjing  untuk menangkap penagih narkoba sekaligus barang buktinya. Ini kerana njing si pelaku yang membantunya.

KGW-TV melaporkan, Terrel memberhentikan sebuah truk  ketika dia melihat sehelai stoking kaki dilempar keluar dari jendela truk itu. Ternyata stoking  kaki itu berisi mariyuana dan ganja.

Pengemudi trak itu mengaku berusaha menyembunyikan stoking kakinya, tetapi anjing pit bull miliknya merebut dan tak mahu melepaskannya. Perebutan  itu dimenangi si anjing, yang melemparkannya keluar. Pemandu berusia 32 tahun itu kemudian ditahan dengan tuduhan kepemilikan narkoba.

Sambil berkelakar, Sherif Brad Lohrey berharap lebih banyak lagi orang yang berjalan didampingi anjing "penghidu narkoba" peribadi.

Sampah di buat bantal...cuba lihat

Posted: 18 Feb 2011 10:01 AM PST



ada tak yang sanggup gunakan bantal macam ini....

Suami patahkan tangan isterinya kerana tukar siaran TV

Posted: 18 Feb 2011 09:01 AM PST


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan yang baru saja menikah meminta cerai dari suaminya setelah dia dipukul kerana menukarkan rancang muzik televisyen kesukaan sang suami.

Perempuan Arab Saudi ini mengatakan kepada suaminya jika dirinya tidak suka atas acara televisyen kesukannyanya, Ghinwa TV, yang memutar muzik Arab dan gadis muda menyanyi serta menari secara seksi.

Seperti ditulis media online, emirates247.com, sang isteri mengatakan akan menukar siaran televisyen tetapi diperingatkan oleh suaminya agar tidak melakukan hal itu dan mengancam akan mematahkan tangannya.

Mengira suaminya tidak serius, sang isteri mengambil remote control dan menukarkan acara televisi. Suaminya pun marah dan memukuli serta mematahkan tangannya. Sang istri kemudian mengajukan gugatan cerai setelah dirawat di rumah sakit.

Hanya kerana daging babi Jang memeluk Islam

Posted: 18 Feb 2011 08:20 AM PST

Waktu baru menunjukkan pukul 10.00 pagi di Beijing, China. Waktu solat Jumaat masih tiga jam lagi. Seorang laki-laki dilihat mendekati masjid.

Lelaki itu sejenak berdiri ragu di depan masjid. Ada rasa enggan untuk melangkahkan kaki ke dalam masjid, apalagi setelah melihat tulisan di pintu gerbang masjid yang ditulis dalam bahasa Cina, Inggris dan Arab berbunyi "Hanya untuk Muslim."

Tapi lelaki itu menepis keraguannya dan memberanikan diri memasuki masjid."Ada yang boleh saya bantu?" tiba-tiba seorang lelaki menyapanya, imam masjid itu."Saya ingin menjadi seorang muslim," ujar lelaki yang disapa.

Imam masjid tersenyum dan menyambut lelaki yang ingin masuk Islam itu. Dia membawanya ke pejabat "Komuniti Muslim" yang terletak di dekat bangunan masjid. Sang imam menyerahkan tiga buku kecil tentang Islam. Dia ingin lelaki itu lebih mempelajari tentang agama Islam, agama yang ingin dipeluknya.

Lelaki muda itu ternyata bukan hanya membaca semua buku tersebut, tapi membaca banyak buku lainnya tentang Islam. Dia pun sering mengajak beberapa imam di masjid untuk berdiskusi untuk membuktikan bahawa dia tahu apa yang ingin dia lakukan.

Akhirnya, seorang imam memimpinnya mengucapkan dua kalimat syahadat dan lelaki muda itu rasmi menjadi seorang muslim.

Lelaki itu adalah Jang, yang setelah masuk Islam mengganti namanya menjadi Salim. Setelah bersyahadat, Salim menceritakan mengapa ia ingin menjadi seorang muslim.

"Semuanya berawal dari daging babi," kata Salim sambil tersenyum.Ajaran Islam untuk makan makanan secukupnya, termasuk larangan makan daging babi, membuat dia rasa ingin tahu Salim dan mendorongnya untuk mencari tahu lebih jauh tentang Islam.

"Saya meneliti jurnal-jurnal perubatan dan membaca banyak buku untuk mencari jawabannya," ujar Salim.

Dia menemukan jawabannya mengapa Islam mengharamkan daging babi. Islam memandang babi najis kerana haiwan itu pemakan segala atau omnivora. Babi tidak membedakan antara daging atau tumbuhan dalam kebiasaan makannya. Berbeza dengan lembu  yang hanya makan tumbuhan. Sejumlah ilmuwan juga mengatakan bahwa makan daging babi, boleh menyebabkan sedikitnya 70 macam penyakit pada manusia.

"Saya menemukan kesimpulan yang sama dalam pengubatan tradisonal Cina yang tidak merekomendasikan makan daging babi dan menyebutnya sebagai daging yang paling tidak sihat dan berbahaya," tutur Salim.

Atas pengalamannya itu, Jang tertarik dengan agama Islam dan memutuskan untuk masuk Islam. Ia kini menjadi sebahagian dari komuniti Muslim di Cina yang menurut data resmi jumlahnya lebih dari 30 juta orang.

Islam sudah bertambah di  negeri China melalui para pedagang, di era Dinasti Tang sekitar 1300 tahun yang lalu. Bahkan catatan sejarah ada yang menyebutkan bahwa sahabat-sahabat Rasulullah Muhammad Saw pernah mengunjungi China.

Meski komuniti Muslim di China cukup besar, mereka kerap menjadi target penindasan dan diskriminasi pemerintah China yang berhaluan komunis. Tetapi siapa yang boleh menghalangi cahaya Islam dan hidayah yang Allah Swt berikan pada umatnya. Jang atau Salim adalah salah satu contohnya. Ia mendapatkan hidayah itu dengan latar belakang yang unik, hanya kerana masalah daging babi.

[AJAIB!!] Ditembak Tiga Kali, di Kepala, Jantung dan Lengan Kanan, Tetap Hidup dan Selamat

Posted: 18 Feb 2011 07:37 AM PST

[AJAIB!!] Ditembak Tiga Kali.. di Kepala, Jantung dan Lengan Kanan.. Tetap Hidup dan Selamat!!.. Seorang wanita ditembak di kepala oleh kekasihnya telah selamat dari serangan itu setelah doktor mengeluarkan peluru dari otaknya. Lulusan seni 24 tahun dari Delhi, yang hanya dikenal sebagai Heena, ditembak tiga kali – di kepala, jantung dan tangan – setelah dia menolak tawaran pernikahan.

Salah satu dari tiga peluru masuk telinga kirinya mematahkan tulang tengah dan telinganya sebelum berakhir tertanam di otak. Dua lainnya terbenam di lengan kanannya dan jantung. CT Scan menunjukkan peluru tertanam di bahgian dalam otak.


Doktor di Lok Nayak Hospital di ibukota India mengatakan Heena sangat 'beruntung'.  Dr Amit Banerjee berkata: "Kami terkejut melihat kes seperti itu. ' Dia beruntung telah selamat. " Heena masih belum pulih dari trauma setelah dia dirawat dihospital.



Dr PN Pandey, ketua bedah saraf, berkata: "Peluru itu masuk otak melalui telinga kiri dan menekan tengkorak. Tapi untungnya peluru itu tidak merosak bahagian manapun dari otak yang mengawal fungsi tubuh. " Dia banyak kehilangan darah kerana patah tulang rusuk, pembedahan menjadi lebih kompleks dan pesakit harus diberikan beberapa unit darah.

Meskipun doktor telah menyatakan pembedahan 'sukses', kemungkinan infeksi dan komplikasi masih mungkin terjadi di masa depan. "Peluru itu telah merosak telinga bahagian tengahnya. ini dapat menyebabkan tuli konduktif ", adanya penurunan getaran suara yang tidak mencapai telinga dalam akibat gangguan di telinga luar, di masa mendatang, "kata Dr Pandey. "Dia juga dapat menderita pening kepala," tambahnya.

sumber : daily mail

Memandu Bas Tingkat Dengan Siku Sambil Baca Novel

Posted: 18 Feb 2011 06:45 AM PST

 Memandu Bas Tingkat Dengan Siku Sambil Baca Novel. Seorang pemandu bas nekad telah tertangkap video membaca buku sambil memandu bas penumpang sepanjang jalan yang sangat sibuk Seorang penumpang, cuba memperingatkannya dan merakamkan pemandu bas the National Express West Midlands memandu dengan siku sambil membaca novelnya.


Tapi pemandu itu sepertinya tidak menyedari dirinya sedang dirakam, bahkan terus membaca ketika dia masuk ke tempat perhentian bas .Dia berhenti sejenak daripada membaca  buku untuk mengambil tambang bas. Rakaman, yang telah diposting di YouTube, membuat bos untuk merehatkan pemandu yang tetap tidak disebutkan namanya. Dia sekarang menghadapi hukuman untuk perilakunya.



"Dia memandu dengan siku dan melirik antara buku dan jalan depan. Dia boleh dengan mudah menyebabkan terjadinya kemalangan besar. Dia menambahkan: "Ini bukan seolah-olah dia berada di jalan yang kosong. Dia memandu bas di salah satu jalan tersibuk ."

Dalam pernyataannya, juru cakap National Express mengatakan: "tindakan segera diambil untuk menghentikan pemandu yang sekarang akan menghadapi tindakan disiplin. "Hal ini tidak sesuai untuk memprediksi hasil  tetapi suatu insiden jenis inii cenderung menyebabkan suatu pemberhentian. 'Keselamatan penumpang selalu menjadi keutamaan bagi perusahaan kami dan benar-benar tidak dapat diterima untuk pemandu  berperilaku dengan cara ini. "

sumber : daily mail




[Aksi Yang Patut Di Lihat] Pak cik betul-betul buat lawak

Posted: 18 Feb 2011 05:00 AM PST

image
Ini betul-betul cara menjaga keselamatan daripada dicuri….ada juga orang sampai macam ini cara pemikiran dia orang

Aksi kucing liar melakukan akrobatik untuk menangkap burung merpati

Posted: 18 Feb 2011 04:45 AM PST

Kucing liar ini begitu tangkas melakukan akrobatik  yang menakjubkan dalam upaya untuk menangkap burung merpati untuk makan  Kucing liar Afrika ini telah memakan dua ekor burung merpati di tempat yang sama ketika dia kembali mencari makan ketiga.

Seperti kucing rumah bermain dengan mainan, dia melompat  melalui udara dan menunjukkan pusingan yang sempurna dan backflip rutin ketika dia mencoba menangkap salah satu burung, tapi semuanya sia-sia burung itu terlepas.





Kiejadian luar biasa telah diambil oleh fotografer Jaycee Rousseau di Kgalagadi Transfrontier Park, yang melewati perbatasan antara Afrika Selatan dan Botswana. Jaycee, 34, sedang memandu ketika melalui taman dengan isterinya ketika mereka melihat merpati disebuah waterhole.

Jom Kita Cari Trafik Cara Macam Ni

Posted: 18 Feb 2011 04:14 AM PST

Korang cari traffik? Kecewa dengan traffik korang yang sekejap naik sekejap turun, atau tak naik naik tu? Kita sama! Korang mesti kerap cari cara nak menaikkan traffik tu kan. Apa kata sekarang ni kita cuba cara lain pulak. Cara ni bagi Saya memang tak pernah tengok lagi, tapi best!Saya jumpa cara ni kat blog Magrib Aristo Blog Luna ,Blog Putera30 Jom try cara ni! Cara cepat menaikkan traffik blog korang!

p/s : baca entri ni sampai habis dulu sebelum buat
Cara nya begini:
Tulis posting artikel seperti posting ini, atau copy-paste artikel ini. Kemudian beri tajuk yang menarik.
Korang hanya cuma perlu meletakkan Link URL di bawah ini untuk artikel yang anda tuliskan dalam blog / web korang.


PERATURAN!!!
1. Sebelum korang meletakkan web-web di atas di komuniti Link URL ke posting web / blog korang, sila hapuskan link nombor 1.
2. Selepas itu pindahkan Link no.2 menjadi no.1, yang No.3 jadi No.2, yang No.4 jadi No.3 dan seterusnya.
3. Setelah itu masukkan link korang di urutan bawah (No.15).
***So urutannya jadi mcm nie…
  1. Myself V3 Me &
  2. Blog Hanz
  3. BiMies's WoRLd
  4. Farah Shafiqah
  5. Qila Razak
  6. CekLa
  7. Miss Yaty
  8. Magrib Menjelma
  9. Bila Luna Berkata Kata
  10. Putera30 Photographer
  11. Internet Tutorial
  12. [LUQMAN]
  13. Kerja Sambilan
  14. Borak Kosong
  15. LINK BLOG KORANG KAT SINI


4. Ingat! Jangan Ubah urutan daftar link itu. Jika setiap blogger mengikuti formula tersebut, maka bakal menghasilkan backlink seperti berikut:
Bila posisi korang pada no.15, jumlah backlink = 1

Posisi no.14, Jumlah backlink = 5

Posisi no.13, Jumlah backlink = 25
Posisi no.12, Jumlah backlink = 125
Posisi no.11, Jumlah backlink = 625
Posisi no.10, Jumlah backlink = 3,125
Posisi no.9, Jumlah backlink = 15,625
Posisi no.8, Jumlah backlink = 78,125
Posisi no.7, Jumlah backlink = 390,625
Posisi no.6, Jumlah backlink = 1,953,125
Posisi no.5, Jumlah backlink = 9,765,625
Posisi no.4, Jumlah backlink = 48,828,125
Posisi no.3, Jumlah backlink = 244,140,625
Posisi no.2, Jumlah backlink = 1,220,703,125
Posisi no.1, Jumlah backlink = 6,103,515,625


Kita sama-sama cuba jaya okk….

SELAMAT MENCUBA!!!


***Ingat…jangan menipu…tolong menolong sesama rakan blogger untuk mendapat trafic yang banyak… Pastu Jgn Lupa promote link entry ni.. kt member2 korang.. lagi byk lagi bagus.. kalau sehari promote kat 100 blog mungkin yg buat 10% jer maknenya dalam 10 org yg buat… ingat lagi byk backlink kiter… lagi tinggi rating kiter kat google..

WOW!! Kereta Polis Salah Parking Dikunci..

Posted: 18 Feb 2011 03:45 AM PST

Kereta polis dikunci di salah satu pusat perbelanjaan di Beijing. hebat bukan.. polis kunci kereta polis.Betul-betul memegang teguh  undang-undang.




Pemerintah China ketika ini sedang melakukan penegakan hukum di segala aspek kehidupan politik pemerintahan dan sosial kemasyarakatan. Saman akan diberikan kepada sesiapapun yang melanggar,  termasuk pejabat publik dan  penegak hukum.
sumber : kaskus

Akibat ghairah nak bercuti sampai terlupa ibu 70 tahun dalam kereta

Posted: 18 Feb 2011 02:00 AM PST


Terlupa tidak membawa kacamata atau pen ketika hendak keluar adalah wajar. Namun, tidaklah wajar jika yang terlupa dibawa adalah seorang ibu sendiri.

Sepasang warga berusia 40-an tahun dari Merseyside, England, meninggalkan ibu mereka di tempat parking feri Dover. Mereka baru teringat ketika sudah setengah jalan menuju ke Paris. Pasangan tersebut lalu menelefon polis Pelabuhan Dover setelah sedar telah meninggalkan ibu mereka di dalam kereta yang di letakkan di tempat parking  bertingkat.

Padahal, mereka sebelumnya merencanakan bersama-sama bercuti melintasi selat ke Paris. "Segera saja polis menuju ke tempat parking dan menemukan ibu tua yang berusia sekitar 70 tahun. Ibu itu baik-baik saja.

Dia diberi makan dan minum hingga empat jam kemudian anak dan menantunya menjemput dia dari Calais, Perancis," ujar seorang polisi. Ada-ada saja.

sumber : KOMPAS.COM

Seorang Ayah Ditangkap Memandu Kereta Mainan Barbie Ketika Mabuk

Posted: 18 Feb 2011 01:30 AM PST

 Seorang Ayah Ditangkap Mengendarai Mobil Mobilan Barbie Ketika Mabuk.. Seorang ayah empat anak telah dilarang memandu selama tiga tahun setelah didapati memandu kereta mainan ketika mabuk. Paul Hutton, 40, di hukum atas pelanggaran  kadar alkohol ketika dia memandu kereta mainan elektrik Barbie mainan, yang memiliki kelajuan  hanya 4mph.

Sebuah kenderaan polis melihat bekas anggota RAF aeronautical memandu kereta Barbie merangkak sepanjang jalan dekat rumahnya di Clacton-on-Sea, Essex, dan menyuruhnya keluar dari kereta mainan itu.


Mr Hutton mengakui menjadi bahan ejekan setelah dia berakhir di depan pengadilan Colchester Magistrates, Essex, didakwa memandu sambil minum. "Saya sangat terkejut kerana ditangkap  mabuk sambil memandu tetapi aku sedar ini benar satu kebodohan. "Ini kenderaan untuk anak berusia tiga sampai lima tahun. Aku tidak senang dengan hukuman saya, hanya sedikit terkejut."

Mr Hutton, seorang  bekas pegawai penerbangan RAF yang sekarang belajar teknik elektro di Colchester Institute, memodifikasi kereta dengan anaknya, Simon, 17, untuk projek kuliah setelah menemukan kereta Barbie itu dibuang di dekat rumahnya. Pada hari penangkapan,dia mengatakan dia melompat memandu kereta elektrik   untuk ke rumah temannya untuk menunjukkan hasil projeknya.


Tampil di depan hakim, dia mengakui memandu kereta mainan sambil mabuk.Dia di larang memandu selama tiga-tahun kerana mabuk Hakim juga memberinya hukuman bersyarat 12-bulan dan memerintahkan dia untuk membayar biaya pengadilan £ 85.

Neil Munson berkata: "Ini adalah hal yang paling pelik Aku belum pernah melihat kejadian yang seperti ini dalam 15 tahun aku sebagai  hakim." katanya

sumber : daily mail

Seorang Remaja Saman Ibu Kandungnya di Pengadilan gara gara Facebook

Posted: 18 Feb 2011 12:40 AM PST

Seorang Remaja Saman Ibu Kandungnya di Pengadilan gara gara Facebook.. Ternyata Facebook boleh menjadi salah satu penyebab hubungan antara ibu dan anak, yang berhujung di pengadilan Seorang remaja belasan tahun baru-baru ini menyeret ibu kandungnya ke muka pengadilan hanya gara-gara ibunya mengintip isi Facebooknya.

, Lane, 16 tahun, meminta kepada pengadilan Arkansas agar menghukum ibunya, Denise New, kerana 'mengintip' akaun Facebook-nya. Lane menuduh ibunya tak hanya mengintip akaunnya, melainkan juga memposting komen yang bernada memfitnah atas nama dirinya.


Bahkan Lane menuduh ibunya juga mengubah email dan password, sehingga dia tak mendapatkan notifikasi dari Facebook dan tak boleh masuk kembali ke akaun Facebook miliknya. Merasa geram, Lane akhirnya mendaftar tuntutannya ke pengadilan dengan tuduhan ibunya telah mengintipnya. Tuduhan itu pun terus diperoses oleh pengadilan.

Jaksa penuntut Todd Turner tak bersedia memberi komen perselisihan antara ibu dan remaja itu, namun, mengatakan bahawa hukum Arkansas menyatakan bahawa seseorang melakukan perbuatan ofensif bila dia melakukan tindakan yang sangat mengganggu orang lain.

Denise sendiri melakukan aksinya 'mengubah' Facebook Lane, ketika anaknya itu sedang mengunjunginya di kota Arkadhelpia. Lane, memang tinggal bersama neneknya, kerana bapa-ibunya sudah lama berpisah.

Wanita 42 tahun itu tergerak untuk 'mengintip' Facebook anaknya, ketika anaknya tak sengaja meninggalkan komputer. Denise mengaku menaruh perhatian besar terhadap kehidupan Lane, setelah membaca beberapa entri di Facebook yang penting.

"Saya membaca Facebook-nya bahawa suatu malam dia memandu kenderaan ke Hot Springs dengan kelajuan 95 km/ per jam kerana kecewa dengan seorang gadis. Saya ingin tahu apa yang sedang terjadi lewat Facebook," kata Denise membela diri.

Denise berpendapat, yang dia lakukan adalah dalam rangka menunaikan kewajibannya sebagai orang tua. Dia juga menyamakan aktiviti masuk ke Facebook anaknya sama seperti masuk ke bilik tidur anaknya itu.

"Anda memiliki hak untuk memonitor anak Anda dan melakukan percakapan dengan anak Anda lewat Facebook. Apakah itu lewat akaun peribadinya, lewat akaun Anda, atau akaun siapapun," kata Denise berhujah..

Namun, Lane berpendapat lain. Baginya kehidupan peribadinya di Facebook lebih penting daripada hubungannya dengan ibu kandungnya. Kini Lane tak sudi lagi bertemu dengan ibunya.

Denise sendiri masih harus menghadapi saman anaknya di pengadilan. "Saya akan melawan tuntutan itu, bahkan bila harus naik banding. Saya fikir ini boleh menjadi tauladan kepada para orang tua."

VIVAnews

Kesian!! Payudara Remaja 13 Tahun Ini Membesar Sepanjang Lengan..

Posted: 17 Feb 2011 11:45 PM PST


Kesian!! Payudara Membesar Sepanjang Lengan.. Kelainan Genetik, Payudara Membesar.Nia Kurnia (13), gadis berasal Subang, Jawa Barat, mengalami pembengkakan payudara atau giant mamae displasia. Kedua payudara Nia membesar hingga sepanjang lengan.

"Payudara Nia membengkak hanya dalam enam bulan terakhir. Pembesarannya sangat cepat. Sekarang payudara yang kanan lebih besar daripada yang kiri," ucap Imas, ibu Nia ketika ditemui di RS Cipto Mangunkusumo (RSCM).

Nia yang selama ini tinggal di Kampung Bojongloa mengaku tak merasakan sakit ketika terjadi pembengkakan. Payudara yang membengkak ini membuatnya merasa berat untuk berjalan walaupun belum sampai membuatnya tidak masuk sekolah. Nia lebih sering tidur sehingga bebannya terasa lebih ringan.

Sebelum ke RSCM, Nia telah menjalani pengubatan di tiga hospital di Subang dan Bandung. Bahkan, rumah keluarga di Bojongloa sudah dijual untuk membiayai pengubatan Nia. Namun, belum ada kemajuan dari penyakit yang dideritanya.


Ketika diperiksa di RSUD Subang, doktor setempat tidak menemukan penyakit yang menyebabkan pembengkakan payudara Nia. Dokter kemudian merujuk Nia ke RSCM.

Di  RSCM Dr Antaria mengatakan, sementara ini Nia akan menjalani rawatan. "Dia akan memeriksa kesihatan Nia secara menyeluruh meliputi cek darah, USG, mamografi, dan rontgen. Hal ini diperlukan untuk memastikan penyebab pembesaran payudara, sekaligus diambil tindakan yang tepat," ucap Antaria.

Kemungkinan besar, Nia akan menjalani pembedahan pengecilan ukuran payudaranya. Tindakan  ini akan dilakukan setelah ada pemeriksaan menyeluruh.

Apabila melihat keadaannya, Nia diperkirakan tidak mengalami kanser ganas atau tumor ganas karena keadaan pesakit masih relatif segar. "Kemungkinan, Nia mengalami kelainan genetik," kata Antaria lagi. (ART)

sumber : kompas

[Pelik] Pencuri bunuh ikan yang di anggap sebagai saksi utama

Posted: 17 Feb 2011 10:45 PM PST

TEMPO Interaktif, Chicago - Seorang pencuri di Amerika Syarikat membunuh tiga ikan mas koki di rumah yang dimasukinya. Dia membunuh dengan cara meracuni tiga ikan itu kerana dia menganggap ikan itu sebagai saksi utama.

Pencuri 16 tahun itu memasuki rumah di kawasan Arlington Heights, Chicago. Menurut sarjan Mike Hernandez, si pencuri melihat ikan-ikan di aquarium lalu berkata, "Kita tak boleh meninggalkan saksi," kata Mike menirukan percakapan pencuri itu.

Bersama dua orang temannya, pencuri  remaja itu menngambil svideo game, alat pemutar cakera padat, 30 DVD, senapang angin, perhiasan dan kotak besi.

Ketika pemilik rumah datang mereka sangat terkejut. Selain banyak barang yang hilang, aquarium milik mereka keruh dan penuh dengan sossambal, mustard, sos tomat dan bumbu-bumbu.Ketika dilihat lebih lanjut, ternyata tiga ekor ikan mas koki sudah mengambang.
Tiga pencuri remaja yang tidak disebutkan namanya itu kini menghadapi tuduhan pencurian dan melakukan kekejaman terhadap binatang.