Adsense

Selasa, 18 Januari 2011

Celebrity News

Celebrity News


Komen Vanida Dan Rashidi Kantoi Dengan Wartawan !!

Posted: 18 Jan 2011 08:29 AM PST

Tak tahu apa niat pasangan ini ke Mahkamah Rendah Syariah sehinggakan ada lensa kamera sempat mengambil gambar malah ada juga yang mensensasikan pasangan ini bakal mengikut jejak pasangan Sehati Berdansa yang dikatakan mempunyai BADI !!!?
Entahlah malas nak komen...baca je komen Vanida dan anda nilailah sendiri...:

Saya dan Rashidi tidak ada apa-apa benda yang nak buat hari ini (Isnin), jadi kami mengambil peluang untuk menemani anak saudara kami ke mahkamah. Kebetulan pula saya dan Rashidi ni artis, mungkin senang sikit untuk berurusan dengan pihak berkenaan," katanya.
Vanidah diminta mengulas kunjungannya ke Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur bersama Rashidi pada Isnin kira-kira pukul 12.45 tengah hari menyebabkan timbul tanda tanya sehingga ada yang berkata kononnya mereka hendak memfailkan perceraian.
Vanidah hadir dengan berpakaian serba hitam manakala Rashidi dikatakan tidak menyenangi kehadiran wartawan yang secara kebetulan berada di mahkamah untuk mengikuti satu kes lain.
Ditanya mengenai insiden itu, pengacara Nona tersebut berkata, dia dan suami tiba-tiba didatangi jurugambar yang terus mengambil gambar tanpa bertanya tujuan sebenar mereka ke mahkamah.
Cara itu kata Vanidah menyebabkan Rashidi agak kurang selesa sehingga membuatkan jurugambar berkenaan mungkin menyangka mereka berdua sedang menghadapi masalah rumah tangga.
Kata Vanidah, sebagai pasangan yang menjadi contoh kepada artis-artis lain, hubungannya dengan Rashidi sangat bahagia dan mereka tidak mempunyai apa-apa masalah dalam melayari kehidupan sebagai suami isteri.
ZoOm : APa kata anda ?

Senarai dan Tarikh Uji Bakat Jaguh Kampung 2011

Posted: 18 Jan 2011 08:29 AM PST

Kaunter pendaftaran untuk sesi uji bakat ini di buka dari pukul 10 pagi hingga 5 petang melibatkan lokasi-lokasi berikut:
29 Januari: - Dewan Jubli Intan, Batu Pahat, Johor.- De Palma Inn, Kuala Selangor, Sleangor.
30 Januari:- Hotel Seri Malaysia, Ayer Keroh, Melaka.- Desa Inn, Kuala Pilah, Negeri sembilan.
4 Februari:- Hotel UiTM Dungun, Terengganu.- Sungai Petani Inn Hotel, Kedah.
5 Februari:- Inderapura Country Resort, Kompleks Taman Bandar, pekan, Pahang.- Perak Riverside Resort, Kuala Kangsar.

Tips & Syarat - Syarat penyertaan :
1.Menyiapkan makanan dalam tempoh 60 minit sahaja 


2. berdasarkan beberapa kriteria seperti persembahan hidangan
3. ramuan dan keenakan rasa
4. keletah berinteraksi di hadapan kamera
5. Umur 17 hingga 70 tahun
6. Setiap kumpulan 3 orang

Hadiah : Wang Tunai RM30 Ribu

Komen Seorang Blogger Mengenai MLM Ustaz Akhil - AKHIL NETWORK

Posted: 17 Jan 2011 11:34 PM PST

Jika ingin mendapatkan sesuatu kita kena ikhtiar untuk mencapainya, begitu jugalah kisahnya mengenai Ustaz Akhil yang kini sedang bergiat dalam perniagaan MLM. ZoOm malas nak memihak kepada mana-mana pihak sebab belum arif sangat mengenai perniagaan ini samada halal ataupun haram.

Namun daripada satu laman blog ini aididmuaddib.blogspot.com. dengan hebat mengkritik Ustaz Akhil yang dikenali sebagai pendakwa dan penyanyi. Ikuti luahan sipenulis mengenai MLM Ustaz Akhil Network.
 


Pada perspektif aku, Aidid Mu'addib, kalau ada la benda paling barua dalam dunia ni, bila mana ada orang agama (atau orang yang perasan beragama, atau orang yang tanpa segan-silu menggunakan agama) yang buat skim piramid - that is at the top of my disgust list. Can't get any worse than that... and I hope of not seeing such lunacy, but they still do occur, sad to say. Gila haprak punya sesat tak tahu jalan pulang btol mamat-mamat baruanya. Jadi apa guna ilmu agama yang ada tu? Buang dalam longkang aje la beb. Atau simpan aje dalam wallet, bila diperlukan, bawak keluar... nah seposen.
Korang tengok sendiri gambar kat atas tu yang aku ambik kat web-site promosi Akhil Hayy http://akhil2u.net/ - rasa nak muntah pun ada dah ni. I can't really explain to you all the extend of my disgust... I really can't. Orang yang nak berdakwah ada certain standard - itu sebab bila orang request kat aku suruh buat blog ni dengan cara yang lebih sivik dan ada berilmiah dan menyuruh aku menasihati orang-ramai dengan nada yang lebih manis... I just refused. Aku tak mo berdakwah pada sapa-sapa, dan segala yang aku tulis setakat ini adalah point-of-view daripada Aidid Mu'addib. Of course aku kena pastikan POV aku tu takde la tersasar tak tentu hala. Malu seehh! Kena ada quality-control - ISO9005. Bila seseorang itu nak berdakwah, maka automatik ada kehendak tertentu yang perlu ada daripada yang empunya diri yang berdakwah tu. You follow?

Bila nak berdakwah, kena correct diri tu dulu (I dowan), kena tinggi ilmu (I know certain things only), kena jaga tata-susila (I dowan oso), kena cakap manis (tak mo, boring meh) - lepas tu yang penting sekali pada aku, mestilah jujur dan takde hasrat tersembunyi, khasnya dalam isu keuntungan duniawi dan personal agenda. Kalau aku buat blog Aididleaks ni dengan cerita hebat sensasi dan dapat pull traffic tenet bagai nak rak - rupanya tujuan sebenar aku nak buat biznes, nak dapatkan income daripada iklan nuffnang/adsense, nak kasi diri aku jadi pujaan ramai macam celebrity satu-sen-tarak-guna (jadi, satu hari nanti aku boleh buat biz jual belacan keramat) - kan hipokrit namanya tu bro, sis? OK lepas ni, udah-udah la tu pembaca budiman sekalian, janganlah lagik hantar email kat aku, atau kasi komen kat bawah tu, komplen-komplen, yang aku, Aidid Mu'addib patut buat artikel sekian-sekian, tak elok mencarut sekian-sekian, jangan maki-hamun sipolan sekian-sekian... I don't give a shit! I study about a topic, I analyse it from top to bottom, and I will present to you anyway I like it to be presented... after all, if you don't like it, just get lost man! Capische?

 Amende mamat kat atas ni angkat tangan macam Ayah Pin? Mintak murah rezeki daripada skim piramid yang dilancarkannya tu ke apa? AKHIL NETWORK telah dirasmikan pada 26 Ogos 2010 oleh AKHIL HAYY (buat malu orang) RAWA, tapi ditubuhkan pada 14hb Julai 2010 serta perasmian dan majlis berbuka puasa yang diadakan sempena bulan Ramadan... ustaz maaah! Mesti la buat bulan pose. AKHIL NETWORK merupakan sebuah syarikat trading skim piramid yang memasarkan produk wangian bebas alkohol dan produk kesihatan 100% keluaran yang bermutu tinggi daripada bumiputra yang terencat akal. Perniagaan AKHIL NETWORK beroperasi di NO. 11-1, JALAN SENTOSA VILLA 1/1, SENTOSA AVENUE, 43000 KAJANG SELANGOR DARUL EHSAN. Tel: 03-87375605 dan Fax: 03-87375606.

Perniagaan utama syarikat ini adalah merupakan pembekal dan pengeluar produk minyak wangi dan produk kesihatan di mana produk pertama syarikat adalah AKHIL PERFUME FOR MEN, AKHIL PERFUME FOR WOMEN dan AKHIL BIO FOOT PATCH iaitu pelekat kesihatan untuk kaki yang satu-sen-tarak-guna, yang kini mendapat sambutan yang menggalakkan daripada orang-orang Melayu yang ketinggalan zaman dan tak lulus biologi masa SPM. Skim piramid ini sedang mencari stokis-stokis dan pengedar-pengedar bagi memasarkan produk AKHIL NETWORK ini kearah yang lebih jauh lagi, sebelum CEO nye dihumban masuk jail. Dapat berdakwah kat Penjara Kajang pulak... pum-pang pum-pang! Program affiliate AKHIL NETWORK adalah suatu program yang digubal secara skim piramid klasikal bagi memudahkan setiap peserta untuk menceburi skim piramid yang paling sempoi untuk buat duit free, baik untuk Akhil Hayy, mahupun orang Melayu lain yang suka makan duit skim piramid tu semua, janji join awal - sapa lambat jadi downline akan hancus. You know, macam cerita-cerita biasa yang pernah keluar kat blog neh.

Cuba korang analisa sendiri, apekebenda yang relevant yang mamat ustaz ni boleh jual kepada orang awam? Buku agama? Check. Guli tasbih? Check. Kopiah putih, itam, pink? Check. Sejadah made-in-China? Check. Kain serban checkerboard buat tudung tutup rambut panjang yang encem? Check. Detox foot patch? Minyak wangi? Whoa! Hold on there matey! Itu namanya, kalau dalam kes detox foot patch ni (yang aku dah bincangkan kat teknologi lahabau detox foot patch), the ustaz is not Mr. Science or Mr Current Affairs ni, dan hanya belajar ilmu agama, tapi tak belajar ilmu perubatan. Ini jugak nampak gayanya mamatnya nak menggunakan status celebrity nya untuk buat biznes. Siap angkat tangan ke langit bagai. Jual minyak wangi Hugo 8ml + 5ml... pakai untuk seminggu-dua dah abis kut - tapi jangan lupa dol, bak sini 100 hengget. Tak silap aku, hari tu aku beli Hugo Boss Energise 125 ml, rasanya berapa rege ya? Tak berapa ingat la pulak. Rasanya dalam RM200+... betul? Sapa mamat pakai Hugo sini?

ZoOM : Apa Kata Anda ?