Adsense

Isnin, 24 Januari 2011

borak kosong

borak kosong


[Pelik] Bob Gay patung gay pertama di dunia

Posted: 24 Jan 2011 09:00 PM PST

Disamping patung Barbie dengan jenis kelamin perempuan, kita mengenal Ken , patung lelaki sebagai pasangan barbie, namun bagaimana dengan boneka selain perempuan dan lelaki. Gay Bob adalah paatung yang dibuat pada tahun 1977. Dan dinyatakan sebagai patung gay pertama di dunia. Bob diciptakan oleh bekas eksekutif periklanan Harvey Rosenberg dan dipasarkan melalui perusahaan yang bernama Gizmo tersebut. Bob Gay dianugerahkan penghargaan "Achievement Award untuk hal yang meragukan" oleh majalah Esquire pada tahun 1978.

Gay Bob yang tinggi 13 inci dan mengenakan kemeja flanel, seluar jeanss ketat dan kasut boot koboi. Satu telinganya ditindik. Kotak patungya berbentuk seperti almari dan juga terdapat katalog dimana pelanggan boleh memesan pakaian tambahan. Penciptanya, Rosenberg menggambarkan boneka tersebut menyerupai perpaduan antara Paul Newman dan Robert Redford.





[Ngeri] Proses gantung dan rotan lelaki yang membunuh 22 orang kanak-kanak

Posted: 24 Jan 2011 08:45 PM PST

Lelaki ini telah membunuh 22 orang kanak-kanak dan ada di antara korbannya mereka yang berumur antara 7 dan 13 tahun telah dirogol sebelum dibunuh. Lelaki ini ditangkap, di rotan dan digantung sampai mati.









Saksikan pejabat yang paling 'cool' sekali di dunia

Posted: 24 Jan 2011 07:45 PM PST

Pejabat yang segar dan suasana kerja yang nyaman pasti membawa kesan positif bagi para pekerjanya. Pemandangan yang indah dan suasana yang nyaman sudah pasti dapat membantu menghilangkan ketegangan atau tekanan dalam dunia kerja anda.

Pejabat yang satu ini memang unik, berada ditengah taman yang sengaja dibuat suasananya seperti di tengah hutan. Design untuk ruangan pejabat unik ini pun memang aneh bin ajaib , tertanam beberapa centimeter di dalam tanah dengan bahagian samping terbuat dari kaca sehingga para pekerja dapat menikmati pemandangan dan suasana seperti di hutan.

Apabila para pekerja melihat keluar seakan-akan mereka sedang berbaring di tanah atau sama rata dengan tanah  hutan buatan itu.…










Doktor gigi dan pekerja pakai seksi untuk tenteramkan pesakit

Posted: 24 Jan 2011 06:40 PM PST

Macam-macam cara digunakan untuk tarik pelanggan...
saya petik dari kosmo online

MUNICH - Seorang doktor gigi wanita dan beberapa kakitangannya memakai pakaian seksi dengan tujuan untuk menenteramkan para pesakit yang mengunjungi kliniknya, lapor sebuah akhbar semalam.

Doktor gigi itu, Marie-Catherine Klarkowski berkata, melalui cara itu, para pesakit akan dapat melupakan seketika perasaan akan berasa sakit semasa dirawat.

Sejak dia dan kakitangannya memakai pakaian seksi itu, bilangan pesakit ke kliniknya, Relax & Smile di sini semakin meningkat.

Namun, peningkatan pesakit itu terdiri daripada lelaki.

Menurut doktor gigi tersebut, dia mendapat idea pakaian seksi itu dalam majlis Oktoberfest selepas melihat golongan lelaki merenung wanita yang memakai skirt tradisional yang ketat. 

- Agensi

Pemuda kena sebat 25 kali kerana panggil pelanggan 'binatang'

Posted: 24 Jan 2011 05:35 PM PST

Inilah akibat mulut badan binasa..tak pasal-pasal kena
sebat kerana keceluparan mulut...saya petik dari myMetro

MADINAH: Mahkamah di Dammam menjatuhkan hukuman 25 sebatan terhadap seorang pembantu kedai warga Asia kerana menghina lelaki lain dengan menggelarnya 'binatang'. 

Sumber mahkamah berkata, seorang lelaki Arab Saudi membelek majalah di sebuah kedai di pusat beli-belah di sini sebelum dihampiri pembantu kedai dan memintanya membeli majalah itu atau meletakkannya kembali ke tempat asal. 

Apabila lelaki terbabit meletakkan kembali majalah berkenaan ke tempat asal, pembantu kedai itu mula menyelarnya dengan panggilan 'binatang'. Lelaki berkenaan kemudian melaporkan perkara itu kepada polis.

Berbohong boleh sebabkan stroke

Posted: 24 Jan 2011 04:20 PM PST

Berbohong memang selalu mendatangkan perasaan bersalah dan membuat seseorang merasa gelisah. Bukan hanya membuat anda tidak tenang, berbohong juga boleh membawa kesan buruk bagi kesihatan. Tahukah Anda, bahawa beberapa komplikasi kesihatan boleh anda alami kerana berbohong, salah satunya adalah stroke.


Menurut Saundra Dalton-Smith M.D, penulis "Set Free to Live Free", sebagai permulaan, dengan berbohong sebenarnya anda melepaskan hormon stress. Ini adalah hormon yang juga memicu apa yang disebut "Fight or Flight Response".


"Berbohong dapat meningkatkan stress hormon yang boleh mengakibatkan degup jantung dan tarikan nafas meningkat, pencernaan melemah, serat saraf dan otot menjadi sangat sensitif," kata Smith seperti dikutip dari Bettyconfindential.com.


Hal ini mungkin tidak berpengaruh serius. Tapi, jika sering terjadi, dapat menyebabkan penyakit seperti jantung koroner, stroke, dan gagal jantung kongestif. Itu kerana tekanan darah di jantung meningkat ketika anda berbohong.


"Ini dapat mengancam kehidupan jika terjadi dalam waktu yang lama," kata Dr Smith.


Itulah sebabnya ujian detektor kebohongan atau Polygram boleh akurat, kerana mengukur tekanan darah. Berbohong sesekali memang tidak langsung membuat anda terkena stroke. Tetapi, jika kebohongan menjadi kebiasaan, itu boleh jadi bencana bagi anda dalam hal risiko stroke yang semakin besar.


Menurut hasil penelitian yang dipublikasi dalam "Journal Consciousness and Cognition" oleh Jabatan Psikologi Ghent University di Belgium, selalu mengatakan kebenaran membuat seseorang makin sulit melakukan kebohongan. Dan, sebaliknya makin sering orang berbohong, makin sulit dia mengatakan kebenaran.


Mereka yang berbohong setiap hari atau telah menyimpan rahsia besar selama bertahun-tahun mungkin akan lebih berisiko mengalami gangguan kesihatan dibandingkan yang jarang berbohong.


Seiring dengan komplikasi dari tekanan darah tinggi, "pembohong kronis" juga dapat berisiko terkena penyakit yang sama dengan seseorang yang mengalami stress kronis, seperti kanser, diabetes, dan penyakit jantung.


Dengan pemikiran ini, berbohong nampaknya memang berisiko tinggi bukan hanya bagi kesihatan psikis tetapi juga fizik. Sebiaik mungkin jangan menyakiti seseorang secara emosional dengan membohonginya. Mengatakan kebenaran dan bersikap jujur adalah hal terbaik yang dapat anda lakukan untuk kesihatan diri sendiri.


"Daripada terjebak dalam lingkaran  kebohongan, yang terbaik adalah konsisten mempraktikkan kebenaran," kata Dr Smith.

Di kejar orang ramai kerana mandi bogel

Posted: 24 Jan 2011 10:01 AM PST

17841_298178186542_521886542_3306954_980098_n

Di langgar trak kepala berkecai

Posted: 24 Jan 2011 09:30 AM PST

New Delhi, January 22: A motorcycle rider was crushed and an autorickshaw driver injured by a speeding truck in Shahdara flyover in east Delhi, police said Saturday. The truck driver has been arrested.

Raj Kumar, 32, resident of Jahangirpuri working in a private company, was killed and Pradeep autorickshaw driver was injured when the incident occurred around 9 pm on Friday. "Hats Raman Kumar was arrested," said a police officer.

Raj Kumar went home when the speeding truck coming from the opposite direction swerved into a road divider and crossed to the other road, hitting the victims, police said. The two victims were taken to hospital, where Raj Kumar was pronounced dead. Pradeep was recovered, police said.


Raj Kumar went home when the speeding truck coming from the opposite direction swerved into a road divider and crossed to the other road, hitting the victims, police said.

Seniman China mengadakan pertunjukkan lari bogel untuk amal

Posted: 24 Jan 2011 08:45 AM PST

 Seniman China Zhao Bandi, yang mahu mengutip danatelah mengadakan satu larian bogel di tepi Sungai Kuning di Zhengzhou, China Tengah daerah Henan yang disertai oleh 27 orang kanak-kanak yang dicat mukanya


Program ini merupakan sebagian dari usaha Zhao untuk menginspirasi anak-anak untuk membuat karya-karya seni bertema panda raksasa, yang akan dilelong untuk mengumpulkan dana bagi rumah untuk anak yatim dan orang tua di tepi Sungai Kuning.

27 orang kanak-kanak lelaki berusia 9-12 berlari bogel selama program yang diselenggarakan oleh seniman China Zhao Bandi. 

Biar benar anjing di suruh tarik kereta

Posted: 24 Jan 2011 07:00 AM PST

image
Biar benar..beyul-betul kuat anjing ni…….

Syoknya dia orang makan ais krim pistol (ice guns)

Posted: 24 Jan 2011 06:30 AM PST

At first glance it looks like they're putting real guns in their mouths, but in real life they are eating edible ice guns. These edible eatables where exhibited at an art show called "Freeze Revisited", and their existence certainly shocked a lot of people...








Credits: Valentin Beinroth

Inilah patung polis perempuan kencing yang menjadi kontroversi di Jerman

Posted: 24 Jan 2011 05:45 AM PST

Sebuah patung polis perempuan bernama Petra dengan pakaian anti rusuhan lengkap menerima kecaman di Jerman. Patung itu berukuran manusia, lengkap dengan topi keledar, pelindung siku dan lutut.

Sepintas tidak ada yang salah dengan patung yang posisi-nya itu. Tapi begitu diperhatikan lekat-lekat, ada air bertakung dekatnya. Ternyata si pembuat karya seni ini  Marcel Walldorf membuat patung polis sedang buang air kecil  lengkap dengan air kencing yang bertakung.

Ketua  polisi di Dreseden, Jerman berkata. "Memang ada kebebasan berpendapat, tapi kali ini sudah melamoau," kata jurucakap polisi Hagen Hisgen.

Patung ini  sedang  dipamerkan di Dreseden College of Art in Germany. Pembuatnya, Narcel Walldorf baru dinobatkan seniman muda berbakat dan mendapat hadiah 1.000 pounds.

Selain ketua polis tersinggung Menteri Dalam Negeri Markus Ulbig juga kurang suka dengan patung itu. "Menyerang polis perempuan, dan menurut saya, patung itu memperlecehkan kaum wanita," kata Ulbig.

Marcel Walldorf benar-benar tidak mengerti kenapa patungnya dikecam. "Ini kan hanya sebuah karya seni," ujar jurucakap yang tidak disebutkan namanya itu.



Biar benar tengok fashion show dengan wanita bogel

Posted: 24 Jan 2011 04:40 AM PST

image
memang buat lawak betul brother ni…….

Pertunjukkkan keselamatan kebakaran yang gagal

Posted: 24 Jan 2011 03:00 AM PST


LETAK MAKLUMAT IKLAN

Inilah dia nenek yang teruja nak jadi ratu cantik

Posted: 24 Jan 2011 02:40 AM PST

image
sampai tok sami punterpesona melihatnya…..

Awek bogel naik beca

Posted: 24 Jan 2011 01:15 AM PST


Begini ceritanya:

Ada seorang awek bogel naik beca. Sepanjang perjalanan, si tukang beca sama sekali tidak mengalihkan pandangannya dari awek tersebut.Matanya tak berkelip-kelip. Merasa rimas dengan pandangan tukang beca itu, si awek tersebut  pun menegur:

Awek : Ada apa bang,sampai macam tu sekali abang pandang saya ? Belum pernah tengok orang bogel ke ape ?!!!

Tukang Beca : Oh bukan macam tu adik… Saya cuma memperhatikan dan memikirkan,  nanti adik nak mengeluarkan wang untuk membayar tambang dari mana???

sumber : blogotainmen.com

Inilah atlet gymnastik yang terkencing ketika bertanding

Posted: 24 Jan 2011 12:45 AM PST

Kencing boleh menjadi masalah bila berlaku tidak tepat pada masanya. Misalnya, seperti yang dialami oleh Emilie Le Pennec. Atlet gymnastik dari Perancis ini  kencing ketika bertanding. Lihat saja gambar di bawah ini.



Saksikan kehebatan sungai membelah jalanraya

Posted: 23 Jan 2011 11:30 PM PST






Lelaki ini boleh gigit hidung sendiri

Posted: 23 Jan 2011 10:45 PM PST

Macam tak percaya....dia boleh gigit hidungnya sendiri..

  mari kita lihat..