Adsense

Selasa, 16 Julai 2013

Berita Harian: Hip

Berita Harian: Hip


Demi kasih Adam

Posted: 15 Jul 2013 05:31 PM PDT

Selepas lebih lapan tahun berpisah, Hattan nikah semula bekas isteri pada 24 Julai ini untuk kebahagiaan anak

Lebih lapan tahun menyambut Ramadan dan Syawal tanpa kehadiran wanita bernama isteri, tahun ini segala-galanya lebih bermakna buat penyanyi lagu Biso Bonar, Datuk Hattan, 49. Hattan bakal disatukan kembali dengan bekas isterinya, Arianie Abidin, 42.

Memilih keberkatan Ramadan yang penuh rahmat, Hattan yang dihubungi HIP memberitahu, majlis pernikahannya akan berlangsung dalam suasana ringkas dan santai pada 24 Julai ini di Hotel JW Marriot, Putrajaya.

Hattan berkata, majlis itu akan dimulakan dengan upacara akad nikah, diikuti berbuka puasa, solat Maghrib, Isyak dan Tarawih.

"Saya mahu melihat anak kami Adam Eiman ,15, hidup bahagia. Sudah lama sambutan hari rayanya tidak lengkap. Jadi saya memilih untuk disatukan dengan Arianie pada Ramadan supaya kami dapat kembali menyambut puasa dan berhari raya sebagai sebuah keluarga.


"Insya Allah tahun ini kami akan meraikan Syawal di kampung halaman saya di Seri Menanti, Negeri Sembilan kerana di sana lebih meriah. Saya sudah berbincang dengan Arianie dan dia sudah bersetuju untuk beraya di sana. Lagipun, Arianie tidak ada kampung halaman seperti saya," katanya.
Tiada wanita lain boleh tandingi Arianie

Sesuai dengan faktor usia, Hattan memilih mengadakan majlis pernikahan kecil-kecilan. Dia hanya mengundang kira-kira 200 tetamu pada majlis itu kelak.

Ditanya debaran bakal dinikahkan kembali dengan Arianie, kata Hattan, dia tidak berdebar, sebaliknya lebih bahagia. Ini kerana dia bakal disatukan dengan bekas isteri yang bertugas sebagai pramugari itu.

Sejak berpisah secara rasmi pada 10 Mac 2005, Hattan akui sukar melupakan Arianie hingga saban hari dia berdoa jodoh mereka kembali bertaut. Malah, doa itulah yang tidak lekang dipanjatkannya ketika mengerjakan umrah, tahun lalu.

"Mungkin doa saya dan Adam dimakbulkan Allah SWT. Sewaktu mengerjakan umrah tahun lalu, saya meminta jodoh saya dan Arianie disatukan kembali. Saya turut bertanya pada Adam apa yang dimintanya di hadapan Kaabah. Jawap Adam, adik minta ayah berkahwin dengan ibu semula.

"Mungkin ini juga berkat mengerjakan solat sunat taubat tanpa jemu. Kalau sebelum ini, setahun sekali pun susah untuk dilaksanakan, tetapi sejak berubah, boleh dikatakan saya rajin melakukannya sehingga saya dapat merasakan perbezaan," katanya.

Cerita Hattan lagi, dia tidak beriya-iya memujuk Arianie untuk kembali mendirikan rumah tangga, sebaliknya proses itu berlaku dengan mudah.

"Insya Allah perangai saya yang Arianie tidak berkenan, saya akan ubah. Sudah lama saya menyimpan hasrat untuk berkahwin kembali dengan Arianie. Cuma mungkin dulu, darah muda, jadi perasaan ego menguasai diri.

"Dulu saya yakin boleh mendapat pengganti Arianie dengan mudah. Tetapi ternyata selepas mengenali ramai wanita, tiada perempuan yang mampu menandingi dirinya," katanya.

Tambah Hattan lagi, dia lakukan semua itu demi anak tunggal mereka. Lagipun, Hattan tidak mahu Adam berasa janggal jika menumpang kasih dengan ibu tiri.

Nad tak nak jaja

Posted: 15 Jul 2013 05:14 PM PDT

Nad tak mahu raih publisiti murahan guna isu hubungan intim dengan pelakon Azwan Kombos

Selama ini, pelakon genit Nad Zainal, tidak pernah menyembunyikan percintaan dengan kekasih hati yang juga seorang pelakon, Azwan Kombos daripada pengetahuan umum.

Sesekali, Azwan dilihat menemaninya ke lokasi penggambaran. Malah, Azwan dikenali ramai kru produksi yang bekerjasama dengan Nad. Namun, andai diajak berbicara mengenai kisah cintanya dengan jejaka itu yang dikenalinya lebih dua tahun lalu, Nad tidak berminat.
Bukan disebabkan berlagak atau cuba meletakkan diri dalam kelas tertentu, sebaliknya saya ada alasan sendiri. Saya tidak mahu peminat jelak jika kisah cinta saya terlalu diberi perhatian berbanding kerjaya" Nad Zainal,

Jika Nad lebih senang mengunci mulut tatkala diajak berbicara soal hati, berbeza pula dengan Azwan. Jejaka itu baru-baru ini tidak berselindung bercerita mengenai hubungannya dengan Nad secara terbuka.

Nad atau nama sebenarnya, Farah Nadia Zainal Abidin ketika ditemui pada majlis pelancaran drama bersiri terbaru lakonannya, Kampung Girl, tidak terkejut dengan pendedahan terbuka buah hatinya.

Tidak melenting dengan tindak tanduk Azwan, kata gadis berusia 22 tahun ini, sudah menjadi hak kekasihnya untuk bersuara dan dia tidak ada kuasa menghalang.

"Itu hak Azwan untuk mendedahkan kepada media. Tetapi saya masih Nad yang sama. Saya akan kekal dengan pendirian tidak akan menjaja kisah peribadi kepada masyarakat umum.
"Bukan disebabkan berlagak atau cuba meletakkan diri dalam kelas tertentu, sebaliknya saya ada alasan sendiri. Saya tidak mahu peminat jelak jika kisah cinta saya terlalu diberi perhatian berbanding kerjaya.

"Lagipun saya mengambil iktibar daripada apa yang berlaku kepada percintaan ramai teman seperjuangan," katanya.

Tak pernah lari dari media

Apa yang menarik, Nad bakal berganding dengan Azwan dalam drama Adnan Balik Raya. Bagaimanapun, drama itu bukanlah kolaborasi pertamanya dengan Azwan. Mereka pernah digandingkan dalam dua drama tetapi tidak membabitkan dialog.

Akui Nad, mungkin disebabkan sudah saling mengenali, mereka kekok beraksi di hadapan kamera. Malah, Nad merasakan drama itu menjadi naskhah pertama dan terakhir mereka digandingkan bersama.

Lantaran populariti yang kian melonjak naik sehingga namanya muncul salah seorang finalis Artis Baru Wanita Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH), timbul dakwaan kononnya Nad mula berubah sikap.

Dia dikatakan bersikap memilih bulu dan tidak mesra media. Namun ia dinafikan Nad. Katanya, dia tidak pernah mengelak bertemu media sebaliknya sebagai pendatang baru, dia berasa rendah diri.

"Saya tidak pernah mengatakan media tidak penting, sebaliknya peranan media penting untuk membantu kerjaya saya. Cuma sebelum ini, saya lebih suka berdiam diri kerana masih baru dalam bidang seni. Apabila digandingkan dengan artis besar, saya jadi malu sehingga membuatkan saya lebih gemar berdiam diri lagipun tiada apa yang hendak dikongsikan.

"Sekarang, apabila sudah ada produk, barulah saya boleh bercakap dengan media. Sekurang-kurangnya tidaklah malu hendak bercerita," katanya yang tidak berehat sepanjang Ramadan kerana sudah bersetuju berlakon dalam beberapa produksi sepanjang bulan ini.