Adsense

Isnin, 11 April 2011

borak kosong

borak kosong


Bakar bilik sendiri kerana bapanya tak berikan wang

Posted: 11 Apr 2011 09:00 PM PDT

Danrui Li
TRIBUNNEWS.COM - Seorang remaja marah kerana ayahnya menolak memberikannya wang. Untuk melampiaskannya sang anak kemudian membakar biliknya sendiri.


Si remaja asal New Zealand ini bernama Danrui Li dan berusia 18 tahun. Ia dinyatakan bersalah oleh pihak pengadilan di Manukau District Court awal minggu ini. Akibatnya, sang ayah mengalami luka terbakar di tangan ketika ia cuba memadamkan api di Bucklands Beach .


Keluarga itu termasuk dua adik Danrui ada di rumah tersebut. Si anak meminta wwang sebanyak 2.000 dollar NZ daripada ayahnya. Tetangganya bernama Fotu Waqabaca segera masuk ke dalam rumah setelah melihat api.


Ia melihat Danrui berdiri dengan kepala tertunduk dan menghadap ke dinding sementara yang lainnya panik. "Seorang anak laki-laki berusia sekitar sembilan tahun mengatakan jika kakaknya melakukan hal itu dan terakhir melihatnya memegang mancis api," kata Waqabaca. Setelah diseelidiki ternyata ayah dan anak bertengkar kerana wang . Sejak kejadian itu sang anak sudah tak lagi tinggal di rumah.


Sumber: Daily Chili

Gila..mak dan anak berhubungan seks dengan remaja (14 tahun) yang sama

Posted: 11 Apr 2011 08:35 PM PDT

Kiri ke kanan: Susan Brock, Rachel Brock, dan Fulton Brock

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan berusia hampir separuh abad dihukum penjara selama 13 tahun kerana berhubungan seks dengan remaja yang baru berumur 17 tahun.Remaja laki-laki itu masih berumur 14 tahun ketika dia mulai berhubungan seks dengan perempuan bernama Susan Brock yang juga isteri ahli politik Arizona, Amerika Syarikat (AS) itu.

Lebih parahnya lagi,didapati si anak perempuan bernama Rachel Brock yang kini berusia 18 tahun juga akan didakwa kerana berhubungan seks dengan remaja yang sama tetapi hukumannya kemungkinan lebih ringan.

Kisah cinta segitiga dan hubungan seks ini terbongkar ketika Brock yang berusia 49 tahun mengaku melakukan tindakan tak senonoh itu. Ia mulai mengenal bocah laki-laki itu ketika dia masih berusia 11 tahun dengan memberinya hadiah sebuah game Xbox.

Sang suami, Fulton Brock, kemudian melayangkan tuntutan cerai ketika isterinya ditangkap kerana kes seks. Ia seorang ahli politisk yang bertugas sebagai pengawas di sebuah lembaga pemerintah di Arizona. Sang isteri mula berhubungan dengan remaja ketika dia berusia 14 tahun dengan mengajaknya naik ke kereta Lexus dan membawa ke rumahnya di Chandler, Arizona.

Sumber: Daily Mail

Sanggup keluar duit ubah Ferrari jadi limousin

Posted: 11 Apr 2011 07:00 PM PDT


Kalau duit dah banyak semua boleh jadi..
saya petik dari kosmo online

LONDON - Seorang pemilik Ferrari 360 di sini membelanjakan wang sebanyak AS$326,687 (RM987,084) untuk mengubahsuai kereta sport miliknya menjadi sebuah limousin, lapor sebuah akhbar semalam.

Proses mengubah suai kereta sport yang dibeli pada harga AS$81,678 (RM246,790) itu mengambil masa enam bulan dengan menggunakan alat ganti tulen Ferrari.


Ferrari 360 asal memiliki 400 kuasa kuda (bhp) dan mampu memecut 0-100 kilometer sejam dalam masa cuma empat saat. Namun, limousin tersebut tidak dapat mencapai kelajuan asalnya kerana beratnya sudah bertambah. - Agensi

Mak mertua upah samseng pukul menantu kerana tak sedarjat

Posted: 11 Apr 2011 06:40 PM PDT

Keran terlampau mementingkan darjat dunia 
samapai terlupa darjat akhirat..
saya petik dari myMetro

KUALA LUMPUR: Kerana mementingkan darjat seorang wanita berusia 50-an didakwa sanggup mengupah sekumpulan tiga samseng bagi membelasah menantunya di Wangsa Maju, di sini, kelmarin.

Lebih kejam, wanita terbabit turut mengarahkan kumpulan samseng itu untuk memaksa lelaki berkenaan berusia lewat 20-an supaya menceraikan isteri yang juga anak kandungnya berusia awal 20-an. 

Difahamkan, tindakan itu dilakukan wanita terbabit kerana tidak merestui hubungan perkahwinan pasangan berkenaan sejak enam bulan lalu kerana hanya bekerja sebagai operator di sebuah kilang di ibu kota dan tidak mampu memberikan kemewahan kepada anaknya itu, selain tidak setaraf dengannya. 

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, mangsa cedera pada kepala dan badan selepas dibelasah lebih 30 minit. 

Tidak berpuas hati dengan tindakan itu selain yakin ibu mentuanya menjadi dalang insiden terbabit, mangsa tampil membuat laporan di Balai Polis Wangsa Maju, di sini. 

Menceritakan semula kejadian itu, sumber polis berkata, mangsa yang menaiki motosikal dan dalam perjalanan pulang ke rumah selepas bekerja mendakwa tiba-tiba dihalang sebuah kereta. 

"Selepas itu, tiga lelaki masing-masing berusia lewat 30-an turun daripada kenderaan itu sebelum mengarahkannya menceraikan isterinya. 

"Tersentak dengan itu, mangsa mempersoalkan tindakan kumpulan terbabit sebelum cuba untuk meninggalkan kawasan berkenaan," katanya. 

Sumber itu berkata, tindakan mangsa menyebabkan seorang daripada suspek memaki-hamunnya menyebabkan berlaku pertengkaran lebih 10 minit di kawasan berkenaan. 

"Pertengkaran itu yang tidak menemui penghujungnya bertukar pergelutan apabila seorang daripada suspek gagal mengawal kemarahannya sebelum menumbuk muka mangsa. 

"Mangsa yang terjatuh mendakwa bukan saja ditendang, malah turut dipijak ketiga-tiga suspek. Ketika itu, mangsa hanya menahan kesakitan dengan menutup kepalanya menggunakan tangan," katanya. 

Sumber itu berkata, selepas membelasah mangsa lebih 30 minit, seorang daripada suspek mengarahkan mangsa menceraikan isterinya selain mengugut untuk membelasahnya jika enggan berbuat demikian. 

Mangsa yang sudah melangsungkan perkahwinan dengan anak wanita terbabit sejak enam bulan lalu mendapatkan rawatan di sebuah hospital berhampiran kawasan berkenaan. 

Bagaimanapun, dia dirawat sebagai pesakit luar di hospital berkenaan. 

Sebaik pulang ke rumah dan berbincang dengan isteri serta ahli keluarga lain, mangsa tampil membuat laporan insiden itu kerana yakin ibu mentuanya menjadi dalang. 

Difahamkan, ibu mentua mangsa tidak merestui hubungan perkahwinan itu sebaliknya terpaksa bersetuju untuk melangsungkan majlis berkenaan kerana didesak anaknya. 

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit dan memberitahu siasatan lanjut dilakukan.

Boneka Seks Miley Cyrus Habis Hanya Dalam Waktu 48 Jam!

Posted: 11 Apr 2011 05:35 PM PDT

Boneka seks yang mirip dengan Miley Cyrus (18) sudah habis terjual hanya dalam waktu kurang dari 48 jam. Wow…

Kevin Johnson dari Pipedream Products,  boneka bernama Finally Miley Love doll tersebut, tidak hanya menciptakan boneka seks Miley Cyrus saja. Sebelumnya, produsen boneka ini juga pernah membuat boneka seks Lady Gaga, Britney Spears, Kim Kardashian, Pamela Anderson, dan Beyonce.

Miley Love doll dijual di amazon.com dengan harga USD 27,49 per buah.

Polis kena terajang kat muka

Posted: 11 Apr 2011 11:01 AM PDT


LETAK MAKLUMAT IKLAN

Hebat..reka rumah yang boleh ditarik basikal

Posted: 11 Apr 2011 10:01 AM PDT

Seorang lelaki telah menukar basikalnya menjadi sebuah rumah yang  boleh di duduki


Dua hari lalu saya baru saja membeli basikal baru . Sekedar ikut trend teman-teman yang sering konvoi di jalanan untuk membuat badan sedikit lebih bugar.

 Paulus yang berhasil membangun sebuah rumah di atas basikal (weirdpalace.com).

Dia sudah mereka sebuah rumah yang bioleh ditarik di belakang basikalnya. Rumah  ini dilengkapi dengan alat tenaga suria  untuk menyalakan dapur masak dan pemanas air di dalamnya.




"Rumahku di atas basikalku," kata Paulus. "Saya lebih nyaman tinggal di rumah kecil ini daripada di dalam tenda," tambahnya yang memiliki hobi traveling di atas basikal.

Sayangnya rumah ini tidak dilengkapi dengan fasiliti toilet… ya' iyalaaa… mana cukup.

Lalu,  bagaimana cara dia tidur?
Beginilah posisi tidurnya…


Malang nasib lelaki ini 2 hari terperangkap dalam tong tahi

Posted: 11 Apr 2011 09:01 AM PDT

Malang sekali nasib seorang lelaki di China ini. Dia terjebak di dalam kubangan kotoran manusia (septik tank), selama dua hari. Tak kuasa menahan penderitaan bau tak sedap, lelaki itu pun menangis.


Untungnya, tangisan itu didengar seorang pejalan kaki yang melintas. Pejalan kaki itu pun bergegas untuk membantunya. Lantaran sulitnya dievakuasi, si pejalan kaki meminta pertolongan dari petugas pemadam kebakaran.
Para petugas akhirnya datang dan menurunkan tangga ke dalam tank itu. Lelaki tersebut sangat lemah sekali, hingga memerlukan waktu selama 20 minit untuk menaiki anak tangga.


Petugas pemadam mengatakan, lelaki itu tidak mengalami cedera sedikitpun. Tapi dia sangat berbau, dan memerlukan air untuk membersihkan badan.
"Pada ketika dia keluar, dia langsung mencari kolam terdekat untuk mandi," ujar salah seorang petugas seperti dilapor Orange,


Awalnya, lelaki  itu ingin membuang hajat di toilet yang letaknya terpisah dari rumahnya. Tapi dia terpeleset dan jatuh ke dalam kubang kotoran.
Tidak ada yang menggunakan toilet itu selama dua hari, sehingga tidak ada yang menyelamatkannya. Padahal, pihak keluarga sudah melaporkan telah kehilangan lelaki nahas tersebut.

Video Ciuman Kucing dan ikan Lumba-Lumba Bikin Gempar

Posted: 11 Apr 2011 08:00 AM PDT


INILAH.COM, Jakarta- Video YouTube seringkali menunjukkan sesuatu tidak biasa. Kini, pengguna internet dikejutkan persahabatan akrab kucing dan lumba-lumba yang sering bersentuhan. Seperti apa?

Dalam video berdurasi satu minit dan 50 detik itu,nampak seekor kucing coklat menyentuh hidung lumba-lumba dan mengulurkan kakinya untuk menyentuh mamalia di air tersebut. Awalnya, adegan menyentuh itu menunjukkan lumba-lumba menopangkan dagu di bahagian atas kepala kucing.

Lalu, kucing itu juga mengulurkan kaki seolah meminta lumba-lumba mendekat. Yang menarik, kedua haiwan berbeza 'alam' itu berciuman dan kucing menggosokkan kepalanya di mulut lumba-lumba.




Nangka Berbuah Pisang, Rasa Durian

Posted: 11 Apr 2011 07:00 AM PDT

SUKABUMI - Warga Kampung Cilubang  Sukabumi, dikejutkan dengan munculnya pohon nangka di kebun milik Sirojudin. Percaya atau tidak, tapi faktanya nangka ini berbuah pisang dan rasa pisangnya seperti durian. Penemuan ini membuat warga sekitar penasaran dan menyaksikan serta merasakan rasa buah pisang dari pohon nangka ini.


Menurut Sirojudin, keanehan pohon nangka miliknya ini muncul ketika pohon nangka ini berbuah. Saat buah nangka ini tumbuh, lama-kelamaan terlihat tak wajar dengan berbuah pisang. Ketika matang, buah nangka berbentuk pisang ini ternyata rasanya seperti buah durian.


"Pohon nangka ini untuk kedua kalinya berbuah pisang dengan rasa durian. Bagi saya, (ini) merupakan anugurah Allah SWT," kata Sirojudin kepada Radar Sukabumi (grup JPNN), kelmarin.


Sebagian warga menduga, buah nangka aneh ini terjadi sebagai hasil persilangan tak sengaja antara pohon nangka dan pohon pisang, serta durian. Sebab, pohon nangka berbuah pisang tersebut memang ditumbuhi pisang yang jaraknya berdekatan.

 Sirojudin merancang bakal memasang kotak amal di kebunnya. "Hasil infaq dari warga ini, Insya Allah digunakan untuk pembangunan sarana keagamaan," terangnya pula.

Kanak-kanak meluncur dari 20 anak tangga untuk ambil susu

Posted: 11 Apr 2011 06:40 AM PDT

Agaknya inilah kesannya kalau malas gosok gigi

Posted: 11 Apr 2011 05:00 AM PDT


wow sungguh mengerikan!!!!

Baik tak payah pasang pagar kalau pagarnya macam ni?

Posted: 11 Apr 2011 04:00 AM PDT

pelik betul tuan rumah ni..kenapa pasang pagar jenis
macam ni?

Bertahun-Tahun Makan, Baru Kali ini Tahu Belum Berlabel Halal....

Posted: 11 Apr 2011 03:00 AM PDT

Roti yang sudah terkenal enak, sudah ramai yang memakannya . Tapi s roti ini tidak mempunyai sijil Halal.


Roti ini tidak mendapat sijil halal dari Majlis Ugama Indonesia

Roti ini belum boleh mendapat label halal kerana dari berbagai bahan yang digunakan dalam pembuatan roti, baik dalam roti ,adunan roti mahupun roti kering/biskuit dan krackers, ada beberapa bahan yang perlu dicermati asal-usulnya. Pertama adalah sumber lemak atau shortening yang digunakan. Bahan tersebut berasal dari lemak atau minyak, baik yang berasal dari tumbuhan mahupun haiwan. Lemak yang berasal dari haiwan tentu saja mengundang kecurigaan, apakah dari haiwan yang halal ataukah haram. Untuk industri roti di tanah air kemungkinan besar memang menggunakan shortening dari minyak sawit. Namun demikian, untuk roti-roti tertentu kadang-kadang juga menggunakan shortening haiwan, kerana bahan tersebut dapat menghasilkan roti dengan rasa yang lebih gurih dan lembut.

Lemak yang berasal dari haiwan boleh berupa lemak sapi (tallow), lemak babi (lard) atau lemak susu (cream). Untuk lemak babi sudah cukup jelas statusnya. Sedangkan lemak sapi, meskipun haiwannya halal, tetapi jika tidak disembelih menurut aturan Islam maka lemak sapi tersebut juga akan menjadi haram.

Bahan pengembang atau pelembut yang berupa turunan lemak atau asam amino juga perlu dikaji lebih lanjut, apakah bersumber dari bahan halal ataukah haram. Sebab pada kenyataannya bahan-bahan tersebut sampai saat ini masih diimpor dari negara lain. Kebanyakan dari negara-negara non muslim.

Bahan yang juga perlu dicermati dari segi kehalalan adalah kandungan yang ditambahkan ke dalam roti. Bahan-bahan tersebut perlu diteliti, apakah halal ataukah tidak. Keju adalah salah satu bahan yang sering digunakan untuk campuran roti. Meskipun berasal dari susu, namun proses pemisahan keju dan cairan susu (whey) menggunakan renet. Renet adalah sejenis enzim yang memecah protein, sehingga kejunya akan menggumpal dan terpisah dari cairannya. Rennet ini bisa berasal dari fermentasi (microbial rennet), lambung anak sapi atupun lambung babi.

Jika Ingin Menderma Darah, Gay Harus Puasa Seks 10 Tahun

Posted: 11 Apr 2011 02:00 AM PDT

London, Kerana dianggap diskriminasi larangan bagi gay untuk menjadi penderma darah di Inggris akhirnya dicabut. Namun masih ada syarat yang harus dipenuhi, yakni gay yang akan menjadi penderma harus tidak berhubungan seks dalam 10 tahun terakhir.

Ketentuan itu diterapkan untuk memastikan calon penderma benar-benar bebas dari infeksi Human Immunodeficiency Virus (HIV). Dengan tidak berhubungan seks selama 10 tahun, diharapkan jika memang positif HIV maka akan virus tersebut akan tdikesan ketika pemeriksaan.

HIV boleh lolos dari pemeriksaan jika masih berada dalam masa jendela, yakni ketika virus tersebut masih belum aktif. Ketika seorang gay tertular HIV, maka beberapa bulan berikutnya adalah masa jendela dan virus tersebut belum tentu terdeteksi dalam darahnya.

Waktu 10 tahun dinilai cukup untuk memastikan apakah seorang gay bebas HIV melalui pemeriksaan darah. Masa jendela untuk HIV umumnya hanya beberapa bulan, sehingga jika dalam 10 tahun tidak melakukan aktiviti seksual yang berisiko maka hasil ujian darah akan lebih akurat.

Kebijakan baru ini akan diumumkan sendiri oleh Menteri Kesihatan Masyarakat Inggris, Anne Milton dalam beberapa pekan mendatang. Dikutip dari Telegraph, Senin (11/4/2011), kebijakan ini juga telah mendapat dukungan dari berbagai pihak termasuk Kementerian Kesetaraan Inggris.

Kaum homoseksual khususnya gay di Inggris selama ini dilarang menjadi penderma darah kerana dinilai berisiko tinggi menularkan HIV. Menurut data Terrence Higgins Trust tahun 2009, infeksi HIV di Inggris paling banyak terjadi pada kaum gay yakni 42 persatus.

Meski demikian, larangan untuk mendermakan darah dinilai diskriminatif oleh kelompok p hak asasi manusia kerana tidak semua gay berperilaku tidak aman. Tak sedikit gay yang setia dengan pasangan tetapnya atau bahkan hidup  tidak berhubungan seks sama sekali.

Ayam Unik, Satu Keturunan Berjari 10

Posted: 11 Apr 2011 01:40 AM PDT


SUBANG- Satu keturunan ayam yang dimiliki Iwan, warga Kampung Ciomas, Subang, Jawa Barat, ini memiliki keunikan tersendiri. Ayam ini memiliki jari pada kaki sebanyak 10 buah.

Sepintas ayam-ayam tersebut tidak ada yang aneh, namun jika dilihat lebih dekat, kaki ayam-ayam ini memiliki sepuluh jari. Padahal, umumnya seekor ayam hanya memiliki jumlah lapan jari.

Menurut Iwan, pertama kali dirinya menemukan induk ayam tersebut secara tidak sengaja. Akhirnya ayam tersebut dipelihara hingga membiak. Kini, seluruh keturunannya memiliki jari kaki yang melebihi dari jumlah jari kaki ayam biasanya.

"Pertama kali saya menemukan induk ayam unik ini secara tidak sengaja, kerana unik saya langsung pelihara," ujar Iwan.

Sebelumnya Iwan memiliki 10 ekor ayam unik ini termasuk induknya, jumlah jari kaki per ayam antara sembilan sampai 11 jari. Namun kini ayam unik ini hanya ada empat ekor saja, yang lainnya mati tanpa sebab. Seluruh ayamyang tinggal berjari 10.

"Sebelumnya saya sempat punya 10 ekor ayam, tapi entah kenapa yang lainnya mati," ujarnya hairan. Iwan mengaku belum berniat menjual ayam-ayam itu kerana keunikannya

Sumber : http://www.okezone.com/

[Hebat] Mampu mengangkat barbel seberat 200 kilogram dengan alat vital

Posted: 11 Apr 2011 12:00 AM PDT

Latihan pernafasan dan meditasi yang sempurna ternyata menghasilkan kekuatan yang luar biasa. Bahkan yang tak pernah terfikirkan oleh kebanyakan orang. Hal ini dibuktikan oleh Guru Besar Chen Gong dari Taiwan, Tu Chin Chuan.


Tu Chin Chuan mampu mengangkat barbel seberat 200 kilogram dengan alat vital. Atraksi Master Chen Gong ini diperlihatkan ketika dirinya hadir di pusat kebugaran di Pantai Indah Kapuk, Jakarta. Tanpa penguasaan Chen Gong, tentu mustahil alat vital mengangkat benda seberat 200 kilogram.


Menurut Tu Chin Chuan, latihan kebugaran ala Chen Gong bukan hanya untuk atraksi keperkasaan saja. Dengan melatih meditasi dan pernafasan secara rutin, dapat menjaga kesihatan tubuh dan mengubati berbagai penyakit yang diderita seseorang.

Nenek berkongsi rumah dengan 85 ekor kucing jalanan

Posted: 10 Apr 2011 11:00 PM PDT

TEMPO Interaktif, Qingdao - Jatuh cinta kepada kucing membuat seorang perempuan di Qingdao, Daerah Shandong, China bahagian timur, rela berbagi tempat tinggal dengan 85 kucing jalanan.


Tak cukup dengan itu, Guo Lianfu dilaporkan masih harus meninggalkan rumahnya setiap pukul 10 malam untuk memberi makan ratusan kucing liar tak bertuan. Ini merupakan rutin harian Guo, 71 tahun, setiap hari yang tak jarang membuatnya harus berada di luar rumah hingga larut malam.
Seperti yang terlihat pada satu malam di April ini, Guo, yang sudah pencen, keluar membawa lebih dari 15 kilogram makanan untuk sekitar 150 kucing. Dia berkeliling selama dua setengah jam untuk memberi makan sejumlah kucing di 22 lokasi.


Membagikan makanan untuk haiwan rumahan itu ternyata telah ia lakukan sejak 24 tahun lalu. Kepedulian Guo bermula ketika berusia 47 tahun, ketika ia melihat seekor kucing tergantung dari sebuah pohon dan menyelamatkannya. Sejak itu ia tak boleh menghilangkan rasa hibanya terhadap kucing-kucing tak bertuan.


"Keluargaku menjaga kucing turun-temurun, dari nenek, ayah, aku, sampai anakku. Kami semua mencintai kucing dan memeliharanya," kata Guo, yang mengaku tindakannya itu didukung oleh suaminya.
Bahkan ia dan suaminya menggunakan hampir semua wang pencen mereka untuk membeli makanan dan ubat-ubatan buat kucing. Mereka juga rela tidak makan daging di rumah. Suami Guo sekarang berjualan pakaian tidur untuk mencari penghasilan tambahan demi kucing.

[Gambar mesti lihat] Kanak-kanak mati akibat dipukul dengan tukul besi

Posted: 10 Apr 2011 10:00 PM PDT

Christine Schürrer (born June 30, 1976, in Hannover) is a German citizen who murdered two Swedish children and seriously injured their mother with 15 blows to the head with a hammer after attacking them in their home in Arboga, Sweden, on March 17, 2008.

The reason for the murders has been identified as jealousy, since Schürrer had dated the children's stepfather whilst he was on holiday on the Greek island of Crete in 2006 where she was working at a local hostel.



Beginilah keadaan kanak-kanak yang dibunuh oleh mereka yang
mempunyai hati binatang...
dan
di bawah pula keadaan mayat budak ini setelah
dibuat pembedahan dan lihat kesan daripada
pukulan itu.


kesan retak akibat pukulan..
dan perhatikan pula gambar dibawah
betapa comelnya budak ini....