Adsense

Ahad, 6 Mac 2011

Celebrity News

Celebrity News


Gossip Adira Bercinta Dengan Pengkid - Zubir Berita Harian

Posted: 06 Mar 2011 08:32 AM PST

Gambar orang ( Pinjam Jap ) 
ZoOm : Kalaulah berita ini hanya sekadar gossip atau tidak sudah tentu keluarga dan kawan-kawan terasa dengan apa yang ZoOm baca malam ini mengenai kisah gadis bernama Adira yakni naib juara AF8 ni. Tetapi jika betul kembalilah kepada jalan yang benar, bukan apa kadang-kadang ZoOm percaya dengan gossip panas sebab 60 % betul dan 40 % lagi salah. Maklum saja lah dekat luar sana ada berjuta-juta informer, si pembuat fitnah mungkin ada 10%. Entah betul ke tak tapi itu andaian ZoOM semata-mata tidak dirasuah oleh mana-mana pihak. Bagi anda pula macam mana ? Apa-apa pun baca jelah "Statement" Zubir mengenai kisah ini !!!? Kalau tak nanti ZOOM tanya Zubir kalau berani la sebab selalu terserempak jika makan dekat tempat keje....maklum sajalah pejabat ZoOm dekat dengan pejabat ZUbir ..opsss laser...ok la baca dan komen k...!!!



entah berapa kali cerita negatif naib juara af8 adira dibisikkan ke telinga zubir. sudah berapa kali juga zubir menasihatkan adira supaya memelihara setiap tutur kata dan tingkah lakunya supaya tidak menjadi buah mulut orang. Tapi kali ini tetap orang bercakap mengenai sisi gelap adira. bagi zubir mungkin adira berasa dirinya x buat apa2 salah atau mungkin tidak pernah serik.


~terbaru ada sumber yang menyampaikan cerita kepada zubir, adira kini dikatakan menjalin cinta songsang!selepas gosip putus cinta dengan iwan af8 berakhir, adira dikatakan berkawan rapat dan kini khabarnya sedang menyulam cinta dengan seorang pengkid. 

~khabarnya pengkid yang berusia awal 20an itu masih menjalani latihan amali di sebuah stesen tv. selepas dirisik pengkid itu dikenali sebagai nama zack. selain masih menjalani latihan amali, zack dikatakan melakukan kerja separuh masa sebagai pengurus pentas

~kata sumber, adira dikatakan banyak berhabis wang ringgit sepanjang menjalin hubungan mesra dengan pengkid tersebut. kononya baru2 ini adira turut membelikan ipad untuk dihadiahkan kepada zack. pada masa yg sama ramai mata yang memandang kelibat adira mengikut zack ke lokasi pentas program realiti berkenaan baru2 ini, bukan sekali 2 tapi banyak kali. pada mulanya ramai menyangka adira dan zack sekadar teman baik, tapi lama kelamaan hubungan itu bertambah rapat dan boleh dikategorikan mereka sebenarnya menjalin hubungan songsang!.

sekiranya benar apa yang disampaikan ke telinga ini, zubir harap adira cepat2 sedar kesilapan itu, NAMUN JIKA SEKADAR GOSIP LIAR ABAIKAN SAJA OK. mungkin orang saja nak buat fitnah terhadap adira.pun begitu pada masa yang sama zubir harap pihak pengurusan adira boleh menasihatkan adira sekiranya benar ada bukti dia sebenarnya menjalinkan hubungan terlarang bersama pengkid. sayang jika karier adira musnah disebabkan cinta songsang. bagi zubir,masa depan adira dalam industri seni terlalu cerah, selain dikurniakan suara yang lunak,dia juga ada pakej yang diingini industri.

ruangan zubir~berita harian..

Qi Dan Yuna Sah Bercinta Dengan Status Di Facebook Qi Razali

Posted: 06 Mar 2011 08:11 AM PST

Akhirnya si jejaka ini mengesahkan mereka sedang dilamun cinta yang serius kerana satu Malaysia sudah mengetahui yang kini mereka mempunyai hubungan melalui laman Facebook beliau dengan menukar status " Relationship" with Yuna !! Tahniah kami ucapkan...


ZoOm APa Kata Anda di ZoOmartis DOt Net @ Facebook !!?

Update : Keputusan Pilihan Raya Dun Merlimau Dan Kerdau BN Menang !!!

Posted: 06 Mar 2011 04:22 AM PST

Walaupun belum menerima keputusan secara rasmi tetapi keputusan sudah memihak kepada calon BN, tahniah kepada bakal pilihan rakyat. Semoga dengan kemenangan pada hari ini tidak hanya ketika pilihanraya sahaja.
BN MENANG ( Belum Rasmi )
BN MENANG ( Belum Rasmi )

KEPUTUSAN RASMI PILIHANRAYA DUN MERLIMAU
PEMENANG - BARISAN NASIONAL
ROSLAN AHMAD
JUMLAH - 5962
MAJORITI - 3643
KEPUTUSAN RASMI PILIHANRAYA DUN KERDAU
PEMENANG - BARISAN NASIONAL
SYED IBRAHIM SYED AHMAD
JUMLAH - 5,060
MAJORITI - 2,724


ZoOm : Apa Kata anda di ZoOmartis Dot Net @ Facebook

Tutorial : Cara pasang efek spinning pada comment avatar

Posted: 06 Mar 2011 03:59 AM PST

Untuk memasang spinning effect pada picture Avatar dibahagian komen seperti yang boleh anda lihat pada komen blog ini, Hanya ikut beberapa langkah yang mudah di bawah.

p/s: Effect akan befungsi apabila kursor mouse di letak pada image avatar tersebut.

Langkah 1

Login Blogger Dashboard --> Design --> Add A Gadget --> HTML/Javascript.

langkah 2



Copy dan paste kod di bawah pada content HTML/Javascript.

<style type="text/css">
.avatar-image-container img, comments .avatar-image-container img {
-webkit-transition-duration: 0.8s;
-moz-transition-duration: 0.8s;
-o-transition-duration: 0.8s;
transition-duration: 0.8s;
</style>
<script src="https://sites.google.com/site/javascript10/mootools-1.3.js"></script>
<script>
window.addEvent("domready",function() {
// "Globals" - Will make things compress mo-betta
var $random = function(x) { return Math.random() * x; };
var availableWidth = 0, availableHeight = 0;
var cssPrefix = false;
switch(Browser.name) {
case "safari":cssPrefix = "webkit";break;
case "chrome":cssPrefix = "webkit";break;
case "firefox":cssPrefix = "moz";break;
case "opera":cssPrefix = "o";break;
}
// The Icons
var icons = $$(".avatar-image-container img, comments .avatar-image-container img ");
// Apply opacity
var zIndex = 1000;
// Randomize each link
icons.each(function(element,index) {
var startDeg =(360);
var resetPlace = function() {
element.fade(0.4).setStyle("-" + cssPrefix + "-transform","rotate(" + startDeg + "deg)");
}
element.set("style","top:" + $random(availableHeight) + "px; left:" + $random(availableWidth) + "px; z-index:" + zIndex);
resetPlace();
element.addEvents({
mouseenter: function() { element.fade(1).setStyle("z-index",++zIndex).setStyle("-" + cssPrefix + "-transform","rotate(0deg)");},
mouseleave: resetPlace});
});
});
</script>

Akihr sekali, klik Save

Info : Maribinablog

p/s: View terbaik effect ini dengan menggunakan Google Chrome

Pilihanraya : Keputusan Pilihan Raya Kecil DUN Merlimau

Posted: 06 Mar 2011 03:51 AM PST

Keputusan pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau (N27), Melaka bakal diketahui sedikit masa lagi. Kalau menurut Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, keputusan bakal diketahui sekitar jam 8 malam ini apabila pengundian yang bermula pada 8 pagi ditutup jam 5 petang.


Pilihan raya kecil DUN Merlimau menyaksikan calon BN Roslan Ahmad ditentang calon PAS Yuhaizad Abdullah selepas penamaan calon yang dibuat pada 26 Februari lepas. Pilihanraya kecil ini pula diadakan diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Mohamad Hidhir Abu Hassan pada 20 Januari lepas. Sebagai rekod, beliau mewakili parti Barisan Nasional (UMNO).

Seramai 10,697 pengundi berdaftar layak menentukan siapakan calon yang bakal dipilih sebagai wakil rakyat di kawasan DUN Merlimau. Namun, bilangan sebenar yang turun mengundi hanya akan diketahui apabila masa pengundian tamat. Sama-samalah kita nantikan keputusan selepas ini.
Selain daripada DUN Merlimau, pilihanraya kecil juga turut diadakan serentak hari ini di DUN Kerdau, Pahang. Keputusan penuh  pilihanraya kecil di kawasan berkenaan boleh diikuti di laman: Keputusan Pilihan Raya DUN Kerdau.
- – - – - -
Kemaskini: Perjalanan Pilihan Raya DUN Merlimau
  • 8.00 pagi: Tujuh pusat pengundian pilihan raya kecil DUN Merlimau mula dibuka.
  • 8.40 pagi: Calon BN, Roslan Ahmad dan isteri, Zalifah Omar membuang undi di Sekolah Kebangsaan Merlimau 1, Merlimau Pasir.
  • 9.00 pagi: Sebanyak 14 peratus daripada 10,679 pemilih telah mengundi.
  • 10.35 pagi: Sehingga pukul 10 pagi, peratusan keluar mengundi ialah 30 peratus.
  • 11.00 pagi: Sebanyak 43 peratus atau 4,576 pemilih telah keluar mengundi.
  • 12.00 tengah hari: 54 peratus pengundi telah menunaikan tanggungjawab mereka.
  • 1.00 petang: 62 peratus pengundi telah menunaikan tanggungjawab mereka pada pilihan raya kecil.
  • 2.00 petang: 7,110 pengundi atau 67 peratus telah keluar mengundi.
  • 3.00 petang: Kira-kira 72.6 peratus daripada 10,679 pemilih berdaftar telah keluar mengundi.
  • 4.00 petang: Sebanyak 76.87 peratus pemilih berdaftar telah keluar mengundi.
  • 5.00 petang: Pusat pengundian ditutup. Seramai 8,435 atau 79 peratus pemilih berdaftar keluar mengundi pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau.
- – - – - -
Keputusan Terkini:
6.35pm: BN – 498, PAS – 177

Info : Kulanzsalleh

Nasional : Keputusan Pilihan Raya Kecil DUN Kerdau N28

Posted: 06 Mar 2011 03:43 AM PST

Tinggal beberapa jam saja lagi, pusat pengundian bagi Pilihanraya Kecil DUN Kerdau (N28), Pahang akan dibuka kepada pengundi di kawasan berkenaan. Berdasarkan jadual yang dikeluarkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), masa pengundian ialah bermula pada jam 8 pagi dan ditutup jam 5 petang. Keputusan penuh pula bakal diketahui sekitar jam 8 malam nanti (Ahad).


Pilihanraya kecil Kerdau menyaksikan pertandingan satu lawan satu calon Barisan Nasional (BN) Syed Ibrahim Syed Ahmad dicabar calon PAS Hassanuddin Salim.  Pilihanraya ini diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Zaharuddin Abu Kassim pada 12 Februari lepas. Pada PRU 2008, Datuk Zaharuddin Abu Kassim yang memperoleh 4,135 undi, mempertahankan kedudukan Barisan Nasional (BN) di Kerdau, mengalahkan calon PAS, Hassanuddin Salim, yang memperoleh 2,520 undi dengan majoriti 1,795 undi.
Keputusan pilihanraya kecil kali ini pula akan ditentukan oleh seramai  8,999 orang pemilih berdaftar, iaitu 8,984 pemilih biasa dan 15 pengundi pos.

Selain daripada DUN Kerdau, pilihanraya kecil juga turut diadakan serentak hari ini di DUN Merlimau, Melaka. Keputusan penuh di kawasan berkenaan boleh diikuti di laman: Keputusan Pilihan Raya DUN Merlimau.

Kemaskini: Perjalanan Pilihan Raya DUN Kerdau
  • 8.00 pagi: Proses pengundian bagi pilihan raya kecil DUN mula dibuka.
  • 8.20 pagi: Calon BN, Syed Ibrahim Syed Ahmad membuang undi di Sekolah Kebangsaan Kuala Tekal, Kuala Krau.
  • 8.55 pagi: Suasana di luar pusat pengundian SMK Kerdau tegang apabila berlaku 'perang mulut' antara penyokong PAS dan BN.
  • 9.35 pagi: Sehingga pukul 9.30 pagi, jumlah keluar mengundi ialah 1,399 orang atau 15.55 peratus.
  • 10.30 pagi: Sehingga pukul 10 pagi, jumlah keluar mengundi ialah seramai 3,262 orang atau 36.25 peratus.
  • 10.35 pagi: Suasana mengundi di Sekolah Kebangsaan LKTP Jengka 22, Felda Jengka 22 berjalan dengan lancar. Pengundi mula datang menunaikan tanggungjawab masing-masing.
  • 11.25 pagi: SPR memaklumkan peratusan keluar mengundi sehingga 11 pagi ialah sebanyak 54.34 peratus atau 4,890 orang pengundi.
  • 12.30 tengah hari: Sehingga pukul 12 tengah hari, seramai 5,874 pengundi atau 65.27 peratus telah keluar mengundi.
  • 2.00 petang: Seramai 6,805 orang atau 75.62 peratus sudah menunaikan tanggungjawab mereka.
  • 3.30 petang: Sehingga pukul 3 petang, seramai 7,149 orang pengundi atau 79.44 peratus sudah menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi.
  • 4.00 petang: Kira-kira 81.52 peratus atau 7,336 orang telah mengundi.
  • 5.00 petang: Pusat pengundian ditutup. Seramai 7,480 atau 83 Peratus keluar mengundi.
- – - – - -
Keputusan Terkini:
6.34pm: BN – 2,021, PAS – 956

Info : KulanzSaleh

Tutorial : Tingkatkan traffic search engine dengan costum title meta tag

Posted: 06 Mar 2011 03:36 AM PST

Default setting yang di buat blogger.com pada title meta tag yang terdapat pada script template anda sebenarnya kurang mesra kepada google search engine. Ini kerana, title meta tag tersebut akan memaparkan nama blog terlebih dahulu dan kemudian di ikuti dengan tajuk entri atau artikel. Di bawah ini adalah contoh title meta tag yang terdapat pada blog anda.

<title><data:blog.pagetitle/></title>


Untuk menjadikan blog anda mesra dengan google search engine, title meta tag yang terbaik adalah title meta tag yang akan memaparkan tajuk entri atau artikel terlebih dahulu dan di ikuti dengan nama blog. Apa yang perlu anda lakukan adalah menggantikan default title tag kepada title meta tag yang lebih mesra dengan google search engine. Anda boleh lihat costum title meta tag tersebut di bawah.




<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'>
<title><data:blog.pageName/> | <data:blog.title/></title>
<b:else/>
<title><data:blog.pageTitle/></title>
</b:if>



Untuk menggantikan default title tag kepada costum title meta tag, hanya perlu ikut beberapa langkah yang mudah di bawah.

Langkah 1


Log in blog => Dashboard => Design => Edit HTML. Seterusnya klik pada Expand Widget Templates.

Langkah 2



Dengan menggunakan keyboard, tekan kekunci Ctrl + F. Seterusnya taip atau paste kod <title><data:blog.pagetitle/></title


Langkah 3


Salin kod berwarna merah di bawah dan paste (gantikan) pada kod <title><data:blog.pagetitle/></title>


<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'>
<title><data:blog.pageName/> | <data:blog.title/></title>
<b:else/>
<title><data:blog.pageTitle/></title>
</b:if>> pada ruang Find dan kemudian, tekan kekunci Enter.




Akhir sekali, klik Preview dan jika tiada mesej Error terpapar, klik saja Save.

Tutorial : Membina hide Shout Box pada sisi kanan blog

Posted: 06 Mar 2011 03:37 AM PST

Untuk membina fungsi auto hide kotak Shout Box pada sisi kanan blog, seperti yang boleh anda lihat di sini (klik), sila ikut beberapa langkah di bawah.

Langkah 1

Log in blog => Dashboard => Layout => Add A Gadget. Seterusnya klik pada HTML/Javascript.

Langkah 2

Salin kod Merah di bawah dan paste pada notepad. Gantikan teks Masukkan kod Shout Box di sini dengan kod Shout box anda.




<style type="text/css">
#gb{

position:fixed;
top:50px;
z-index:+1000;
}
* html #gb{position:relative;}


.gbtab{
height:100px;
width:30px;
float:left;
cursor:pointer;
background:url('https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiLoUaVljRPURkcBauIC0C4_Yg57khJXo4CuLsuXJdWCb2OEqcFFETiFjlwKPgWl1wwCmSnfaLGmb90BTuL9gvTAkoNho9nGW4JFIWmJ1eKoYsmn9asRDDQotnneUzK0zrLZTBWwpneZuVQ/s320/tabs.png') no-repeat;
}
.gbcontent{
float:left;
border:2px solid #666666;
background:#F5F5F5;
padding:10px;
}
</style>


<script type="text/javascript">
function showHideGB(){
var gb = document.getElementById("gb");
var w = gb.offsetWidth;
gb.opened ? moveGB(0, 30-w) : moveGB(20-w, 0);
gb.opened = !gb.opened;
}
function moveGB(x0, xf){
var gb = document.getElementById("gb");
var dx = Math.abs(x0-xf) > 10 ? 5 : 1;
var dir = xf>x0 ? 1 : -1;
var x = x0 + dx * dir;
gb.style.right = x.toString() + "px";
if(x0!=xf){setTimeout("moveGB("+x+", "+xf+")", 10);}
}
</script>
<div id="gb">
<div class="gbtab" onclick="showHideGB()">   </div>
<div class="gbcontent">
Masukkan kod Shout Box di sini
<div style="text-align:right">
<a href="javascript:showHideGB()">
[close]
</a>
</div>
</div>
</div>
<script type="text/javascript">
var gb = document.getElementById("gb");
gb.style.right = (30-gb.offsetWidth).toString() + "px";
</script>



Langkah 3

Salin kod yang telah siap di edit pada notepad tadi (rujuk langkah 2) dan paste pada Content HTML/Javascript (rujuk langkah 1).

Akhir sekali klik Preview dan jika anda berpuas hati dengan hasilnya,
klik saja Save.



Info : Maribinablog