Adsense

Ahad, 27 Februari 2011

borak kosong

borak kosong


Pasangan kembar prematur selamat setelah 100 kali berhenti bernafas

Posted: 27 Feb 2011 09:00 PM PST


VIVAnews - Pasangan Leela dan Anthony Sr. merasa terharu melihat bayi kembar mereka, Willow dan Stanley,membesar dengan sihat. Kedua bayinya lahir prematur dalam keadaan yang sangat rapuh.

Willow dan Stanley lahir ketika usia kandungan Leela masih 26 minggu, 14 minggu lebih cepat daripada perkiraan doktor. Hanya dua minggu lebih lama dari batas pengguguran yang  ditetapkan di England.

Willow lahir secara normal. Sementara Stanley melalui proses caesar, 20 minit setelah Willow keluar pada 24 September 2010.

Kelahiran prematur memperlihatkan keadaan Willow dan Stanley yang masih terlampau mungil. Hanya dengan berat masing-masing 0,9 kilogram, lengan keduanya bahkan dapat masuk ke lubang cincin pernikahan ayah mereka.

Dengan keadaan demikian, bayi kembar itu harus berjuang hidup di awal kehidupannya. Willow harus menjalani operasi paru-paru. Bahkan, keduanya sempat berhenti bernafas 100 kali.

"Saat melihat keduanya di antara berbagai macam kabel dan peralatan, saya merasa sangat sakit. Saya sangat ingin menggendong dan memeluk mereka namun tak boleh. Saya hanya boleh menyaksikan mereka dirawat doktor dan jururawat," ujar Lela, seperti dikutipDaily Mail.

Willow dan Stanley terpaksa menjalani rawatan intensif sehingga 143 hari di Hospital Poole. Keduanya baru diperkenankan meninggalkan hospitalt tepat di hari Valentine 14 Februari 2011.

Meski sudah pulang ke rumah mereka di Bournemouth, Dorset, keduanya tetap harus menjalani rawatan susulan kerana paru-paru mereka belum berkembang sempurna.

"Mereka telah melalui begitu banyak rintangan Kami merasa sangat bangga dengan mereka," ujar sang ibu yang berbahagia.

Kentut semasa merawat pesakit doktor dikenakan tindakan disiplin

Posted: 27 Feb 2011 08:40 PM PST

REPUBLIKA.CO.ID,LONDON – Kelakuan Matius Walton sebagai doktor gigi benar-benar tidak sopan. Walton harus menjalani tindakan disiplin kerana kentut dan bersendawa ketika memeriksa pesakitnya.
Walton tidak hanya sedawa dan knetut. Walton juga sering menyentuh dua jarinya di belakang punggung pesakitya.

Sidang Dewan Gigi Umum juga mengungkapkan fakta mengejutkan lainnya. Kepada pesakit yang tidak boleh berbahasa Inggris, Walton sering menyuruh mereka menunjukkan beg duit mereka. Walton ingin melihat apakah mereka punya cukup wang untuk membayar.

Bekas rakan Walton juga mengatakan bahawa reakannya tersebut selalu berkata kasar. Jika kesulitan dalam mencabut gigi pasiennya, Walton selalu berkata ''f****ing hell.''

Jururawat gigi, Nicola Groom, berkata: "Ketika berada di ruang pendaftaran kami memiliki pesakit cacat yang berada di bawah menunggu . Matius hanya akan berjalan sambil bersendawa. Dia fikir itu adalah lelucon besar. "

Groom menambah. "Jika pesakitnya memiliki status, misalnya seorang doktor datang, maka dia baik-baik saja. Dia akan berbicara normal,'' kata Groom. ''Tapi jika pesakitnya itu orang biasa yang penampilannya sungguh berbeza, maka dia sama sekali tidak ada rasa hormat.''

Ada satu lagi kelakuan Walton yang benar-benar tidak pantas. Dia pernah menolak seorang pesakit kanak-kanak yang baru berusia lima tahun.

Walton mengakui bahawa dirinya sering kentut di depan staf ketika dia masih menjalani pratikal di Whitchurch, Shropshire, pada 2006 dan 2007. Tetapi, dia menyangkal melakukannya ketika sedang memeriksa pesakit.

Walton juga membantah bahawa dia sering berkelakuan kasar terhadap pesakitnya. Dia mengaku tidak pernah meminta pesakitnya untuk menunjukkan wang mereka sebelum pengubatan.

[Malang] Perokok didenda 1,200 poundsterling setiap kali jiran bau rokok

Posted: 27 Feb 2011 07:15 PM PST

REPUBLIKA.CO.ID,LONDON – Seorang perokok diwajibkan membayar denda sebanyak 1.200 poundsterling  kepada tetangganya. Perokok itu harus membayar denda setiap kali tetangganya mencium bau asap rokok di rumah mereka.

 Russell dan Amanda Poses yang mengaku sangat terganggu dengan bau asap rokok yang masuk melalui jendela dari sebuah apartment di bawahnya. Mereka menyebutnya dengan istilah 'bau busuk'.

Harry Lysons, lelaki berusia 70 tahunan, mengaku sangat candu dengan curut. Namun, dia menerima keputusan Mahkamah Agung Manhattan yang mengharuskan dirinya membayar denda 1,200 poundsterling setiap kali Russell dan Amanda mencium bau rokok di rumah mereka.

Pengacara Lyson menyatakan kliennya menerima keputusan tersebut. "Dia menerima semuanya,'' katanya.

Jururawat jelita tinggalkan Presiden Libya

Posted: 27 Feb 2011 06:30 PM PST

Rusuhan politik yang melanda Libya membuat jururawat peribadi Muammar Khadafi, Galyna Kolotnytska, pulang kampungnya di Ukraine. Padahal Khadafi selama ini tak boleh pergi kemana tanpa didampingi Galyna. Informasi kepulangan Galynya ini diperoleh dari anak Galyna, Tetiana Kolotnytska, ke pada harian Ukraine, Segodnya, seperti yang dilapor dari KyivPost, Minggu (27/2/2011).

Disebutkan Galyna Kolotnytska memiliki hubungan special yang romantis Khadafi

"Ibu menelepon kelmarin. Dia memberi tahu kami apa yang sedang terjadi di Tripoli sekarang. Tembakan dan pertempuran sedang berlangsung, seperti yang disiarkan televisyen. Suara Ibu pelahan, dan dia minta kami untuk tidak khuatir dan mengatakan dia akan pulang segera. Dia kata terima kasih Tuhan dan semuanya baik-baik saja, juga kesihatannya," ujar Tetiana.



Galyna bekerja di Libya 9 tahun lalu di sebuah hospital tempatan dan kemudian bergabung menjadi pasukan perubatan peribadi Khadafi. "Perempuan Ukraine lain juga bekerja sebagai jururawat Khadafi, ibu adalah salah satu dari mereka. Untuk beberapa alasan, dia (Khadafi) tidak mempercayai orang Libya dalam hal ini," ujar Tetiana. Segodnya mengatakan bahawa Khadafi memiliki 4 jururawat dari Ukraine. Namun Khadafi sangat percaya pada Galyna. Beberapa media menulis bahawa Galyna telah menemani Khadafi ke mana pun pemimpin yang berkuasa 41 tahun itu pergi.


Sang suster "Blonde Ukraine" itupun selalu ada kemana Khadafi pergi

Bahkan kawat diplomatik yang dibocorkan WikiLeaks dari Kedubes AS di Tripoli mengatakan bahwa Khadafi sangat bergantung bahkan tak bisa bepergian tanpa perawat senior Galyna Kolotnytska. Dalam kawat itu, Galyna dideskripsikan sebagai 'voluptuous blonde', yang artinya kira-kira 'si pirang bahenol'. Beberapa informasi diplomatik mengatakan Khadafi dan Galyna mempunyai hubungan yang romantis. (Sumber)

Pemain bola jutawan kecewa kena saman RM157.37

Posted: 27 Feb 2011 05:35 PM PST

Pelik dapat duit bukan main banyak lagi..
kena saman sikit kerana kesalahan sendiri pun
nak merayu....
saya petik daripada kosmo online

MILAN - Seorang bintang bola sepak dari Cameroon yang bermain untuk kelab bola sepak Inter Milan dan memperoleh bayaran RM297,998 (RM909,939) seminggu merayu tidak disaman sebanyak AS$51.54 (RM157.37) kerana kesilapan meletakkan kereta, lapor sebuah akhbar semalam.

Samuel Eto merayu supaya dia tidak disaman tetapi permintaannya tidak dipedulikan oleh seorang kakitangan trafik wanita di sini baru-baru ini.

Eto amat kecewa dengan saman itu walaupun nilainya dalam dunia bola sepak dianggarkan jutaan dolar. 

- Agensi

Isteri minta duit beli susu tetapi kekerasan yang dapat

Posted: 27 Feb 2011 04:21 PM PST

TASIKMALAYA – Seorang suami menganiaya isterinya hingga mengalami luka  hanya kerana si isteri meminta wang untuk membeli susu. Si isteri kemudian melaporkan ke Polresta Tasikmalaya, Jawa Barat.

Mangsa Victoria Felica (34) berharap polis dapat menyiasat suaminya, Wiyanto (34)  sesuai hukum. Dia menyatakan suaminya telah melakukan tindakan kekerasan dalam rumah tangga hingga beberapa bahagian tubuhnya luka.

Pertengkaran pasangan suami isteri warga Jalan Cibaregbeg, Kelurahan Tugujaya, Kecamatan Cihideung itu, berawal pada Minggu pagi. Susu formula untuk anaknya yang berusia empat bulan sudah habis.Mangsa pun meminta wang kepada suaminya yang sedang menonton televisyen di ruang tamu.

Namun permintaannya itu tidak diperdulikan hingga mangsa berasa jengkel dan mengomel kepada suaminya. Tiba-tiba, seperti dituturkan Viktoria, suaminya menyerang dengan menolaknya hingga terlempar dan jatuh terlentang ke lantai. Dia mengalami luka di bahagian siku tangan dan bengkak pada bahagian kepala akibat terhentak di lantai.

"Saya minta wang untuk membeli susu, tapi suami saya malah marah-marah. Lihat siku tangan saya jadi bengkak, baasgian kepala terhantuk ke lantai," kata Viktoria yang bertubuh subur itu.

Sementara itu Kasat Reskrim Polresta Tasikmalaya, AKP Anton Firmanto didampingi Kanit Perlindungan Perempuan dan Anak (PPA) Aipda Siti Hamidah, mengatakan pihaknya akan menyiasat.

Selanjutnya, kata Siti, pihak polis akan memanggil pelaku atau suami mangsa untuk dilakukan pemeriksaan hukum berhubung tindakan kekerasan yang dilakukannya. "Ini sudah masuk  hukum KDRT dan diancam undang-undang perlindungan perempuan," kata Siti

Apakah yang anda fikirkan tentang gambar ini (2)?

Posted: 27 Feb 2011 10:30 AM PST

kiifqo70
betapa ngerinya..kita yang melihat sudah terasa sakitnya apalagi bagi mereka yang merasakannya…

Lelaki lakukan 'strip tease' dan 'cat walk' dalam bas

Posted: 27 Feb 2011 09:50 AM PST


ini ceritanya....

A man performed a 'strip tease' and even used the aisle between the bus seats as a catwalk. Are people so stressed that they reveal their bodies in public, asks STOMPer Stefanie.

According to Lianhe Wanbao, the naked man was on bus 170 which departed from Kranji MRT at 10am yesterday (Feb 24) 

His antics scared off all the passengers on the bus, which was relatively empty that morning.

The man was initially sitting at the back, but he suddenly took off all of his clothes and performed a 'catwalk' along the aisle.

After doing so, he promptly returned to the back row of seats and laid down, says a passenger who witnessed the incident.

The passengers notified the bus captain who immediately stopped the vehicle and called the police -- after which he ensured the man was decently covered.

The 49-year-old man was apprehended by the police and will be sent to the Institute of Mental Health for a check-up.

Said Stefanie in her email (Feb 25):

"It seems more and more people are 'revealing' their body in public.

"Does it mean people nowadays are over-stressed?

"Do spend a moment and look at your loved ones, understand their problems before they reveal themselves in public."

Anjing dipanggil jadi saksi pandai ucap 'sama-sama' dalam bahasa anjing

Posted: 27 Feb 2011 08:45 AM PST

REPUBLIKA.CO.ID,LONDON – Ruang sidang Pengadilan Gloucester dipecahkan oleh gelak tawa hadirin ketika hakim mengucapkan terima kasih kepada seekor anjing polis atas jasanya menangkap seorang pencuri. Sang anjing, yang bernama Shepherd Zak, menggong-gong 'guk guk' seakan ingin mengucapkan 'sama-sama' atas ucapan terima kasih hakim Julian Lambert tersebut.

John Davies, pemuda berusia 35 tahun, dimasukkan ke penjara selama sembilan bulan di Pengadilan Gloucester. Dia terbukti bersalah setelah mengaku cuba mencuri sebuah patung perunggu bernilai 3.000 poundsterling  di Taman Kota Cheltenham pada bulan Ogos.

Sepasang anak muda bersembunyi di semak telah melihat dan menelefon polis untuk memberitahukan aksi kejahatan yang sedang dilakukan oleh Davies. Ketika mengetahui kedatangan polis, lelaki dari Evesham, Worcs, itu langsung melompat pagar untuk melarikan diri. Tetapi, untung ada Zak yang langsung mengejar dan menggigit  Davies.

Di ruang sidang Pengadilan Gloucester, peguam pendakwa memberitahu kepada hakim Julian Lambert tentang aksi hero anjing berasal Jerman berusia lapan tahun tersebut. Sambil tersenyum, Lambert memberikan ucapan selamat kepada Zak. "Baik. Saya harap gigitanmu sangat sakit. Bagus, Zak, " ujar Lambert.

Seisi ruang sidang pecah oleh gelak tawa ketika Lambert mengucapkan terima kasih kepada Zak. Ruang sidang pun semakin riuh ketika Zak menjawab ucapan terima kasih sang hakim dengan gong-gongannya. Guk guk

"Itu gigitan terakhirnya sebelum Zak pencen" kata penjaga Zak. (mirror.co.uk

Apa yang anda fikir tentang gambar ini?

Posted: 27 Feb 2011 07:41 AM PST

300bsrc
Apakah yang terfikir difikiran anda apabila melihat gambar ini? Lihat tangannya diikat,rantai besi dilehernya

Suku Korowai , suku teraneh yang masih ada hingga kini

Posted: 27 Feb 2011 06:41 AM PST

Banyak sekali suku-suku yang ada di dunia ini dan masing-masing mempunyai kebudayaan nya sendiri. Suku Korowai mempunyai populasi 3.000 orang ini adalah merupakan salah satu suku paling aneh di dunia.

Suku ini ada di Papua New Guinea dan kalau melihat foto-foto dibawah ini dan membaca artikel ini, dijamin anda tidak akan mahu tinggal berjiran dengan suku ini. Kecuali anda juga Suku Korowai sendiri. Budaya suku Korowai ini masih terbelakang kerana mereka masih tetap tersisih dari peradaban modern. Bahkan suku iini juga ada yang kanibal atau memakan daging manusia.

Mereka membangun rumah mereka di atas pohon-pohon yang sangat tinggai agar selamat dari serangan binatang.

Foto-foto dibawah ini memperlihatkan bagaimana mereka membangun rumah mereka dan juga tradisi-tradisi aneh suku Korowai tersebut.




Menonton Filem 3 Dimensi (3D) Boleh Akibatkan Sakit

Posted: 27 Feb 2011 05:00 AM PST

 Jutaan pengguna teknologi 3D, sebagaimana dilapor Associated Press, merasa tidak nyaman atau sakit. Ahli mata mengatakan satu dari empat pengguna memiliki masalah saat menonton film 3D dan televisyen.

Sebahagian besar berasa mata mengalami kelelahan dan pusing. Di kes terburuk, tontonan 3D membuat seseorang merasa mual, sakit kepala dan pusing.





Namun, masalah itu tidak menghalangi industri hiburan membuat filem atau acara televisyen dalam format tiga dimensi, meskipun mereka menyedari adanya masalah dengan beberapa khalayak.

CEO Dreamworks Animation SKG Inc, Jeff Katzenberg mengatakan, 3D merupakan inovasi terbesar di dunia filem dan penonton bioskop sejak keberadaan warna.

Sebuah studi dari 115 warga Korea Selatan yang menonton layar 3D lebih sering kelelahan mata dibandingkan 2D. Penelitian ini kemudian mendorong pemerintah Korea merekomendasikan penonton istirahat setidaknya 15 minit setelah menonton layar 3D selama satu jam.

Selain itu, berdasarkan kajian American Optometric Association menyebutkan 25% warga Amerika mengalami sakit kepala, penglihatan yang kabur dan mual ketika menonton filem 3D.

Produsen TV juga melakukan survei yang sama, meskipun hasil tidak dipublikasikan secara langsung. Samsung memberi peringatan kepada pengguna bahawa TV 3D boleh menyebabkan mual akibat gerakan, disorientasi arah, ketegangan mata dan penurunan stabilitas postural.

Akhirnya anjing ini berjumpa dengan orang yang boleh membantunya

Posted: 27 Feb 2011 04:00 AM PST






pandai anjing ni..di carinya polis untuk meminta bantuan
untuk mencari tuannya...

Aksi anak itik melompat dari atas pokok

Posted: 27 Feb 2011 03:00 AM PST


LETAK MAKLUMAT IKLAN

Hnusp L-DDC, Kereta Aneh Dari China

Posted: 27 Feb 2011 02:00 AM PST

Memanfaatkan  Beijing Auto SHow (BAS) 2010, mahasiswa China menampilkan kereta ciptaan mereka. Mahasiswa dari Hunan University misalnya, mereka mempamerkan kereta dengan design mereka yang cukup unik, Hnusp L-DDC.






Kereta ini aneh kerana satu roda di belakang, dua di tengah, dan dua di depan. Radius putar mobil ini adalah 5,2 meter.
Hebatnya, mobil ini dikatakan mampu mencapai kecepatan maksimum 120 km per jam berkat mesin empat silinder yang tidak disebutkan mesin apa namanya.Kereta ini bahkan juga memenuhi standardpembuang gas Euro 5.

Inilah robot jururawat seperti manusia

Posted: 27 Feb 2011 01:00 AM PST

Jepun memang cukup dikenal sebagai negara gila teknologi. Baru-baru, sebuah perusahaan setempat memperkenalkan prototipe robot jururawat yang didesain menyerupai perawat sesungguhnya dihospital.

Seperti dikutip dari laman itn.co.uk, robot suster 'The Actroid-F' ini diharapkan dapat digunakan untuk membantu perawatan dan pelayanan pesakit di hospital

Adalah perusahaan robot Kokoro yang memiliki gila ini. Tak hanya fokus menciptakan fungsi robot, perusahaan itu juga berupaya mewujudkan bentuk fizik robot  menarik dan cantik.





Designer robot menciptakan kulit sintetis dari silikon sehingga akan memberikan sentuhan lembut bagi pesakit yang dirawat.

Meski tak dapat berjalan atau duduk, robot ini terlihat begitu nyata dengan ekspresi wajah yang dihasilkan. Robot cantik ini boleh berbicara, tersenyum, dan berkedip sesuai setelan komputer.

Sementara itu, Japan Times Online menulis, pemerintah Jepun juga memperkenalkan prototipe robot jururawat yang akan mulai bekerja untuk kepentingan umum lima tahun mendatang.

Lelaki ini selamba beli kereta tank dan parking depan rumah

Posted: 27 Feb 2011 12:00 AM PST

Di sebuah temapat di Wovercote, Oxford, adalah seorang warga yang melanggar peraturan di jalan raya Warga yang bernama Nicholas Kravchenko ini memeletakkan kendaraan super besarnya di depan rumah.

Kendaraan super besar jenis apa? Pegawai tentera ini telah membeli sebuah kereta tank dan meletakkan kendaraan di depan rumah sebagai pajangan. Tentunya hal ini membuat geram para penduduk sekitar kerana tiga perempat lebar jalan digunakan untuk meletakkan kereta tank ini.








"Mama, apakah kita sedang berperang?" seorang anak bertanya kepada ibunya setiap kali mereka melewati jalan St Pieter.

Nicholas berusaha menenangkan warga lainnya, "Kereta ini tidak menakutkan. Ini merupakan kotak besi dengan mesin Rolls Roys di dalamnya." Dia menolak untuk memindahkan tank itu. "Saya berhak untuk keluar jalan-jalan dengan kereta ini. Tidak ada hukum yang melarang seseorang memiliki 10 tank peribadi. Saya sedang dilecehkan oleh penduduk yang membuat tuduhan palsu kepada polis dan dewan dengan tujuan mencegah saya menikmati hidup."

Jurubicara Dewan Oxford, Louisa Dean berkata: "Kami akan melakukan pendekatan kepada  Nicholas, berusaha berbincang baik-baik agar dia memindahkan kendaraannya. Kami belum memiliki undang-undang untuk masalah seperti ini."

Ternyata ini bukan pertama kali si pecinta kendaraan perang ini membuat kecoh. September lalu, Dewan Kota Oxford telah menyita beberapa kendaraan miliknya termasuk; lima trailer, sebuah Sierra Ford, Land Rover dan beberapa besi tua yang diletak di depan rumahnya. Tapi dia ini berhasil memberi alasan dan mahkamah memerintahkan dewan kota untuk mengembalikan kendaraannya.

Baru 3 Jam Dinyatakan Hamil, Bayinya Dah DiLahirkan

Posted: 26 Feb 2011 11:00 PM PST

 Ibarat mendapat durian runtuh, itulah mungkin pepatah yang sesuai bagi peristiwa yang dialami Belinda Waite. Wanita muda berasal Inggris ini tidak menyangka kalau dirinya akan mendapatkan seorang bayi yang comel.

Perempuan berusia 21 tahun itu secara mengejutkan melahirkan seorang bayi, hanya berselang tiga jam setelah disahkan hamil oleh doktor di hospital.

Hampir selama sembilan bulan terakhir, Belinda memang sering berulang -alik ke hospital kerana mengeluh sakit. Ia sempat dinyatakan dokter mengalami gangguan fungsi usus yang disebut irritable bowel syndrome (IBS) dan encok.



Namun faktanya, penderitaan sembilan bulan itu bukanlah kerana gangguan usus. Perempuan yang berprofesi sebagai pendandan rambut itu ternyata sedang hamil dan dia pun akhirnya melahirkan seorang bayi laki-laki sebulan lalu di rumahnya.

"Anda mungkin membaca kisah-kisah seperti ini di majalah, tetapi Anda tak pernah berfikir akan terjadi secara nyata. Saya tak pernah berfikir dan menyangka akan terjadi pada diri saya," ungkap Waite yang tinggal di wilayah Bampton, Devon, Inggris.

Waite tinggal bersama pasangannya, Wyane Boyles (28), ketika ia harus menjalani proses persalinan secara mendadak. Bayi laki-laki bernama Louise Boyles lahir dengan berat sekitar 3,9 kilogram berkat bantuan ibu Wyane, Syliva.

"Sungguh merupakan sebuah kejutan besar bagi kami, tetapi kami harus menerimanya dan sungguh menikmatinya," ujar Waite.

Ia juga mengaku kerap merasakan ketidaknyamanan selama beberapa bulan sebelum persalinan yang mengejutkan ini. "Saya merasakan seperti ada yang bergerak di dalam perut saya dari bulan ke bulan. Namun, saya tak pernah mempertimbangkannya sebagai kehamilan dan itu tak pernah terlintas dalam pikiran dokter," tuturnya.

Waite pernah diperiksa di rumah sakit lokal di Tiverton dan dokter kala itu menyatakan kemungkinan mengidap sindrom IBS. Pada saat perayaan Krismas dia kembali mengunjungi rumah sakit kerana kaki dan tangannya mengalami pembengkakan. Doktor ketika itu meyakinkan Waite bahawa dia hanya menderita encok atau semacam alergi.

Lalu pada 6 Februari–pada malam sebelum lahirnya Louise–Waite kembali datang ke hospital kerana mengeluhkan sakit di seluruh badannya. Pada pukul 10 malam, doktor memastikan kalau Waite sedang mengandung tiga bulan–namun faktanya kehamilannya sudah mencapai usia sembilan bulan–dan Louise pun kemudian lahir pada pukul 02.30 dini hari.

"Saya benar-benar terkejut Saya kira Wyane takkan percaya dengan kejadian ini. Kami tak pernah punya waktu untuk memikirkan ini. Tak satu pun percaya kalau kami tiba-tiba punya seorang anak," ujar Waite.

Pihak hospital sendiri sejauh ini belum mahu memberikan keterangan atas peristiwa tersebut.

Rumah tak dapat dijual kerana ribuan ular berada dibawah rumah

Posted: 26 Feb 2011 10:00 PM PST

Agen yang menjual rumah murah disukai masyarakat. Namun teori ini tidak berlaku bagi rumah dengan lima bilik di Idaho. Rumah ini dijual beserta ribuan ular yang hidup di bawah rumah.

Tahun lalu, pemilik rumah yang berada di Idaho, Amerika Syarikat, itu menyerah dengan keadaan yang ada ini sehingga melarikan diri.



Akibatnya, rumah itu jatuh ke pihak penyita. Tambahan, pemilik rumah merasa penyitaan jauh lebih baik daripada hidup dengan ular yang merayap di sekitar langit-langit rumah dan dinding.

Selanjutnya, rumah itu diambil alih pihak pemberi pinjaman iaitu Chase Bank. Asosiasi broker Todd Davis dari Realty Quest kembali berusaha menaklukkan tugas untuk menjual kembali rumah itu.

Tugas itu sangat berat mengingat keadaan ekonomi pasar. Tambahan masalah ular yang hidup sembarangan di rumah itu membuat penurunan harga rumah dari US$175 ribu  menjadi US$109 ribu  menjadi tidak berdampak apapun.

"Saya rasa, saya perlu seorang pecinta ular," ujar Davis. Atau seseorang dengan sifat yang sedikit berbeza, tambahnya lagi.

Selain bayangan mengerikan bahawa penghuni hidup bersama dengan kumpulan ular, sebuah video YouTube mengungkapkan bekas penghuni yang bercerita bahawa dirinya selalu khuair tidur di malam hari. Dia takut kerana tidak tahu bila tempat tidurnya diserbu ular.

Joe Collins, direktur Pusat Herpetologi Amerika Utara, Kansas, mengatakan bahawa kemungkinan besar rumah itu dibangun di atas sarang ular. "Ular memiliki kesetiaan yang tinggi dengan sarangnya," ujar Collings. Apalagi, ular memiliki sifat yang tidak tahan dingin.