Adsense

Isnin, 14 Februari 2011

borak kosong

borak kosong


[Aneh] Wanita ini habiskan masa 10 jam sehari dalam toilet

Posted: 14 Feb 2011 09:00 PM PST

Lauren Walsh, wanita berusia 21 tahun menderita Obsessive Compulsive Disorder (OCD). OCD menyerang mental dengan ciri-ciri selalu berfikir berulang-ulang dan melakukan aktiviti yang juga dilakukan berulang-ulang.

Kelainan ini membuat Lauren merasa menjadi orang yang tidak normal. Misalnya, dia selalu menghabiskan banyak waktu untuk mencuci tangan berjam-jam. Jika dihitung-hitung, dia bisa menghabiskan 10 jam sehari di bilikr mandi, seperti dikutip dari DailyMirror.

Lauren juga selalu merasa takut keraa dia berfikir setiap inchi tubuhnya dihinggapi bakteria, sehingga dia harus mandi lagi dalam waktu lama untuk membersihkannya.

"Ini sampai ke titik ketika saya harus mandi lima kali sehari, masing-masing berlangsung dua jam," ujar Lauren. "Rasanya, ada begitu banyak hal, yang harus saya lakukan. Setiap minit dari bagian tubuh saya harus dikawal."

Penderitaan ini dialami Lauren sejak didiagnosis mengalami gangguan OCD di usia 12 tahun. OCD yang diderita Lauren seperti menyebabkan suara di kepalanya, yang dia sebut 'iblis di bahu'. Keadaan ini seolah meyakinkan dia selalu dalam keadaan kotor. Lauren tahu itu tidak rasional, tapi dia tidak berdaya mengendalikan dirinya.

Lauren memaparkan bagaimana OCD mengendalikan hidupnya selama bertahun-tahun. Waktu itu, ibunya, Linda merasa hairan, dengan kebiasaan Lauren. Lauren terus menerus mencuci tangan. Tidak hanya di rumah, bahkan juga di sekolah.

Penderitaan Lauren membuat dia sulit bersosial dengan teman-teman sekolah. "Saya selalu merasa tidak normal."

Banyak teman-teman sekolah yang kemudian mengelar Lauren sebagai orang aneh dan stress. Di usia 10 tahun, Lauren pernah menangis tak terkendali keraa dia merasa ada sesuatu yang salah dengan dirinya. Tapi, waktu itu tidak ada kenapa dia merasa bersalah.

Barulah ketika berusia 12 tahun, penderitaan Lauren dikenali penyebabnya. Dia didiagnosis OCD.Ketiak memasuki remaja, OCD menjadi semakin melumpuhkan mental Lauren.

Bilik tidurnya penuh dengan catatan kerana Lauren merasa terdorong untuk terus menulis. "Aku punya catatan untuk diingat kembali ketika saya berumur 12 tahun. Orang beranggapan OCD adalah tentang mencuci tangan sedikit lebih lama dari biasanya dan kemudian Anda melanjutkan aktivitiseperti orang lain. Tapi, ternyata tidak."

Lauren melanjutkan, "Keluar dari tempat tidur memakan waktu 20 minit setiap pagi kerana saya harus berbalik sampai saya berada di sudut kanan. Jika tidak merasa benar, saya ulangi sampai hal itu benar."

Setelah itu, dia akan memastikan tempat tidur selalu dalam keadaan sempurna tanpa ada kain yang kusut. Dia harus mencuci sarung bantal setiap hari dan cadar setidaknya tiga kali seminggu.

"Di bilk mandi aku menggunakan sabun yang berbeza dan lotion untuk bahagian tubuh yang berbeza, dimulai di bahagian atas dan bekerja dengan cara ke bawah. Diperlukan waktu dua jam setiap kali mandi," kata Lauren.

Untuk menggunakan toilet, dia harus menyukatnya dulu kemudian duduk dengan cara yang benar. Lalu, dia akan selalu mengoyak lembar pertama kertas toilet kerana takut telah tersentuh orang lain. Kemudian dia akan mengoyak tisu sebanyak 12 lembar untuk selanjutnya dilipat dengan cara tertentu sebelum dipakai. Untuk sekadar bangun dari toilet pun, dia masih harus memutar sampai benar-benar merasa nyaman.

"Saya harus berjalan lurus sempurna dan setiap langkah harus merasa benar di kaki. Jika tidak, saya harus mulai dari awal lagi. Jadi, saya akan berada di sana selama berjam-jam."

Keadaani Lauren, serupa seperti yang dialami Sam Hancox, yang akhirnya meninggal akibat kes serupa. Sam mengalami dehidrasi dan infeksi kulit kerana penyakit OCD selama 30 tahun. Penyakit ini membuat Sam selalu mandi sampai 20 jam setiap hari kerana, dia takut kuman.

"Kes itu membuat saya marah, kerana boleh saja terjadi pada saya," ujar Lauren yang sangat takut riwayat hidupnya akan berakhir tragedi sama seperti Sam.

Sumber : http://blog.indojunkers.com

Kalau ada penumpang macam ni rasa-rasa kau orang lempang tak?

Posted: 14 Feb 2011 08:31 PM PST

image
Rasa-rasa kalau kau orang jumpa penumpang jenis macam ini kau orang lempng tak? Kalau aku
mugkin orang tua ini dah kena maki.Tak hirau perasaan orang lain.Dia ingat stokin dia bau wangi.
Lihat kakak tu siap tutup hidung lagi.Memang manusia tak reti adab……

Di denda kerana guna bahasa kasar berbaur seks ketika bertukar mesej di Facebook

Posted: 14 Feb 2011 07:30 PM PST

Akibat terlampau ghairah menggunakan bahasa kasar,akhirnya
diri sendiri yang merana...saya petik daripada Berita Harian

DUBAI: Mahkamah mengenakan denda terhadap seorang wanita dan lelaki sebanyak 2,000 dirham (RM1,661) kerana saling menggunakan bahasa kasar berbaur seks ketika bertukar mesej di Facebook. 

Mahkamah Jenayah Dubai kelmarin mensabitkan seorang jurutera Amerika Syarikat berusia 35 tahun dan ahli perniagaan wanita Britain berusia 44 tahun kerana bertukar mesej bahasa kotor di Facebook. 

Hakim Ebrahim Khalil Abu Shamma mengenakan denda itu warga Amerika terbabit yang dikenali sebagai QT sementara warga Britain, AK dikenakan denda tanpa kehadirannya. 
Apabila QT hadir di mahkamah dia mengaku bersalah tetapi menjelaskan bahawa dia hanya memarahi AK kerana dia  
menjatuhkan air mukanya dulu. – Agensi

Kerajaan China haramkan adegan merokok dalam filem dan rancangan TV

Posted: 14 Feb 2011 06:25 PM PST

Hebat Kerajaan China sanggup mengambil tindakan
yang begitu drastik....saya petik dari Sinar Harian

BEIJING - Kerajaan China mengharamkan adegan merokok dalam semua filem atau rancangan televisyen kerana bimbang mempengaruhi lebih 300 juta perokok tegar di negara itu. 

Pihak Pentadbiran Radio, Filem dan Televisyen Kebangsaan (SARFT) diarahkan supaya mengeluarkan arahan keras dan mengharamkan semua adegan merokok di dalam semua tayangan filem atau rancangan televisyen di negara itu. 

SARFT mengumumkan di dalam laman sesawangnya bahawa semua jenama rokok tidak boleh disiarkan di televisyen atau filem dan adegan merokok mestilah dilakukan dalam tempoh masa yang pendek. 

Kajian terhadap 11,000 pelajar sekolah menengah rendah di Beijing mendapati hampir 33 peratus daripada mereka ingin cuba merokok selepas menonton pelakon melakukan adegan merokok di televisyen. 

Tembakau merupakan pembunuh utama di China, dan merupakan pengeluar serta pengguna terbesar tembakau di dunia.

Bercium selama 33 jam

Posted: 14 Feb 2011 05:00 PM PST

Macam-macam cara manusia nak cipta rekod..
saya petik dari myMetro

PATTAYA: Ia adalah satu kucupan paling lama dalam sejarah manusia di dunia ini.

Tujuh pasangan berkucupan lebih daripada 33 jam bagi meraikan hari Valentine di bandar peranginan di wilayah selatan Thailand yang didakwa penganjur ciuman paling lama pernah direkodkan.


Menurut Rekod Dunia Guiness, rekod terdahulu - selama 32 jam 7 minit dan 14 saat - dilakukan pada 2009 oleh pasangan di Jerman. Seramai 14 pasangan Thai menyertai pertandingan itu yang bermula jam 6 pagi kelmarin. Pada tengah hari semalam, separuh daripada pasangan itu masih berkucupan di koridor sebuah pusat beli-belah di mana ada pelancong yang melopong dan tersenyum melihat mereka sambil yang lain mengambil gambar melalui telefon bimbit mereka.


"Kami tidak fikir kami akan menemui sesiapa yang akan memecahkan rekod," kata Pengurus Muzium Louis Tussaud's Waxworks di Pattaya, Somporn Naksuetrong yang menganjurkan pertandingan itu. Namun, tujuh pasangan berjaya melakukannya dan ia sangat mengagumkan," tambahnya.

Hadapi penjara gara-gara sewa pembunuh upahan melalui Facebook

Posted: 14 Feb 2011 04:25 PM PST

INILAH.COM, West Chester – Remaja lelaki ini menghadapi tuntutan penjara 11-22 tahun. Dia memanfaatkan pembunuh upahan Facebook untuk membunuh perempuan yang menuduhnya sebagai pemerkosa.

Remaja 19 tahun berasal West Chester, AS, Corey Christian Adams menerima kesepakatan pembela di Persidangan atas tuduhan pemerkosaan, pembunuhan dan lainnya. Julai lalu, wanita berusia 20 menuduh Adams memperkosa dirinya setelah pesta.

Beberapa waktu kemudian, Adam menulis penawaran di Facebook untuk siapapun yang berhasil membunuh wanita itu akan diberi US$500 (Rp4,5 juta). Adams juga mempublikasikan bahawa dia ingin wanita itu meninggal dunia dengan cepat.

Untungnya, tidak satupun pihak yang menganggap permintaan itu serius, kecuali wanita yang merasa terancam sehingga melapor ke polis. Jika tidak mengaku bersalah, Adams menghadapi tuntutan penjara 70 tahun.

Polis buat tak tahu sahaja walaupun ada orang accident depan mata

Posted: 14 Feb 2011 10:01 AM PST






Ayoo!!! pakcik dan makcik pun buat projek

Posted: 14 Feb 2011 09:30 AM PST

 Pak cik dan mak cik buat projek...ada yang skodeng
pulak tu.....


agaknya sedang hangat bercinta....

Budak 2 tahun suka makan pasir dan pecahan tembok

Posted: 14 Feb 2011 08:46 AM PST

Sukabumi – Fajar, 2 tahun berasal dari Kampung Benteng Kidul Kecamatan Warudoyong Kota Sukabumi, Jawa Barat,  memiliki kebiasaan memakan pasir dan pecahan tembok.

Untuk memakan dua macam bahan tersebut, anak pasangan Endang dan Diana ini sering melakukannya dengan cara mencuri-curi di belakang tanpa pengetahuan kedua orangtuanya. Padahal, kebiasaan tersebut membuat kedua orangtuanya harus melakukan penjagaan lebih ketat.

"Saya sempat memeriksakan Fajar ke Puskesmas, tapi hasilnya anak saya biasa saja," ujar Diana, ibu kandung Fajar, di Sukabumi.

Walau demikian Diana, dia merasa khuatir kerana buang air besar anaknya seperti pasir. Dia juga khuatir kebiasaan ini berlanjut hingga dewasa. "Saya berupaya agar anak saya boleh sembuh," imbuh Diana.

Menurut Diana, kebiasaan anaknya ini diketahui ketika sering bermain sendiri di halaman rumah. Jika diperhatikan, sehabis bermain mulutnya selalu kotor. "Tahunya dia suka memakan pasir dan pecahan tembok," kata Diana.

Mari lihat harimau makan tengahari

Posted: 14 Feb 2011 07:00 AM PST

Mengunjungi taman hidupan liar adalah sebuah kesempatan untuk menyaksikan alam dari dekat.

Tapi bayangkan jika satu kelompok pelancong terkejut ketika beberapa harimau lapar diberikan lembu hidup  di depan mereka.

Foto-foto ini menunjukkan ketika lembu hidup diberikan untuk lima harimau yang sudah lapar...Fotografer amatur Chris Geddes, 31, Berhasil mengabadikan detik kejadian berikut ini.....






Dahsyat betul cara polis ini hapuskan penjenayah

Posted: 14 Feb 2011 06:00 AM PST


LETAK MAKLUMAT IKLAN

Kereta baru $500 tetapi aksesorinya $25,000

Posted: 14 Feb 2011 05:00 AM PST

Dahsyat kereta ni..penuh aksesori..








Lady Gaga dengan telur raksasa pulak

Posted: 14 Feb 2011 04:20 AM PST

Lady Gaga menghadiri acara Grammy Awards ke-53 yang digelar di Staples Center, Los Angeles, Minggu (13/2/2011) waktu setempat. Lady membungkus dirinya dengan telur raksasa.

Telur raksasa ciptaannya itu diangkat oleh 4 orang lelaki. Seorang perempuan juga memandu jalannya si telur raksasa. Jason Merritt/GettyImages.Dari dalam telur yang sedikit transparan itu terlihat sosok Lady. Jason Merritt/GettyImages.Dia mengenakan kacamata hitam. Jason Merritt/GettyImages.Tak ketinggalan Lady pun melambaikan tangannya pada fans dan fotografer. Jason Merritt/GettyImages.





 sumber :http://foto.detik.com

Kucing yang paling berani

Posted: 14 Feb 2011 03:00 AM PST

image
berani betul kucing ni..

Lembu berkaki lima

Posted: 14 Feb 2011 02:00 AM PST

Lembu milik Kasiadi (62) ini memiliki kaki berjumlah tiga di bahagian depan. Kaki ketiga ini terlihat menyatu dengan kaki kanan bahagian depan lembu tersebut. Warga Desa Barongsawahan, Kecamatan Bandar Kedung Mulyo, Jombang ini menceritakan,lembu tersebut baru saja dibeli dari salah seorang kawannya di desa Jatiganggong, kecamatan Perak, beberapa hari yang lalu.

Semula tidak ada niat untuk membeli tersebut. Hanya saja, ketika hendak mencari lembu sebagai binatang peliharaan .

Semula dia tidak percaya atas keadaan lembu tersebut. Biasanya, kata Kasiadi, lembu dengan keadaan fizik tidak wajar tidak boleh hidup lama. Namun sapi dengan jenis kelamin jantan itu boleh hidup sampai usia 1 tahun lebih. "Padahal, biasanya kalau ada haiwan tidak sewajarnya umurnya pun tidak lama," kata lelaki yang bekerja sebagai petani ini.

Meski struktur tubuhnya tidak wajar, namun kasiadi yakin lembu tersebut berkualiti bagus. Hal itu terlihat dari adanya ciri khusus semisal, warna putih yang hanya terletak di bagian hidung dan lututnya. Dia juga berniat untuk membiakkan lembu tersebut sebagai benih jantan.

Sejak sapi berkaki lima itu ada rumah Kasiadi tidak pernah sepi dari orang ramai. Sejumlah warga yang penasaran berbondong-bondong untuk melihat lembu unik tersebut. Untuk perawatan, Kasiadi mengaku tidak ada yang istimewa. "Makanannya rumput seperti lembu lainnya, tidak ada yang istimewa," kata Kasiadi.

sumber : http://news.okezone.com

Anda rasa patut tak dapur restoran macam ni?

Posted: 14 Feb 2011 01:47 AM PST

image
Adakah patut dapur restoran macam ni? Toilet diubah suai menjadi dapur…..

Pasangan sepadan suami tingginya 1.1 meter dan isteri pula 70cm

Posted: 14 Feb 2011 12:35 AM PST

Inilah pasangan suami isteri yang terpendek di dunia.Sang suami,Li Tangyong,hanya tinggi  1,1 meter.Sedangkan isterinya,Chen Guilan, memiliki tubuh setinggi 70 cm.


Pasangan ini memang sepadan.Tangyong yang berasal dari Shunde,Daerah Guangdong, menikahi Guilan.
Mereka  yakin, merekalah pasangan yang terpendek di dunia.



Di saat yang sama,diumumkan pula rekod mereka yang tengah didaftarkan ke Guinness Book of Records.Pasangan ini memang menanti perakuan rekod itu.

Adegan yang tak sepatutnya dilakukan oleh seorang pelajar

Posted: 13 Feb 2011 11:45 PM PST

Adegan ini sepatutnya tidak dilakukan oleh seorang pelajar.Lebih-lebih
lagi dilakukan ditempat terbuka.Beginilah kelakuan pasangan remaja bila
diri dipengaruhi oleh hawa nafsu...




sumber : stomp.com.sg

Inilah wanita yang menemukan 6 biji telur yang mempunyai kuning berganda

Posted: 13 Feb 2011 10:25 PM PST

Kemungkinan menemukan telur yang memiliki 2 kuning telur adalah sangat tipis, iaitu  0.01% .

Cuba bayangkan kemungkinan menemukan telur seperti itu dalam bekas telur yang ada di supermarket.

Wanita bernama Fiona Exon lah yang secara kebetulan menemukannya, 6 telur dalam satu pack memiliki 2 kuning telur...Dia terkejut melihat hal tersebut ketika dia akan menyiapkan sarapan..,

Beruntung .....