Adsense

Jumaat, 11 Februari 2011

borak kosong

borak kosong


Jatuh dari tingkat tujuh kerana sibuk SMS

Posted: 11 Feb 2011 09:00 PM PST

Melbourne - Tragis! Seorang remaja  menemui ajal gara-gara terlalu sibuk SMS. Dia terjatuh dari tingkat tujuh di sebuah tempat parking kereta..

Mangsa bernama Ryan Robbins, adalah remaja berasal dari Australia yang baru berusia 19 tahun. Awalnya, Robbins disyaki sedang mabuk sehingga tidak mengetahui keadaan di sekitarnyadan dia dilaporkan sibuk menulis SMS.

Patricia Schroeter, nenek Robbins, memberitahu bahawa Robbins awalnya menghantar dua orang wanita ke tempat parking kereta di wilayah Melbourne. Dia kemudian menaip SMS sehingga tidak memperhatikan situasi sekeliling. Akibatnya, dia terjatuh dari tempat parkir tersebut dan meninggal ditempat kejadian. dikutip detikINET dari Herald Sun.

Patricia jelas sedih mendengar kematian cucu kesayangannya. Dia pun berharap pihak pengelola parking lebih memperketat kawalan, misalnya dengan memasang pagar tinggi untuk mencegah kejadian serupa di masa depan.

"Mereka harus memasang sesuatu sehingga kejadian ini tidak muncul lagi. Mungkin dengan memasang pagar lebih tinggi atau sesuatu yang lain," ucap Patricia

Perlukah seorang penyanyi berpakaian begini didepan kanak-kanak?

Posted: 11 Feb 2011 08:45 PM PST

Pelik!!!Adakah penyanyi ini tak berfikir dahulu sebelum membuat persembahan?
Adakah dia tak kaji dulu siapakah penontonnya,ada tak kanan-kanak?
Jangan di fikirkan kerana glamour sahaja.Cuba fikirkan adakah
cara kita berpakaian dapat mendidik mereka atau merosakkan
fikiran mereka?



mak bapak dia orang macam tak kisah je.....

[Unik] Jam di kuku jari

Posted: 11 Feb 2011 07:30 PM PST

image

Jam tangan kotak, bulat,bentuk hati, jam tangan cincin, jam rantai dan jam dinding sudah biasa kita lihat.Sekarang ada inovasi baru .Unik dan canggih! Timex mengeluarkan produknya berupa jam yang ditanam ditaruh di kuku ibu jari!!!!.
Produk ini dinamakan TX54 dimana Timex bekolaborasi dengan Core77.

image

Fingernail watch ini belum secara rasmi di lancarkan, kerana itu tidak ada banyak informasi mengenainya dan harganya  . Layar jam ini meliputi waktu, tarikh, dan AM / PM, yang muncul dalam format yang jelas sampai menyala . Jam kuku ini menjadi lebih unik pada malam hari, kerana setiap lampu didesign dalam warna berbeza ketika hujung kuku jam ditekan. jam ini pasti akan menjadi jam terkecil yang pernah ada di dunia .

Isteri simbah air mendidih kemuka suami kerana Facebook

Posted: 11 Feb 2011 06:25 PM PST

Lagi-lagi kerana Facebook...
saya petik dari myMetro

DAMMAM: Seorang isteri dilaporkan menyimbah air mendidih ke muka suaminya kerana tidak menjaga perasaan wanita itu, lapor akhbar al-Yaum, semalam. 

Dalam laporan itu, wanita terbabit dilaporkan berang kerana mengesyaki suaminya memuat naik gambar dalam Facebook untuk menggoda wanita lain.


Pasangan itu berkahwin baru-baru ini tetapi hubungan mereka dingin.


Akhbar al-Yaum melaporkan, lelaki berusia 26 tahun itu memfailkan kes ke atas isterinya, selain menuntut mas kahwin dikembalikan. - AN

Budak baru 13 tahun dah cipta laman sosial lebih baik daripada Facebook

Posted: 11 Feb 2011 05:00 PM PST

Siapa sangka baru 13 tahun sudah cipta laman sosial seperti Facebook..
saya petik daripada kosmo online

BANDUNG - Walaupun baru berusia 13 tahun, seorang budak lelaki di Indonesia, Muhamad Yahya Harlan ternyata hebat apabila dia mencipta laman jaringan sosial mirip Facebook, lapor akhbar dalam talian, Tribunnews.com semalam.

Laman itu yang dinamakan salingsapa.com dapat disiapkan Muhamad yang belajar di Sekolah Alam Bandung, di sini, dalam masa sebulan.

Konsep salingaapa.com hampir menyerupai Facebook yang diasaskan oleh Mark Zuckerberg dari Amerika Syarikat tetapi Muhamad berkata, laman webnya menampilkan beberapa ciri tambahan.

"Pada awalnya, saya menonton berita tentang ada orang Indonesia yang mencipta laman web seperti Facebook dalam bahasa Indonesia.

"Saya terus terfikir, saya juga boleh mencipta laman web serupa, tetapi lebih baik lagi," kata Muhamad ketika ditemui di sekolahnya kelmarin.

Seterusnya, anak sulung pasangan Yan Harlan, 45, dan isterinya, Fidriana, 37, itu mulai 'mengklik' komputernya untuk merancang ciri-ciri laman sosial yang akan dihasilkan nanti.

Dia turut mendapat bantuan daripada ayahnya yang menyumbang idea tentang ciri-ciri yang diperlukan untuk menghasilkan salingsapa.com.

Kini, kejayaan pelajar cilik itu mendapat penghargaan daripada pelbagai pihak. 

Menurut ibunya, Muhammad membentangkan hasil kerjanya itu di hadapan 12 mahasiswa Institut Teknologi Bandung semalam.

"Harapan kami ialah laman sosial ciptaan anak saya ini akan digunakan untuk tujuan kebaikan," kata ibunya. - Agensi

nak lihat laman yang di ciptanya sila klik sini

Pelukis yang melukis sambil berjalan

Posted: 11 Feb 2011 04:20 PM PST

Untuk mendapatkan ilham, seniman melakukan berbagai cara. Pelukis bernama Joko Wasis ini, misalnya. Merasa duduk di satu tempat membatasi kreativitinya, pelukis asal Yogyakarta ini melukis sambil berjalan sejauh 30 kilometer dari Tamansari, Yogyakarta, menuju Pantai Parangtritis, Bantul.

Foto Pelukis Yang Melukis Sambil Jalan Kaki


Sepanjang perjalanan, Joko melukis yang kemudian lukisan itu diberi judul Jeritan Anak Lampu Merah. Jelas. Lukisan ini terinspirasi dari peristiwa yang ditemui Joko disepanjang jalan. Banyak warga Yogyakarta yang merasa aksi Joko ini menghiburkan.

Inilah rupa akibat silikon berlebihan

Posted: 11 Feb 2011 10:01 AM PST



Cantik buatan manusia...akhirnya rugi..

[Gila] Di New Zealand ada pertandingan yang berhadiah seorang wanita

Posted: 11 Feb 2011 09:30 AM PST

Wellington: Apa jadinya jika suatu pertandingan di media massa berhadiah wanita? Di New Zealand ada pertandingan yang di buat oleh sebuah radio The Rock FM yang memberikan hadiah seorang wanita. Wanita ini nantinya dapat dinikahi oleh  pemenang. Tentu saja, hadiahnya tak hanya itu. Masih ada hadiah wang yang bernilai 2 ribu dolar AS. Hadiah lainnya adalah pakej bercuti ke Ukraine selama 12 hari.



Petandingan ini telah mendapat kritikan dan protes keras dari para penggiat HAM. Banyak pihak mengecam pelanggaran hak asasi manusia dalam pelaksanaan pertandingan ini. Salah satunya adalah Aktivis Sosial , Sue Bradford, yang menganggap pertandingan itu telah melanggar norma-norma susila. "Ini benar-benar sangat mengganggu. Menawarkan seorang wanita sebagai hadiah merupakan tindakan yang sangat tidak terpuji," kata Bradford.

Walaupun berbagai kritikan pedas di buat oleh berbagai organisasi, namun pihak pengelola radio tidak memperdulikan hal tersebut dan tetap mempromosikan pertandingan itu sampai akhir bulan ini. Pengurus ProgramThe Rock FM, Brad Raja, mengatakan pada pertandingan ini hanyalah acara untuk bersenang-senang sekaligus salah satu cara mereka untuk mempromosikan radio mereka.

"Keputusan untuk menikahi wanita tersebut atau tidak kami serahkan sepenuhnya pada pemenang pertandingan dan wanita itu. Kami tidak benar-benar menikahkan mereka dan memaksa wanita itu tinggal di New Zealand," kata Raja.

Anak kecil melakukan aksi ranjang,parah gila

Posted: 11 Feb 2011 08:35 AM PST








Mungkin pada mak bapak mereka ini hanya satu gurauan.
Tak ada yang salahnya bagi mereka tapi pada budaya kita
ini satu kesalahan yang teramat berat.Adakah kita hanya membiarkan dan melihat
sahaja berlaku adegan sebegini di depan mata?Daripada manakah mereka belajar melakukan
aksi-aksi yang terlampau advance pada peringkat umur mereka?Harapan agar 
budaya begini tidak berlaku kepada generasi kita.

Gorilla lahirkan kembar

Posted: 11 Feb 2011 07:46 AM PST

Gorila kembar ini merupakan penghuni baru Taman Nasional Gunung Berapi Rwanda dan tercatat sebagai kembar kelima yang berhasil dirakamkan kelahirannya. Ketika ini, gorila gunung setidaknya berjumlah 800 ekor yang hidup di alam liar seluruh dunia, menurut LSM Gorilla Organisation yang berada di England.

"Sangat jarang menemukan gorila gunung yang kembar. Keduanya adalah jantan dan kami merasa bahagia untuk mengetahui masa depan mereka," ujar pengurus program Gorilla Organisation. Ibu gorila biasanya hanya memiliki satu bayi setiap empat tahun atau lebih. Inilah yang menjadi alasan mengapa jumlah gorila sangat sedikit.




Wanita hebat

Posted: 11 Feb 2011 06:45 AM PST

TEHERAN – Seorang seniman Iran yang lahir tidak memiliki kedua tangannya berhasil menaklukkan cacatnya dengan belajar menggunakan kakinya untuk melukis, memasak bahkan mengirimkan SMS.

Zohreh Etezad Saltaneh (49), lahir tidak seperti bayi lainnya, dia tidak memiliki kedua tangan.

Kini wanita separuh baya tersebut tinggal di sebuah rumah di Teheran dengan ibunya yang telah berusia 85 tahun. Saltaneh dengan mudahnya menggunakan kedua kakinya untuk melakukan kegiatan sehari-hari serta menjaga ibunya yang sudah tua.

"Saya tidak memiliki masalah. Dengan berlatih saya boleh melakukan tugas saya lebih baik dibandingkan orang normal dan mendapatkan kebanggan tersendiri," ujarny.

Perlu waktu selama 40 tahun baginya untuk boleh mengalahkan cacatnya ketika ini, dia harus berjuang dengan kehidupan sehari-hari mencari nafkah, tapi dia menganggap dirinya tidak berbeza dengan wanita lainnya.

"Pepatah saya adalah, cacat bukan berarti harus dibatasi," ujarnya.

Walaupun cacat, dia berhasil dalam bidang seni, dia pun berhasil mendapatkan beberapa penghargaan dan lukisannya dipamerkan di 60 pameran di seluruh dunia.

Bakat seni dalam dirinya tidak menghentikan dirinya untuk melukis. Saltaneh juga menenun karpet Persia dengan menggunakan kakinya dan berharap bahwa suatu hari nanti dapat dipamerkan dalam pameran budaya di Iran.

Sumber : http://www.okezone.com/

Mentang -mentang askar kereta kahwin pun guna kereta tank

Posted: 11 Feb 2011 05:00 AM PST














Agak pak cik ni pegang pistol betul atau mainan?

Posted: 11 Feb 2011 04:31 AM PST





hebat betul pak cik ni..agak-agak pistol betul
atau mainan...

Kerana marah anjing ni gigit no plat kereta

Posted: 11 Feb 2011 03:00 AM PST


LETAK MAKLUMAT IKLAN

Sanggupkah anda mencari rezeki seperti lelaki ini?

Posted: 11 Feb 2011 02:00 AM PST

image
Berat mata memandang berat lagi bahu memikul.Agaknya inilah peribahasa yang paling sesuai untuk lelaki ini.Dia sanggup membawa kanak-kanak tadika kesekolah dengan menggunakan cara ini.Ini dilakukan untuk mencari sesuap nasi.Berat atau tidak kerja ini mesti dilakukan agar terus hidup…..TABIK!!!

[Sedih] Anak 6 tahun terpaksa tinggal sendirian serta di pulaukan kerana AIDS

Posted: 11 Feb 2011 01:40 AM PST

Anak ini bernama Ah Long, baru berumur 6 tahun namun telah kehilangan orang tuanya kerana penyakit AIDS. Dia dilahirkan dengan HIV dan tinggal di rumah milik orangtuanya di daerah Guangxi, China.

Ah Long harus menjaga dirinya sendiri kerana kebanyakan orang takut untuk mendekatinya. Satu-satunya teman adalah anjingnya. Ah Long punya nenek berumur 84 tahun namun  neneknya tidak mahu dia tinggal bersama cucunya.

Dia tidak dibenarkan ke sekolah, kerana para orang tua murid 'berjanji akan membunuhnya" jika dia datang ke sekolah dan bermain dengan anak-anak mereka dan Doktor juga tidak mahu mengubati luka-lukanya.










Kanak-kanak balik sekolah terpaksa saksikan adegan ngeri ini

Posted: 11 Feb 2011 12:17 AM PST




It's wrong to make out in the public at a time when children will be returning from school, says STOMPer ghostchin10, who saw this foreign couple behaving intimately at a fitness corner.

According to the STOMPer, the couple was seen hugging and kissing at 5.30pm, which is the time that most children return home from school.

The STOMPer says:

"I was on my way home when I saw these China nationals making out at a fitness corner.

"It's not wrong to do that, but it was around 5.30pm when all the children are on their way home.

"What will they think when they see such an insensitive act?

"So please once again get a room."

Sanggup lakukan ini demi tuhan

Posted: 10 Feb 2011 11:25 PM PST

Pada akhir September dan awal Oktober di Thailand mengadakan festival vegetarian yang tidak biasa dan pelik. Dalam rangka Sembilan Dewa Kaisar memberikan mereka kesihatan yang baik dan ketenangan fikiran, orang-orang selama festival, yang berlangsung 9 hari, harus sesuai dengan banyak peraturan. Mereka tidak makan daging, minum alkohol, melakukan hubungan seks atau memakai pakaian putih, dan harus mempertahankan aksesoris di tubuhnya macam-macam alat kebersihan dan dapur ...Berbagai objek di cucuk melalui wajah seperti pisau, pedang, melihat, kacamata, tombak ... Setiap titik darah, dan bekas luka ialah hadiah untuk memurnikan jiwa. Ini ekspresi pengabdian dan kasih kepada para dewa selama upacara sering menjadi sangat menyeramkan dan aneh.









Awek ini meninggal dunia setelah pertama kali di cium kekasihnya

Posted: 10 Feb 2011 10:42 PM PST


Jemma Benjamin  ini merupakan warga negara England. Dia meninggal dunia beberapa saat setelah bercium dengan kekasihnya untuk pertama kali.

Jemma yang berumur 18 tahun berciuman dengan kekasihnya yang juga teman kuliah Daniel Ross, 21 tahun, di rumah Daniel setelah pergi keluar bersama.

Daniel Ross

Dari hasil diperiksa Jemma meninggal kerana kelainan keadaan jantung yang biasa dikenal sebagai SADS - Sudden Arrhythmic Death syndrome - yang setiap tahunnya membunuh 500 orang di England.

Daniel yang baru 3 bulan mengenal Jemma, berusaha seboleh mungkin untuk menyelamatkannya sebelum paramedik datang. Daniel mengatakan bahawa dia dan Jemma baru saja pergi ke bar untuk mencari makanan dan minuman namun harus kembali kerumah kerna kad kreditnya tertinggal, setelah sampai dirumah dia dan Jemma berciuman di lorong pintu depan kemudian kedapur dan kembali ke ruang tamu dan duduk disofa, namun tiba-tiba kelopak mata Jemma mulai terkulai dan mulutnya berbuih. Daniel kemudian menelofon 999 dan melakukan CPR yang diajar melalui telefon, namun jemma tidak dapat diselamatkan.

sumber: http://www.dailymail.co.uk/health/ar...condition.html