Adsense

Khamis, 27 Januari 2011

borak kosong

borak kosong


Penderita penyakit ini boleh mati jika tersentuh dengan benda dingin

Posted: 27 Jan 2011 09:00 PM PST

Anna Todd, 33, tak boleh menahan air mata setiap kali melihat putrinya Little Bea Todd. Putrinya yang masih berumur tiga tahun itu tidak dapat bermain bersama anak-anak seusianya kerana sistem kekebalannya sangat lemah. Sang putri  boleh meninggal jika bersentuhan dengan benda dingin.

"Sistem kekebalan tubuhnya sangat rapuh. Kami tidak boleh membiarkan dia bermain dengan anak-anak yang lain kerana kami tidak tahu apakah anak-anak itu batuk, memiliki virus atau cacar air. Ini dapat mengancam nyawanya," kata Anna, seperti diberitakan dari laman Daily Mail.
Yang membuatnya menangis adalah ketika putri kecilnya melihat anak-anak bermain di taman dan berkata, "Oh sayang Mami, kita tidak dapat bermain  hari ini, ada anak-anak terlalu ramai di sana. Itu memilukan."

Namanya penyakit arthritis juvenile, Bea didiagnosis menderita penyakit tersebut dan HLH hemophagocytic lymphohistiocytosis. Hemophagocytic lymphohistiocytosis (HLH), juga dikenal sebagai sindrom hemophagocytic, adalah gangguan penyakit yang jarang terjadi. Itu membuat Bea tak mampu melawan penyakit apapun, termasuk flu ringan. Penyakit laneh itu diawali dengan ruam-ruam di tubuh ketika berusia lima bulan.

Sejak usia lima bulan, Bea menjalani rawatan intensif selama berbulan-bulan di hospital Pada usia dua tahun, Bea menjalani transplantasi sumsum tulang di London's Great Ormond Street Hospital. Baru Februari 2010, Bea keluar dari hospital meski masih harus menjalani beberapa rawatan kemoterapi dan melakukan tranfusi trombosit setiap dua hari sekali.

Kisah sedih itulah yang kemudian mendorong dermawan menghadiahkan taman bermain khusus untuk Bea di belakang rumahnya. "Sekarang dia boleh keluar dan bermain bila masa saja. Ini luar biasa kerana saya sempat berfikir dia tidak boleh berjalan kembali," ujar Anna.

Meski keadaan Bea mulai menunjukkan kemajuan dengan bebrapa rawatan  yang tak boleh terlewat, Anna dan suaminya harus memastikan lingkungan rumah selalu kering. Keluarga ini juga memeriksa orang-orang yang berinteraksi dengan Bea sama ada sihat atau tidak mengidap virus apapun.

sumber : situslakalaka.blogspot.com

Gara-gara mengunyah kitab injil , anjing ini dihukum gantung dengan kabel elektrik

Posted: 27 Jan 2011 08:45 PM PST

Pihak berwajib Amerika Syarikat (AS) mendakwa seorang perempuan atas kejahatan terhadap binatang. Dia mengaku menggantung hingga mati anjing peliharaan anak saudaranya.

Anjing jenis pit bull ini digantung di pokok dengan kabel elektrik. Tidak hanya menggantungnya, anjing itu bahkan dibakarnya, demikian dilaporkan Associated Press, Rabu (26/1/2011).

Alasan Miriam Smith membunuh anjing tersebut kerana binatang itu menggigit dan mengunyah injil yang dia miliki. Perempuan berusia 65 tahun mengatakan membunuh anjing bernama Diamond itu, kerana menganggapnya anjing setan.

SDia juga mengatakan yang dia khuatir  anjing tersebut melukai anak-anak yang ada di kawasan rumahnya. Smith pun ketika ini masih  di penjara Spartanburg setelah  ditangkap.

Perempuan tua tersebut dihadapkan pada hukuman penjara 180 hari hingga lima tahun penjara bila terbukti bersalah. Pihak berwajib menyatakan bangkai anjing tersebut ditemukan ditumpukan rumput dengan kabel yang masih terlilit di lehernya.

COLUMBIA, RIMANEWS

Lelaki 29 tahun akan jadi datuk termuda

Posted: 27 Jan 2011 07:45 PM PST

Seorang lelaki berusia 29 tahun akan menjadi datuk termuda setelah anak perempuannya yang baru berusia 14 tahun memberitahu soal kehamilannya.

Lelaki yang namanya dirahsiakan ini tinggal di wilayah South Wales, England. Anak perempuan dan kekasihnya bersekolah di tempat yang sama dan bayinya itu dijangka lahir pada bulan Ogos nanti.

"Ini sungguh membuat saya gila. Saya akan menjadi datuk dan saya berusia 14 tahun ketika anak saya lahir. Kini dia akan memiliki seorang bayi," kata si ayah.

"Dia masih sangat muda namun dia memutuskan untuk memelihara bayi itu. Saya suka cerita mengenai bahawa saya menjadi datuk termuda di England namun pada masa yang bersamaan sangat marah ketika tahu dia hamil," ujarnya.

"Saya tahu betapa sulitnya menjadi orangtua di usia remaja dan dia akan melalui hal yang sama," kata si ayah. Gadis  yang namanya dirahsiakan ini tetap bersekolah sambil menanti kelahiran bayinya dan akan kembali belajar.

Sumber: Daily Mail

Badan tukar warna biru selepas berenang di tasik

Posted: 27 Jan 2011 06:20 PM PST

Kejadian aneh...saya petik dari kosmo online


VICTORIA, Australia - Sekumpulan individu yang berenang pada waktu malam di Tasik Gippsland, baru-baru ini terkejut apabila tubuh mereka menjadi biru, lapor sebuah akhbar kelmarin.

"Ia kelihatan seperti kami bermain dengan cat radioaktif," kata seorang jurugambar, Phil Hart yang merakamkan gambar pelik itu apabila dia dan rakannya selesai berenang di sebuah tasik.

Cahaya itu terbentuk oleh satu tindak balas kimia apabila kehidupan mikro organisma yang hidup secara semula jadi di dalam air diganggu.

Kombinasi kebakaran hutan dan banjir dipercayai menyebabkan tahap nutrien di dalam tasik itu bertambah. "Saya rasa bertuah kerana diberi peluang untuk melihat fenomena ini," kata Phil. - Agensi

[Hebat] 43 tahun kerja tanpa pernah ambil cuti sakit

Posted: 27 Jan 2011 05:35 PM PST

Semangat dan amanah dengan kerja membuat lelaki ini tidak mahu
mengambil cuti sakit....saya petik dari myMetro

LONDON: Jim Owen mempunyai alasan sangat kukuh untuk berbangga setiap kali bercakap mengenai kerjanya sebagai juru ukur pihak berkuasa tempatan (PBT) di Britain.

Sejak bertugas di kerajaan tempatan Basildon, Essex, pada 1968, Owen tidak pernah mengambil cuti sakit walaupun sehari.

Owen yang mempunyai dua anak dan tiga cucu mengaitkan amalan kerja baik dan keturunan sebagai penyumbang kesihatan hidupnya.

Pada usia 66 tahun kini, Owen masih berkhidmat sepenuh masa dengan PBT berkenaan dan tiada rancangan untuknya bersara.Kata Owen, memang pada hari tertentu dia pernah berasa kurang sihat atau tidak selesa apabila bangun pagi dan boleh berehat di rumah.

"Tapi saya sangat sukakan kerja ini dan tak mahu mengecewakan rakan yang lain."Apa yang penting adalah memberikan usaha terbaik untuk tugasan saya," katanya.

Menurut Owen, dia dibesarkan oleh ibu bapa yang hidup pada zaman perang dan mereka sentiasa mengajarnya untuk berusaha gigih setiap hari tanpa sebarang pengecualian.

 Katanya, dia juga sentiasa mementingkan amalan pemakanan sihat, tidak merokok serta sering membuat tugasan di luar pejabat."Keadaan itu memberi peluang saya menghirup udara segar," katanya.Owen turut menganggap dirinya sangat bertuah kerana memiliki keturunan yang sihat.

Sementara itu, pemimpin Parti Liberal Demokrat, Nick Clegg, berkata Owen adalah petugas berdedikasi dan tidak pernah mengeluh.Owen mula bekerja ketika masih budak dengan menjadi penghantar akhbar di sekitar tempat tinggalnya di Southend, Essex.Pada 1968, dia mula berkhidmat di PBT Basildon sebagai jurunilai.

Disebabkan ketekunannya bertugas, majikan Owen memberi kenaikan pangkat dengan melantiknya menduduki jawatan pengurusan. - DM

[Gila] Syarikat bas rotan pemandu dan konduktor yang membawa penumpang berlebihan

Posted: 27 Jan 2011 04:40 PM PST

Sebuah syarikat bas di Myanmar diminta menghentikan hukuman merotan yang dilaksanakan terhadap pemandu dan konduktor yang didapati bersalah membawa terlalu ramai penumpang dalam bas.


Myanmar Times melaporkan Bandoola Transport mengenakan hukuman terbabit membabitkan dua laluan di kawasan komersial Yangon Februari lalu, bagi mendenda pemandu dan konduktor tidak berkesan untuk meningkatkan disiplin.

Bagaimanapun syarikat itu minggu lalu diminta menghentikan hukuman rotan itu, arahan dari Komander bahagian Yangon, Brigadier Jeneral Win Myint. AFP

[Ngeri] Tangan tersepit

Posted: 27 Jan 2011 10:01 AM PST



tangannya tersepit ketika sedang bekerja...

Kalau tak kuat semangat jangan lihat.Gambar budak dibunuh dengan kejam

Posted: 27 Jan 2011 09:30 AM PST









[Gila] Suami pukul isteri setelah lahir anak perempuan

Posted: 27 Jan 2011 08:35 AM PST

gambar hiasan

Emirates 24/7 melaporkan seorang ekspatriat Arab di Arab Saudi menyerbu ke bahagian ginekologi di sebuah hospital, mengejutkan isterinya sebelum bertindak memukulnya kerana melahirkan seorang bayi perempuan.

Suami yang tidak dinyatakan namanya itu kemudian berjaya dihalang dan dibawa keluar oleh kakitangan dan pengawal keselamatan hospital yang letaknya di tengah-tengah kota Makkah.

Lelaki itu kemudiannya menuduh pihak hospital menukarkan bayi tersebut kerana isterinya sebelum itu memberitahunya bahawa x-ray menunjukkan bahawa dia hamil anak lelaki.

Doktor berusaha menerangkan kepada lelaki itu bahawa gambar x-ray tidak selalunya tepat dalam mengenal pasti jantina bayi.

P/s: Yang membuatkan kita marah bukan kerana lelaki ini mempersoal jantina anaknya, tetapi perbuatan tidak berperikemanuasiaan dan kejamnya yang membelasahj isteri yang baru sahaja bersalin. Memang dasar lelaki zaman jahiliah!

sumber : duniacacamarba.blogspot.com

NGERI.., Payudara Artis Ini Nampak Aneh Setelah Pembedahan Silikon

Posted: 27 Jan 2011 07:45 AM PST

Operasi payudara bertujuan untuk tampil seksi dan memikat. Tapi foto-foto di bawah ini menampilkan kesan lain dari operasi silikon payudara.



Mari kita tengok Vampire Cafe

Posted: 27 Jan 2011 06:00 AM PST

Restoran Cafe Vampire bertema gothic di distrik Ginza Tokyo di mana pelayan Berdandan dan memakai pakaian serba gelap. Pelayan memakai tuksedo seolah-olah keluar dari sebuah filem horor Dracula.

Semua menu dIsini bertema vampire dengan bentuk yang misteri.Makan malam  disini  dianggarkan sebanyak 100 dollar lebih.








Gila basuh tangan dengan air kencing

Posted: 27 Jan 2011 05:36 AM PST





LETAK MAKLUMAT IKLAN
Biar benar brother ni...makin pelik manusia hari ini..
sanggup basuh tangan dengan air kencing...


Rusa yang mirip seperti anjing

Posted: 27 Jan 2011 04:36 AM PST

image
Ditemukan Seekor rusa aneh di Mara Masai, Selatan- Timur Kenya  rusa ini memiliki rambut panjang berwarna coklat dan kalabu gelap meliputi matanya, dan memiliki misaiserta janggut yang panjang, sehingga tampak mirip dengan seokar anjing.
Majalah ABC menyebutkan bahawa para ilmuan mengatakan spesies rusa tersebut adalah hasil kombinasi singa dan Kijang, seperti yang ada di Tanzania.

Karya seni unik,lucu ,aneh dan menjijikkan

Posted: 27 Jan 2011 03:30 AM PST

Damien Hirst adalah salah satu seniman atau artist yang popular di England, namun jangan anggap biasa dulu, nama Damien Hirst selalu identitikan dengan hasil karya seni yang unik, lucu, aneh dan menjijikkan bagi sebahagian orang yang melihat karya-karyanya. Meskipun tentu saja tidak sedikit yang menganggap karya Damien Hirst sungguh luar biasa atau menakjubkan.

Karya kontroversial Damien Hirst adalah ketika ia memasukkan ikan hiu (sudah mati) ke dalam formalin dan terjual dengan harga £50.000. Selain itu ada juga karya-nya yang lain yang berjudul Away from the Flock, dimana dia kembali memasukkan seekor binatang ke dalam formalin.

Karya terbaru Damien Hirst yang sedikit menjijikkan berjudul Let's Eat Outdoors today. Lihat saja bagaimana Dia mengumpulkan ribuan lalat dalam sebuah kotak kaca di bawah ini. Hmmm...




DAN KARYANYA YANG LAIN




Lukisan perempuan separuh bogel yang termahal didunia

Posted: 27 Jan 2011 02:00 AM PST

Lukisan bergambar wanita telanjang karya pelukis Italia Amadeo Modigliani ini mungkin lukisan termahal. Meski gambarnya hanya seorang perempuan setengah bugil, lukisan tersebut terjual 68,96 juta dollar AS dalam lelong di balai lelong Sotheby, New York, AS.

Nilai lelongan tersebut tergolong mengejutkan kerana lukisan yang sama pada lelongan terakhir sebelumnya hanya terjual 16,8 juta dollar AS. Umur lukisan berjudul Nu Assis sur un Divan  itu memang cukup tua hampir 100 tahun. Ini merupakan salah satu lukisan-lukisan perempuan telanjang yang dibuat Modigliani tahun 1917.


"Ini merupakan karya yang luar biasa, melihat minat peserta lelong yang belum pernah sebesar sekarang ini dalam lelongan selama beberapa tahun terakhir," kata Simon Shaw, senior vice president Sotheby.

Ketika lelong dimulakan, suasana peserta dalam ruangan sebenarnya dilaporkan tak terlalu ghairah. Namun, ketika lukisan perempuan telanjang tersebut diperebutkan lima orang dari Asia dan Russia, lelongan itu jadi lebih hidup. Walupun seperempat lukisan yang dilelong gagal terjual, total Sotheby berhasil memungut 227 juta dollar AS dari lelong sejumlah lukisan. Empat buah lukisan terjual lebih daripada harga 19 juta dollar AS.

Kini lukisan-lukisan Modigliano memang berharga tinggi. Namun, ironisnya sang pelukis meninggal saat keadaan miskin pada usia 36 tahun pada 1920 kerana serangan TB dan meningitis

Gorilla yang berjalan seperti manusia

Posted: 27 Jan 2011 01:30 AM PST

Gorilla yang bernama Ambam ini menjadi populer di  Youtube setelah sebuah video klip tentangnya dipostkan ke Youtube. Khabarnya hingga saat ini ada lebih dari 150,000 kali video itu ditonton. Apakah keunikan gorilla ini?

Ambam rupanya agak berbeza dengan gorilla yang lainnya. Dia sangat suka berjalan dengan menggunakan kedua kakinya saja, sangat mirip dengan manusia. Hal inilah yang menarik minat orang-orang yang kagum dengan kemampuan gorilla berpunggung silver tersebut.

Gorilla Ambam lahir di Taman Port Lympne, Howletts, pada tahun 1990. Taman tersebut didedikasikan untuk melindungi spesies langka dan dikelola oleh sebuah badan amal iaitu Yayasan Aspinall.







Satu-satunya Presiden yang sanggup beli makanan di tepi jalan

Posted: 27 Jan 2011 12:00 AM PST

Presiden Filipina Benigno Aquino sanggup menginap di hotel kecil dalam kunjungan ke New York untuk menghadiri sidang  PBB.

Langkah ini jauh berbeza dengan presiden  terdahulu yang selalu memilih untuk tinggal di hotel mewah dengan anggaran perbelanjaan yang tinggi

Bekas Presiden Marcos dan isterinya Imelda terkenal dengan gaya hidup mereka yang berlebihan.

Gloria Arroyo yang menginap di hotel bintang lima Waldorf Astoria ketika menghadiri sidang yang sama tahun lalu dan makan di restoran terbaik kota New York. Satu jamuan makan dilaporkan media menghabiskan dana sebanyak US$20.000.

Sementara, Benigno Aquino yang baru terpilih tahun ini tersebut menginap di hotel Sofitel yang lebih murah dan makan di restoran-restoran segera.

Media melaporkan dia dengan santai makan burger ketika tiba di bandaraya San Fransisco dan juga membeli hot dog dari warung kaki lima di New York.

Istana presiden mengatakan anggaran yang dikeluarkan untuk kunjungan presiden Aquino kali ini hanya sepertiga dari anggaran yang dikeluarkan untuk kunjungan serupa presiden Aroyo tahun lalu.

Sikap presiden ini akan disambut positif oleh media Filipina terutama kerana situasi ekonomi negara itu yang sedang dalam kesulitan.

Ambil sperma mayat kerana cinta

Posted: 26 Jan 2011 11:45 PM PST

Seorang hakim pengadilan New York, meluluskan permintaan seorang perempuan untuk mengambil sperma kekasihnya yang meninggal beberapa jam sebelumnya.

Gisela Marrero, kekasih Johnny Quintana (31), lelaki yang meninggal dunia kerana serangan jantung, ingin punya anak kedua daripada si mati. Sperma secara perubatan masih dianggap segar sampai 36 jam setelah kematian.

Sementara itu,keputusan hakim diperlukan lantaran Quintana dan Marrero tidak berkahwin Keputusan di Bronx, New York, itu diberitahu kepada Gisela Marrero hanya empat jam sebelum deadline kesegaran sperma kekasihnya.

Selepas hakim mengizinkan melalui keputusan pengadilan, petugas bank sperma pun bergegas ke Jacobi Medical Center, tempat jenazah Quintana disemayamkan. Sebelumnya Marrero sudah memiliki anak dengan Quintana yang kini berusia dua tahun.

Kemajuan tekhnologi kesihatan memang dapat membuat seseorang mendapatkan apa pun yang diinginkannya. Namun apakah perilaku seperti ini dapat dibenarkan? Semuanya tergantung pada peribadi masing-masing walaupun seharusnya ikatan pernikahan menjadi kata kunci yang menjadi dasar dalam suatu hubungan untuk masa depan anak-anak mereka nantinya.Tapi mereka didunia barat kahwin atau tidak bila-bila masa pun boleh mempunyai anak.

Siapa tinggal di rumah ini?

Posted: 26 Jan 2011 10:30 PM PST

Melihat gambar di bawah cuba teka siapakah yang tinggal di dalamnya..
Adakah Queen Elizabeth?
Jutawan Arab?
atau Jutawan dunia yang lain?














Mewah gilakan....Sebenarnya yang tinggal di rumah ini ialah
presiden Zimbabwe....

This Mansion is in Harare and belongs to the President of Zimbabwe – Robert Mugabe.
Facts about Zimbabwe:
Life expectancy declined from 60 to 37 years for males, 34 years for females, the lowest in the world.
1.8 Million Zimbabweans live with HIV and receive no treatment as the health system has collapsed.
Inflation is the highest in the world and now stands at 231,000,000%. Prices double every 1.3 days.
80% of the population is unemployed.
Corruption is so blatant that money contributed for humanitarian projects is regularly confiscated by the Government for its private usage.
Due to the complete lack of interest by the government and the hunger of its people 60% of Zimbabwe's wildlife has died since 2000.

Fikirlah sendiri...rakyat merempat tetapi pemerintahnya hidup dalam serba kemewahan.
Ini sekadar pengajaran kepada kita sebagai rakyat.....