Adsense

Isnin, 28 Jun 2010

borak kosong

borak kosong


Boboi kencing dan Nyanyi

Posted: 28 Jun 2010 12:27 PM PDT

Ada seorang budak kecik, Boboi namanya umur dlm 4 thn. Dia nih memang gemar sangat kencing. Mungkin pundi kencing dia longgar agaknya. Kadang-kadang tu pergi fun-fair ke, supermarket ke, mana-manalah tempat yang ramai orang, kalau dia nak kencing ajer, sesuka hati dia jerit kat mak dia...

"mak..boboi nak kencing!!!".

Maka mak dia pon mencari jalan penyelesaian utk Boboi sebab mak nya malu dengan perangai Boboi nih menjerit kat tempat yang ramai orang. Maka mak nyer pon kata kat Boboi,

"Boboi..lain kali kalau Boboi nak kencing, Boboi cakap nak nyanyi,ok?". Boboi pon mengangguk tanda paham.

Nak dijadikan cerita, satu hari mak Boboi ada outstation, jadi Boboi di hantar bermalam dengan neneknya. Masa tuh dah agak malam, nenek pun dah terbaring penat setelah seharian melayan karenah Boboi. Budak boboi nih bukan tau orang tua tuh penat ke idak. Dia pun menjerit kat neneknya... "Nenek...Boboi nak nyanyi!!".

Neneknya membalas "Dah malam nih,esok lah nyanyi, nanti orang rumah sebelah marah pulak boboi bising!", terang nenek. Si boboi terus mendesak juga. Akhirnya neneknya pasrah...

"Um..yerlah..boboi..boboi nyanyi perlahan-lahan kat telinga nenek ye....."

Kaki Deepak Melekat Di Perut

Posted: 28 Jun 2010 11:04 AM PDT


Deepak Kumar Paswaan 7 thn terpakasa berdepan dengan kecacatan sejak di lahirkan.Kemiskinan keluaraganya yang hidup sebagai petani memaksa ia akur dengan kehidupannnya.Kemana saja pergi,dia terpaksa memikul 'kakinya ' tanpa  rasa penat.
Deepak mempunyai 3 pasang kaki dimana dua pasang terletak di perut.Satu pasang daripada kaki di perutnya membesar dan berfungsi sementara satu lagi terbantut.Dia juga mempunyai sepasang hati berkembar.
Begitulah keunikan Deepak di lahirkan di sebuah desa Buxar pendalaman Bihar India.

Pemain England Lemah Selepas Cukur Bulu

Posted: 28 Jun 2010 10:17 AM PDT

Wayne Rooney kebiasaanya kelihatan penuh bulu di dadanya tetapi untuk Piala Dunia ini dia telah mencukur bulu dadanya.Dia yang kelihatan kurang bermaya pada Piala Dunia ini .Ramai peminat mengatakan Rooney lemah selaepas bercukur.
Begitu juga terjadi kepada Frank Lampard yang telah mencukur bulu ketiaknya.Ramai pemain England begitu rendah prestasi pada piala dunia ini mereka mungkin semua pemain bercukur???

Makan setiap 15 minit Tapi berat macam budak 8 tahun

Posted: 28 Jun 2010 09:50 AM PDT

Lizze Velasquez 21 thn seorang pelajar universiti terpaksa makan setiap 15 minit untuk mengekalkan kesihatannya.Walaupun di makan setiap 15 minit berat masih seperti budak 8 tahun.Dia bukan mengidap penyakit 'anorexic'.Hanya 3 orang  yang menghadapi masalah berat badan kronik di dunia ini.Dia yang dilahirkan hanya seberat 21 paun dan 4 minggu lebih awal.

Askar Kerdil Dapat Habuan Seks

Posted: 28 Jun 2010 09:02 AM PDT

Walaupun usia mereka 14 tahun,mereka telah di kerah menjadi pemberontak untuk menentang kerajaan.Mereka di ajar untuk menggunakan senjata api,menembak dan membenci siapa saja yang menentang perjuangan mereka.
Itulah nilai nyawa yang perlu mereka bayar terhadap perjuangan sia -sia.Mereka tidak dibayar gaji,sebaliknya hanya sekadar makanan seharian,tempat berteduh serta pakaian seragam yang mereka pakai.Ada juga yang mendapat habuan seks jika mereka taat.Begitulah hakikat seorang pemberontak kanak-kanak ynag menjadi mangsa pergolakan perang saudara di negara sendiri.

Suami biarkan anak isteri buka aurat

Posted: 28 Jun 2010 05:24 AM PDT

Suami adalah pemimpin dalam keluarga.Suami mempunyai hak yang cukup besar untuk mentadbir rumahtangganya sendiri.Baik buruknya rumahtangga itu adalah datang dari keupayaan  suami memerintahnya.Sebagai ketua keluarga di dalam rumahtangga,segala prosuder dan perundangan terletak pada suami.
Bagi yang beragama Islam,seharusnya lah si suami memerintah keluarganya mengikut undang -undang Islam.Undang -undang yang telah termaktub sejak zaman Rasulullah lagi.Si suami hendaklah menetapkan perkara dasar kepada ahli keluarganya seperti memerintah isteri dan anak-anak perempuannya menutup aurat,mengajar solat kepada semua ahli keluarganya dan memberi makan yang secukupnya.Sekiranya si suami gagal untuk memerintah isteri dan anak-anaknya menutup aurat,maka kredibiliti si suami sebagai ketua keluarga cukup tergugat dan lemah.
Jadi sekiranya hal itu pun gagal dilaksana oleh suami maka kehidupan sehariannya di luar gagal,Bagaimana mungkin si suami boleh menjadi pemimpin  di luar sekiranya di dalam rumah tangga sendiri itu dia gagal.

Sakit Kepala

Posted: 27 Jun 2010 11:08 PM PDT


Hadis Riwayat Ibnu Majah menjelaskan bahawa apabila Nabi SAW sakit kepala,baginda mengoles kepalanya dengan daun inai dan berkata "Sesungguhnya daun inai itu bermanfaat untuk menyembuhkan penyakit kepala InsyaAllah."
Antara sebab yang menyebabkan sakit kepala :
  • Kerana demam,rasa sakit di seluruh kepala
  • Panas pada pangkal hidung,rasa sakit pada bahagian hadapan dan biasanya terjadi pada pagi hari
  • Pembengkakan pada bahagian otak kepala,rasa sakitnya didalam dan menusuk serta berpanjangan
  • Cepat letih melihat,rasa sakit kepala di bahagian hadapan dan biasanya setelah banyak membaca
  • Tekanan darah naik,rasa sakit kepala di bahagian belakang
  • Perut besar masuk angin,yang terus ke urat kepala
  • Pembengkakan di perut besar,kepala sakit kerana adanya hubungan yang erat antara keduanya
  • Perut terlalu penuh di isi makanan
  • Selesai melakukan persetubuhan yang terlalu meletihkan sehingga suhu badan naik
  • Sesudah muntah kerana perut kosong
  • Udara yang panas
  • Menahan rasa mengantuk
  • Kepala tertekan,kerana menangkat atau tertimpa sesuatu
  • Terlalu banyak bercakap,yang menyebabkan otak pada  bahagian belakang kepala berasa letih
  • Terlalu banyak bergerak seperti senaman yang sangat meletihkan
  • Faktor kejiwaan seperti rasa takut berlebihan,terlalu sedih,berfikir yang jahat dan terlalu banyak cita-cita dan angan-angan
  • Terlalu lapar yang menyebabkan tidak adanya pembakaran dalam tubuh dan mengakibatkan otak menjadi lemah
  • Terjadi pembengkakan di sekitar otak

Cuba Bunuh Ibu Tiri

Posted: 27 Jun 2010 09:25 PM PDT

Seorang penagih dadah seperti di rasuk apabila bertindak di luar dugaan terhadap ibu tirinya dalam kejadian amuk yng di klafisikasikan sebagian cubaan membunuh.Lebih menyedihkan lelaki terbabit sanggup menyeksa mangsa yang sudah berlumuran darah akibat tikaman dengan menjerut leher ibu tirinya dengan rantai motosikal sebelum wanita itu di selamatkan oleh anak lelakinya.
Sebelum itu lelaki tersebut meminta wang daripada mangsa dan mangsa memberikannya RM 10.Kemudian lelaki itu beredar tanpa menunjukkan reaksi yang boleh mendatangkan syak. Beberapa minit kemudia dia datang lagi dan menyerang wanita tersebut.-harian metro

Wanita Melayu Jual Diri Untuk Penuhi Ketagihan

Posted: 27 Jun 2010 08:28 PM PDT

Hamba Arak itulah yang terjadi kepada seorang wanita awal 20 an yang sanggup membelanjakan separuh dari gajinya untuk memenuhi ketagihan araknya..Gadis itu juga sanggup "di ratah' tubuhnya semalaman asalkan ketagihannya dipenuhi..Gadis ini adalah antara 100 orang lelaki dan wanita Melayu di tahan oleh Jabatan Agama Islam Johor (JAIJ) dalam serbuan di premis hiburan sekitar Johor Bahru.Gadis ini juga memberitahu  dia mengamalkan cara hidup ala barat agar tidak mahu dilihat ketinggalan zaman.-harian metro

Bapa nazak di wad, anak khalwat di surau

Posted: 27 Jun 2010 06:56 PM PDT


Seorang remaja perempuan 15 thn di cekup berkhalwat dengan pengawal keselamatan di surau Hospital Jitra ketika kedua -duanya nyenyak tidur.Remaja yang sepatutnya berada di sisi bapa tirinya yang nazak di dalm wad hospital berkenaan dikatakan mengambil kesempatan untuk bertemu kekasihnya yang baru di kenali sebulan lalu.Mereka di tangkap pada pukul 1.30 pagi oleh beberapa pengawal lain selepas orang awam yang hendak menunaikan solat mersa hairan pintu surau itu dikunci dari dalam.-harian metro

Saka Gadai Tubuh

Posted: 27 Jun 2010 05:56 PM PDT

Ibunya berkata pekerjaan menjual tubuh ini adalah saka yang perlu diikuti oleh anaknya.Dia terpaksa menjual tubuh untuk menyara kehidupan secara mudah sejak menamatkan persekolahan kerana di desak oleh ibunya yng juga melakukan pekerjaan yang sama.-harian metro

Bahana Larikan Anak Dara Orang

Posted: 27 Jun 2010 05:38 PM PDT

Akibat melarikn anak dara jiran yang masih di bawah umur untuk dijadikan isteri,seorang kelindan kini bertarung nyawa selepas di belasah oleh 30 orang lelaki dipercayai saudara gadis berkenaan.Buah pinggangnya rosak dan kemaluan hampir hancur.
Gadis itu berumur 14 thn dan lelaki 20 thn dikatakan telah berkahwin secara rahsia.Ini mengakibat keluarga gadis itu begitu marah.-harian metro