Adsense

Selasa, 15 Mac 2011

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Yusry seronok layan soalan peminat

Posted: 14 Mar 2011 09:03 PM PDT


SEBAIK sahaja kereta Hummer berwarna kuning dipandu masuk ke kawasan pejabat Utusan Melayu, banyak mata yang memandang ingin mengetahui gerangan pemandu kereta mewah itu dan ramai teruja apabila melihat si pemandu adalah Yusry KRU.

Yusry Abdul Halim, 38, yang tampil santai dengan memakai t-shirt, jaket dan topi itu hadir di pejabat Utusan Melayu bagi menjayakan program Chat Bersama...Yusry KRU secara live streaming di TV Utusan.

Jika artis lain yang hadir menjayakan program tersebut mendendangkan lagu untuk menghibur petugas Utusan Melayu, Yusry pula merelakan dirinya diasak dengan pelbagai soalan tanpa batasan.

Katanya, apa sahaja soalan yang diaju akan dijawab. Memang benar, Yusry tidak menolak sebarang persoalan biarpun ia berkaitan peribadi.

"Okay, nak tanya apa. Selama ini pun saya jarang mengelak daripada menjawab soalan pihak media," katanya membuka bicara.

Soalan pertama yang ditanya, bilakah beliau akan mendirikan rumah tangga setelah lama menduda.

Katanya, semua itu terpulang kepada jodoh dan setakat ini statusnya masih bujang dan belum bertemu dengan wanita idaman.

Kata Yusry, segala gosip hubungannya dengan beberapa artis itu adalah tidak benar kerana sehingga kini beliau masih lagi solo dan belum menemui pasangan hidup.

"Hubungan saya dengan artis yang digosipkan itu sekadar rakan kerja kerana saya ini jenis yang tidak suka keluar rumah. Jadi orang yang rapat dengan saya sudah tentu kelompok yang sama.

"Sebenarnya saya tidak pernah menetapkan wanita golongan apa yang bakal menjadi pasangan saya. Cukup kalau dia memahami dan menerima saya seadanya," katanya yang melayan soalan peminat dari pukul 9.30 malam hingga 11 malam.

Anak kedua daripada empat beradik itu berkata, beliau juga pernah keluar dengan wanita bukan kalangan artis tapi semua itu tidak menarik perhatian media.

Apa pun kata Yusry, beliau lebih senang membiarkan keadaan dan masa menentukan kerana fokus utamanya ketika ini adalah mempromosi filem Hikayat Merong Mahawangsa (HMM).

HMM yang turut ditayang di 72 buah negara termasuk Amerika Syarikat, Jerman, Russia, Kanada, Eropah, Australia dan China itu tidak terikat dengan judul asal filem terbitan KRU Studios Sdn. Bhd.

Menurut Yusry, setelah HMM yang menelan belanja RM8 juta dijual di negara berkenaan terpulang kepada pengedar untuk mengekalkan judul asal atau menukarkannya kepada judul baru.

"Pihak KRU Studios tidak ada kuasa menentukan apa yang dilakukan oleh pembeli di negara berkenaan. Begitu juga kalau filem HMM dialih ke

bahasa lain, itu hak mereka. Objektif kami adalah untuk melihat HMM ditonton oleh penonton antarabangsa," katanya.

Pada program berkenaan juga peminat yang terdiri daripada pelbagai lapisan usia itu turut bertanya perihal yang berlaku di sebalik pembikinan HMM.

Kata Yusry, cabaran utama ketika mengarah HMM yang mengambil masa penggambaran selama 52 hari di sekitar Terengganu itu adalah faktor cuaca dan mengawal lebih kurang 500 pelakon dalam satu set.

"Keadaan cuaca yang tidak menentu membuatkan jadual penggambaran tertangguh. Ada ketikanya kapal yang dibina rosak kerana ditiup angin dan terpaksa dibina semula.

"Ada satu adegan, helikopter yang ditempah dari Kuala Lumpur datang untuk penggambaran, tiba-tiba kapal rosak. Begitu juga kami terpaksa

mengangkut pelakon berbangsa India dan Inggeris dari Kuala Lumpur," ceritanya.

Lain-lain soalan yang dikemukakan kepada Yusry adalah tentang pemilihan pelakon, kejadian di sebalik pembikinan HMM dan perihal peribadi.

Sepanjang program berlangsung, Yusry mendapat 600 soalan daripada peminat-peminatnya dan lebih 1,500 orang telah mengikuti program tersebut.

Biarpun hampir kering tekaknya kerana Yusry tidak membalas soalan dengan bertaip sebaliknya membaca dan menjawabnya secara langsung.

Kehadiran Yusry yang mula mencipta nama dalam bidang seni suara sebagai penyanyi dalam kumpulan adik beradik KRU itu membuatkan ramai petugas Utusan Melayu tidak melepaskan peluang untuk merakam foto bersamanya.

Sheila, Glenn berkongsi pentas

Posted: 14 Mar 2011 09:02 PM PDT

PENYATUAN muzik dua negara, itulah pengertian yang cuba dibawa oleh Neo Magik Sdn. Bhd. (Neo Magik) yang secara eksklusif membawa gabungan julung kali, Datuk Sheila Majid dan penyanyi tersohor seberang, Glenn Fredly atas pentas yang sama.

Tanggal 7 April ini pastinya melakar sejarah dan kenangan manis buat peminat tegar dua penyanyi popular itu yang bakal muncul dalam sebuah konsert mini bersempena Minggu Setiausaha.

Sheila Majid & Glenn Fredly Live akan berlangsung di Pusat Konvensyen Sime Darby, Bukit Kiara pada pukul 12 tengah hari.

Dikendalikan oleh Harith Iskander, persembahan yang dijangka berlangsung selama dua jam itu turut menjanjikan paduan suara daripada ikon dua negara itu.

Menurut Sheila, dia begitu serasi dan tertarik dengan muzik yang dibawa oleh Glenn sejak dari awal kemunculannya lagi.

"Saya suka lagu-lagu yang Glenn nyanyikan termasuklah Terserah dan Cukup Sudah. Bagi saya muzik adalah universal dan ia adalah cita rasa sebab itu saya rasa ia cukup serasi dengan saya.

"Sekurang-kurangnya, Glenn mahu membuat persembahan dengan saya pada konsert mini itu nanti sebab kalau ikutkan setengah artis muda tidak mahu menyanyi bersama artis yang lebih senior," kata Sheila.

Bagaimanapun, Glenn yang cukup menghormati Sheila memberitahu, dia membesar dengan lagu-lagu yang dibawa oleh Sheila termasuklah Lagenda, Aku Cinta Padamu dan Antara Anyer Dan Jakarta.

Glenn turut berpendapat, muzik yang dibawa oleh Sheila banyak memberi pengaruh terhadap perkembangan industri muzik di Indonesia dan buktinya, konsert Sheila Majid 25 Years, Radiance Celebration Live di Jakarta pada pertengahan Februari lalu dimanfaatkan oleh lebih 3,000 orang peminat setianya.

"Saya sendiri boleh rasa bagaimana muzik Sheila mempengaruhi perjalanan karier saya. Justeru saya amat menghormati dan menghargai karya-karya Sheila sebab itu saat saya ditawarkan untuk berkolaborasi dengannya untuk konsert ini saya berasa begitu gembira," katanya.

Bercerita tentang pengisian konsert tersebut, kata Sheila, bakal ada elemen kejutan buat peminat terutamanya yang selama ini begitu ternanti-nanti saat dia dan Glenn berpadu suara.

Malah, kata Sheila, lagu wajib yang turut dipersembahkan pada konsert tersebut pastinya Lagenda dan Antara Anyer Dan Jakarta.

Persembahan kedua-dua penyanyi itu bakal diiringi oleh sentuhan magis pengarah muzik yang tidak asing lagi, Acis dan Rayendra Sunito yang diterbangkan khas dari Indonesia.

Sementara itu, Pengarah Urusan Neo Magik, Edrie Hashim pada majlis yang sama memberitahu, idea menggabungkan Sheila dan Glenn di atas satu pentas tercetus tatkala dia memenuhi undangan menyaksikan konsert Sheila di Jakarta baru-baru ini.

"Idea tercetus secara tiba-tiba untuk pasangkan kedua-dua penyanyi itu. Kami bertanya kepada Glenn terlebih dahulu dan apabila dia bersetuju barulah kami panjangkan pertanyaan kepada Datuk Sheila pula.

"Apa yang pasti, jalan untuk kami mengadakan konsert mini yang membabitkan Sheila dan Glenn ini menjadi begitu mudah," kata Edrie.

Sabhi Saddi Mahu Lebih Menonjol

Posted: 14 Mar 2011 09:00 PM PDT

SEBUT nama Sabhi Saddi, mungkin tidak ramai yang mengenali siapakah pemilik nama itu. Namun, bagi segelintir peminat muzik tanah air khususnya muzik Melayu, mungkin ramai yang biasa mendengar lagu Nadiku yang cukup popular sejak setahun yang lalu.

Pasti ramai yang kenal dan jatuh hati dengan keindahan melodi dan lirik puitis lagu ciptaan Omar K dan Zel Firdhaus itu.

Pun begitu, Sabhi Saddi sendiri mengakui sehingga hari ini masih ramai yang tidak mengenali siapakah penyanyi lagu 'berhantu' tersebut.

Berkongsi pandangannya tentang perkara berkenaan, anak kelahiran Sandakan, Sabah ini berkata, dia sebenarnya tidak runsing dengan isu populariti.

Tetapi apa yang lebih menyenangkan Sabhi, kerjanya diterima khalayak dan kehadirannya dihargai, biarpun dalam lingkungan kelompok kecil.

"Sebenarnya saya tidak pernah meletakkan sasaran untuk popular dan dikenali ramai apabila menceburi bidang nyanyian.

"Memanglah populariti itu penting tetapi sebagai orang baru saya sudah berpuas hati apabila peminat dan sebilangan penggiat industri menyedari kehadiran saya di persada seni," katanya.


Tambah Sabhi, menyedari hayat pembabitannya yang baru berusia setahun jagung, penyanyi yang kini popular dengan lagu Gemerlapan ini punya strategi sendiri untuk mengukuhkan nama dan kariernya.

Biarpun lambat dan harus bertatih, yang penting langkahnya itu memberikan impak kepada dunia nyanyian tanah air.

"Soal kurang dikenali sebenarnya sesuatu yang sinonim dengan saya. Sejak setahun terlibat sebagai penyanyi, memang banyak pihak yang masih tidak mengenali saya tetapi mereka kenal lagu-lagu saya.

"Mungkin kerana kesilapan saya sendiri yang tidak begitu menonjol atau sering bertukar imej dan penampilan membuatkan orang keliru dan terlupa siapakah Sabhi Saddi.

"Bagaimanapun, apa yang dicapai setakat ini adalah mengikut strategi yang saya sasarkan. Untuk tahun ini, saya akan lebih menonjolkan nama agar lebih dikenali," jelasnya.


Lagu tema Nur Kasih The Movie

Beralih ke bidang nyanyian pula, bekas anggota kumpulan Esdeco (bersama Adam AF) ini berkata, sekalipun namanya masih belum gah, dia begitu bertuah kerana berpeluang untuk menyumbangkan suara bagi lagu tema filem paling dinanti-nantikan iaitu Nur Kasih The Movie (arahan Kabir Bhatia) yang akan ditayangkan 19 Mei depan.

Mengimbau peluang keemasan yang termeterai beberapa bulan lalu itu, Sabhi berkata, semuanya bermula apabila pihak penerbitan filem itu meminta lagu Nadiku untuk dimuatkan sebagai lagu tema.


"Asalnya pihak penerbitan meminta lagu Nadiku untuk dijadikan lagu tema filem itu. Selepas mengadakan perbincangan, kami mencadangkan untuk menampilkan sebuah lagu baru memandangkan filem itu cukup besar nilainya.

"Lantas, kami mula mendapatkan lagu daripada komposer terkenal Indonesia iaitu Andrew Darmoko yang bertajuk Tanpamu, di mana saya berduet dengan Helena Andrian.

"Apabila ia diperdengarkan kepada Kabir, ternyata dia gembira dan sukakan lagu itu," katanya yang berharap kolaborasi itu dapat melonjakkan namanya.

Jelas Sabhi lagi, pada mulanya lagu tersebut dihasilkan oleh Andrew untuk Anang dan Krisdayanti. Bagaimanapun, ekoran keruntuhan rumah tangga pasangan itu, Sabhi merisik peluang untuk mendapatkan lagu berkenaan.

Hubungan persahabatan yang terjalin di antaranya dengan bekas peserta Indonesian Idol pertama iaitu Helena Andrian memudahkan lagi urusan mereka untuk berduet dalam lagu itu.

Mahu terbit album penuh


Selain menanam impian untuk lebih popular pada tahun ini, Sabhi yang kini memiliki album mini atau EP yang mengandungi tiga lagu itu turut menyasarkan kemunculan sebuah album penuh.

Menyedari kekuatan vokalnya tersandar pada genre RnB dan balada, justeru penyanyi yang masih bujang ini akan terus mengekalkan konsep tersebut dalam album sulungnya itu.

"Sebolehnya, saya ingin mengeluarkan album penuh dalam tahun ini. Sekarang pun saya dan pengurusan sedang giat mengumpulkan material lagu yang sesuai untuk dimuatkan dalam album itu.

"Berkemungkinan besar, saya akan terbang ke Indonesia untuk mendapatkan lagu-lagu daripada komposer di sana bagi memberikan variasi pada album itu nanti," katanya yang tidak akan meminggirkan komposer tempatan dalam penghasilan album penuh itu kelak.

google: sabhi saddi, sabhi saddi blog, sabhi saddi twitter, sabhi saddi myspace, sabhi saddi wiki, sabhi saddi bio, sabhi saddi profile, sabhi saddi album, album baru sabhi saddi, single terbaru terkini sabhi saddi, lirik album sabhi saddi, download mp3 free sabhi saddi. sabhi saddi seksi, sabhi saddi hot, sabhi saddi kontroversi, sabhi saddi terkini terbaru, sabhi saddi 2011

Protege Mentor Banyak Kekurangan-Ramli MS

Posted: 14 Mar 2011 08:58 PM PDT


PETALING JAYA: Juri tetap pertandingan realiti Mentor, Datuk Ramli MS menegaskan tiga protege daripada kumpulan A, Ayish, Shiha dan Ratnah lemah dalam menjiwai lagu yang dibawakan.

Tiga protege tersebut merupakan dibawah didikan mentor masing-masing iaitu, Noh Hujan (Ayish), Datuk Sharifah Aini (Shiha) dan Afdlin Shauki (Ratnah).

Menurut Ramli, walaupun masing-masing mempunyai nada suara yang sedap, sebenarnya mereka tidak menjiwai lagu yang dinyanyikan dan perlu belajar daripada mentor masing-masing mengenai kefahaman teknikal lagu.

"Saya bukannya menghentam mereka. Tetapi kelemahan-kelemahan yang berlaku pada persembahan awal konsert perlu dijelaskan dengan nyata agar peserta tidak bersikap sambil lewa dalam pertandingan tersebut dan saya mahu bantu mereka.


Persembahan Ratnah dan Afdlin Shauki menghiburkan penonton
"Bila menyanyi menggunakan melodi yang betul, keseluruhan lagu akan menjadi betul dan sedap didengar. Ini kerana dari melodi itu datangnya kemerduan.

"Biasanya, bila ada yang katakan nyanyian seseorang itu 'flat' atau 'sharp', mereka sebenarnya merujuk kepada melodi tetapi menggunakan bahasa ringkas.

"Setakat ini, mereka perlu banyak belajar dari segi penggunaan teknikal suara daripada mentor masing-masing kerana mereka masih baru," tegasnya selepas pertandingan Mentor tersebut, di Auditorium MBSA, Shah Alam, Ahad.

Tambah Ramli, pengetahuan yang diberikan itu sebenarnya akan dijadikan rujukan di masa akan datang dan teori tersebut akan digunakan selama penglibatan peserta tersebut dalam dunia nyanyian.



Ayish dan Noh
Pada pertandingan tersebut, Shiha yang membawakan lagu Menghitung Hari mendapat markah tertinggi iaitu 68 peratus diikuti pula dengan Ayish yang membawakan lagu Hanyut dengan 48 peratus. Manakala Ratnah yang menyanyikan lagu Seribu Tahun Takkan Mungkin pula memperoleh markah sebanyak 40 peratus.

Protege juga turut berduet dengan mentor masing-masing dimana Shiha dan Sharifah Aini membawakan lagu Rindu, Noh dan Ayish (Hijau) manakala Afdlin dan Ratnah (Sedang Ingin Bercinta).

Selain Ramli, penyanyi Ziana Zain menjadi juri undangan pada malam tersebut.

Sementara itu, Mentor yang mempunyai enam protege telah dibahagikan kepada dua kumpulan iaitu A dan B. Pada Ahad ini, protege daripada kumpulan B pula akan bertarung.

Protege kumpulan B terdiri daripada Aiman (Rahim Maarof), Iqa (Edry Abdul Halim) dan Salma (Erra Fazira.)

Ezany Nizariff Sudah Ada Kilang Kicap, Belacan Sendiri

Posted: 14 Mar 2011 08:57 PM PDT

PETALING JAYA: Pelakon Ezany Nizariff telah telah melaburkan wang sebanyak RM800,000 sepanjang empat tahun berniaga menjual kicap dan belacan di bawah jenamanya sendiri, Ezany.

Ezany berkata, dia bersyukur kerana perniagaan makanan itu membuahkan hasil yang agak memberangsangkan sehingga mampu membuka sendiri sebuah kilang kicap dan belacan di Lestari Perdana, Seri Kembangan, Selangor.

"Alhamdulillah, segala penat lelah dan kesabaran saya dan isteri berhasil. Semakin lama, jenama kicap dan belacan Ezany diterima ramai dan ia kini dijual di beberapa pasaraya seperti Giant, Mydin dan Jaya Jusco.

"Pada mulanya, saya menjalankan perniagaan ini secara kecil-kecilan dan bila ada wang lebih, saya tingkatkan kualiti produk yang dihasilkan.

"Contohnya, bekas kicap yang sebelum ini hanya menggunakan botol plastik kini ditukar kepada kaca dan belacan pula saya jadikan ia kepada serbuk dan kiub. Ini semua untuk membolehkan pengguna menggunakan produk tersebut," katanya.

Selain perniagaan kicap dan belacan, Ezany turut mempunyai jenama pakaiannya sendiri iaitu Grassjeans yang kini dijual di Jaya Jusco.

Tambah Ezany, perniagaannya yang bertambah maju itu membuatkan jadual hariannya begitu padat lebih-lebih lagi pelakon ini turut sibuk dengan karier lakonannya.

"Memang bukan mudah untuk membahagikan masa. Tetapi saya akan cuba lakukan yang terdaya. Kiranya, jika habis sahaja penggambaran, saya akan terus ke pejabat untuk buat apa yang patut.

"Isteri juga membantu dan selain itu saya memiliki empat orang pekerja yang menolong menjalankan perniagaan ini," ujarnya.

Kata Ezany lagi, dia menyarankan agar para selebriti turut membuka perniagaan sebagai pendapatan sampingan masing-masing.

Sementara itu, Ezany kini muncul menerusi drama Kemboja Putih di slot Legenda TV3 yang mula ditayangkan pada 7 Mac 2011, pukul 4.30 petang.

google: ezany nizariff, ezany nizariff facebook, ezany nizariff blog, ezany nizariff twitter, ezany nizariff wiki, ezany nizariff bio, ezany nizariff kilang, bisnes ezany nizariff, isteri ezany nizariff, awek ezany nizariff, teman wanita ezany nizariff, ezany nizariff seksi, ezany nizariff hot, cerita terbaru terkini ezany nizariff, gambar terkini terbaru ezany nizariff

Ana Raffali Bakal Berlakon Teater

Posted: 14 Mar 2011 08:53 PM PDT


PETALING JAYA: Penyanyi Ana Nur Hidayah Mohd Raffali (Ana Raffali) bakal melebarkan profil seninya ke bidang lakonan selepas dilamar oleh pengarah muzikal Kenangan Mengusik Jiwa iaitu Lokman Ghani sebagai pelakon utama muzikal itu.

Kata penyanyi Tolong Ingatkan Aku itu kepada mStar Online, minat dan keinginan untuk berlakon sebenarnya sudah lama terbuku di hatinya.

Namun, hasrat itu terpaksa dipendamkan sebelum ini ekoran kesibukannya dengan promosi album sulung iaitu Ketika Aku Kecil yang dipasarkan tahun lalu.

Justeru, apabila tawaran untuk membintangi muzikal tersebut menyusul pada waktu yang tepat, Ana terus sahaja bersetuju untuk menyahut cabaran baru itu.

"Sebenarnya memang sudah lama saya teringin untuk menceburi bidang lakonan. Sebelum ini pun abang Lokman Ghani pernah menawarkan saya untuk berlakon tetapi tidak berkesempatan kerana sibuk dengan promosi album.

"Apabila abang Lokman menawarkan peluang untuk berlakon dalam muzikal tersebut baru-baru ini, terus sahaja saya setuju. Kebetulan pula, jadual nyanyian saya tidak begitu padat buat masa ini," katanya.

Sementara itu, Lokman Ghani yang dihubungi berkata, Ana yang sememangnya menjadi pilihan pertamanya untuk watak utama KMJ sudah memberikan persetujuannya untuk terlibat dalam pementasan tersebut, dua hari lalu.

"Ana bersetuju untuk berlakon dalam muzikal KMJ dua hari yang lalu. Walaupun belum ada perjanjian bertulis tetapi secara lisannya, dia sudah bersetuju untuk terlibat.

"Sebelum ini pun, saya pernah mempelawa Ana untuk berlakon tetapi dia sibuk dengan jadual nyanyiannya.

"Mengikut perancangan awal, saya hanya ingin mengundang Ana dan Sohaimi Mior Hassan untuk mendendangkan lagu popular mereka iaitu Kalau Berpacaran sebagai persembahan pembukaan KMJ sahaja.

"Namun, selepas berfikir panjang, mengapa tidak saya undang mereka untuk berlakon sekali. Kedua-duanya bersetuju untuk terlibat kerana skrip muzikal ini ringkas dan mudah sahaja," katanya yang pernah mengarahkan muzikal Suzana 60an, Patung Kertas dan Teratak Minang sebelum ini.

KMJ yang dijangka turut membariskan Dafi, Saidah AF, Halil Chik, Iqbal Mazlan dan beberapa penyanyi 60an bakal dipentaskan bermula 27 Mei hingga 5 Jun depan di Istana Budaya.