Adsense

Rabu, 23 Mac 2011

Gossip Artis Malaysia :: Sensasi Selebriti

Gossip Artis Malaysia :: Sensasi Selebriti


Studio Linda Jasmine bankrup?

Posted: 23 Mar 2011 12:12 AM PDT


Pakar tarian dan koreografer itu ketika dihubungi Hits berkata, dia hairan mengapa studio kecil miliknya itu menjadi bahan berita sebegitu.

Kata Linda, 38, syarikatnya kecil sahaja berbanding dengan syarikat atau perniagaan milik orang lain dan memang lumrah bagi mana-mana perniagaan, ada pasang dan surut.

"Saya tidak menafikan dalam perniagaan ada susah dan senang. Kalau bulan puasa, perniagaan memanglah lembap sikit sebab siapalah nak datang menari.

"Tetapi Syarikat saya tidak bankrap! Masih berjalan seperti biasa. Pada hari-hari biasa, pihak saya memang mendapat undangan untuk mengadakan persembahan di merata tempat dan majlis," katanya.

Isteri kepada pelakon Que Haidar ini juga melahirkan rasa kesal kerana ada orang yang sanggup menyebarkan berita yang tidak benar.

Berdasarkan cerita itu, Linda seakan-akan sudah dapat 'menangkap' siapakah yang membuat cerita berkenaan kepada pihak media.

"Saya sudah membabitkan diri dalam bidang ini lebih 20 tahun. Bukan baru semalam saya menjadi guru tari. Saya mula mengajar tarian sejak usia 13 tahun lagi dan tidak pernah ada musuh.

"Kalau orang berkenaan tidak puas hati, kenapa dia tidak datang untuk bersemuka dengan saya? Kenapa mesti buat cerita tidak benar pada pihak media.

"Di sebabkan cerita itu, mesti orang pandang serong terhadap saya dan sudah pasti imej syarikat saya tercalar," katanya sedih.

Menurut bekas tenaga pengajar Akademi Fantasia itu, sepanjang menjalankan bisnes studio berkenaan, dia tidak mempunyai kakitangan atau pekerja tetap.

Sebaliknya, ujarnya, tenaga pengajar atau pekerja yang beroperasi di bawah syarikat tersebut adalah kakitangan separuh masa.

"Memang ada beberapa kakitangan tetapi mereka adalah pekerja separuh masa sebab masing-masing sudah terikat dengan kerjaya lain.

"Jadi tidak timbul pekerja tidak dapat gaji," katanya.

Selain itu, Linda berkata, dia juga tidak menghadapi masalah dalam mengendalikan para pelajar yang datang dan pergi mengikuti kelas tarian.

Makan angin

Mengenai dakwaanpercutian ke luar negara, Linda memberitahu ia tidak ada kena mengena langsung dengan bayaran gaji pekerja.

"Hanya sekali saya pergi makan angin ke luar negara. Itu pun pergi bertemu sanak saudara. Kalau pergi bercuti dengan keluarga, kami cuma ke Cherating sahaja," kata Linda.

Dalam pada itu, Linda memberitahu, mulai Jun ini, dia akan sibuk menjadi juri untuk pertandingan tarian antara sekolah-sekolah di Malaysia.

"Tahun lalu saya bersama Sazzy Falak menjadi juri untuk pertandingan tarian antara sekolah-sekolah.

"Tetapi tahun ini, saya akan bersama Stacy. Kami akan pergi ke merata tempat dalam tempoh dua bulan. Waktu itu. saya memang sibuk," jelasnya.

Via Utusan

Dakwaan Video XXX Anwar Ibrahim dan Perempuan Cina

Posted: 22 Mar 2011 11:25 PM PDT



Semenjak akhir akhir ini pelbagai Konspirasi terancang terhadap Anwar Ibrahim, Media arus perdana , mendedahkan bahawa tarikh video yang didakwa rakaman seks lelaki mirip Anwar Ibrahim dengan seorang pelacur cina dirakamkan pada 21 Febuari , dengan time stamp tertera antara pukul 10:23 PM dan 10:45 PM


Jika Anwar Ibrahim adalah lelaki di dalam video tersebut, maka jelas sekali Anwar seorang yang hebat, kerana melakukan seks dengan pelacur sambil mengemaskini (update) Facebooknya [FB Anwar]. Ini berikutan rekod masa yang tertera pada facebooknya adalah di dalam sela masa waktu video tersebut dirakamkan.




Malah pada malam kejadian rakaman video itu, Twitter Anwar Ibrahim membuktikan bahawa beliau sedang aktif mengemaskini dan melayan soalan-soalan daripada pengikut-pengikut di Twitter [TwitterAnwar].



Di bawah ini screenshot saat Anwar sedang melayani soalan pengikutnya di Twitter beliau [TwitterAnwar].




Video panas tersebut akan siap diupload, semua orang boleh menilai sendiri kesahihannya, kita teliti dahulu, apa yang saya lihat seolah oleh Parti barisan Nasional seolah olah akan terperangkap dengan video ini. Sila Download!"

Sein Dan Nana Rujuk Semula

Posted: 22 Mar 2011 10:55 PM PDT



Pasangan Suami Isteri iaitu Sein dan Nana akan mengadakan majlis kesyukuran selepas kes rujuk semula telah pun selesai pada 11 Mac lalu selepas berpisah selama 3 bulan.

"Majlis kenduri doa selamat dan kesyukuran dibuat secara sederhana sebagai tanda syukur kepada penyatuan semula hubungan kami.

"Diharap selepas ini semua akan kembali berjalan seperti biasa dan hubungan kami akan diberkati Allah," ujarnya ketika dihubungi mStar Online di sini, Isnin.

Nana berkata, majlis itu juga bertujuan untuk dia dan suami menjelaskan keadaan sebenar kepada semua pihak termasuk keluarga yang masih bertanya tentang kesahihan berita mereka rujuk semula.

"Kami juga mengambil kesempatan untuk menjelaskan perkara yang menjadi tanda tanya oleh semua pihak selama ini.

"Kalau boleh kami mahu beri kenyataan secukupnya dan tidak menjadikan ia sebagai sebuah persoalan kepada peminat," katanya.

Tambah Nana sepanjang tiga bulan menjadi ibu tunggal dia merasakan hidupnya terumbang ambing dan penceraian tersebut banyak mengajarnya erti kehidupan.

"Saya bersyukur mungkin perpisahan sementara ini merupakan jalan terbaik daripada Allah untuk menunjukkan bahawa kami masing-masing tidak boleh hidup berasingan.

"Saya rasakan hidup sangat kosong dan tidak stabil selama tiga bulan tersebut begitu juga suami sehingga akhirnya kami membuat keputusan bersatu semula," katanya.

Dalam pada itu, Nana tidak menolak faktor anak-anak menjadi salah satu punca ikatan jodoh mereka masih kuat.

"Anak-anak kami masih kecil dan tidak faham perkara ini, sepanjang tiga bulan itu mereka sering bertanyakan tentang ayahnya.

"Begitu Sein yang tidak dapat berjumpa anak-anak seperti selalu," katanya yang kini kembali menjalankan rutin harian sebagai seorang isteri dan ibu.

Pasangan tersebut, sah bercerai talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah, Shah Alam, Selangor, pada 8 Disember tahun lalu.

Sein dan Nana mendirikan rumah tangga pada Julai, 2006 dan mempunyai dua orang cahaya mata, Syed Tamriz Al-Qudsy, 3, dan Sharifah Inaiya Al-Qudsy, yang berusia setahun.

Harap selepas ini tiadalah kisah cerai berai nie dari Sein dan Nana,

Mstar