Adsense

Ahad, 27 Mac 2011

borak kosong

borak kosong


[Aneh] Muka kambing seperti muka datuk (orang tua)

Posted: 27 Mar 2011 09:00 PM PDT


PROBOLINGGO - Seekor anak kambing di Probolinggo, Jawa Timur, menjadi perhatian penduduk.kerana kambing itu memilik wajah seperti datuk(orang tua).

Warga Desa Patokan, Kecamatan Kraksaan, Kabupaten Probolinggo, terus datang ke rumah Suwondo (45) kerana  ingin melihat anak kambing berbulu putih itu.

Suwondo, Minggu (23/7/2011) menjelaskan, anak kambing tersebut baru dilahirkan 2 hari lalu.

Bentuk wajah kambing jauh berbeza dari lainnya. Bahkan mulutnya lompong seperti orang tua. Namun untuk badan dan kakinya sama seperti kambing biasa.

Suwondo berkata tidak ada yang istimewa ketika ibu kambing itu mengandung. Hanya saja sehari sebelum kambing itu lahir, isteri Suwondo bermimpi diberi orangtuanya kepala kambing.

Suwondo mengaku tidak akan menjual kambing aneh ini. Dia akan terus menjaganya sampai besar.

Sementara itu Kepala Dinas Peternakan Kabupaten Probolinggo, Zaini, ketika diberitahu melalui telefon mengatakan bahawa kemungkinan kambing tersebut memiliki kelainan genetik.

Menurut Zaini, pertumbuhan organ tubuh seperti tulang rahang tidak sempurna. Kambing tersebut juga tidak memiliki saluran pernafasan di hidung sehingga harus bernafas melalui mulut.

Sumber : http://www.okezone.com

Basikal yang dibuat daripada nilon

Posted: 27 Mar 2011 08:00 PM PDT

Semakin canggih teknologi..
saya petik dari sinar harian

BRISTOL - Sebuah basikal diperbuat daripada nilon, yang pertama di dunia dengan hanya dicetak menggunakan komputer berteknologi tinggi. 

Airbike, adalah hasil projek luar biasa dan ia sekuat besi dan aluminium namun teknologi ini memiliki berat 65 peratus kurang daripada basikal biasa. 

Penyelidik kumpulan Pertahanan Penerbangan dan Angkasa Eropah yang berpusat di Bristol, Britain mereka bentuk Airbike dengan hanya menggunakan komputer dan kemudian menghantarnya ke pencetak, yang menempatkan lapisan serbuk nilon cair di atas satu sama lain untuk mencipta rangka basikal itu. 

Peralatan seperti gear, pedal dan roda pula dibuat di kilang berbeza dan dipasang untuk menjadi satu basikal yang lengkap. 

Airbike juga boleh dicipta mengikut spesifikasi penunggang supaya tidak perlu membuat sebarang pelarasan.

Pasangan tertua yang kahwin di dunia

Posted: 27 Mar 2011 07:00 PM PDT

Pasangan yang tertua kahwin di dunia...
saya petik dari kosmo online

DANA POINT, California - Seorang lelaki berusia 100 tahun, Forrest Lunsway melangsungkan perkahwinan dengan kekasihnya, Rose Pollard berumur 93 tahun, lapor sebuah akhbar semalam. 

Mereka mendirikan rumah tangga selepas berkenalan buat kali pertama pada 18 Disember 1983 dalam satu majlis tari-menari untuk warga emas.

Majlis perkahwinan itu diadakan pada sambulan ulang tahun kelahiran Forrest yang ke-100 di Pusat Komuniti Dana Point pada 19 Mac lalu di hadapan rakan-rakan dan anggota keluarga.

Paderi yang mengahwinkan mereka, Sam Lewis berkata, perkahwinan tersebut merupakan sesuatu yang mengagumkan orang ramai.

"Tema perkahwinan ini adalah kehidupan anda masih belum tamat selagi anda belum lagi meninggal dunia," katanya.

Sebelum berkenalan, kedua-dua mereka pernah berkahwin dengan pasangan masing-masing. 

Gabungan umur mereka, iaitu 193 tahun, telah menjadikan mereka pasangan tertua di dunia yang berkahwin selepas rekod 183 tahun yang dipegang pasangan Harry Carton dan Edna Holford dari Barnley, England. 

Seorang jurucakap Guinness Book of World Records menyatakan pihaknya akan mengesahkan perkahwinan itu sebagai rekod dunia. - Agensi

Beginilah keadaan pokok yag dipenuhi sarang labah-labah

Posted: 27 Mar 2011 06:00 PM PDT

Kejadian yang jarang berlaku..
saya petik daripada kosmo online.

KARACHI, Pakistan - Sejumlah pokok di wilayah Sindh dekat sini dipenuhi dengan sarang labah-labah sehingga menghasilkan satu pemandangan yang menyeramkan, lapor sebuah akhbar semalam.

Walaupun kejadian banjir melanda Pakistan tahun lepas tetapi terdapat air yang masih lagi tidak surut sepenuhnya menyebabkan banyak serangga kecil menjadikan pokok sebagai tempat tinggal.

Menurut penduduk tempatan, mereka tidak pernah melihat fenomena tersebut berlaku sebelum ini tetapi sarang labah-labah itu telah berjaya mengurangkan populasi nyamuk.

Sebahagian besar kawasan bencana yang melanda Pakistan masih lagi belum surut selepas enam bulan hujan lebat melanda negara itu.

Fenomena pokok yang menggerunkan itu pula adalah kesan terbaru akibat banjir besar yang telah menyebabkan 2,000 orang terbunuh. - Agensi

Dalam mee ada bangkai tikus

Posted: 27 Mar 2011 05:45 PM PDT

Bagaimana perasaan anda bila berjumpa dengan keadaan begini?

Demi Bekas PM Inggris, Perempuan Hamil “Diusir ” Dari Kerusinya

Posted: 27 Mar 2011 10:01 AM PDT

TEMPO Interaktif, London -Seorang perempuan yang sedang mengandung terpaksa pindah ke kerusi ekonomi agar bekas Perdana Menteri Inggris Gordon Brown boleh duduk di kerusi business yang telah dia beli. Kejadian berlangsung ketika Kristy McNeill yang sedang mengandung 7 bulan menggunakan pesawat British Airways keAbu Dhabi-Oman-London, Inggris.

Kristy tak terima 'diusir' dari kerusinya yang telah dia beli . Maklum, keadaannya yang lagi hamil membuat dia harus boleh  menhulurkan kakinya.

Namun betapa terkejutnya dia, ketika melakukan check in di Oman. Pihak British Airways meminta Kristy dan beberapa penumpang lain pindah ke kerusi di kelas ekonomi dengan alasan ada masalah pemesanan tiket. Sebahagian penumpang ekonomi pun terpaksa pindah ke lain pesawat.

Sesampainya di Abu Dhabi mereka melihat Gordon Brown dan rombongannya menempati kerusi kelas business. Para penumpang pun menyimpulkan mereka telah dipindahkan supaya Brown mendapat tempat di kerusi itu.

Dalam perjalanan, kerana kesal Kristy mendekati Brown yang tengah tertidur lalu mengambil gambarnya dengan kamera handphonenya. Namun, seorang penumpang menegurnya. "Anda tentunya tidak akan suka jika seseorang mengambil foto Anda ketika sedang tidur," kata penumpang yang tak mahu disebut namanya seperti dikutip Dailymai.

Kristy menjawab, mantan perdana menteri itu sudah biasa difoto. "Jika saya jadi dia, saya tidak akan keberatan difoto ketika tidur," katanya. Sebenarnya, ia tak menyalahkan Gordon yang telah menempati kerusinya, tetapi ia kesal dengan pihak British Airways.

Pihak British Airways punPost Options menyampaikan permintaan maaf kerana membuat situasi tidak nyaman. "Situasi ini tidak ada hubungannya dengan Gordon Brown, kami minta maaf dan menawarkan kompensasi," kata juru cakap Bristish Airways.

Demo Bogel Buat Lelaki Ini Kemalangan

Posted: 27 Mar 2011 09:01 AM PDT

Liputan6.com, Los Angeles: Aksi protes Organisasi Pemerhati Hak Haiwan (PETA) di pusat Kota Los Angeles, Amerika Syarikat, membuat lelaki ini kemalangan .. Aksi dua pendemo wanita yang bogel di tengah orang ramai membuat seorang penmandu lupa daratan, hingga melanggar trak di depannya.

Aksi para aktivis PETA itu dimaksudkan mengajak orang-orang untuk memilih gaya hidup vegetarian. Agar mendapat perhatian warga, aksi itu "dilengkapi" adegan mandi dua aktivis wanita tanpa pakai .


Kenakalan mata pemandu itu mesti dibayar dengan kerosakan pada keretanya. Pemandu kereta itu selamat.

Aksi serupa juga dilakukan aktivis PETA di depan Trafalgar Square, London, England. Namun, aksi itu tidak menimbulkan kemalangan.

Kesian..selepas menjaringkan gol ditumbuk rakan sendiri

Posted: 27 Mar 2011 08:00 AM PDT

Rafael Casanova pemain Racing Club de Ferrol (division empat liga Sepanyol) mengalami cedera pada wajah setelah secara tidak sengaja terpukul oleh kawan sendiri ketika merayakan gol bersama rakan sepasukanya. Pada rakaman terlihat Rafael Casanova dirangkul oleh rakan sepasukannya, kawannya yang terakhir datang, secara tak sengaja melayangkan penumbuknya ke Rafael Casanova,ketika turut merayakan gol.


Suami patahkan tangan isteri kerana tukar siaran televisyen

Posted: 27 Mar 2011 07:00 AM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan yang baru saja menikah meminta cerai dari suaminya setelah dia dipukuli kerana na menukar channel tv .

Perempuan Arab Saudi ini mengatakan kepada suaminya jika dirinya tidak suka atas acara televisyen kesukaannya, Ghinwa TV, yang menayangkan muzik Arab dan gadis muda menyanyi serta menari secara seksi.

Seperti ditulis media online, emirates247.com, sang isteri mengatakan akan mengganti siaran televisyen tetapi diperingatkan oleh suaminya agar tidak melakukan hal itu dan mengancam akan mematahkan tangannya.

Mengira suaminya tidak serius, sang isteri mengambil remote control dan menukar siaran televisyen Suaminya pun marah dan memukuli serta mematahkan tangannya. Sang istri kemudian mengajukan gugatan cerai setelah dirawat di hospital.

Wanita yang tak tahu cara menutup aurat adn adat masuk ke masjid

Posted: 27 Mar 2011 06:40 AM PDT

sumber gambar : oh! media

Adakah dia tak tahu atau pura-pura tak tahu.Tak kan tak ada yang menasihatkan adat masuk ke masjid.
Paling tidak cara menutup aurat...

Kereta yang disalut berlian dan emas

Posted: 27 Mar 2011 05:00 AM PDT



Perkara yang dilarang apabila menaiki teksi di Thailand

Posted: 27 Mar 2011 04:00 AM PDT






Mencuci Piring Dengan Menggunakan Beras

Posted: 27 Mar 2011 03:00 AM PDT

Mencuci piring kotor lazim dilakukan dengan menggunakan air. Tapi di Cilacap, Jawa Tengah ternyata ada cara unik untuk mencuci piring. Bukan dengan air, melainkan dengan beras! Mengapa ini terjadi?
Tradisi ini dilakukan terutama pada ketika berhajat, lebih-lebih di musim kemarau. Salah satu alasannya adalah kurangnya persediaan air bersih. Pada saat hajatan, biasanya diperlukan piring dalam jumlah sangat banyak kerana jumlah undangan biasanya juga banyak. Air lebih diutamakan untuk makan.

Beras yang digunakan untuk mencuci piring adalah beras yang masih setengah bersih atau masih ada gabah dan dedaknya. Jumlah beras harus cukup banyak, setidaknya harus boleh "dicelupi" piring puluhan kali. Biasanya jumlah minima agar boleh digunakan adalah 50 kg.

Sebelum dicuci dengan beras, piring yang baru saja dipakai makan harus dilap dengan daun pisang kering klaras untuk mengurangi lemak yang menempel. Setelah itu piring "dicelupkan" dan dibersihkan dengan beras. Caranya persis seperti mencuci piring dengan air. Selanjutnya piring dibersihkan lagi dengan kain lap untuk menghilangkan debu beras atau dedak yang menempel. Dengan sekali gosok, lemak dan bau  yang menempel akan segera lenyap. Piring pun siap digunakan untuk makan lagi.
Selesai digunakan untuk mencuci piring, beras itu masih boleh digunakan. Caranya, beras tersebut dijemur ulang, lalu dibersihkan secara manual dengan "tampi".
Cara unik dan kreatif ini boleh menjimat air yang biasanya sulit di dapat di musim kemarau.

Datuk Ini 21 Tahun Tak Boleh Tidur

Posted: 27 Mar 2011 02:00 AM PDT

DENPASAR- Boleh jadi apa yang dialami I Wayan Angga Wijaya (62), sulit ditemukan pada diri manusia normal. Bagaimana tidak, jika umumnya orang boleh sampai 6 jam terlelap dalam mimpi setiap hari, namun lelaki asal Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali ini tidak boleh tidur 21 tahun lamanya.

Datuk Angga, lelaki bertubuh pendek gemuk itu kerap disapa warga. Dia mengaku tidak mengetahui apa yang terjadi pada dirinya, sehingga tidak boleh tidur seperti orang normal.

Jika umumnya orang tidak tidur sehari saja boleh  jatuh sakit, tetapi berbeza dengan Datuk Angga yang tetap sihat segar bugar.

"Sampai ketikai ni tidak ada yang boleh menjelaskan penyakit saya ? Yang pasti saya tidak boleh tidur, itu saja keluhan saya selama ini," katanya ditemui di kediamannya di Denpasar Timur, Sabtu (26/3/2011).

Hantar gambar hubungan seks ke Facebook

Posted: 27 Mar 2011 01:00 AM PDT

Seorang lelaki kemungkinan menghadapi dua tahun penjara setelah membuat video sedang berhubungan seks bersama seorang wanita, dan kemudian mempostingnya di Facebook.

Polis Austin AS menuduh James DeLosSantos (34) melakukan kejahatan fotografi dan rakaman visual yang tidak senonoh.

Wanita pasangannya mengatakan dia tidak tahu dirakam ketika intim hingga ia masuk ke halaman Facebook untuk mencari video yang diposting, menurut Austin News.

"Dia merakam video itu menggunakan kamera handphonenya dan menunjukkan ke polis," katanya.

DeLosSantos mengatakan wanita di video itu adalah orang lain, tetapi menolak mengungkapkan jati dirinya, menurut surat dakwaan.

DeLosSantos tidak ditahan kerana membayar jaminan US$ 5.000 dan akan dibicarakan,

Lelaki ini buat hubungan seks dengan meja

Posted: 27 Mar 2011 12:00 AM PDT

OHIO- Seorang lelaki Amerika mungkin kehabisan akal untuk menyalurkan hasrat biologisnya. Tidak ada lawan jenis yang boleh diajak berhubungan intim, meja pun jadi sasarannya. Waduh…

Apesnya, adegan itu dirakam melalui handy cam oleh salah seorang tetangganya yang menyaksikan kelakuan Art Price Jr, nama lelaki itu.

Menurut polis, dalam rakaman video itu terlihat Art Price Jr menindih-nindih meja, layaknya orang yang sedang berhubungan seks.

Saksi sekaligus perakam yang disembunyikan identitasnya mengatakan, sebelum menggeluti mejanya, Price mengitari 'lawan' mainnya itu.Meja yang berada di halaman rumahnya, di sebuah kota di Ohio.

"Ia benar-benar telanjang. Lelaki itu menggunakan lubang di meja itu yang sebenarnya berfungsi untuk menancapkan payung," ujar polis setempat Kapten Matt Johnson seperti dikutip, Telegraph.co.uk

Menurut polis akibat perbuatan lari daripada tatasusila yang aneh itu, Price terancam dipenjara. (fit)
(Sumber:Okezone.Com)

Perempuan gila seks lakukan perlecehan seks kepada 8 orang budak sekolah

Posted: 26 Mar 2011 11:00 PM PDT

MELBOURNE, KOMPAS.com — Seorang perempuan gila seks yang melakukan pelecehan seksual terhadap enam anak lelaki di sekolah New South Wales (NSW), tempat dia bekerja, telah dimasukkan ke dalam penjara minima selama lima tahun.

Pengadilan wilayah NSW menjatuhkan hukuman kepada perempuan berusia 42 tahun tersebut pada Selasa (22/3/2011). "Tidak seharusnya remaja yang menjadi korban perilaku seksual ini ," kata hakim Anthony Garling.

Hakim tersebut, awal minggu ini, mencabut perintah untuk tidak menyiarkan nama Cassandra Leigh Johnson, yang dinyatakan bersalah pada Disember 2010 atas 21 pelanggaran seks yang melibatkan anak lelaki yang berusia 11 dan 12 tahun.

Sementara itu, pelanggaran yang dilakukan Johnson pada 2009 meliputi 18 kes hubungan seks. "Siapa pun yang melakukan pelanggaran harus dihukum. Saya menjatuhkan hukuman tidak mengira apa jenis kelamin terdakwa," kata hakim Garling.

Atas vonis tersebut, Garling merujuk kepada pernyataan ibu para korban pelecehan seksual terhadap kejadian yang mereka alami. Para ibu ini menggambarkan Cassandra Leigh Johnson sebagai wanita pelalap lelaki yang belum dewasa.

Hakim Garling itu menetapkan masa hukuman maksima bagi Cassandra Leigh Johnson, lapan tahun penjara.

[Hebat] Wanita Yahudi yang mahu anaknya yang baru lahir jadi warga Palestin

Posted: 26 Mar 2011 10:00 PM PDT

Seorang wanita Yahudi Israel telah melahirkan di sebuah hospitaldi Tepi Barat. Dalam peristiwa yang baru terjadi pertama kali ini, sang ibu berharap bayi yang lahir dapat memperoleh status warga negara Palestin.

Pejabat berita Palestin, Ma'an, menyebutkan wanita itu sebelumnya adalah warga Haifa yang pindah ke kota Sakhin setelah menikah dengan lelaki keturunan Arab-Israel. Wanita yang tidak disebutkan namanya itu sedang sibuk berbelanja di kota Ramallah ketika merasakan bayinya akan lahir sehingga membuatnya segera dilarikan ke hospital terdekat.

Menurut Haaretz.com, wanita tersebut mengenakan pakaian muslim lengkap dengan jilbab dan tampak bahagia usai melakukan persalinan.Wanita itu juga nampak senang dengan pelayanan yang diberikan hospitalkepadanya. Bahkan wanita tersebut sempat menerima bingkisan bunga rose dari Presiden otoritas Palestina, Mahmoud Abbas