Adsense

Isnin, 8 Julai 2013

macam macam hiburan terkini

macam macam hiburan terkini


Sherry Ibrahim Akui Bukan Mudah Bercinta Jarak Jauh

Posted: 08 Jul 2013 01:32 AM PDT

PETALING JAYA: Pelakon Sherry Ibrahim mengakui bukan mudah untuk menjalani kehidupan bercinta jarak jauh dengan kekasihnya yang merupakan seorang lelaki berasal dari Mauritius.

Sherry atau nama sebenarnya Syarizad Ibrahim, 30, berkata, keadaan itu memerlukan kepercayaan yang tinggi antara satu sama lain agar tiada sebarang perbalahan namun dia tetap bersyukur kerana kekasihnya itu seorang yang penyabar.

"Alhamdulillah, dia (kekasih) sentiasa gembira dengan apa yang saya lakukan. termasuklah keputusan untuk memberi keutamaan pada kerjaya lakonan.

"Duduk berjauhan juga bukan mudah, kami perlu memiliki kesabaran yang sangat tinggi. Mujurlah dia juga seorang yang memahami dan penyabar," katanya yang enggan mendedahkan identiti sebenar lelaki tersebut.

Ditanya adakah dia akan menamatkan zaman bujangnya dengan lelaki tersebut, Sherry hanya menyerahkan perkara itu kepada jodoh dan takdir.

"Kahwin? Jika ada jodoh, saya sudah bersedia," ujarnya.

Sementara itu, mengenai kerjaya lakonan pula, Sherry gembira apabila drama pertama selepas dia berehat sementara dalam dunia seni iaitu Teduhan Kasih (siaran TV3) mendapat respons yang positif daripada peminat.

Kata Sherry, dia tidak sangka, drama yang juga dibarisi pelakon Adi Putra, Nabila Huda dan Zarina Zainoordin itu telah memberikan impak yang tersendiri sehingga menimbulkan fenomena di kalangan penonton.

"Apabila respons yang diberikan sangat positif ia membuatkan saya lebih bersemangat untuk meneruskan kerja-kerja seni saya.

"Kerana itu juga saya mendapat beberapa tawaran lakonan lain pula. Semua ini berkat kepercayaan yang diberikan oleh pengarah Teduhan Kasih iaitu Jamal Khan," tuturnya.

Dalam perkembangan lain, Sherry bakal memulakan penggambaran telefilem Cinta Kapcai bergandingan dengan Amar Baharin terbitan Pujangga Kreatif.

Nurul Wahab Gembira Bakal Terima Anak Lelaki

Posted: 08 Jul 2013 01:31 AM PDT

KUALA LUMPUR: Penyanyi Noorul Huda Abdul Wahab atau lebih dikenali sebagai Nurul wahab mengakui teruja apabila mendapat tahu bakal menimang cahaya mata lelaki pada Oktober depan.

Nurul, 36, berkata, dia memang berharap agar dikurniakan seorang anak lelaki sebagai pelengkap kehidupan rumah tangganya bersama Eric Daniel Depp, 48.

"Saya baru diberitahu bayi dalam kandungan adalah bayi lelaki dan Alhamdulillah saya gembira sangat.

"Saya memang mengharapkan untuk mendapat bayi lelaki sebagai pelengkap keluarga kami," katanya ketika ditemui pada pertandingan akhir Ceria Popstar, di sini, Ahad.

Tambah Nurul, anak pertama hasil perkongsian hidup bersama komposer Ajai, Ayu Nazirah yang kini sudah berusia 15 tahun bertindak menjadi penjaganya sepanjang mengandung.

"Ayu sangat gembira nak dapat adik, dia yang banyak jaga saya di rumah. Kalau apa sahaja saya tidak buat dia akan membebel," katanya.

Tambah Nurul, dia juga sudah membeli barang keperluan bayi sebagai persediaan awal.

"Memang orang kata tidak elok kalau beli awak-awal barang bayi, tapi sekarang sudah masuk enam bulan mungkin sudah boleh beli sikit-sikit.

"Lepas dapat tahu bayi lelaki saya tidak terlalu ghairah membeli kerana barang bayi lelaki tidak banyak pilihan seperti bayi perempuan," katanya.

Sementara itu, Nurul berkata, dia akan bercuti ke rumah mertuanya di Perancis pada Isnin ini selama sebulan dan menyambut Hari Raya Aidilfitri di sana.

"Saya sengaja bercuti dan kesempatan itu juga saya ambil untuk belajar bahasa Perancis dan mempraktikkan di sana.

"Kalau di Malaysia sudah beberapa kali saya ambil kelas tetapi tidak dipraktikkan hingga terlupa," katanya.

Nurul dan Depp yang merupakan perunding kesihatan warganegara Perancis telah mendirikan rumah tangga pada 6 Jun 2012.

Penyanyi itu juga mempunyai seorang anak perempuan bernama Ayu Nazirah, 15, hasil hubungan dengan suami pertama, penyanyi dan komposer, Ajai.