Adsense

Rabu, 24 Julai 2013

Berita Harian: Hip

Berita Harian: Hip


Pelakon komik hero Ryan Reynolds watak penting

Posted: 23 Jul 2013 04:18 PM PDT

ADVERTORIAL

Cerita dan watak-watak Rest In Peace Department (R.I.P.D.) perlu dikendalikan dengan teliti dan cermat untuk memastikan keasliannya semasa transisi cerita dari komik ke filem. Ini juga bermakna tekanan kepada pelakon yang memainkan peranan watak utamanya lebih besar kerana ia bukan sekadar kualiti lakonan tetapi seirasannya dan pemahaman wataknya di skrin dan komik adalah sangat penting.

Disebabkan ini, Ryan Reynolds adalah pelakon yang paling padan dan tepat untuk memainkan peranan watak utama R.I.P.D., anggota polis alam mati Nick Walker.

Tidak asing kepada peranan watak komik di wayang skrin besar, Reynolds pernah berlakon sebagai Hal Jordan, watak utama filem adaptasi DC Comics Green Lantern pada tahun 2011. Dua tahun sebelum itu dia berlakon sebagai pembunuh upahan yang suka bercakap - Deadpool dalam komik-jadi-filem Marvel X-Men Origins: Wolverine bersama para pelakon all-star seperti Hugh Jackman.

Dari awal Reynolds telahpun berminat dan menyertai projek filem R.I.P.D. dengan berlakon sebagai detektif tragis Nick Walker yang akan menerima satu kejutan besar bila dia tiba di akhirat.

Untuk Reynolds yang sangat menyukai komik R.I.P.D. dan sebagai seorang peminat komik dia memahami nilai dan kepentingan untuk memastikan asas skrip dari jalan cerita dan semua ciptaannya di filem seiras dengan yang dijumpai dalam komik.

Pelakon pemenang Oscar - Jeff Bridges yang berlakon sebagai Syerif Roycephus Roy Pulsifer, rakan sepasangan dan juga mentor Nick Walker di R.I.P.D. berkata, "Ryan seorang yang sangat bergaya. Dia akan mengena kesemua sasarannya dan membuatkan ia berjaya, dan ini boleh dikatakan sebagai satu bakat istimewa. "

"Hubungan kita berdua boleh dikatakan secocok di beberapa peringkat. Berlakon seumpama menciptakan illusi, tetapi lebih lagi sekiranya anda ada hubungan yang bergaya di luar produksi filem, anda dapat membawakan hubungan ini ke lakonan anda," tambah Bridges.
"Ryan dan saya menikmati masa kita bersama di luar set dengan hanya berlepak."

Bukan itu saja. Disebabkan dedikasi dan keinginannya untuk menjadi lebih proaktif dalam proses ciptaan filem ini, Reynolds juga telah menyertai krew tersebut sebagai penerbit eksekutif. Peranannya seperti yang dijangkakan, tidak mudah.

"Sebenarnya ia sangat susah direalisasikan kerana ia mempunyai elemen tragedi dan cinta dalam sebuah cerita filem yang sangat lucu dan menarik," kata Reynolds.

Seorang detektif polis warga Boston yang agresif, cerdik dan pintar, Nick Walker akan menemui ajalnya apabila dia dibunuh semasa bertugas dalam satu serbuan penjualan dadah.

Semasa menghadapi penghakiman terakhir riwayatnya tanpa mengetahui nasib yang akan dikenakan kepadanya, Nick diberi satu tawaran yang dia tidak dapat menolak: menggunakan bakat menangkap-penjahatnya dan membuat penebusan selamat 100 tahun di R,I.P.D. ataupun menghadapi hukuman yang tidak pasti di akhirat.

Bertekad untuk mencari pembunuhnya dan bersatu dengan isterinya sekali lagi – dengan kepercayaan dia dapat meminggir peraturan ketat jabatan R.I.P.D. – Nick memilih untuk bertugas untuk R.I.P.D.

Saksikanlah pergelutan Reynolds sebagai Nick Walker dalam 3D pada 1 Ogos dalam filem R.I.P.D.

Cincin Qi 'tambat' Nelydia

Posted: 23 Jul 2013 04:10 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Tanda hubungan bukan main-main, pasangan selebriti mula merindu, apatah lagi tak dapat raya bersama