Adsense

Selasa, 6 November 2012

borak kosong

borak kosong


Extreme Penyelam Wanita Tradisional Jepun

Posted: 06 Nov 2012 09:30 PM PST


Negeri-negeri di hujung timur seperti Jepun dan Korea memiliki beragam tradisi nan unik dan menakjubkan. Sahabat salah satunya adalah kedigdayaan para perempuan yang bekerja keras demi keluarga. Mereka bahkan rela mencari ikan menyelam ke laut dalam tanpa peralatan apa pun. Ternyata tradisi ini sudah bertahan sejak ribuan tahun.
Di Jepun, mereka disebut Ama (kata "ama" juga dipakai untuk penyelam laki-laki, namun yang membedakan penulisan huruf kanjinya). Sahabat  para penyelam ini mencari ikan hingga kedalam 25 meter atau lebih di bawah laut tanpa tangki oksigen atau alat bantu pernafasan lainnya.


Konon ama sudah ada sejak 2000 tahun lalu. Beberapa referensi yang menyebut tentang ama misalnya koleksi puisi Man'yoshu dari abad ke 8 dan buku Sei Shonagon's dari abad ke 10. Ama juga pernah dimunculkan dalam film James Bond "You Only Live Twice" (1967).
Hingga tahun 1960-an, perempuan yang menjadi ama biasa berenang bertelanjang dada. Pelindung tubuh hanya di bagian perut ke bawah, yang disebut fundoshi. Seiring perubahan zaman, barulah mereka menggunakan pakaian yang lebih lengkap.

Tak dibenarkan hadir majlis tamat sekolah kerana postig gambar berbiki** di Facebook

Posted: 06 Nov 2012 09:00 PM PST


Pelajar berusia 16 tahun yang bersekolah di St. Theresa's College, Filipina, dilarang mengikuti upacara majlis tamat sekolahnya, kerana posting foto dirinya yang tengah mengenakan bikini ke jaringan sosial FaceBook.
Pelajar tersebut tentu saja tidak menerima hukuman yang dikeluarkan pihak sekolah, dia mengadukan pada sang ibu yang meneruskan pengaduan ke pengadilan setempat.
Wilfredo Navarro, hakim yang menangani kes ini menyatakan akan cuba menilai kepantasan foto tersebut, "Saya memiliki standar tersendiri untuk menilai apakah foto ini erotis atau tidak. Juga menilai kepantasan pelajar tersebut layak dikenai hukuman tak boleh mengikuti iupacara itu" tutur sang hakim.
Peguam keluarga juga menyatakan foto tersebut dilakukan saat rekreasi bersama keluarga.
Sementara pihak sekolah menekankan bahwa hukuman ini pantas diberlakukan dengan tujuan untuk mendisiplinkan para pelajar. Pihak sekolah juga menegaskan bahwa siswi bersangkutan tetap mendapat ijazah, namun tidak diperbolehkan merayakan kelulusan ini di upacara majlis tamat sekolah.

Hacker Berjaya Ceroboh ImageShack, Symantec dan PayPal

Posted: 06 Nov 2012 08:30 PM PST


detail berita


Sumber

Ini Baru Namanya Supporter Sejati

Posted: 06 Nov 2012 08:00 PM PST


Meskipun sudah memasuki usia pencen, seorang datuk penggemar salah satu club rugby ini tetap berkreasi dengan menciptakan sebuah replika stadium di garajnya.
Idea ini terlintas di mimpinya dua tahun yang lalu. Saking niatnya, datuk ini pun rela menghabiskan dana ditabungannya hingga mencapai $20,000. Pembuatan miniatur memanglah hal yang disukai oleh Don Martini, tapi stadium rugby ini adalah salah satu projek terbesarnya. Sebelumnya, Ia memang sudah memiliki beberapa miniatur di halaman belakang rumahnya, seperti halnya desa kecil yang dilintasi rel kereta api model, kincir angin, dan berbagai pernik lainnya.
Tapi hal itu tak memuaskannya, Ia ingin yang lebih besar. Bahkan isterinya pun sempat mengatakan "kamu gila" kepada Don yang sangat freak dengan club rugby yang satu itu. Akhirnya, stadium berukuran panjang 20 kaki dan selebar 17 kaki ini terealisasi dengan megah di garajnya. Stadium mini ini dibuat dengan detil yang lengkap dan jika boleh dikatakan stadium ini lebih detail dari hanya sekedar maket yang dibuat oleh para arkitek di luar sana. 
 






Ibu Kandung Bunuh Anak Perempuan Kerana Memandang Lelaki Bermotor

Posted: 06 Nov 2012 07:30 PM PST


TRIBUNNEWS.COM -Sepasang suami isteri di Islamabad,Pakistan, dituduh membunuh anak perempuan mereka yang baru berusia 15 tahun kerana melirik atau memandang seorang anak laki-laki yang menaiki motor. Hal ini mereka lakukan kerana sang anak dianggap mempermalukan keluarga dan dianggap sebagai "honor killings".
Dilansir Fox News,Isnin (5/10/2012), dalam wawancaranya dengan BBC, sang ayah yang bernama Mohammad Zafar melihat anaknya menoleh melihat seorang anak laki-laki yang menaiki motor dan kemudian menegur sang anak dengan mengatakan hal itu tindakan yang salah.
"Ia mengatakan tidak melakukannya dengan sengaja dan berjanji tak akan melakukannya lagi," kata Zafar. Namun, sang ibu bernama Zaheen kemudian menyiramkan air asid ke tubuh anaknya.
"Itu nasibnya meninggal dengan cara seperti ini," kata sang  Zaheen. Kejadian yang berlangsung 29 Oktober 2012 itu menyita perhatian publik dan kematian remaja belia ini kemudian menggarisbawahi masalah yang terjadi di Pakistan di mana perempuan dibunuh karena menikah atau memiliki hubungan yang tak direstui serta dianggap mempermalukan keluarga.
Dalam siaran televisyen terlihat pasangan itu berdiri di balik jeriji besi berbeza namun sel tahanan yang bersambung. Sang ayah mengatakan keluarga mereka menjadi pembicaraan masyarakat kerana tindakan anak perempuan sulungnya namun ia tak memberikan detail mengenai hal itu. Pejabat di Pakistan awalnya mengatakan bahwa serangan yang dilakukan sang ayah kerana anak perempuannya memiliiki hubungan khusus dengan anak laki-laki tersebut.

Disumpah Kerana Buang Angin

Posted: 06 Nov 2012 07:00 PM PST


Perut seorang anak lelaki berusia 12 tahun di Ghana membengkak seperti balon setelah disumpah oleh seorang dukun wanita yang secara tak sengaja ia kentuti.
Charles Roji, 12, menceritakan pengalaman anehnya itu sebagai berikut kepada para pendengarNhyira FM:
"Suatu hari ketika saya sedang bermain bola dan berhasil menjaringkan gol, Saya merasa sangat bahagia hingga saya buang angin, tepat ketika seorang wanita berada di situ. Wanita itu, yang berbicara dengan bahasa Gonja, sangat marah ketika teman saya mulai mengejek saya kerana telah mengentutinya."
Kejadian ini terjadi pada setahun yang lalu. Dan beberapa bulan setelahnya, perut Charles mulai membengkak seperti wanita hamil.
Charles sudah berkonsultasi dengan berbagai ahli spiritual yang dianjurkan oleh keluarganya, tapi anehnya, mereka semua meminta Charles untuk menemui wanita itu dan meminta maaf.

Pengikut pelukis tatu percaya lukisan badan jadikan mereka kebal

Posted: 06 Nov 2012 06:30 PM PST


BANGKOK: Seorang pelukis tatu "ahli sihir" ditahan selepas beberapa pergaduhan berlaku melibatkan pengikutnya kerana mereka percaya tatu itu dapat menjadikan mereka kebal, kata polis semalam.
Ketua Polis tempatan, Major Jeneral Kanisorn Noinard berkata, Boonyong Luangjumpol ditahan kerana menyimpan senjata api selepas anggota polis menyerbu rumahnya disebabkan beberapa siri pergaduhan yang berlaku di wilayah Kalasin. - Bangkok Post 

sumber : mymetro

Komputer riba punca tak subur

Posted: 06 Nov 2012 06:00 PM PST


LONDON: Sepasang suami isteri yang berusaha mendapatkan anak terkejut apabila doktor berkata, kegagalan mereka berpunca daripada komputer riba.
Scott Reed dimaklumkan bahawa dengan meletakkan komputer pada ribanya menyebabkan haba merosakkan spermanya. 
Kesannya, juruelektrik berusia 30 tahun dan isteri, Laura, juga 30, sukar untuk memperoleh anak.

Berikutan itu, Scott menggunakan komputer ribanya di meja dan tiga bulan kemudian, isterinya hamil anak perempuan mereka, Taryn.



Laura berkata: Saya tidak pernah dengar perkara ini berlaku sebelum ini.

Apabila diberitahu mengenainya oleh doktor, ia satu kejutan besar.

"Scott biasanya menggunakan komputer ribanya sebelah petang selama beberapa jam dan menutupnya ketika kami menonton televisyen.

"Dia akan gunakannya untuk tugasnya dan perkara lain seperti Facebook.

"Kami langsung tidak terfikir ia akan menjejaskan spermanya."

Pasangan dari Clanfield, Hampshire itu mengunjungi doktor mereka selepas Laura gagal hamil walaupun selepas berusaha selama enam bulan.

Pada mulanya, doktor menyangka kesuburan Reed dikatakan terjejas akibat beguk yang dialaminya ketika berusia 21 tahun.

Bagaimanapun, pemeriksaan mendapati dia menghasilkan jumlah sperma yang sihat tetapi rosak akibat terkena haba.

Menerusi mikroskop, ia dapat melihat ekor sperma bergulung pada kepalanya, bermakna ia tidak boleh berenang cepat ke arah telur.

Masalah itu adalah perkara biasa dihadapi tukang masak yang bekerja dalam persekitaran yang panas.

"Selepas bertanya sama ada saya tukang masak, soalan berikutnya ialah 'adakah anda menggunakan komputer riba? "Saya menggunakannya setiap hari dan tidak pernah terbayang kesannya," kata Scott. - DM


sumber : mymetro

Hilang sebulan dah dapat bayi

Posted: 06 Nov 2012 05:30 PM PST


ALOR GAJAH: Luluh hati seorang ibu apabila anak gadisnya yang hilang dari rumah awal Oktober lalu dan sepatutnya menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) bermula kelmarin, sudah melahirkan seorang bayi perempuan ketika ditemui malam kelmarin.
Menurut sumber, pelajar berusia 17 tahun itu dilaporkan keluar dari rumah keluarganya, di sini bersama teman lelaki ketika ahli keluarganya tiada di rumah dan kehilangannya disedari sejurus ibunya pulang kira-kira jam 7 malam.
"Sejak hari kejadian, ibunya gagal menjejak gadis itu namun malam tadi (kelmarin) selepas kira-kira sebulan, wanita itu menerima panggilan telefon daripada remaja terbabit yang memberitahu dia berada di sebuah rumah sewa di Johor.

"Gadis itu juga memaklumkan sejak keluar dari rumah keluarganya, dia tinggal di rumah itu bersama teman lelakinya berusia 37 tahun yang dikenalinya melalui laman sosial di Internet," katanya.



Menurutnya, keluarga gadis itu segera ke alamat diberikan namun sebaik tiba di situ, mereka terkejut apabila mendapati pelajar berkenaan sedang menggendong seorang bayi perempuan


sumber : mymetro

Nenek perlasa

Posted: 06 Nov 2012 05:15 PM PST


TUMPAT: Seorang wanita warga emas berusia 63 tahun layak digelar 'nenek perkasa' apabila masih mampu mengangkat 10 tong gas sekurang-kurangnya tiga kali seminggu dengan berulang-alik mengemudi sendiri bot enjin sangkut miliknya dari kediamannya yang dijadikan kedai runcit di Pulau Teluk Ranjuna ke Pengkalan Kok Majid, di sini.
Dengan berbaju kurung dan berkain batik, malah bertubuh kecil, Nik Haripah Othman mengemudi bot untuk 10 minit perjalanan demi mencari rezeki halal bagi mendapatkan pendapatan tambahan selain wang dikirim tujuh anaknya.

Nik Haripah yang mempunyai 10 cucu berkata, dia melakukan pekerjaan itu sejak enam tahun lalu tanpa kekok dan mengakui sihat tanpa sebarang penyakit sehingga kini.


"Tiada apa rahsia diamalkan sehingga saya mampu melakukan pekerjaan itu walaupun berusia 63 tahun. Mungkin sepanjang hidup saya sering makan nasi bersama ulam-ulaman.

"Walaupun ada yang bimbang melihat saya mengemudi bot dengan muatan tong gas, saya sentiasa membaca doa menaiki kenderaan dan dimurahkan rezeki sebelum mengemudi bot. Saya berserah kepada Allah SWT," katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.


Menurutnya, selain gas yang dijual mendapat permintaan daripada penduduk pulau berdekatan, dia membekalkan gas ke Sekolah Kebangsaan Pulau Beluru, di sini dengan keuntungan RM2.50 bagi setiap tong.



"Memang anak saya menyuruh berhenti melakukan kerja ini kerana bimbang keselamatan saya, tetapi saya minat berniaga dan masih ada tenaga bekerja.

"Lagi pun suami menghidap asma dan tidak boleh melakukan kerja berat. Sekurang-kurangnya, pendapatan ini boleh digunakan untuk membeli keperluan harian," katanya yang menjaga ibunya, Nik Mariam Nik Hasan, 90, yang uzur.


Nik Haripah berkata, dia pernah berdepan detik cemas apabila tong gas diangkat jatuh ke dalam sungai.

"Dengan doa dan pengalaman dimiliki membuatkan saya terus melakukan pekerjaan ini sehinggalah saya tidak mampu melakukannya.


"Apapun saya berharap ada pihak sudi membantu saya membesarkan perniagaan," katanya.


sumber : mymetro

Suspek curi dompet koma dibelasah 2 inspektor

Posted: 06 Nov 2012 05:00 PM PST


KUCHING: Dua pegawai Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuching, di sini, direman tiga hari bermula semalam kerana disyaki membelasah seorang tahanan sehingga koma dan terpaksa menjalani pembedahan berikutan mengalami pendarahan otak.
Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata, pihaknya tidak akan berkompromi terhadap anggota atau pegawai Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang melakukan kesalahan dan memberi jaminan kes itu akan disiasat secara terperinci.
"Polis tidak akan menyembunyikan sebarang kesalahan dilakukan anggota dan pegawai, bahkan mereka akan didakwa seperti orang awam," katanya sambil menjelaskan kes itu disiasat mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan.

Menurutnya, tahanan terbabit mengalami pendarahan dalam otak dipercayai ditumbuk pegawai polis berkenaan yang berang ketika proses soal siasat, Ahad lalu.



Majistret Zulhairil Sulaiman membenarkan kedua-dua pegawai berpangkat inspektor itu direman tiga hari bermula semalam untuk membolehkan siasatan lanjut dijalankan.


sumber : mymetro

Terpedaya janji kahwin

Posted: 06 Nov 2012 04:30 PM PST


KUALA LUMPUR: Demi cinta, seorang wanita yang terpedaya dengan janji bakal dikahwini bulan depan kerugian lebih RM60,000 apabila diperdaya teman lelakinya yang dikenalinya melalui laman sosial sejak beberapa bulan lalu.
Mangsa yang berusia 30 tahun berkenalan dengan lelaki itu pada penghujung April lalu dan sehingga awal bulan ini, mangsa sudah memohon tujuh pinjaman peribadi daripada pelbagai bank untuk mendapatkan wang sebelum diserahkan kepada teman lelakinya itu. Sumber polis berkata, selain wang tunai, mangsa turut dinodai lelaki berkenaan manakala kad mesin pengeluaran wang (ATM) miliknya turut disimpan lelaki terbabit untuk tujuan peribadi.

Menurutnya, mangsa dan teman lelakinya bercadang berkahwin bulan depan menyebabkan mangsa mempercayai lelaki itu walaupun baru berkenalan.


Berikutan itu, mangsa mengikut segala permintaan teman lelakinya itu termasuk memintanya meminjamkan wang yang kononnya untuk dijadikan modal untuk menjalankan perniagaan selain bagi perbelanjaan perkahwinan mereka.

"Akibat terlalu cintakan teman lelakinya itu, mangsa membuat tujuh pinjaman peribadi lebih RM50,000 dan semua wang itu diserahkan kepada lelaki terbabit. "Mangsa turut menyerahkan wang simpanannya berjumlah RM11,000 dan kad ATM beserta kata laluan untuk akaun perbankan onlinenya," katanya. Sumber itu berkata, teman lelaki mangsa mula menghilangkan diri awal bulan ini dan selepas segala usaha menjejaknya gagal, mangsa yang menyedari ditipu membuat laporan polis. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad mengesahkan menerima laporan berkenaan dan siasatan lanjut dijalankan.


sumber : mymetro

Uniknya Gadget Buat Kabel yang gempak

Posted: 06 Nov 2012 04:00 PM PST


Anda yang dipusingkan dengan instalasi kabel-kabel menjuntai tak karuan, ada baiknya memilki gadget-gadget unik berikut ini. Selain unik, gadget berikut sungguh berbeda dengan gadget-gadget kabel lainnya. Baik dari sisi desain maHupun rupa, layak Anda milki.

(Sumber: oddee.com)

Burge '666' Burger Setan Namun Termahal di Dunia

Posted: 06 Nov 2012 03:00 PM PST

Apa yang harus ditakutkan dari setan jika anda boleh mengikat dan memanggangnya dalam oven,mengoyak-ngoyak dagingnya  lalu  dimasukan kedalam sebuah burger dan menjualnya seharga 350 dollar. Sebuah restoran siap saji di New York yang menawarkan ' 666 Douche Burger' sebuah terobosan baru dalam memasak,menyajikan dan menjual burger.

Katanya Burger Setan Namun Termahal Di Dunia

Tak hairan jikaburger ini menjadi burger termahal didunia.Rekod burger termahal sebelunya hanya seharga 295 dolar.Burger ini berisi  tumpukan daging,telur ikan kaviar dan lobster yang diletakan ditengah tumpukan patty (roti panggang), lalu dibungkus dgn kemasan berwarna emas.

Katanya Burger Setan Namun Termahal Di Dunia

"Rasanya aneh" kata seorang pengunjung yang baru pertama kali memakannya.Bahkan ada seorang pengunjung lain yang berujar bahwa ketika pertama kali memakan burger setan ini,perutnya tiba tiba mules lalu diare.

Katanya Burger Setan Namun Termahal Di Dunia

Truk operasional burger '666 setan' terlihat lambang bezelbub disisi truk yang menjadi ikon burger ini

Katanya Burger Setan Namun Termahal Di Dunia

Logo yang tertera dalam iklannya, mengerikan. Sebelum disajikan kepada pelanggan,burger di cap dulu dengan logo setan yang terlebih dahulu sudah dipanaskan.

 

Berani tinggal ditempat ini?

Posted: 06 Nov 2012 08:45 AM PST


Apakah Anda berani menghabiskan malam di sebuah pemakaman tua yang dikelilingi oleh puluhan kuburan? Membayangkannya saja sudah mengerikan bukan. Tapi untuk tinggal di tengah-tengah pemakaman, bukanlah hal aneh bagi sepasang keluarga di Inggris yang satu ini. Mereka mengaku lebih senang tinggal di tempat seperti itu setiap malamnya. Bahkan mereka memilih tinggal dipemakaman sebagai 'rumah impian' mereka.

Pemakaman Jadi 'Rumah Impian' Keluarga di Inggris (sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Stead Jayne dan kerabatnya Mike Blatchford tampaknya tidak keberatan jika kuburan menyeramkan dan beberapa patung seram berada di tengah-tengah  pondok pemakaman tua-nya di Southampton, Inggris.
Dilansir laman odditycentral, mereka mengatakan bahwa ketika pertama kali menginjakan kaki di sebuah pondok pemakaman, banyak kuburan mengelilingi pondok tersebut, tapi hal itu tidak mengurungkan niat mereka untuk bertempat tinggal disana.
Merasa cocok tinggal dipemakaman tersebut, Mike Blatchford menghabiskan waktu satu tahun dan mengeluarkan dana sebesar $ 160.000 untuk mengubah sebuah gereja kuno yang dahulu berdiri disekitarnya, menjadi rumah tempat tinggal mereka. Dan ia mengklaim bahwa ruang tamu dirumah yang baru ia bangun itu dulunya merupakan sebuah kamar mayat.
Meski mereka tinggal ditempat yang tidak wajar, namun mereka mengaku belum pernah melihat hantu. Hanya saja mereka sering merasakan beberapa kejadian aneh.
"Saat aku duduk sendiri di ruang tamu dan aku merasa seperti ada seseorang yang berdiri di belakang saya," ucap nyonya Stead.
"Saya juga sering menyaksikan anjing peliharaanku menggonggong pada salah satu sudut ruangan, tapi itu tidak menakutkanku," ungkapnya.
Memanfaatkan rumahnya yang menyeramkan, mereka berencana akan mengundang anak-anak sekolah lokal untuk mengunjungi rumah mereka saat perayaan Halloween. (**)
Sumber : odditycentral.com, uniknya.com

Uniknya Objek-Objek yang Terinspirasi dari Gangnam Style

Posted: 06 Nov 2012 08:30 AM PST


Fenomena Gangnam Style di berbagai belahan dunia, memanglah unik. Tarian ala Gangnam yang diiringi musik rap khas Korea Selatan ini, bagaikan rumput yang bersemi di musim semi. Keingin tahuan orang pada Gangnam Style tidak hanya diikuti oleh orang biasa semata. Bahkan beberapa sosok dan tokoh internasionalpun ikut pula mendemontrasikan tarian kocak yang mirip dengan gerakan penunggang kuda ini.Tidak hanya itu, beberapa merchandise dan objek-objek yang terinspirasi Gangnam Style juga ikut meramaikan kehadirannya. Berikut gambarannya:

(Sumber: oddee.com)

Sumber: oddee.com, uniknya.com

Mahasiswi ini cari duit dengan peluk orang

Posted: 06 Nov 2012 08:15 AM PST


Menawarkan jasa "pelukan", Jackie Samuel boleh mengumpulkan wang hingga US$160 . Jackie boleh melayani hingga 30 klien dalam seminggu dengan memasang tarif US$35  per jam.
Jasa pelukan yang ditawarkan mahasiswi berusia 29 tahun ini sebatas aksi memeluk klien untuk membuat mereka nyaman atau hingga tertidur, di apartemennya di Rochester, New York.

Jackie Samuel (sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Sebagai "pemeluk" profesional, Jackie tak segan atau risih memeluk para kliennya yang notabene merupakan orang asing. Meskipun kebanyakan kliennya merupakan kaum pria, ada pula klien perempuan.
Latar belakang kliennya pun beragam, mulai dari para pria muda yang tengah bermasalah dengan pasangannya, hingga para pensiunan dan veteran perang.
Dalam melakukan bisnisnya, Jackie memberlakukan aturan ketat. Para kliennya dilarang menyentuh bagian tubuhnya yang tertutup pakaian.
Setiap berpraktik, Jackie selalu mengenakan piyama tertutup. Ia bahkan menyebut aktivitas saling peluk itu sebagai sebuah aktivitas yang sehat, menyenangkan dan bahkan mengandung nilai spiritual, dilansir huffingtonpost (5/11).

Jackie Samuel (sumber:blogspot.com,uniknya.com)

"Para klien datang kepada saya dengan beragam jenis alasan. Beberapa klien saya yang lebih tua, mengaku bahwa istri-istri mereka telah meninggal, dan mereka hanya membutuhkan seseorang untuk bersamanya," ungkapnya
Usaha jasanya yang diberi nama The Snuggery ini ternyata berkembang pesat, hingga membuatnya harus merekrut "pemeluk" lainnya, yaitu Colleen. Ia akan menemani Jackie apabila kliennya membutuhkan "pelukan ganda".
Jackie mengungkapkan jika usaha yang dijalaninya ini untuk membantu keringanan biaya kuliah dan membiayai anaknya. Namun bisnisnya yang berjalan lancar itu bukannya tanpa masalah. Pihak perguruan tinggi tempatnya menimba ilmu mengancam untuk mengeluarkannya. Sebagian orang juga bahkan menyebutnya pekerja seks komersial (PSK).
Meskipun banyak yang mencemuh dan mengkritik usahanya, banyak pula pelanggan setianya yang membela Jackie. Seperti salah satu pelanggan tetapnya yang hanya mengaku bernama Tim, menyebut layanan jasa Jackie telah membantunya melewati masa-masa buruk setelah putus hubungan dengan kekasihnya. Tim bahkan menyebut layanan Jackie tak ubahnya dengan meditasi. (**)
Sumber : huffingtonpost.co.uk & solopos.com, uniknya.com

Lelaki Ini Sukses kerana Jadi Model Wanita

Posted: 06 Nov 2012 08:00 AM PST


Stanyslas Fedyanin adalah seorang lelaki 16 tahun asal Moscow, Rusia yang telah memperoleh kesuksesan besar dalam karirnya sebagai seorang model wanita Internasional. Stas, demikian lelaki ini biasa disapa, mengatakan bahwa ia seorang heterosexual. Bahkan Stas baru saja mendapat seorang pacar. Figur wajah laki-laki dan perempuan (androgynous) yang dimilikinya menjadikan Stas seorang model wanita yang sempurna.
Pria Ini Sukses karena Jadi Model Wanita
www.borakkosong.com
Pria Ini Sukses karena Jadi Model Wanita

Dengan tinggi badan 1,80 meter dan berat tubuh hanya 45 kg, model Rusia yang sedang bersinar ini acapkali dibandingkan dengan Andrej Pejic seorang model pria androgynous lainnya yang juga sering berpose sebagai seorang wanita. Ketenaran Andrej Pejic yang di Rusia dikenal sebagai "Rajanya Androgyny" itu dengan segera dirampas oleh Stas Fedyanin yang masih berusia 16 tahun ini. Ironisnya, yang mengorbitkan adalah Dopamin Models, sebuah perusahaan agensi model pria dari Jerman.


 Fedyanin dianggap sebagai simbol generasi baru model-model pria yang tidak memihak dan bahkan terbuka untuk konsep feminin lelaki. Terlepas dari ciri feminin yang ada padanya, Stas sangat dipuji kerana bakat dan talentanya didepan kamera. Lihat profil Stas Fedyanin dan ratusan fotonya dari masa kanak-kanak sampai karirnya kini sebagai model wanita remaja disini. 

Pria Ini Sukses karena Jadi Model Wanita


Cara Penyajian Makanan Yang Unik Dan Menarik, Aneh

Posted: 06 Nov 2012 07:00 AM PST

Makanan tentunya hanya untuk dimakan, namun jika makanan disajikan dengan indah dan menarik mungkin akan menambah selera makan anda, tapi jika makanan kreatif di bawah ini, ya anda akan berfikir dua kali untuk memakan nya, dalam hal ini, anda akan merasa "sayang untuk dimakan" bagusnya dijadikan hiasan saja, bukan begitu?

Cara Penyajian Makanan Yang Unik Dan Menarik, Aneh Juga Sih

Cara Penyajian Makanan Yang Unik Dan Menarik, Aneh Juga Sih






















Aneh Tapi Nyata, Anjing Melahirkan Kucing

Posted: 06 Nov 2012 06:00 AM PST


  • detail berita




Sumber

Bulu Mata Palsu Seharga USD 1.448

Posted: 06 Nov 2012 05:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

D’Aloisio, Remaja 17 Tahun Menjadi Jutawan berkat Aplikasi iPhone Summly

Posted: 06 Nov 2012 04:00 AM PST


 Sebuah aplikasi iPhone dan iPad bernama Summly berhasil menghantar seorang remaja 17 tahun menjadi seorang jutawan. Remaja bernama Nick D'Aloisio tersebut total telah mendapatkan wang sebesar 1 juta USD setelah aplikasi miliknya menjadi top ten aplikasi terbaik di App Store.
Idea awal pembuatan aplikasi ini pun sangat unik. Pada saat mengerjakan sebuah kerja rumah di usia 15 tahun, D'Aloisio menemukan adanya sebuah trik dalam hasil pencarian Google ataupun Bing. Alih-alih daripada membaca keseluruhan artikel, dia pun berfikir akan lebih baik jika mengubahnya menjadi sebuah tweet 140 karakter.
Dari situlah lahir aplikasi Trimit yang kemudian menarik perhatian jutawan Hong Kong, Li Ka Shing. Lelaki Hong Kong tersebut pun akhirnya memberikan dana 300 ribu USD bagi D'Aloisio untuk mengembangkan aplikasi tersebut, dan akhirnya lahirlah Summly.
Seperti dilansir beritateknologi, Fungsi aplikasi ini pun sangat bermanfaat bagi para pengguna smartphone. Dengan memakai aplikasi Summly, pengguna smartphone boleh mencari berbagai jenis artikel sesuai dengan kategori yang diinginkan. D'Aloisio mengatakan bahwa layar kecil sebuah iPhone membuat orang tak terlalu suka membaca artikel di handphone. Terlebih untuk artikel dengan panjang mencapai 1500 kata.
Oleh kerana itu, dengan aplikasi Summly miliknya tersebut, pengguna iPhone bisa membaca sekilas headline dari masing-masing artikel. Aplikasi tersebut pun akan secara langsung menghadirkan daftar dari artikel dari kategori yang diinginkan.

Biola Terkecil Di Dunia Hanya 1,5 inchi

Posted: 06 Nov 2012 03:00 AM PST




Sumber

Ilmuwan Menemukan Warna yang Tidak akan Pernah Pudar

Posted: 06 Nov 2012 02:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Karya Seni Indah Dari Ratusan Gulung Tisu Toilet

Posted: 06 Nov 2012 01:00 AM PST


Dengan kreativiti benda apapun dapat diubah menjadi sebuah barang dengan nilai seni yang lebih tinggi. Sudah berbagai macam benda unik yang tak lazim yang mampu diubah menjadi bahan baku utama dalam membuat berbagai karya seni.


Sumber