Adsense

Rabu, 20 Jun 2012

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar & Ulasan Konsert Maher Zain Konsert Forgive Me

Posted: 20 Jun 2012 10:28 PM PDT

Budiey akui, suka dan minat benar dengar lagu-lagu dari Maher Zain. Irama pop lantunan suara gemersik Maher dirasakan sangat 'in' & touching selain punya mesej ketuhanan dan kemanusiaan sejagat. Itu istimewanya Maher Zain di kaca mata Budiey.

Terpanggil untuk memilih Konsert Maher Zain Forgive Me Live In Malaysia berbanding Konsert Train yang diadakan pada waktu yang sama, malam yang sama membuktikan pengaruh Maher Zain cukup sebati dalam jiwa Budiey. Namun, Budiey tercari-cari apa istimewanya dan uniknya konsert kali ini jika nak dibandingkan dengan konsert yang terdahulu beliau?

Apa-apa pun, ramai peminat patut berterima kasih kepada Marctensia yang bersusah payah membawa penyanyi lagu-lagu kemanusiaan dan ketuhanan ini ke Malaysia sekali lagi.

Konsert yang dihadiri oleh kira-kira 10 ribu orang peminat itu diadakan pada 16 Jun 2012 di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur ternyata memberi perspektif berbeza.

Konsert tajaan Canon ini turut mendapat sokongan Tourism Malaysia (sila jangan tukar kepada BM nama penaja ini – itu pesan PR konsert ini kepada Budiey). Ini merupakan konsert keduanya selepas konsert pertama di Kuching, Sarawak yang tak kurang mendapat sambutan hangat.

Bezanya kali ini, Maher Zain mendendangkan lebih 23 buah lagu yang rata-ratanya adalah dari album terbaru beliau Forgive Me.

Mempertaruhkan persembahan pembukaan dari dua orang artis di bawah naungan label yang sama (Awakening Records) iaitu Irfan Makki dan Raef sedikit sebanyak memperkenalkan artis ini ke Malaysia. Cuma Budiey kecewa dengan persembahan Irfan Makki yang tidak memberikan kecemerlangan dalam lantunan vokal. Sekali dengar vokal suaranya persis Michael Jackson. Sangat halus, malah Irfan Makki turut menyanyikan lagu You're Not Alone. Sama je macam Michael Jackson nyanyi, jadi apa istimewanya Irfan Makki yang mendapat perhatian dan promosi hebat oleh Maher Zain di Twitternya.

Kalau pembaca semua baca tweet Budiey pada malam itu, ternyata kekecewaan itu dilontar secara jujur dari hati. Malah turut memberikan impak negatif di mana Irfan Makki disamakan dengan budak sekolah yang baru nak belajar vokal.

Ternyata benar, bukan Budiey sahaja yang merasakan Irfan Makki hanya artis album bukan artis konsert. Tiada aura performer atau entertainer langsung, bahkan vokalnya sumbang. Itu yang penonton tak boleh terima. Bosan sekali untuk menantikan 6 buah lagu Irfan Makki tamat.

Ternyata kekecewaan ditebus oleh persembahan kedua untuk sesi pembukaan yang dimainkan oleh Raef. Muziknya lebih terkesan, lagu-lagunya senang diikut walaupun baru pertama kali Budiey dengar lantunan suara lagu milik Raef ini. Raef mendendangkan lagu-lagu popular seperti I'm Yours yang diubah sedikit liriknya, Mawlay, Allah, With You, You're The One dan Jumuah.

Maher Zain membuka persembahan dengan lagu Sepanjang Hidup, disusuli dengan lagu Assalamu Alayka, One Big Family dan diselang-selikan dengan bicara ringkas bersama penonton. Tidak banyak bercerita dengan panjang lebar, Maher Zain meneruskan hiburan Ya Nabi Salam Alayka, Freedom, Forgive Me, I Love You So, My Little Girl dan semasa waktu rehat, penonton dihiburkan dengan persembahan instrumental dari pemuzik. Pemain saxafon terkenal Malaysia, iaitu Jari juga turut diundang menyumbangkan aura muziknya untuk konsert ini.

Selain itu, Maher Zain menjemput Irfan Makki sekali lagi berduet dalam lagi I Believe dan Kiya Karo.

Lagu Mawlaya, Guide Me All The Way, Man In The Mirror, Paradise, For The Rest of My Life, Number One For Me, Insha Allah Masha Allah dan menutup konsert ini dengan lagu Baraka Allah Lakuma.

Bagi Budiey, konsert ini tiada klimaks yang berkemuncak dan ia sangat mendatar. Tak ubah jika kita datang konsert dan hanya terhibur dengan putaran album Cd. Cuma Budiey rasa ohsem dengan pemuzik-pemuzik yang hadir dari Holand dan beberapa negara asing.

Untuk konsert ini, Budiey berikan 3/5 bintang.Forgive me jika Budiey terpaksa berterus terang dengan mengatakan konsert ini biasa-biasa saje.

Cuma apa yang penting, konsert seisi keluarga ini membawa mesej-mesej positif ketuhanan dan keinsanan buat kita yang mendengarnya. Bukan sekadar hiburan biasa tapi satu pengajaran untuk keselamatan diri di dunia dan di akhirat. Wassalam.

Maher Zain

Maher Zain

Maher Zain

Maher Zain

Maher Zain

Maher Zain

Maher Zain

Maher Zain

Maher Zain

Raef

RAEF

Irfa Makki

IRFAN MAKKI

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Program BABA’S cu-bits di TV3

Posted: 20 Jun 2012 09:57 PM PDT

BABA'S cu~bits Memperkenalkan Evolusi Sajian Tempatan Yang Bakal Menjadi Trend Baru!

George Bernard Shaw, cendekiawan sastera yang juga pemenang anugerah Nobel 1925 pernah berkata, "There is no love sincerer than the love of food" – tiada cinta yang seikhlas cinta pada makanan. Untuk kita di Malaysia ini, mungkin tiada kata-kata yang lebih tepat menjelaskan percintaan kita dengan makanan.

Percintaan inilah menyebabkan kita sentiasa mencari pengalaman-pengalaman rasa yang baru, dan juga menjadi ilham kepada beribu-ribu hidangan yang sentiasa ditambahkan kepada senarai resipi-resipi tempatan. Sememangnya tidak boleh dinafikan kita semua kaki makan. Tidak kira keturuan atau pengalaman hidup, persamaan antara kita adalah percintaan kami se-Negara dengan aroma dan rasa sajian yang lazat.

cubits logo final

Dari subur hingga senja, insan-insan kita boleh sahaja ditemui beratur untuk mendapatkan juadah-juadah yang digemari. Mungkin kerana kebanyakan dibesarkan disuap bersama, kami lebih selesa berkongsi masa ini dengan keluarga atau kawan. Itulah unsur-unsur yang menjadi dasar evolusi kulinari yang bakal menjadi "trend" tempatan terbaru!

Konsep kulinari "cu-bits" menggabungkan dua unsur tempatan iaitu makanan yang penuh kaya dengan citarasa dan tabiat kita yang dari kecil sudah dibiasakan dengan sifat berkongsi makan.

"Inspirasi untuk gelaran "cu~bits" berasakan gabungan perkataan "cuba" dan "bits", yang dengan sejelas mungkin mengambarkan trend hidang baru ini!", kata Claudian Navin Stanislaus, Ketua Pengiklanan & Promosi, Baba Products (M) Sdn Bhd.

Bukan sekadar cara hidangan yang disediakan "comeh-comeh" ala "novelle cuisine", keunikan inovasi kulinari tempatan terbaru yang digelar "cu~bits" ini adalah juga dari segi gabungan resipi-resipinya yang menonjolkan rasa-rasa Malaysia dalam jelmaan baru. Sebagai "Power Lunch" yang ringan sesama rakan sekerja, santapan petang seisi keluarga ataupun alas perut teman sejiwa, trend kulinari inovatif ini membolehkan kita menikmati pelbagai rasa dari sajian yang dihidangkan… tanpa rasa kesal kemudiannya, yang sering dirasai!

Persembahan jingle program BABA'S cu~bits oleh Andy Flop Poppy & Elvira

Persembahan jingle program BABA'S cu~bits oleh Andy Flop Poppy & Elvira

Untuk 26 minggu berturut mulai Julai 1, 2012 penonton-penonton tempatan akan mengenali dan mengalami evolusi kulinari tempatan terbaru ini dalam siri masakan BABA'S cu~bits. Setiap Ahad jam 7.30 malam, program yang dihoskan oleh Chef Kamarul akan menonjolkan 3 recipe cu~bits origin baru yang berdasarkan makanan kegemaran tempatan. Tidak kira anda mahir ataupun pertama kali hendak ke dapur, resipi-resipi dari program BABA'S cu~bits akan menjadi pilihan anda, khas bila hendak menyediakan sajian untuk dimakan bersama. Kesemua 78 resipi unik ini dihasilkan menggunakan produk-produk BABA'S; yang telah lama menjadi jenama rempah kegemaran tempatan, sungguh mudah dan cepat disediakan.

"Pastinya program ini bukan sekadar mengemukakan trend cu~bits dan resipi-resipi lazat, bahkan ia merupakan cara kami ingin mendorong lebih ramai turut ke dapur dengan menunjukkan resipi-resipi yang mudah dicuba" tambah Navin,

Produksi BABA'S cu~bits telah mencipta beberapa pencapaian, seumpamanya ia ditampilkan dalam format FULL HD dan juga merupakan kali pertama siri masakkan BABA'S akan ke udara di TV3. Satu lagi keistimewa kempen ini adalah "cross-promotion" yang dibuat dengan segmen khas BABA'S cu~bits dalam rancangan Nona, setiap Ahad jam 2 petang mulai 1 Julai 2012. Bagai peminat-peminat setia yang ingin menonton episode-episod BABA'S cu~bits yang telah terlepas, ia boleh juga diikuti di TONTON.

Seperti tahun-tahun lalu, hadiah-hadiah yang penuh lumayan telah pun disediakan untuk pengikut setia program BABA'S cu~bits, keterangan lanjut akan diumumkan oleh Chef Kamarul di dalam program dan juga di laman FACEBOOK BABA'S & U.

Jadi jika anda peminat setia program masakan BABA'S, penggemar rancangan masakan yang ingin tahu tentang cu~bits dan cara turut mengikuti trend ini, jangan lupa menonton siaran BABA'S cu~bits yang akan ke udara setiap Ahad, jam 7.30 malam bermula 1 Julai 2012, eksklusif di TV3.

Demo memasak oleh Chef Kamarul di majlis pelancaran BABA'S cu~bits

Demo memasak oleh Chef Kamarul di majlis pelancaran BABA'S cu~bits

Gimik pelancaran oleh Ahmad Izham Omar, Ketua Pegawai Operasi Rangkaian TV Media Prima

Gimik pelancaran oleh Ahmad Izham Omar, Ketua Pegawai Operasi Rangkaian TV Media Prima

Group Photo (1)

Group photo (2)

Penerbit BABA'S cu~bits Nur Azean Abdul Wahab-001

Penerbit BABA'S cu~bits Nur Azean Abdul Wahab

Persembahan istimewa oleh Jaclyn Victor

Persembahan istimewa oleh Jaclyn Victor

Chef Kamarul (1)

Chef Kamarul

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan: