Adsense

Khamis, 19 April 2012

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Sertai Samsung Global Blogger & Menang Trip Ke London

Posted: 19 Apr 2012 09:42 PM PDT

Masih jelas terpahat dalam ingatan ni tatkala kali pertama menjejakkkan kaki di Kota London. Masa tu, Budiey ke sana untuk menonton persembahan Dato' Siti Nurhaliza di Konsert Royal Albert Hall London. Memang manis sungguh kenangan itu sehingga penerbangan selama 13 jam ke sana seperti 2 jam dirasakan. Sangat teruja menonton persembahan Siti Nurhaliza dan rasa seronok tahap fantastik yang amat bila dapat jalan-jalan cari makan dan melihat tempat menarik kat London.

Samsung

Kali kedua ke England baru-baru ini, Budiey hanya ke Manchester. Oleh kerana masa sangat mencemburui dan sangat suntuk, memang tak sempat nak singgah di Kota London. Tak tahulah bila pulak peluang untuk melancong ke sana lagi.

Tatkala merindui saat-saat manis di Kota London, Budiey ada terbaca tentang satu peraduan yang dianjurkan oleh Samsung iaitu www.samsungglobalblogger.com di mana pemenangnya akan dihantar ke London untuk menyaksikan Sukan Olimpik. Pergh! Baca punya baca peraduan ni, Budiey rasa ini peluang keemasan untuk ke London buat kali kedua.

Nah, Budiey rasa panggilan ni bukan untuk Budiey sahaja ya tapi untuk anda yang suka menulis blog, terutama sekali yang suka jalan-jalan cari makan, photografer, suka rakam video, suka update twitter & Facebook 24 jam dan sangat berminat untuk menyertai program ini. Ya, peraduan ini sesuai untuk anda!

samsung

Samsung selaku Rakan Penaja Olympic Antarabangsa untuk Peralatan Komunikasi Tanpa Wayar telah mengajak semua untuk menyertai peraduan ini. Budiey difahamkan seramai 100 orang blogger akan dipilih untuk diterbangkan ke London untuk merasai dan berkongsi pengalaman istimewa kepada pembaca.

Pasti ramai yang nak tahu macamana nak join peraduan Samsung Global Blogger ini. Okay, caranya sangat senang di mana anda cuma diminta untuk menghantar video berdurasi selama 30 saat dalam bahasa Inggeris dengan cara yang kreatif dan menarik. Mana tahu, dengan hanya video yang terbaik dari anda ini melayakkan anda ke London untuk merasai kenangan terindah menyaksikan sukan terbesar dalam sejaran ini.

Kemudian, hantarkan video anda itu secara online melalui global digital platform MSN iaitu www.samsungglobalblogger.com.

Okay, tarikh tutupnya 29 April 2012. Haaa, kalau nak ikutkan hari ni dah 20 April, maknanya ada lagi 10 hari. Jadi, baik korang hantar cepat-cepat sebelum terlambat ya.

Untuk lebih senang lagi, apa kata korang tonton video promo dari Jamie Oliver, seorang tukang masak bertaraf selebriti terkenal ini. Eh, lagi satu, dia bukan calang-calang orang ya, Jamie Oliver ni sebenarnya telah dilantik sebagai Duta Samsung untuk Sukan Olimpik 2012. Sah-sahlah pemenang juga dapat berjumpa dengan Jamie Oliver nanti. Bukan itu sahaja, mana tahu, anda juga berpeluang untuk bertemu dengan selebriti lain kat sana.

Pemenang akan berkongsi pengalaman peribadi mereka di laman www.samsungglobalblogger.com, www.samsung.com dan melalui blog, twitter, Facebook.

Budiey pun nak join peraduan ni, jadi nak tak nak kena gak buat video 30 saat ni dalam bahasa Inggeris. Mana tahu la kan, dapat pulak ke London dan dapat tengok acara sukan Olimpik dengan Adele? Heheh Siapa sangka kan?

Jadi, jom lekas-lekas lah kita join peraduan ini, selagi masa masih ada ni.

Samsung

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Samsung Global Bloggers
  • Samsung Remains No.1 in the Monitor Business
  • Samsung GALAXY S II Reaching 10 Million in Global Sales
  • Samsung GALAXY S II Reaches 5 Million Global Sales
  • 30 Million Global Sales of GALAXY S and GALAXY SII
  • The Black Eyed Peas Global Launch of Full HD 3D LED TV
  • Win a Trip to Watch QPR vs Liverpool Contest
  • Samsung Monitor Global No.1 for 5 Consecutive Years
  • Samsung Bags The Most Gold Awards at GoMobile 2010
  • Best Of Britain App VisitBritain
  • Review Philea Resort and Spa

    Posted: 19 Apr 2012 08:16 PM PDT

    Kayuan Mewah dan Sentuhan Anggun Philea Resort and Spa
    oleh Shah Shamshiri

    Tersembunyi di suatu tempat yang indah dan menenangkan seluas 15 ekar di Ayer Keroh adalah Philea Resort and Spa, suatu permata terlindung yang menyimpan kunci penenang jiwa buat setiap pengunjungnya.

    Resort bertaraf lima bintang ini dibina dengan menggunakan sumber alam semulajadi Malaysia yang terdiri daripada 8,000 keping kayu landasan ranjang terpakai dari landasan keretapi, lebih daripada 6,000 tan batu marmar dari Perak yang dijadikan pagar bongkah batu serta barangan yang dikitar semula dari kapal-kapal terbengkalai yang turut dijadikan perabot di kawasan lobi.

    Resort ini telah menanam lebih daripada 3,000 batang pokok di dalam kawasannya untuk mengekalkan dan memelihara sumber alam semulajadi serta mewujudkan sebuah air terjun buatan untuk mengindahkan lagi suasana persekitaran.

    32 Resort Overall Suite

    Philea Resort and Spa menawarkan tiga jenis bilik untuk memenuhi citarasa para pengunjungnya. Bilik Pavilion menampilkan beranda khas di bahagian bawah sementara bilik di atas mempunyai balkoni yang menawarkan pemandangan taman resort yang menyejukkan mata dan jiwa. Philea Suite pula menyediakan sebuah bilik yang luas dengan tab mandi yang anggun dan terletak di tengah-tengah lembah, sambil memberikan pemandangan kolam renang serta air terjun. Namun, bilik yang paling gah dan mewah adalah Royal Villa yang seperti namanya sesuai buat penginapan mereka yang inginkan sentuhan eksklusif dan bertaraf tinggi. Mereka yang bermalam di villa ini akan dijemput dan dihantar setiap kali ingin keluar atau masuk, dan disajikan lagi dengan hiburan, pengalaman kesihatan, kolam renang peribadi serta pilihan untuk menikmati makan malam persendirian di villa tersebut.

    Terdapat 201 buah bilik secara keseluruhan di sini yang terdiri daripada 180 unit bilik Pavilion, 19 unit Philea Suite serta dua unit Royal Villa, di mana setiap blok dibina dengan menggunakan kayu balak dari pokok pain atau ru dan direka khas supaya kelihatan seperti rumah-rumah di desa dengan pemandangan panorama seluruh kawasan resort yang indah. Ini telah membawa kepada penganugerahan daripada Malaysia Book of Records yang telah memahkotakan Philea sebagai Resort Kayu Balak Pertama dan Resort Kayu Balak Terbesar di negara ini.

    Philea menawarkan keindahan alam semulajadi selain senibina yang unik dan bergaya. Setiap bilik yang luas turut menyediakan perabot mewah berserta kemudahan moden lain yang canggih dan terkini seperti TV LCD, kemudahan wi-fi internet dan sebagainya.

    Kalau soal makan pula, terdapat banyak pilihan kerana para tamu boleh memilih untuk menjamu selera di Cravo Cravo jika mahukan sajian Asia dan barat, Bayu Cabana untuk menikmati minuman di tepi kolam renang, manakala ChillOut Bar dan juga Tropics Lounge untuk berhibur dan bersantai. Masing-masing menyediakan lima pengalaman berbeza.

    Selain itu resort ini turut dilengkapi dengan gimnasium, ruangan mesyuarat dan acara, spa, kolam renang, bilik permainan, bilik karaoke, serta kemudahan rekreasi yang lain. Jadi ia memang sesuai buat semua golongan yang ingin berehat seketika dari hingar-bingar kotaraya. Resort ini juga terletak bersebelahan dengan taman rama-rama dan hanya beberapa minit sahaja dari bandaraya Melaka sekiranya memandu. Untuk itu, cublah singgah seketika dan nikmati ketenangan di sini!

    06 Philea Suite - Exterior

    07 Philea Suite

    29 Swimming Pool - Night

    02 Resort Facade

    23 Cravo Cravo (Terrace)

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Tycoons of Asia Ho Kwon Ping
  • Review Bali Niksoma Boutique Beach Resort
  • Belum Rainforest Resort
  • Dow Jones Sustainability Index Annual Review
  • Contest Win a Date with Asian Tycoon
  • Gambar Anak Aznah Hamid Tengku Shaheera Ilani Tengku Iskandar & BF
  • Aliens vs Predator: Requiem (2007) Review
  • Konsert Search Berpindah Tempat ke BUKIT KIARA Equestrian & Country Resort
  • Rebiu Hotel Legend Resort Cherating
  • Gambar Sekitar Makan Malam Carnival Media Blast