Adsense

Isnin, 26 Mac 2012

Celebrity News

Celebrity News


Pesanan Buat Kaum Wanita

Posted: 26 Mar 2012 10:41 AM PDT

Isteri : Abang, boleh sayang tanya?
Suami : Ye sayang. Nak tanya apa?
Isteri : Sayang pelik la abang. Kenapa syarat dalam Islam, bila lelaki meninggal
dunia, kubur nya digali sedalam 5 kaki tapi kubur wanita, berlainan digali
sedalam 7 kaki?
Suami : Ooo... InsyaAllah senang ja jawapannya tu.. (sambil tersenyum). Kalau nak tau Islam ni agama yang sangat prihatin dan bijaksana. Sebenarnya sebab kubur wanita digali lebih dalam dari lelaki kerana jika berlaku banjir, jenazah wanita tersebut tak akan terapung ke atas dan akhirnya akan membuka aurat jenazah. Islam sangat menjaga aurat kaum wanita, sampaikan hingga nyawa dah melayang dari jasad pun. Islam masih melindungi aurat kaum wanita.
Isteri : SubhanaAllah. Besarnya kuasa Allah ya abang.
Suami : (hanya tersenyum)

••► Wahai kaum wanita. Tutuplah aurat mu dengan sempurna, ketika masih bernyawa. Kerana insyaAllah Allah juga akan membantu melindungi aurat mu walaupun nyawa sudah tiada suatu hari kelak.

SubhanaAllah Allahuakhbar!
Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

Jawapan Rozita Che Wan Mengenai Gossip Ingin Kahwin Datuk

Posted: 26 Mar 2012 09:33 AM PDT

Nampaknya gossip Che Ta kita hanyalah omong/bualan kosong penulis berita dan blog sahaja, walaupun ia membuatkan kita tercari-cari dan tertanya-tanya siapakah gerangan Datuk tersebut. 


Akhirnya empunya diri tampil dengan jawapan berikut bagi menafikan gossip yang tersebar dek kerana si anak yang merajuk dan lari daripada rumah.


Jawapan Che Ta Kita :

"Haa... haa... kalau betul saya nak kahwin Datuk, mestilah anak saya suka. Datuk mestilah kaya,"  
"Saya sudah melalui macam-macam kontroversi tetapi itu semua tidak menjejaskan kedudukan saya pun. Sama juga dengan isu terbaru ini (kahwin Datuk)," katanya.

Semasa memberi keterangan kepada pihak polis, Aniq Ezra dikatakan merajuk kerana berkecil hati dengan sikap Rozita yang dilihat terlalu melebih-lebihkan abangya iaitu Ammar Effendi yang berusia 15 tahun.

Rozita menambah dia tidak ambil pusing dengan gosip itu kerana tuduhan tersebut dianggapnya sebagai sesuatu perkara yang remeh.

Kata Rozita sebelum ini dia pernah dikaitkan mempunyai hubungan dengan individu dan VIP tertentu tetapi perkara tersebut ternyata tidak benar.

Sumber : Mstar

ZoOM : Alahai budak-budak zaman sekarang suka sangat ikut perasaan, tanpa memikirkan kesan yang berlaku akibat perbuatan sesuka hati seringkali menghantui ibubapa di Malaysia.

APA KOMEN ANDA ?

Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

Majlis Perkahwinan Azza Elite

Posted: 26 Mar 2012 03:22 AM PDT

Alhamdulillah akhirnya Azza Elite akan berkahwin dengan jejaka yang dicintainya, menurut info jejaka pilihan hati beliau bernama Azlan Zulaily yang merupakan seorang pramugara Airasia.Pasangan ini akan berkahwin pada 1 April tanpa sebarang ikatan pertunangan.


ZoOM turut bergembira dengan berita yang diterima, namun kerana tidak ingin melengahkan majlis yang sudah pasti menjadi sejarah dalam hidup beliau majlis bertunang tidak diadakan.


Biarla empunya diri yang menentukan dan kita hanya menunggu hari bahagia pasangan ini, dan tidak lupa juga ZoOm ingin berkongsi bagaimana jejaka ini melamar Azza. Jika sebelum ini awal melamar secara langsung di siaran Astro, tetapi secara bersederhana dan romantik Azza dilamar menggunakan tablet dibawah :

 Hati siapa tidak terasa dengan ayat-ayat macam ini, ZoOM nak cuba jugalah :) buat suprise dekat dia walaupun sudah mempunyai hubungan sure romantik......Apa kata anda ?

Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

Rumah Mawi Dimasuki Perompak, Dan mawi Turut Di Ikat !!

Posted: 26 Mar 2012 03:07 AM PDT

Dalam kesibukan kerja seharian ZoOM terbaca berita mengenai Mawi dan keluarganya yang dirompak semalam. Kenapalah manusia sekarang ini semakin suka mencari duit dengan cara senang dan menyusahkan orang lain.

Berita ini ZoOM baca di blog lain dan akhbar online Mstar petang ini, dan berikut berita yang boleh dikongsi bersama pembaca di zoOmartis :

PETALING JAYA: Penyanyi Asmawi Ani atau Mawi menerima nasib malang apabila rumah banglonya di sebuah kelab golf di Bangi dekat sini dimasuki perompak bertopeng awal pagi Isnin.
Dalam kejadian kira-kira pukul 4 pagi itu, Mawi,31, serta tiga penghuni rumah iaitu isteri, Nora'Asikin Rahmat (Ekin),33, ibu mertua Mawi, Fatimah Saad,56, dan nenek mereka Salmah Sahar,77, telah diikat oleh empat orang perompak yang memecah masuk melalui pintu dapur rumah.
Anak mereka yang baru lahir pada 28 Februari lalu iaitu, Cahaya Malaika dan orang gaji tidak diapa-apakan.
Kembar kepada Ekin iaitu Nora'Ain Rahmat (Eein) berkata, semasa kejadian semua penghuni rumah sedang tidur sementara Mawi baru pulang dari Johor Baru selepas selesai siri jelajah Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH).

Katanya, perompak pada mulanya mengetuk pintu bilik nenek sebelum bertindak mengikat mereka kecuali orang gaji serta anak kecil sebelum mengarahkan mereka menyerahkan wang dan barang kemas.
"Tiga daripada empat perompak itu memakai topeng dan salah seorang daripada mereka bersenjatakan pedang samurai sambil memaksa semua penghuni rumah menyerahkan barang berharga," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini, Isnin.
Tambah Eein, perompak turut melarikan dompet milik Mawi dan Fatimah, telefon bimbit serta beberapa barang berharga lain yang dianggarkan bernilai RM10,000.
Een berkata, dia bersyukur kerana dalam kejadian itu tiada sesiapa yang cedera.
Sementara itu Mawi tidak dapat dihubungi kerana telefon bimbitnya dan isteri turut dikebas perompak terbabit.
Kesian si kecik ni... (Anak Mawi Malaika)

ZoOM : Betul kata Mawi harta boleh dicari bila-bila...apa yang mampu dikatakan semua itu dugaan daripadanya dan semoga perompak jahanam tersebut ditangkap dan dikenakan hukuman setimpal.

APA KOMEN ANDA ?

Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!

Mangastream Blog

Posted: 26 Mar 2012 02:52 AM PDT

Berita yang agak mengejutkan apabila web yang terkenal dengan manga Naruto, Bleach, One Piece, Hunter x Hunter, Katekyo Hitman Reborn, Claymore dan D.Gray-man (Kebanyakkan dari JUMP) telah diberhentikan serta merta atas kerana permintaan daripada Viz Media iaitu sebuah syarikat yang memegang lesen terhadap manga yang disebutkan di atas. Susulan dari Viz Media itu memaksa Mangastream untuk mengeluarkan semua manga dibawah perlesenan Viz.
Dan berikut berita yang ZoOM baca :


"February 11th, 2012

Dear MangaStream supporter,
It's with a heavy heart that I make the following announcement. MangaStream will no longer be releasing the following series:
- Naruto
- Bleach
- One Piece
- Hunter x Hunter
- Katekyo Hitman Reborn
- Claymore

- D.Gray-man
VIZ Media has demanded that we end our scanlation work for all of the above. This comes despite our best efforts to pursuade fans into supporting official distributors by being the only group to actively prevent an archive from forming on their website through the removal of chapters that are older than a couple weeks. They've succeeded in little more than invoking inconvenience to the community as their digital magazine missed the mark; it runs several issues behind and only features 3 of the above series. So long as their product continues to be slow, awkward and inferior to something a ragtag group of nobodies can churn out in a few hours – fans will continue to look to scanlation groups and aggregators for their weekly fix.
The aggressive and escalating nature of their threats have forced our hand into removing the content. MangaStream will no longer be posting full scanlations for any of the aforementioned series, we will instead focus our efforts onto the series we do that are not licensed by VIZ Media (you can assume everything currently on our directory will be continued).
Our final message to our loyal JUMP audience will be this:
Thank you for supporting us over the past two years and making Mangastream your home away from home. It was a pleasure sharing our time with fans who were just as passionate and dedicated as we were.
Although MangaStream will no longer be hosting any of the Jump series, if it's something our fanbase is interested in, we're considering leveraging our connections to bring you accurate spoiler summaries for the Jump chapters as early as possible. We know this isn't much, but hope it can whet your appetite until the dozens of aggregators release the official Jump chapters on Wednesday. "
 Hai-hai dan Bye-bye la jawapnya...
Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!